Skocz do zawartości

530D M57N2 poranny rozruch klekot/stukanie FILM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

Moje auto to E60 530D 231km przebieg oryginalny 237 tys.

Pojawił się problem dziwnego dzwięku zaraz po odpaleniu. Zamieszczam filmik na którym dokładnie go słychać.

 

 

Chodzi o ten klekot zaraz po uruchomieniu silnika. Trwa to kilka sekund, tylko na zimnym silniku. Auto nie dymi, nie falują obroty, problemu z odpaleniem też nie ma.

Byc może ma to związek z niższymi temperaturami aczkolwiek w zeszłym roku w zimie nic takiego nie było.

Tzn. przy dużych mrozach zaraz po odpaleniu cos tam było słychać ale wiadomo, że wtedy olej gęścieje. Na pewno nie wystepowało to przy temp w okolicach zera i nie tak głośno jak teraz.

Olej zmieniłem przedwczoraj na Motul X-clean 5w30, wcześniej był Castrol 0w30, wymiany maks 12 tysiecy..

Robiona była diagnostyka komp, wtryski mają wzorowe korekcje (wiem ze to nie oznacza że są sprawne), jest błąd przepustnicy ale to chyba nie ma wpływu na ten dzwięk.

Zastanawiam sie czy to czasem nie jest objaw jakiejś poważnej sprawy typu hydrauliczny napinacz rozrządu czy np popychacze zaworowe albo wtrysk..

 

Czy miał ktoś może takie objawy?

Z góry serdeczne dzieki za podpowiedzi.

Edytowane przez bakue60
Opublikowano

Pisząc przepustnica mam na mysli cześć nr 11717804384.

Jest błąd tej czesci, którego nie da się wykasować.

Silnikiem dosyć mocno trzesie w czasie odpalenia i gaszenia podobno ma na to wpływ właśnie przepustnica...

Informacje od osoby, która robiła mi diagnostyke komputerową.. Dobrze znana na tym forum..

 

W każdym razie nie chciałbym odchodzić od głownego tematu mojego postu..

Opublikowano
To jest klapka gasząca - to może być powodem tego zapalania z takim dudnieniem. To masz już usterkę czas tylko zakupić co trzeba i zmaontować
Opublikowano

Dzieki za odpowiedź..

 

Błąd dotyczący klapy mam już od dłuższego czasu a klekotanie pojawiło się jakies 10 dni temu.

W każdym razie dziekuje za sugestię, zajme się ta klapą..

 

Myslałem, że to bardziej coś związanego z faktem np nietrzymania oleju przez napinacz rozrzadu..

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ona ma zadanie przy gaszeniu auta wytłumić drgania silnika poprzez odciecie powietrza. Jak zachowuje sie w czasie startu pojazdu to nie wiem. Może wystarczy tylko ją przemyć żeby lżej chodziła - jest blisko egr wiec nie wiadomo co tam się w niej nazbierało
Opublikowano

Mechanik, który serwisuje mi auto podejrzewa hydrauliczny napinacz rozrządu..

Dziwne, przebieg 237 tys, olej maks 12 tysiecy i taka awaria..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpowiem Ci kolego co u mnie było kiedyś przyczyną takiego hałasu.

W podstawie filtra oleju jest zaworek, który zapobiega ścieknięciu oleju z filtra do miski, jeśli to pada, to po odpaleniu najpierw pompa oleju musi napompować olej właśnie do komory, w której siedzi filtr, a stamtąd olej jest podawany dalej na silnik, głowicę. Silnik po odpaleniu potrzebuje chwili aby był całkowicie smarowany i wtedy głośno pracuje. Ten zaworek jest niewymienny, musisz wymienić całą podstawę. Ja tak właśnie zrobiłem i to załatwiło mi sprawę. Podobno, czasami wystarczy wymienić tylko mały oring, znajdujący się na dole pokrywki filtra oleju, na końcu jego trzpienia. On też jest odpowiedzialny za trzymanie oleju w podstawie. Pamiętam, że wymieniłem i jedno i drugie, oring kupiłem w sklepie hydraulicznym za kilka groszy, całą podstawę kupiłem na allegro za 50zł.

W tym linku masz obrazek jak wszystko wygląda.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC71-EUR-01-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_2328

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Podpowiem Ci kolego co u mnie było kiedyś przyczyną takiego hałasu.

W podstawie filtra oleju jest zaworek, który zapobiega ścieknięciu oleju z filtra do miski, jeśli to pada, to po odpaleniu najpierw pompa oleju musi napompować olej właśnie do komory, w której siedzi filtr, a stamtąd olej jest podawany dalej na silnik, głowicę. Silnik po odpaleniu potrzebuje chwili aby był całkowicie smarowany i wtedy głośno pracuje. Ten zaworek jest niewymienny, musisz wymienić całą podstawę. Ja tak właśnie zrobiłem i to załatwiło mi sprawę. Podobno, czasami wystarczy wymienić tylko mały oring, znajdujący się na dole pokrywki filtra oleju, na końcu jego trzpienia. On też jest odpowiedzialny za trzymanie oleju w podstawie. Pamiętam, że wymieniłem i jedno i drugie, oring kupiłem w sklepie hydraulicznym za kilka groszy, całą podstawę kupiłem na allegro za 50zł.

W tym linku masz obrazek jak wszystko wygląda.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC71-EUR-01-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_2328

 

Dzieki wielkie za podpowiedź.

rozumiem, że chodzi o wymianę części numer 11427805408?

Oring o którym piszesz to element filtra oleju czy tej podstawy? Jeśli filtra to odpada, wymienilem filtr przedwczoraj.

 

Koszt 50 zł przy użyciu czesci używanych?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi o coś takiego:

 

http://images70.fotosik.pl/1241/228b122c85e1b235med.jpg

 

Co do oringu, nie chodzi mi o ten duży, który zakłada się ka kopułkę, na gwint, ale taki mały w miejscu zaznaczonym na tym zdjęciu:

 

http://images69.fotosik.pl/1243/f9921823a2cad5damed.jpg

 

 

 

PS. Chodzi o części używane. Nie bronie Ci oczywiście kupić nowej. Zawsze jednak trzeba wymienić uszczelkę pomiędzy podstawą filtra a silnikiem, część nr 8 z zeszłego posta.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzieki wielkie za zainteresowanie się moim problemem.

 

w przyszlym tyg postaram się wymienic te czesci.

znając mojego farta to pewnie nic to nie pomoże i bede musiał zrobić rozrząd.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj na forum kolegę Gorik79, trochę się tych silników narobił, opowiedz mu swój problem, pomoże Ci postawić trafną diagnozę, ja jedynie opieram moją opinię, na tym co mi się przydarzyło i mi te naprawy pomogły.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniona podstawa filtra na nową, naprawiona klapa gasząca.. I co? I nic, stuka w dalszym ciągu. Zauważylem ze im niższa temp otoczenia tym stukot głośniejszy..

Może ktoś ma jeszcze jakis pomysł???

Opublikowano
Wielka prośba do posiadaczy auta z silnikiem 3.0d 231 km mocy. Prosze o informacje czy po całonocnym postoju słyszycie taki dzwiek jak u mnie na filmie z pierwszego posta?? Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Opublikowano
Ja tez nic takiego niemam,troche to przypomina jakby odpalal na sucho zanim olej sie rozejdzie po silniku cos jakby stukot wału na panewkach lub innego elementu.Sorky za litery ale nie mam polskiej klawiatury.
Opublikowano

Gdzie wy tam slyszycie stukot??

Ja to raczej slysze buczenie. Zreszta u mnie podobnie odpadala

Jutro z rana zrobie filmik z mojego odpaalania to sobie porownasz

Opublikowano

Wielkie dzieki za dodanie filmu.

 

U kolegi jest super, u mnie wyraźnie słychać jak klekocze przez ok 2-3 sekundy.

 

Masakra, nie wiem co to jest, w....ia mnie to niesamowicie, boje sie ze to rozrzad albo inny powazny temat...

Wczoraj np nie było tego wiec nie mam pojęcia od czego to zależy.

 

W pon. odstawie auto do warsztatu może czegos wiecej sie dowiem.

I spróbuje ogarnac ocieplany garaż bo wydaje mi sie, że ten klekot nasila sie im jest zimniej.

 

dzieki wielkie za zainteresowanie sie moim postem.

Opublikowano
Jesli mowisz ze to nasila sie jak jest zimniej to ja bym stawiał na olej,ze potrzebuje czasu na rozejscie sie po wszystkich elementach silnika.
Opublikowano

zgadzam sie, że taka moze byc przyczyna,

Więc:

a) z jakichś powodów olej gestnieje pod wpływem niższej temp i/lub ma słabsze właściwości smarne niż powinien.

Silnik zalany jest olejem Motul 5w30, zmieniony 2 tygodnie temu. Wcześniej jeździłem na Castrol Edge 0w30, zmieniłem po tym jak pojawiły się te dziwne stuki.

Więc jest świeży, parametry odpowiednie.

Być może olej jest zanieczyszczony paliwem wskutek niewłaściwej procedury wypalania dpf-a?? jest błąd dpfa w pamieci komputera..

 

 

b) pompa daje słabe ciśnienie oleju - to raczej wykluczam, mysle ze w tym modelu za wczesnie na takie tematy.

 

W każdym razie w poniedziałek auto zostawiam u mechanika, postoi przez całą noc, zobaczymy co powie...

 

a właśnie, na innym, konkurencyjnym forum zostałem obsmiany..

chłopaki stwierdzili ze to normalne przy niskich temp i zebym sie nie przejmował..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.