Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema :)

Słuchajcie ostatnio podczas czyszczenia i wymaganych napraw pod maska zauważyliśmy ze chyba powoli trzeba wymienić koło pasowe w moim 330xd. Koło ma juz delikatne luzy wiec trzeba wrzucić jakieś nowe i tutaj pytanie numer jeden: Corteco czy cos innego ?

 

No i druga sprawa ostatnio zostawiłem samochód na nic na zewnątrz a temperatura w nocy była około 2* i rano przy odpaleniu przez pierwsze kilka minut strasznie całowały obroty silnika. Do tego stopnia ze miałem wrażenie ze jak nie przygazuje to zdechnie. Problem pojawiał sie tez sporadycznie zeszłej zimy. Przez całe lato zupełnie spokój. Teraz jedna chłodniejsza noc poza garażem i od razu to samo. Myślałem ze po wymianie świec i sterownika problem ustał a jednak nie ? I turaj pytanie numer dwa : czy zużyte koło pasowe/ pasek moze dawać takie objawy ? Czy to zupełnie cos innego ??

Opublikowano

Problem obrotów nie jest związany z kołem pasowym.

Musisz na zimnym zrobić diagnostykę na początek wszystkich czujników temperatury - powietrze, woda, paliwo, dolot, wydech (turbina).

Szukaj odbiegających od normy czyli tych które pokazują rozbieżne wartości.

 

Corteco robi robotę.

Opublikowano

Czy kolo pasowe moze miec luzy ? Hmmm raczej musialbys obejrzec je czy nie ma pęknieć na gumie w środku.

Falowanie nie ma zwiazku z kolem pasowym, zaadaptuj przepustnice, sprawdz wtryski, dolot.

Opublikowano

Jaką przepustnice zaadaptować ma ? O czym wy piszecie ?

 

Kolega świece żarowe lub sterownik - Diagnostyka i się wszystko wyjaśni.

Opublikowano

Przy niesprawnym sterowniku i świecach wystarczy kilkanaście sekund po odpaleniu na ustabilizowanie - zwłaszcza w obecnych temperaturach. Przy - 20'C to wiadomo inna sprawa - potrzeba więcej czasu o ile w ogóle się odpali przy niesprawnym układzie grzania świec żarowych.

Sprawdź w silniku błędy, może któryś z czujników niedomaga lub układ paliwowy (np. wtryski).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Świece zarowe wraz ze sterownikiem wymienione, przepustnica była walnięta i tez wymieniłem w zeszłym miesiącu. Na komputerze nie wywala żadnych błędów
Opublikowano
Musisz na zimnym zrobić diagnostykę na początek wszystkich czujników temperatury - powietrze, woda, paliwo, dolot, wydech (turbina).

Szukaj odbiegających od normy czyli tych które pokazują rozbieżne wartości.

Zacytowałem siebie bo niestety w komputerze nie będzie błędów a auto będzie niedomagało.

Czasami wartości są do przyjęcia i nie są wpisywane do DTC mimo że są niewłaściwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.