Skocz do zawartości

E46 318Ci NIEGASNACA KONTROLKA LADOWANIA i NIE TYLKO. POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pewnie większości temat wyga się już oklepany, jednakże nic bardziej mylnego, przejrzałem forum dosc dokladnie i nie znalazlem podobnego problemu.

 

Zaczne od poczatku.

Problem zaczal sie od migajacych diod (oswietlenie wnetrza, podswietlenie zegarow oraz tylne lampy LED + przednie ringi tez LED) w rytm pracy silnika.

Pierwsza diagnoza jaka otrzymalem to: Panie szczotki sie koncza albo regulator !!!! ( w tym modelu jest to jedna czesc wiec malo wazne ktora z tych opcji jest wlasciwa :)

Nie wiele myslac zadzialalem zapobiegawczo wymienilem caly alternator + pasek na nowy.

I tu, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, zero zmiany. BA!! Nawet gorzej, zaswiecil mi sie AKU na czerwono i nie chce zgasnac tak juz 3 dni ( poziom ladowania okolo 14V wiec wzglednie ok)

Ale to nie wszystko bo problem nie tkwi tylko w tym. Nizej opisany temat byl juz dluzszy czas ale wspominam o nim gdyz widze jakas zaleznosc alternatora, ladowania czy sam nie wiem jak to nazwac do telgo problemu..

Nie dziala mi tez predkosciomierz i spalanie, swieci sie ABS, TRAKCJA i RECZNY diagnozy tego problemu byly nastepujace:

1- Czujnik przedkosci kola (zmienilem na nowy) - zero reakcji

2 - koronka ABS na lewej polosce ( zmienilem) - zero reakcji

3 - problem z polaczeniem czujnik - komputer ( sprzawdzone kable ok wszystko tam gra )

Gdy mechanik wymienil mi alternator itd w tym calym rumorze i pospiechu nie dokrecil kabla ( gruby kabel prowadzacy do aku ) i mial tam lekki luz, w momentach gdy cos tam "iskrzylo" zaczynal mi dzialac predkosciomierz i spalanie a ABS, RECZNY i TRAKCJA gasly..

 

I tu moje pytania:

1- czy ma ktos blade pojecie o co chodzi z tymi pulsujacymi diodami = podswietleniem licznika w rytm silnika??

2- czy jest mozliwosc ze problem nr1 ma cos wspolnego z zegarkami ??

 

Prosze o pomoc i wszelkie podpowiedzi co moze byc problemem..

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz tak krzyczeć?

Rozumiem że po dokręceniu masy prędkościomierz i itd już działa ale nadal pulsuje oświetlenie?

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Oświetlenie pulsuje cały czas.. To jest masa?? Obstawiał bym ze to raczej główny kabel dostarczający prąd do aku.. Ale moge soe mylić :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/08/f85dc4592a1eff0f341a6ed63c98f5f9.jpg

A tu mały podglad na sytuacje..

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Piszesz

Obstawiał bym ze to raczej główny kabel dostarczający prąd do aku..

W potocznym rozumieniu to za pojęcie dostarczania prądu do aku to się uważa ładowanie akumulatora , czy to miałeś na myśli ? mniejsza z tym ...

W twoim przypadku to bym się skupił co łatwo ogarnąć samemu, tz na sprawdzeniu ciągłości masy czyli to wszystko co wychodzi od minusowego słupka do karoserii auta i inne połączenia do masy ,oraz wszystkie bezpieczniki, bo bywa z tym różnie.

Jak to nie pomoże to do elektryka

 

Ps

A sprawdź jak się auto zachowuje bez pracy alternatora

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem i wszystkie są ok, nie za bardzo wiem jak sprawdzić auto bez alternatora??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Odpal bez alternatora odlaczajac go, chwilę może pochodzić nie zagrzeje się, zobaczysz czy i wtedy diody mrugaja. A jeszcze dla sprawdzenia wywal te diody i włóż normalne żarówki, mrugaja bo zapewne komputer sprawdza błędy spalonych żarówek, diody potrzebuje bardzo mało prądy więc podaczas kontroli migaja.
Opublikowano

Mam doświadczenie z tymi diodami, miałem je w poprzedniej trójce i było ok. Wszystkie są z procesorami wiec nie wywala mi błędów, a poza tym tylne lampy LED tez mrugają w rytm tych wewnętrznych i podświetlenia zegara.. Nie bd to problem samych żarówek LED.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Wygląda na niestabilny regulator napięcia lub słabo stykajaca masa do ramy auta. Zrób test odpal auto bez alternatora jak będą mrugac to wykluczysz alternator.
Opublikowano

Alternator i regulator juz wykluczałem bo go wymieniłem na nowy.. W moim mniemaniu nowy nie znaczy nowy ze szrotu tylko ze sklepu :) Czy myślisz ze bd to masa??

Macie jakieś pomysły odnośnie prędkościomierza i kontrolek trakcji ręcznego i abs??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pisałem w pierwszym poście ze wymieniony wraz z koronka ABS.. :( także ta diagnoza tez odpada..

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ale nadal kiedy miałem problem z alternatorem (ten odpadający przewód) licznik zaczął śmigać i błędy zniknęły, było luks do póki przewód nie odpadł całkiem i nie wymieniłem alternatora.. Brak masy?? Słaba masa?? Jak myślicie??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dołożyłem juz zapasowa masę i moge powiedzieć ze jest chyba tylko gorzej. Sprawdzę jeszcze ta fabryczna ale cos mi sie wydaje ze to nie to. Myślicie ze może to byc w jakiś sposób wina akumulatora?? Nie chce kupować nowego bo ten w zasadzie trzyma dobrze i wydaje soe byc ok. Nie mam z nim jakichś problemów.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Czy sprawdzałeś jakie jest napięcie na tym oświetleniu co Ci pulsuje ?

Dobrze by było sprawdzić napięcie jakie jest na oświetleniu (tem co pulsuje) oraz na tym samym oświetleniu ale pomiędzy (+) a (-) na słupku aku, powinny być takie same, a jak nie są, to robota dla elektryka, coś gdzieś nie styka

Są jakieś cuda , ale w cuda nikt nie daje wiary więc na początek zrób to co jest najprostsze: sprawdź wszystkie bezpieczniki.

Można jeszcze robić wiele innych kruczków ale dla nie mających w elektryczności doświadczenia to grozi popaleniem instalacji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
u mnie jest to samo i nie mogę dojść do ładu myślę że trzeba szukać w wiązkach przewodów pękniętych kabli które się zmasowały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.