Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Kupiłem auto uszkodzone i ma problem z czujnikami parkowania z rzodu. Po podłączeniu po inpe niezależnie jak włożone są czujniki okazuje błąd VL i VR (domyślam sie ze chodzi o dwa skrajne czujniki natomiast po wypięciu wsyztskich pokazuje VL VML VMR VR czyli błąd wszytkich czujników. Czy możliwe aby czujniki były sprawne a skrajne złącza uszkodzone ? Da się jakoś to sprawdzić, żeby sie upewnić ?
Opublikowano
Poszukaj na forum, jest już trochę na ten temat. Gdy PDC jest włączone czujnik i po przylozeniu palca zacza cykac. Żeby sprawdzić czy padł czujnik przełóż niedziałający pod wtyczke dzialajaca i zobacz czy cyka. Nie cyka padł czujnik, cyka padła wiązka. Mnie też czeka prucie połowy auta.
Opublikowano
Czujniki sprawne ale teraz nie mam pojęcia gdzie dalej szukać i jak się za to zabrać. Może ktoś już robił coś takiego ?
Opublikowano
Sprawdzić kostkę i każdy z trzech kabli z każdego niedzialajacego czujnika trzeba dokładnie wymacać czy nie jest popekany. Można przed tym sprawdzić sterownik w bagażniku, ale jeżeli nie jest mokry to przyczyny szukalbym w przewodach.
Opublikowano
kable wygladają dobrze, sterownik suchy. Czy da sie jakoś zmierzyc kable miernikiem zeby wiedziec na 100% czy to mimo wszytsko kable?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Multimetrem jest chyba najłatwiej. Musiał byś Tylko przedłużyć kabel z wtyczki (ten sam pin z kabla czujnika co będziesz mierzyć) do multimetra i sprawdzić czy jest połączenie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Czyli jak rozumiem mam wziąc kabelek włozyc do wtyczki i z drugiej strony do czujnika. Tylko teraz w któe miejsce do wtyczki (jak odróznic który pin jest do któej wtycki) i jak do czujnika skoro jest on zalany i nie widać połączen?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałeś że czujnik jest o.k. a chcesz sprawdzić wiązkę wiedz musisz mierzyć we wtyczce która wchodzi do czujnika.

 

Odpowiednie kolory kabli i nr. Panów znajdziesz na str. którą wkleilem wcześniej ale opiszę Ci później dokładnie.

 

Wtyczka czujnika, opis pinow

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Wtyczka%20PDC_zpsno8cx33v.jpg

 

Wtyczka kostki polaczenia czujnikow do wiazki idacej do moduludownload

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Kostka%20PDC_zpsyvvfszug.jpg

Polaczenie wszystkich czujnikow znajduje sie po prawej stronie, wtyczka X10647

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/PDC%20Polaczenie%20kabli_zpsrcbon8q4.jpg

Wtyczka podlaczona do modulu

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Wtyczka%20PDC%20Modul_zpstngbw0ul.jpg

 

Plan przednich czujnikow

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Plan%20PDC_zpsvjyvtucf.jpg

 

Wiazka idaca z czujnikow przodu to wtyczki X183623

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/PDC%20X18362_zpsftnc1olx.jpg

 

 

Kolor... Czujnik Pin ---> Kostka Pin X10647 ---> Pin we wtyczce w module PDC (X18362)

 

Przedni lewy (str. kierowcy) X18016

Czarno/Bialy Pin 1 ---> Pin 1---> Pin 8

Zolto/Bialy Pin 2 ---> Pin2 ---> Pin 15

Brazowa/Bialy Pin3 ---> Pin 3 ---> Pin 2

 

Przedni prawy (str. pasazera) X18019

Czarno/Zolty Pin 1 ---> Pin 10 ---> Pin 7

Zolto/Zielony Pin 2 ---> Pin 11 ---> Pin 14

Brazowo/Zolty Pin 3 ---> Pin 12 ---> Pin 1

 

Mam nadzieje ze sie polapiesz bo w opisywaniu nie jestem taki dobry :D

Opisane jest od wtyczki czujnika np. Pin 1 we wtyczce czujnika Przedniego lewego idzie do kostki (w komorze silnika laczacej wszystkie kable od PDC) do pinu 1 przechodzi dalej idac do wtyczki X183623 gdzie jest wpieta w Pin 8

 

Sprawdz też czy odpowiednie kolory są we wtyczce podpiete, może były kable wyrwane i źle popodlaczali.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dzieki wielkie kolego uratowałeś moje PDC:) od lewego czujnika był uwaony kabel przed wtyczką od stronny samochodu a od prawego przed wtyczką od strony zderzaka. Wszytsko naprawione.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem zmuszony odświeżyć temat. Dzisiaj w końcu wziąłem się za swoje czujniki i niestety poległem. Znalazłem przerwane dwa przewody wszystko ładnie połączyłam i ciągle wyskakują mi błąd 9e38 "inverter board" i nie działa przedni skrajnie prawy czujnik (nie cyka) po przełożenie innego czujnika również nie cyka, a czujnik w innym miejscu cyka. Wychodzi z tego, że nie działa wtyczka, jednak prąd dochodzi, sprawdzane miernikiem.

 

Jakieś pomysły?

Opublikowano
Ja miałem to samo. Sprawdz przewody przy wtyczce od strony samochodu nie zderzaka. Zobacz kolory przy niedziałający czujniku i te same dokładnie obejrzyj od strony auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.