Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

rano zaczyna być zimno na polu to zacząłem używać Webasto. Zauważyłem że kiedy na polu jest zimniej, przykładowo 5 stopni i odpalę przed wejściem do samochodu webasto na 10 minut to później mam problem z zapaleniem - w swoim apogeum musiałem 3x odpalać bo za pierwszym i drugim razem silnik zgasł zaraz po włączeniu.

Z nalepki pod maską wynika że mam model Thermo Top V. Samo urządzenie dla mnie działa bardzo dobrze, zasięg w porządku, po 5-10 minutach w kabinie przyjemnie ciepło.

Zrobiłem już 2x testy i bez używania webasto samochód zapala bardzo dobrze.

Jak mniemam to dogrzewany jest też silnik więc powinno mu być łatwiej a nie trudniej ?

 

O co mu chodzi ?

 

http://s29.postimg.org/jaolmsasj/WP_20151001_09_54_10_Pro.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A tam jak wół - przy piecu węglowym też może być 7000W to nie znaczy że prąd bierze :mrgreen:

Zakupiłem multimetr i z pomiarów takich wstępnych:

- jak auto stoi i nic sie nie dzieje to 12-12.2V

- jak stoi z włączonym webasto to też około 12V tylko że w tym momencie na polu ciepło i samochód po jeździe to bym się tym nie sugerował

- jak zapale to skacze na 9.20 a później utrzymuje się na 14.4V

 

Zobacze wieczorem i rano jak poużywam trochę webasto bo za dnia jak ciepło to nie mam problemów.

 

Akumulator taki dość zabudowany ale z tego co widziałem to nadal fabryczny BMW 90Ah 900A, pewnie od 2007 nie wymieniony

 

edit:

użyłem webasto kiedy było jeszcze dość ciepło czyli 8-9 stopni - przed zapaleniem akumulator miał 12.11V i już zakręcił dłużej niż zwykle.

Po jeździe około 20km akumulator naładował się na 12.64V. Jutro rano główny test i będę wiedział czy kupić nowy akumulator bo jak spadnie do 12V to znaczy że już na złom się chyba nadaje a nie do BMW zwłaszcza przed zimą :/

Opublikowano

No więc po nocy bylo juz 12.34, użyłem webasto przez 15 min i spadło na 12.15. Zapalił z trudem.

 

Rozglądam sie za akumulatorem, może być Varta 85ah 950a ? Bo konfigurator nie znajduje 90ah 900a. Czy może inną firmę ?

Opublikowano
A może coś z AGM. Ja wstawiałem do E70 3.0si z ZAP-a. 95AH. Prąd rozruchu 760A, ale na mierniku obciążeniowym wychodzi ponad 840A. Poprzedni miałem Centra Futura CA1000, ale padło po roku i wymieniłem na AGM. Dołóż 100 i masz jak na razie sprawdzony.
Opublikowano
Tak kolego, musisz na nowo przeprowadzić rejestrację akumulatora. Spowodowane jest to prądami ładowania. Nowy nie potrzebuje wielkiego prądu ładowania. Z biegiem czasu komp. sam sprawdza sprawność akumulatora i podaje prąd ładowania. Jak zmienisz sam aku bez rejestracji to komp. będzie podawał cały czas prąd jakim był ładowany stary aku. Możesz go szybko załatwić. Chyba w Inpie jest ta opcja.
Opublikowano
A spróbuj jeszcze zagrzać ten samochód dłużej tj. np. 20-25 minut. Ja tak miałem w sprinterze jak mu właczyłem webasto na chwile 10 minut to ciezko zaplał lub nawet gasł, zimny palił od pół obrotu. Mechanik stwierdził że czujnik temp. oszukiwał komputer i tak sie działo. Teraz albo zagrzewam pół godziny ma prawie 80 stopni albo po odpaleniu właczam webasto zeby szybceij silnik sie zagrzał.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem akumulator na 95ah 850A AGM od Varty. Wczoraj go zresetowałem w INPIE, przeszło pomyślnie "OKAY". Dzisiaj po nocy miałem webasto na 15-20 min włączone i oczywiście z trudem zapalił :mad2: :mad2:

Każde następne zapalenie (nawet przy uzywaniu webasto) jest podręcznikowe.

 

Jakieś mądre pomysły ?

 

Pomijam że zaczęło mi coś terkotać w silniku przy przyspieszaniu od 1kkm. Brak żadnych innych objawów.Brak różnic czy LPG czy benzyna. Da się wywołać tylko w jeździe. Na postoju w tych samych obrotach silnik chodzi poprawnie i bez terkotania.

 

Rewelacja

Opublikowano
Wymieniłem akumulator na 95ah 850A AGM od Varty. Wczoraj go zresetowałem w INPIE, przeszło pomyślnie "OKAY". Dzisiaj po nocy miałem webasto na 15-20 min włączone i oczywiście z trudem zapalił :mad2: :mad2:

Każde następne zapalenie (nawet przy uzywaniu webasto) jest podręcznikowe.

 

Jakieś mądre pomysły ?

 

Pomijam że zaczęło mi coś terkotać w silniku przy przyspieszaniu od 1kkm. Brak żadnych innych objawów.Brak różnic czy LPG czy benzyna. Da się wywołać tylko w jeździe. Na postoju w tych samych obrotach silnik chodzi poprawnie i bez terkotania.

 

Rewelacja

A ściągałeś plastikową górną osłonę silnika?

-------------------

Artur

Opublikowano

Musze przyznać ze na to nie wpadłem bo sie doszukiwalem czegoś poważnego. Może nie potrzebnie. Niedługo ściągne i dam znać :lol:

 

EDIT:

Ściągnąłem podszybie, osłona out, założyłem podszybie i niestety beż jakiejkolwiek zmiany. Dźwięk jest taki dość szybki, niestety nie udało mi sie go nagrać bo za duży szum wyszedł.

Na postoju nie da się go wywołać. Tylko w jeździe. We wtorek się umówiłem do mojego mechanika. Może coś wytypujemy. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale czy powinna być lekka różnica w szumie jeśli mam wciśnięte sprzęgło a wyciśnięte ? (na postoju) Bo jak mam puszczone sprzęgło to ewidentnie lekki szum dochodzi.

Opublikowano

Ja już nie wiem o co chodzi. Zmierzylem napięcie po nocy po użyciu webasto i spada do 12.30 na nowym akumulatorze. Ciężko żeby dobrze zapalal na takim napięciu.

Tylko nie wiem jaki tego powód

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.