Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Po latach postanowiłem stworzyć małą galerię, żeby pozostawić jakiś ślad po sobie ;)

 

Założenia przy kupowaniu samochodu miałem proste - miał być czarny, shadow line i białe kierunki. Jak widać, kupiłem coś całkiem odwrotnego ;) Po prostu okazało się, że szukanie dobrego egzemplarza to masakra, a ten trafił się w znakomitym stanie, bijącym na głowę wszystkie oglądane wcześniej. Kupiłem więc, mając zamiar zmienić te listwy i lampy. Potem jednak zacząłem budowę domu, spadło na mnie mnóstwo wydatków i jeśli inwestowałem w samochód, to były to rzeczy eksploatacyjne, lub usuwanie usterek.

 

Udało mi się tylko dość przypadkowo kupić jasne fotele, o których zawsze marzyłem. Niestety, do dziś nie kupiłem do nich odpowiednich boczków :/

 

Samochód ma przejechane aktualnie 293 tys. km, więc według polskich standardów nie powinien już jeździć. Tymczasem dopiero na wiosnę poddało się fabryczne zawieszenie i wjechał całkowicie nowy komplet (przód, tył trzyma się do dziś). Taka to trwałość BMW ;) Teraz mam zamiar wymienić jeszcze amortyzatory i sprężyny, poza tym w ogóle parę rzeczy wymaga ingerencji, czas robi swoje. Kilka rzeczy będę robił jeszcze przed zimą.

 

Tak, wiem, felgi są beznadziejne. Na wiosnę planuję wreszcie kupić coś porządniejszego. W planach jest też wciąż ta wymiana na shadow line, lekkie przyciemnienie tylnych szyb, zakup czarnych boczków z beżową skórą, wymiana listew wewnętrznych na srebrne i najchętniej wymiana foteli na komforty lub kontury z E38, ale to pewnie pozostanie w sferze marzeń. Lampy sobie raczej daruję, niech już zostaną te żółte.

 

Na razie cieszę się, że wygląda właśnie tak, czyli z zewnątrz zadbana seria z raczej podstawowym, chociaż całkowicie wystarczającym wyposażeniem ;)

 

Vehicle Identification Number WBADP91000GX78271

Type DP91

Model 525d - EUR

Development Code E39 (2)

Chassis TOUR

Steering LL

Doors 5

Engine M57

Displacement 2.50

Power 120

Drivetrain HECK

Transmission MECH

Color Titansilber Metallic - 354

Upholstery Stoff Rips Diagonal/anthrazit - F4AT

Production Plant DINGOLFING

Production Date 2002-02-26

 

210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

521 Rain Sensor Regensensor

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

555 On-board Computer Bordcomputer

650 Cd Player Cd-laufwerk

661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

970 Buisness Package Businesspaket

 

470 Child Seat Isofix Attachment Kindersitzbefestigung Isofix

520 Foglights Nebelscheinwerfer

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

 

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

 

Zdjęcia robiłem po małej kosmetyce, którą zafundowałem autu tego lata. Dokładne mycie, woskowanie, wszystkie plastiki odświeżone, wszystkie chromy lekko spolerowane, lampy po dokładnej, dogłębnej polerce i zabezpieczeniu. Jestem naprawdę bardzo zadowolony z efektu.

 

 

http://fotserv.pl/upload/1444123869-01.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123875-02.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123881-03.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123889-04.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123894-05.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123901-06.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123906-07.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123914-08.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123922-09.jpg

 

http://fotserv.pl/upload/1444123927-10.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobię jakieś zdjęcie wnętrza jak będę miał okazję. Inna sprawa, że chciałbym je trochę doprowadzić do porządku. Gdyby ktoś miał do sprzedania komplet srebrnych listew, dajcie znać ;)

 

Felgi najbardziej bym chciał styling 42, dla mnie najpiękniejsze felgi do E39. Ale zadowolę się też stylingiem 32, czyli raczej skromnie. Podstawa, to że mają to być koniecznie oryginalne felgi, jakie występowały w tym modelu.

 

Samochód dostał w tym tygodniu nowe tarcze i klocki do przodu (Textar, kolejny raz zakładam i jestem bardzo zadowolony), oraz wymieniłem płyn hamulcowy. Szykuję się teraz do zmiany amortyzatorów, poduszek amortyzatorów, sprężyn (wszystko przód, tył się trzyma wciąż fabryczny) i przegubu elastycznego wału.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzieje się trochę ;)

 

Przede wszystkim, wjechały nowe amortyzatory, sprężyny, poduszki, osłony, odboje i podkładki gumowe, czyli wszystko co możliwe. Po długim zastanowieniu zdecydowałem się w końcu na zestaw Kayaba + Lemforder + podkładki OE.

 

http://fotserv.pl/upload/1447944152-amorki.jpg

 

Na samochodzie. Widać też nowe tarcze i klocki (Textar), a biorąc pod uwagę, że wahacze, drążki, końcówki i łącznik były zmieniane na wiosnę, to na tym zdjęciu praktycznie wszystko jest nowe ;)

 

http://fotserv.pl/upload/1447944202-amorki1.jpg

 

I na koniec, zakup który nawet dla mnie jest niespodzianką. Udało mi się dorwać wymarzony zestaw wnętrza - komforty z jasną skórą i ciemnymi plastikami, kanapa tylna dzielona i z isofix, boczki czarne z jasną skórą. Polowałem na taką okazję od jakichś dwóch lat i zawsze było coś źle, a to z anglika, a to nie touring tylko sedan, a to brakowało dzielonej kanapy lub isofixa. Najtrudniej było z boczkami czarno - beżowymi. A tu proszę, wszystko w jednym pakiecie :D

 

http://fotserv.pl/upload/1447944212-komfortsitze.jpg

 

W tle widać jeszcze moje fabryczne czarne sportsitze ;)

 

Fotele dopiero przyszły, na razie mogę tylko powiedzieć, że są w przyzwoitym, chociaż nie idealnym stanie. Siedzisko kierowcy wymagać będzie z czasem renowacji, ale nie wszystko na raz. Najpierw dokładnie je wyczyszczę i spróbuję podłączyć.

 

Wreszcie będę mógł wrzucić fotki wnętrza bez wstydu ;)

Opublikowano
Bo to trzeci komplet foteli jaki mam ;) Fabrycznie były te czarne sportsitze, jak widać po vinie. Ale zawsze marzyłem o jasnej skórze. Niedługo po zakupie przypadkowo dostałem za grosze komplet manualnych, zwykłych foteli z beżową skórą i na takie wymieniłem. Ale o ile wizualnie byłem zachwycony, to jako całokształt mi się nie podobało, bo boczki zostały czarne materiałowe. Teraz mam trzeci komplet, tym razem ze wszystkim i będzie wreszcie tak, jak powinno być ;)
Opublikowano

Miła niespodzianka - to są fotele aktywne, z masażem :D Tego się nie spodziewałem.

Tylko ciekawe, czy to wszystko jest sprawne i czy uda mi się podłączyć. Nie mam nawet kostek, nie mówiąc o panelu z przyciskami, a o ten z masażem nie jest tak łatwo.

Opublikowano
Założenia przy kupowaniu samochodu miałem proste - miał być czarny, shadow line i białe kierunki. Jak widać, kupiłem coś całkiem odwrotnego ;)

Moje założenia była takie: tylko i wyłącznie 530d z dużą navi i w 100% KOMPLETNYM m-pakietem . Po 5 miesiącach oglądania strucli albo m-pakietów kompeltnych w jakichś 25% zainteresowałem się moją obecną 525D, której ogłoszenie widziałem już od jakiegoś miesiąca (może dlatego, że nie miała atrakcyjnej kwoty do zapłacenia tylko raczej tą z wyższej półki cenowej w tamtym okresie - 2008 r.). Nie żałuję decyzji bo jeżdżę nią do dziś i większych problemów z tym autem nie miałem. Głównie eksploatacja i raz na jakiś czas regeneracja czegoś co się zużywa (w pompie wysokiego ciśnienia wymiana wszystkich uszczelnień, które przez te parę lat z gumy zmieniły się prawie w plastik).

Wizualnie ładne auto nabyłeś więc sądzę, że będziesz zadowolony.

Pzdr.

Opublikowano

Jestem zadowolony już od ponad trzech lat ;) Może niejasno to napisałem, ale samochód kupiłem na wiosnę 2012 roku. Przez większość czasu nic się nie działo, chociaż kilka napraw mnie nie ominęło. Najpoważniejsza to była turbina, która poddała się w zeszłym roku we wrześniu. Zmieniałem też dwa razy wentylator klimy, ale to raczej standard. A poza tym, to normalne eksploatacyjne rzeczy.

 

Doświadczenia z kupnem mam podobne. Naoglądałem się syfu w fatalnym stanie, albo takich "perełek" odszykowanych pod handel. Parę razy byłem blisko zakupu, ale na szczęście do niego nie doszło. Kiedy trafiłem na obecną sztukę, już z daleka było widać, że różni się od wcześniej oglądanych. Mimo, że wyposażenie było średnie i te nieszczęsne pomarańczowe kierunki, to było warto. Samochód był w stanie praktycznie dziewiczym, części które wymieniałem wszystkie miały wybity rocznik zgodny z rokiem produkcji samochodu, nie znalazłem żadnych oznak rozkręcania czegokolwiek, wszystkie plastiki, osłony itd. były całe. Nawet teraz, gdzie bym nie zaglądał, znajduję porządek, sucho, czysto, tak jak być powinno. Daje to sporą satysfakcję.

 

Niestety wpadam momentami w lekką depresję, jak myślę o tym samochodzie. Jeździ mi się super i jak widać inwestuję, ale coraz bardziej dostrzegam, że nie oszukam czasu i coraz więcej rzeczy będzie się sypać. Takie drobnostki, jak uszczelki drzwi, wszystkie gumy itd., to się jednak zużywa. Staram się wymieniać na nowe co się da, ale to jest studnia bez dna. Poza tym zużycie podzespołów. Zrobiłem przód zawieszenia, tył jest fabryczny, ale też się pewnie posypie w końcu. Kiedyś tam czeka mnie dwumasa. Po pierwszym będę regenerował dwa wtryski, bo leją okrutnie, strach pomyśleć kiedy padną pozostałe cztery. I tak dalej ;)

Opublikowano

Boczki już założone. Widać różnicę pomiędzy skórą lightgelb na boczkach i sandbeige na starych fotelach.

 

http://fotserv.pl/upload/1448539847-20151120_141537.jpg

 

Same fotele są w trakcie mozolnego czyszczenia... te wszystkie załamania skóry były wręcz czarne.

 

http://fotserv.pl/upload/1448539964-20151122_135500.jpg

 

A tu zapowiedź "listwy wypasu" - teraz mój samochód ma coś z M5 ;)

 

http://fotserv.pl/upload/1448540011-20151126_115106.jpg

 

Z kwestii technicznych - wymieniłem gumy na stabilizatorze z przodu, ostatni możliwy element do wymiany. Tanie, pół godziny roboty, a efekt rewelacyjny. Teraz mam prawdziwą błogą ciszę na każdych nierównościach. W ogóle po założeniu kompletnego nowego zawieszenia z przodu prowadzenie tego samochodu to bajka. Idealna sztywność i trzymanie się drogi, nawet sobie nie zdawałem sprawy, jak bardzo moje zużyte zawieszenie odeszło od zamierzonego standardu konstruktorów ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam taką pastę Autoland do chromu i aluminium, tania i szału nie robi, chociaż efekt jest przyzwoity. Przywraca połysk, ale nie tak, jak chciałem. Pewnie trzeba by było coś lepszego kupić.

 

A środek będzie chyba na razie jednak z czarnymi listwami z połyskiem. Bardzo mi się podobają srebrne, ale to na zdjęciu to folia, z której po czasie jestem średnio zadowolony. Kupię potem oryginalne srebrne jak się trafią, ale najpierw na liście jest wymiana zewnętrznych chromów na shadow line i parę innych rzeczy ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mały jubileusz:

 

http://zapisz.net/images/383_zegary.jpg

 

Trójka z przodu przy - odpukać - znakomitym stanie technicznym :cool2:

 

Pojechaliśmy z tej okazji na myjnię. Tak jakoś dziwnie te zdjęcia wyszły, że ringi wyglądają na białe, chociaż są tam normalne żarówki. I tak się coraz bardziej zastanawiam, może zainwestować w markery? Kiedyś mi się to nie podobało, ale...

 

http://zapisz.net/images/734_myjnia.jpg

 

http://zapisz.net/images/385_lampy.jpg

 

Takie zdjęcie by trzeba było powtórzyć po porządnym woskowaniu ;)

 

http://zapisz.net/images/290_znaczek.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Parę zmian, ale wszystko rozgrzebane.

 

Felgi są na samochodzie i od razu problem. Strasznie mi się podobają i samochód wiele zyskał, ale okazało się, że jest straszna koza, przód znacznie za wysoko. Niby ma to być auto do codziennej jazdy, więc żadnego obniżania i utwardzania nie chcę, ale tu aż się prosi o te 3 cm w dół...

 

Zdjęcia zaraz po założeniu, zimowe koła w bagażniku ;)

 

http://zapisz.net/images/230_felgi1.jpg

 

http://zapisz.net/images/842_felgi2.jpg

 

http://zapisz.net/images/498_felgi3.jpg

 

Same w sobie style 32 są super, zawsze takie chciałem i nie zmieniam zdania. Tylko ciągle chodzi mi po głowie, czy ich nie pomalować odrobinę ciemniejszym kolorem, żeby były o ton ciemniejsze od karoserii. No ten cholerny titansilber to strasznie niewdzięczny kolor, felgi się zlewają.

 

http://zapisz.net/images/958_1.jpg

 

Na zewnątrz na dniach dojdzie też wreszcie shadow line i już to jakoś będzie wyglądać.

 

Poza tym trwają przeróbki wnętrza. Komforty są w trakcie renowacji, więc jeżdżą manuale sandbeige, które nie pasują do bananowych boczków. Dlatego ciągle jeszcze nie mogę się tym cieszyć tak, jak bym chciał.

 

Wyleciała w końcu srebrna folia z listew i wróciły oryginalne czarne połysk. Małe before/after na szybko:

 

http://zapisz.net/images/880_before_after.png

 

Folią byłem na początku zachwycony, bo ma naprawdę piękną fakturę wyglądającą jak prawdziwe aluminium, polecam powiększyć:

 

http://zapisz.net/images/804_folia.jpg

http://zapisz.net/images/799_folia1.jpg

 

Ale jednak folia to tylko folia. Były różne niedoróbki, które mocno mnie drażniły, poza tym zaczęła odłazić na krawędziach w niektórych miejscach. Nadal podoba mi się koncepcja ze srebrnymi listwami, ale muszą być koniecznie oryginalne.

 

Na razie będzie piano black, co też ma swój urok. Szczególnie te odbicia. Srebro miało rozjaśnić wnętrze, ale wystarczająco dobrze robi to jasna skóra.

 

http://zapisz.net/images/340_boczek.jpg

 

http://zapisz.net/images/938_konsola.jpg

 

Nie mogę się doczekać, żeby wszystko zrobić do końca, porządnie wysprzątać i zrobić prawdziwą sesję. Wnętrze powinno wyjść dokładnie takie, jak chciałem.

 

A poza tym czekają już na montaż nadkola krótkie, bo stare mają pewne ubytki. No i łącznik elastyczny wału. O leżącym w garażu zestawie audio hi fi nie wspominam ;)

Opublikowano

No folia, ale wygląda rewelacyjnie. Żeby to się dało zrobić naprawdę idealnie... chociaż nawet wtedy by mnie to pewnie męczyło ;)

Oryginały srebrne też szału nie robią. Chyba że tytan, ale to nie do dostania za normalne pieniądze.

 

Zawias standard. Tył jeszcze fabryczny, nieruszany, bez luzów. Przód poszedł na wymianę, mam tam nowe amorki i sprężyny Kayaba. Jak bym wiedział że tak będzie, to bym od razu kupił jakieś trochę niższe sprężyny. Nic innego mi nie potrzeba, tylko trochę w dół ten przód.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Miałem coś wrzucić, ale nie ma czasu na porządne zrobienie zdjęć... szczególnie że nadal przydałoby się parę rzeczy zrobić. Ale wygląda to już całkiem nieźle, dużo bliżej moich założeń.

 

http://zapisz.net/images/424_1.jpg

 

http://zapisz.net/images/727_4.jpg

 

Kiedyś byłem przeciwnikiem, ale teraz widziałbym tu czarne nerki:

 

http://zapisz.net/images/223_3.jpg

 

No i jedno zdjęcie wnętrza, coraz bardziej się zastanawiam, czy jednak nie zostawić tych czarnych listew.

 

http://zapisz.net/images/613_2.jpg

 

 

Taka ciekawostka - na pierwszym zdjęciu felgi są brudne ;) I tak im dłużej patrzę, tym bardziej mi się podoba taki ciemniejszy kolor. Myślę, czy na przyszły rok ich tak nie pomalować.

Edytowane przez rafal99
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fele fajne faktycznie, ale do koloru budy bardziej pasują umyte ;)

 

A co do listew - w poprzedniej miałem takie czarne błyszczące, strasznie ciężkie w utrzymaniu były - odciski palców dzieci momentalnie łapały.

Opublikowano

Właśnie u mnie zaskakująco dobrze się trzymają te listwy, może dlatego że dzieci tylko z tyłu jeżdżą ;)

 

A do tej budy to w ogóle mało co pasuje, strasznie mnie drażni ten kolor ;) Mało efektowny, pospolity, nie widać za bardzo efektów woskowania itd.

Felgi ogólnie lubię zwyczajne srebrne, ale tutaj już tego srebrnego jest tyle, że jakoś bym to przełamał. Na pewno nie czarne, ale takie lekko, bardzo delikatnie ciemniejsze niż oryginalnie mogłyby być ciekawe. Coś takiego jak na tym filmie gość pokazuje:

 

 

maxresdefault.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wleciały jednak czarne nerki ;)

Poza tym z najnowszych rzeczy to aktywacja DRL i wymiana gumek wycieraczek z przodu + całej wycieraczki z tyłu.

 

http://zapisz.net/images/880_106.jpg

 

http://zapisz.net/images/913_102.jpg

 

Fajne odbicia ;)

http://zapisz.net/images/213_109.jpg

Opublikowano

Nie taki znowu skromny ten touring :lol: Ogólnie całość wygląda bardzo ciekawie i spójnie.

Masz rację co do srebrnego koloru. Ten lakier jest taki... zwykły. Ukrywa auto wśród tłumu innych zwykłych szaro-buro-srebrnych wozideł.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na twoim miejscu zostawiłbym czarne listwy w środku.

Kolor lakieru wg mnie ma potencjał, trzeba go tylko wydobyć.

Sugerowałbym zmienić zewnętrzne listwy na czarne, felgi pomalowane w gun metal albo grafit też dodałyby charakteru.

 

Trochę nie leży mi środek. Ten budyń zbyt zlewa mi się z kolorem lakieru i wg mnie jest deko mdło.

Widziałem, że napisałeś, że szukałeś takiego środka, ale może powrót do ciemnego nie byłby zły?

Widziałbym środek z tzw alcantarą. Siedziałem w takim e39, srebrny lakier i środek właśnie w alcantarze.

Był to co prawda mpak, ale wg mnie zestawienie srebrny lakier+ciemny środek robiło robotę bardzo dobrze.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.