Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś ma podobne doświadczenia z olewającym stosunkiem ze strony centrali BMW w Polsce.

23 sierpnia zgłosiłem do dealera pękniętą szybę (kamień na drodze) w F15 2014r. Dzisiaj mija 42 dzień a centrala BMW nie jest mi w stanie dostarczyć szyby na wymianę.

Skupili się wyłącznie na sprzedaży aut, zapominając że potrzebne są czasami tez części zamienne.

Miał ktoś podobne doświadczenia z takim dziadostwem?

Opublikowano
W Stanach po 16 dniach oczekiwania na czesci dostalem nowe auto...
Opublikowano
Witam

Może ktoś ma podobne doświadczenia z olewającym stosunkiem ze strony centrali BMW w Polsce.

23 sierpnia zgłosiłem do dealera pękniętą szybę (kamień na drodze) w F15 2014r. Dzisiaj mija 42 dzień a centrala BMW nie jest mi w stanie dostarczyć szyby na wymianę.

Skupili się wyłącznie na sprzedaży aut, zapominając że potrzebne są czasami tez części zamienne.

Miał ktoś podobne doświadczenia z takim dziadostwem?

 

 

ja mam wręcz odwrotne doświadczenie z szybą - też miałem wymienianą po kamyczku i wszystko przebiegło bardzo sprawnie, a szyba dodatkowo z Head Up'em

Opublikowano
W Stanach po 16 dniach oczekiwania na czesci dostalem nowe auto...

 

 

wytłumacz dokładnie - nie dostałeś części do auta i po 16 dniach dostałeś nowy samochód ??? :shock:

Opublikowano
Tak ,skorzystalem z ,,lemon law'' - cos w rodzaju rekojmi. Moim zdaniem zbyt czesto probujemy omijac Dealera I zwracamy sie bezposrednio do Centrali BMW. Ja przekonalem sprzedawce,zeby wystepowal w moim interesie przed producentem. Uwazam ,ze to znacznie lepszy sposob na zalatwianie takich sporow. Oczywiscie trzeba brac pod uwage uwarunkowania prawne danego kraju. Auto kupione w lipcu przebieg 500 mil ! ,zostalo naprawione ,ale nie chcialem ryzykowac dalszych problemow.
Opublikowano
Witam

Może ktoś ma podobne doświadczenia z olewającym stosunkiem ze strony centrali BMW w Polsce.

23 sierpnia zgłosiłem do dealera pękniętą szybę (kamień na drodze) w F15 2014r. Dzisiaj mija 42 dzień a centrala BMW nie jest mi w stanie dostarczyć szyby na wymianę.

Skupili się wyłącznie na sprzedaży aut, zapominając że potrzebne są czasami tez części zamienne.

Miał ktoś podobne doświadczenia z takim dziadostwem?

No ja czekam na szybę do F16 od 31 sierpnia, ale jest dobrze........ wysłano monit do dostawcy :dance:

Opublikowano

W moim przypadku dealer wysłał monit kilkukrotnie. Nadano sprawie nawet specjalny,najwyższy priorytet.

Niestety,nie na wiele to się zdało. Zadzwoniłem również na specjalną infolinię BMW, gdzie przyjęto moje uwagi i obiecali zająć się sprawą.

Po kilku dniach otrzymałem telefon z informacją że szybę otrzymam, jak będzie. Sposób rozwiązywania spraw przez centralę BMW nawiązuje do kultowej sceny w szatni z filmu Miś ,,nie mamy Pańskiego płaszcza, i co Pan nam zrobi"

Dziś jest 45 dzień od zgłoszenia wymiany szyby.

Opublikowano

Otrzymałem pełniejsze informacje z ASO (odpowiedź z centrali na ich monit) i tak:

Dostawy obecnie zamówionych szyb do F16 będą realizowane w trzech turach (daty mogę trochę mylić bo nie zapamiętałem z wrażenia :wink: ): I tura to ok 18 października, II tura któryś listopad i III tura któregoś grudnia.To są terminy dostaw do AG w Niemczech.

Jaki będzie przydział? Być może wg kolejności zamówień, tego nie wiem.

Wygląda na to, że producent szyb ma jakieś trudności (może z technologią) i ich nie produkuje albo miał przerwę i ich nie produkował.

Tak więc nie ma co wydzwaniać i się pieklić tylko z pokorą czekać :cry2:

No i modlić się o dostawę szyby z I tury :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym nie liczył na kolejność zgłoszeń a raczej wpierw na kraj, potem wielkość dealera a dopiero potem klient...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Ja bym nie liczył na kolejność zgłoszeń a raczej wpierw na kraj, potem wielkość dealera a dopiero potem klient...

Terminy podane przez centralę dotyczą "polskich" zamówień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli dlatego tak długo to trwa, bo przecież trzeba było najpierw klientów z Niemiec zadowolić...

A tak nawiasem mówiąc czasem warto, jak się ma możliwość, wybrać za zachodnią granicę - wszak gwarancja jest europejska...

 

With mobilephone sent.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestes pewien, ze po 16 dniach oczekiwania na czesci, BMW zdecudowalo sie na zastosowanie lemon law? Szczerze mowiac bardzo watpie w to. Po pierwsze, najczesciej wymogi sa troche wyzsze, specyficzne dla stanu (ok. 30 dni samochod w warsztacie lub 3-4 wizyty, aby usunac dana usterke), po drugi samochod z tytulem lemon to duzy problem dla firm. Moze zastosowali buy back, bo spodziewali sie probelmu z dotrzymaniem terminow i prowdopodobnym zastosowaniem lemon. Diler to twojej stronie, to bardzo wazna sprawa, ale BMW AG / BMW NA, to korporacja, ktora najczesciej nie rozpieszcza klientow w takich sytuacjach.

 

Na czym polegala usterka?

 

Zastanawiam sie czy w takich przypadkach (peknieta szyba) ubezpiecznie moze pokryc koszt samochodu zastepczego?

 

Tak ,skorzystalem z ,,lemon law'' - cos w rodzaju rekojmi. Moim zdaniem zbyt czesto probujemy omijac Dealera I zwracamy sie bezposrednio do Centrali BMW. Ja przekonalem sprzedawce,zeby wystepowal w moim interesie przed producentem. Uwazam ,ze to znacznie lepszy sposob na zalatwianie takich sporow. Oczywiscie trzeba brac pod uwage uwarunkowania prawne danego kraju. Auto kupione w lipcu przebieg 500 mil ! ,zostalo naprawione ,ale nie chcialem ryzykowac dalszych problemow.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Jestes pewien, ze po 16 dniach oczekiwania na czesci, BMW zdecudowalo sie na zastosowanie lemon law? Szczerze mowiac bardzo watpie w to. Po pierwsze, najczesciej wymogi sa troche wyzsze, specyficzne dla stanu (ok. 30 dni samochod w warsztacie lub 3-4 wizyty, aby usunac dana usterke), po drugi samochod z tytulem lemon to duzy problem dla firm. Moze zastosowali buy back, bo spodziewali sie probelmu z dotrzymaniem terminow i prowdopodobnym zastosowaniem lemon. Diler to twojej stronie, to bardzo wazna sprawa, ale BMW AG / BMW NA, to korporacja, ktora najczesciej nie rozpieszcza klientow w takich sytuacjach.

 

Na czym polegala usterka?

 

Zastanawiam sie czy w takich przypadkach (peknieta szyba) ubezpiecznie moze pokryc koszt samochodu zastepczego?

 

Tak ,skorzystalem z ,,lemon law'' - cos w rodzaju rekojmi. Moim zdaniem zbyt czesto probujemy omijac Dealera I zwracamy sie bezposrednio do Centrali BMW. Ja przekonalem sprzedawce,zeby wystepowal w moim interesie przed producentem. Uwazam ,ze to znacznie lepszy sposob na zalatwianie takich sporow. Oczywiscie trzeba brac pod uwage uwarunkowania prawne danego kraju. Auto kupione w lipcu przebieg 500 mil ! ,zostalo naprawione ,ale nie chcialem ryzykowac dalszych problemow.

 

Pisze o faktach ,nie o Twoich watpliwosciach :wink: Nowe auto jest w produkcji ,lemon law bylo tylko argumentem (notabene w NYC mozna probowac juz po 15 dniach serwisu). Zeby ,,pognebic '' watpiacych : dostalem auto lepiej wyposazone niz poprzednie za free :D Usterka nie byla szczegolnie dotkliwa ,ale pojawil sie problem z dostepnoscia wiazki przewodow od producenta ,ucinajac spekulacje : auto zostalo naprawione ,ale ja dalej upieralem sie przy wymianie i dostalem zgode z Centrali. Dealer : BMW of Manhattan. Mialem od niego wczesniej dwa auta i motocykl i nigdy nie narzekalem na obsluge ,moze pomogl fakt ,ze zawodowo zajmuje sie negocjacjami ? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze, gratulacje nowego samochodu!

 

Po drugie, wydaje sie, ze NYC ma jednak 30 dni, tak jak wiele stanow. Moze lemon law bylo argumentem (watpie, BMW nie jest takie szybkie w uznawaniu roszczen LL nawet, jesli warunki sa spelnione), ale na podstawie tego co wczesniej napisales wg mnie wymiana samochodu nie nastapila na podstawie LL.

 

https://www.ag.ny.gov/sites/default/files/pdfs/publications/New_Car_Lemon_Law_2011.pdf

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Dzieki ,

rzeczywiscie masz racje ,LL bylo jedynie argumentem ,ktorego uzywalem w rozmowach. Sprawdzalem tez ,ze w okreslonych przypadkach mozna powolac sie na LL po 15 dniach.Tak naprawde postawilem sprawe ,,na ostrzu noza'' uprzedzajac Dealera ,ze zrobie wszystko (adwokat ,itp) ,zeby to feralne auto wymienic. Zgadzam sie ,ze nie bylo to standardowe zachowanie ze strony BMW ,ale pozostaje mi sie tylko cieszyc :D Jestem tez realista ,ze w kraju nie dalbym rady nawet z armia prawnikow...

Opublikowano
Podjedź z ta peknieta szybą do dowolnego patrolu drogówki - zabiorą Ci dowód za pokwitowaniem na 7 dni i na koszt serwisu musisz dostać auto zastępcze albo nową szybe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozesz napisac na podstawie czego wysnuwasz takie wnioski? Mysle, ze serwis nie ma zadnych zobowiazan w tym zakresie. Jedynie ubezpieczenie ewentualnie mogloby pokryc koszt wynajmu samochod zastepczego, o ile jest to w zakresie.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Mozesz napisac na podstawie czego wysnuwasz takie wnioski? Mysle, ze serwis nie ma zadnych zobowiazan w tym zakresie. Jedynie ubezpieczenie ewentualnie mogloby pokryc koszt wynajmu samochod zastepczego, o ile jest to w zakresie.

W moim przypadku padłą taka propozycja ze strony ASO, żeby wziąć samochód zastępczy i wystąpić o zwrot kosztów do centrali.

Tak więc taka możliwość najwyraźniej istnieje.

Opublikowano
Z tego względu że kupił auto w Polsce. Jeśli nie ma do niego potrzebnych czesci, które mogą się uszkodzić nie z Twojej winy - a szyba jest takim elementem - to odpowiedzialny za to jest Sprzedawca który zapewnia serwis. Zresztą na takie auto masz na 100% pełen ubezpieczenie to niech się importer-aso dogaduje z ubezpieczycielem. Ja bym wystąpił z oficjalnym pismem do producenta o samochód zastępczy ze względu że nie możesz w pełni korzystać w sposób bezpieczny ze swojego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, badzmy powazni. Istotne jest tylko to, co jest czarno na bialym, a nie co ktos sobie mowi, albo mysli.

 

Sprzedawca z pewnoscia NIE POKRYJE kosztow samochodu zastepczego. Byc moze pokryje je importer... pytam na podstawie czego? Byc moze nie ma nic oficjalnie w dokumentach, a moze mimo to pokryje koszty, aby nie pogarszac renomy marki... Byc moze, byc moze.... to ze ktos powiedzial, wez samochod, tu jest dzienna stawka za wynajem a pozniej wystap do centrali o zwrot kosztow... to brzmi slabo. Przynajmniej ja nie polegalbym na takiej poradzie w zadnym zakresie. ASO, BMW AG, BMW Polska to nie sa twoi przyjaciele w takich przypadkach.

 

"100% pelne ubezpieczenie"? Co to ww ogolee oznacza? Czy kiedykolwiek czytales umowe ubezpieczenia (polise)? Zakladam, ze standardowo takie przypadki nie sa pokrywane. Pomijam fakt, ze jesli nawet sa pokrywane jako dodatkowwy zakres ubezpieczenia, to pewnie z AC i pewnie suma ubezpieczenia zmiejsza sie z kazdym dniem wynajmu samochodu zastepczego.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W końcu nadszedł upragniony finał sprawy. Po 58 dniach oczekiwania szyba została zamontowana. BMW również zadowolone, bo jak twierdzi sprawę po moich monitach załatwili priorytetowo (inni klienci dalej czekają)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W końcu nadszedł upragniony finał sprawy. Po 58 dniach oczekiwania szyba została zamontowana. BMW również zadowolone, bo jak twierdzi sprawę po moich monitach załatwili priorytetowo (inni klienci dalej czekają)

i oni są zadowoleni?

rotfl...

ale to chyba ostatnio jakaś norma - mnie samsung na pytanie jak mogę z powrotem mieć polskie aplikacje w smart Tv (przy kupnie były ale ze względu na ograniczenia licencyjne za granicą nie działały) odpowiedział żeby sobie kupił nowy telewizor... tv jeszcze na gwarancji a takie przekręty robią...

 

z turunia nie jest daleko do niemiec, gwarancję masz europejską - to moze czasem warto podjechać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co ma peknieta szyba do gwarancji? Zakladam, ze pekniecie powstalo na skutek uderzenia, np. kamienia. Tego gwarancja nie dotyczy... chyba, ze szyba pekla na skutek naprezen, ale to malo prawdopodobne.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Pytanie ,czy gwarancja to obejmuje ? Przyczyna pęknięcia nie ma znaczenia ,bo jak ją stwierdzić ? Powołać biegłych ,którzy po kilku latach stwierdzą ,że na podstawie śladów pęknięcia i przeprowadzonych badań nie są jednoznacznie określić przyczyny uszkodzenia ? :wink: Natomiast sam sposób załatwiania sprawy przez BMW - bez komentarza...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dosc latwo stwierdzic czy pekniecie powstalo przez uderzenie np. kamienia. Czastem pekniecia powstaja na skutek blednego montazu fabrycznego. Zdarzaja sie rowniez w BMW i BMW wymienia takie szyby.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.