Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 581
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Widziałem i ten film ale jest to chyba jedyny film na YT gdzie BMW wygrywa to starcie :cry2:

Zdaje się, że od niego zaczęło się całe zamieszanie.

 

Ja niestety ze względu na pracę, przyjmuje że większość tych filmów, tekstów itd w internecie to agencje pr i agencje od pisania treści na zamówienie. Poziom opłacananych publikacji osiąga już miejscami 100%.

 

Jakby każdy wiedział jak to działa to w nic byś nie wierzył:-)

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Dla tego pytam tutaj jak to jest na prawdę ;) Zapewne wielu użytkoników BMW miało okazję przetestować oba warianty.

 

NIe miałem xdrive, ale miałem i mam quattro, miałem jeep gc, miałem tundrę 4x4, rama 4x4. w każdym z tych aut zupełnie inny system załączania 4x4.

primo - żadne seryjne bmw nie stałego napędu na wszystkie koła, a ma co najwyżej napęd na dwie osie oraz lsd w tylnym moście.

- quattro nie każde jest takie samo, jest torsen, haldex i crown.

ale najważniejsza konkluzja dot filmiku z jadą po śniegu - połowę całej roboty 4x4 to opony.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Miałem a5 quattro, mam 428i xdrive a i wcześniej e92 330i rwd... Każdym z tych aut byłem w górach i przy dobrych oponach zimowych nie było problemów z jazdą...
Opublikowano

Nie zwracaj aż takiej uwagi na różnice xDrive vs. Quattro. Różnice w codziennym użytkowaniu są niezauważalne. Te sytuacje są często spreparowane. Poza tym jak napisał kolega, to ważne jest mieć dobre opony, bo przy słabych żadne 4x4 nie da rady.

Ważniejsze żebyś zwrócić zonie uwagę, że 4x4 (XDrive, Quattro) przyspiesza na śliskiej nawierzchni bardzo dobrze, a hamuje.... tak jak FWD i RWD - to jest bardzo złudne!.

 

Jeśli chodzi o silnik, to silnik 30i daje radę i zdecydowanie dużo frajdy z jazdy. 20i też zawalidrogą nie będzie, ale to już nie to samo. 30i jak ktoś lubi mocne przyspieszenia i szybką jazdę jest ok, tylko trzeba uważać w mieście, bo takie auto potrafi być naprawdę szybkie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mieszkam na Podbeskidziu, wybudowałem się na górce. Z tego powodu mam już od paru modeli BMW z xdrive, który chwalę w naszym klimacie. Służbowo jeżdżę dużo A6 quattro i Superbami 4x4 280 km i bardzo dobre, świeże zimowe opony w każdym aucie. Nie widzę żadnych dysproporcji , że jeden napęd jest dużo gorszy od drugiego.
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem w życiu już parę lat, wszystkie to ośki, i w dodatku na przód, poza 125p i 3gt, wszystkimi byłem w górach - od Tatr, Beskid, Alpy i Pireneje. Podstawą są dobre opony i nie przeszacowanie swoich/ auta możliwości...

 

Sent with handy.

Opublikowano
Po moim ostatnim szukaniu, oglądaniu - za 428 w fajnej opcji (czyli raczej na fullu), w okolicach 140 000 PLN bym celował. Kupowałem 3 letniego (2014) rok w sierpniu, jako wykup z leasingu poprzedniego właściciela.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za 140tys. można już nawet roczne kupić, oczywiście jeśli komuś nie zależy na specjalnym wyposażeniu bądź na mocnym silniku. Oczywiście bezwypadkowe i bezpośrednio z BMW... Tylko trzeba trochę poszukać.
Opublikowano

Dokładnie, zależy o jakim wyposażeniu mówimy (ja lubię raczej full).

 

> trzeba mieć bardzo poważny powód by sprzedać auto które właśnie najwięcej traci.

 

Ah, co do powodów - ja ostatnio sprzedałem 1.5 roczny samochód poprzez cesję leasingu na nowego właściciela. Powodów do zmiany było sporo (o których nie wiedziałem w trakcie zakupu bądź nie zwracałem uwagi, jak przód napęd, kompakt, kiepski układ jezdny). Samochód sam w sobie w porządku i nowy nabywca jest zadowolony. Ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę 

Opublikowano
A ja chciałem wymienić swoją 3er na nową 5er i ASO zaproponowało mi odkupienie za 130 tys. auta, które pół roku temu kosztowało 245 tys. cennikowo :arrow: :duh:. Także nie ma jednej odpowiedzi. Auto jest tyle warte ile ktoś jest w stanie za nie zapłacić :)
Opublikowano
A ja chciałem wymienić swoją 3er na nową 5er i ASO zaproponowało mi odkupienie za 130 tys. auta, które pół roku temu kosztowało 245 tys. cennikowo :arrow: :duh:. Także nie ma jednej odpowiedzi. Auto jest tyle warte ile ktoś jest w stanie za nie zapłacić :)

 

Moją dwuletnią 330i Allianz wycenił na 163 tys.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
wycenił do szkody czy do raty ubezpieczenia?

 

Do ubezpieczenia, kontynuacja pakietu na trzeci rok. Kończy mi się w listopadzie.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy,

 

Poszukuję odpowiedzi na pytanie - czy silniki w 430i i 420i są te same, a różnią się tylko programem? Pytam o te najnowsze wersje, rok 2017.

Przymierzam się do zakupu serii 4 (GC z xdrive) i zastanawiam się czy dokładać do 430xi czy lepiej wziąć 420xi i dodać box.

Czy one kręcą się tak samo i 420xi z boxem wypluje to samo co 430xi z boxem? Różnica w cenie to około 20 tys. zł.

Dodam, że utrata gwarancji nie wchodzi w grę, więc wykluczam grube modyfikacje.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

Różnią się osprzętem, układem wydechowym, hamulcami i pewnie jeszcze jakimiś detalami (np 420 nie ma chyba active sound).

Zarówno 420 jak i 430 z boxem będzie miało 10-15% więcej mocy niż w serii, box "trochę oszukuje" czujniki więc moc zawsze jest wyższa procentowo od tego co w serii, czyli boxem nie zrobisz z 420 wersji 430. Natomiast programem już tak. Niemniej jednak tracisz wtedy gwarancję na silnik.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Wezmę zatem 430i :)

 

Pytanie - czy warto dokładać to 7tys. do Dakoty w stosunku do alcantary? Mam dziecko w drodze i zastanawiam się jak będzie z czyszczeniem alcantary?

Różnicę w cenie wolałbym dołożyć np. do lepszego wydechu i rozpoznawania znaków drogowych.

Co sądzicie?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

Dla mnie rozpoznawanie znaków jest bezużyteczne, tak jak utrzymywanie pasa, martwy punkt itd. Mam we wszystkich beemkach i nie można na tym polegać, albo jest mało użyteczne.

Skórę łatwiej odkurzyć, ale też łatwiej zaplamić, zarysować zabawkami lub fotelikiem. Trzeba nawilżać. Generalnie skórę łatwiej nieodwracalnie zniszczyć niż alcantarę.

U żony wziąłem teraz alacantare i wreszcie ulga, że nie muszę się "modlić" nad skórą, dziecko wejdzie w butach na kanapę, nie ma problemu, łatwo się odkurza. Alcantara dobrze pasuje do 4er, do 5er może bym nie wziął. No i skóra musi być jak chcesz mieć jasne lub brązowe wnętrze.

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. Wezmę zatem 430i :)

 

Pytanie - czy warto dokładać to 7tys. do Dakoty w stosunku do alcantary? Mam dziecko w drodze i zastanawiam się jak będzie z czyszczeniem alcantary?

Różnicę w cenie wolałbym dołożyć np. do lepszego wydechu i rozpoznawania znaków drogowych.

Co sądzicie?

 

Bylem w podobnej sytuacji niedawno, nad Dakota myslalem dopoki na zywca jej nie zweryfikowalem, niestety w BMW ze skora jest jak z audio - albo doplacasz za Banga albo bierz podstawe. Jesli lubisz skore i masz opcje wylozyc na Merino to bym sie nie zastanawial. Jedyna funkcja jako widze dla Dakoty to zmiana koloru wnetrza, alcantara jest smutna do bolu i nic z tym nie da sie zrobic..

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi Panowie!

Odpuszczę dacotę w takim razię i zostanę przy alkantarze.

 

A jak z elektrycznymi fotelami? Warto się w to pchać? Kosztują sporo i zastanawiam się czy w praktyce to aż taka wygoda? Do tej pory jeździłem furami z manualnymi nastawami z wyjątkiem jednego auta, gdzie ustawienie elektryczne trwało dłużej niż manualne...

 

Zastanawiam się po prostu które wyposażenie opcjonalne naprawdę warto wziąć. Póki co mam na liście nagłośnienie Harman, duża nawigacja, head up, światła led, wskaźniki wielofunkcyjne, kamera cofania, podparcie lędźwi, dostęp komfortowy. Roważam z kolei elektrykę foteli, podgrzewanie foteli oraz do rozpoznawanie znaków. Oczywiście biorę też m-pakiet. Jakieś sugestie od właścicieli? :-)

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

Dobrze wybrałeś.

Fotele elektryczne są konieczne jeśli prowadzisz na zmianę np z żoną, w f20 nie mamy i ustawienie wszystkiego trochę zajmuje i irytuje. Manualnie ciężko jest np ustawić kąt nachylenia siedziska. Jeśli prowadzisz tylko ty to możesz odpuścić. Chociaż jak masz elektrykę to można zakodować fajną opcję - fotel cofa się przy wysiadaniu.

Podgrzewanie foteli i kierownicy nic nie kosztuje a jest bardzo przyjemne, dla mnie obie opcje to must have.

O znakach już napisałem swoje zdanie.

Opublikowano
Dla mnie rozpoznawanie znaków jest bezużyteczne, tak jak utrzymywanie pasa, martwy punkt itd. Mam we wszystkich beemkach i nie można na tym polegać, albo jest mało użyteczne.

Skórę łatwiej odkurzyć, ale też łatwiej zaplamić, zarysować zabawkami lub fotelikiem. Trzeba nawilżać. Generalnie skórę łatwiej nieodwracalnie zniszczyć niż alcantarę.

U żony wziąłem teraz alacantare i wreszcie ulga, że nie muszę się "modlić" nad skórą, dziecko wejdzie w butach na kanapę, nie ma problemu, łatwo się odkurza. Alcantara dobrze pasuje do 4er, do 5er może bym nie wziął. No i skóra musi być jak chcesz mieć jasne lub brązowe wnętrze.

 

No widzisz, a ja często korzystam z rozpoznawania znaków. Tym bardziej, że dane pochodzą z nawigacji i są weryfikowane kamerą. Oczywiście nie jest to doskonałem ale nie raz sięzłapałem na tym, że nie wiem jaka prędkość obowiązuje na danym odcinku drogi, a teraz za 50+ zabierają prawko więc dla mnie must have. Ogrzewanie kiery i siedzeń nawet jak parkujesz w garażu super sprawa. Niestety nie da się tak ustawić żeby samo automatycznie się uruchamiało :-(

Natomiast system utrzymania na pasie jest bez sensu (ostrzeganie przed zjechaniem) i ostrzeżenia o zmianie pasa ruchu też wyłączyłem bo mi co chwilę kierownica brzęczy w dłoniach.

Opublikowano

Asystenty są w komplecie w pakiecie innowacyjnym, który wziąłem (światła + head up), więc z nich nie będę rezygnował.

Co do elektryki - żona prowadzi auto średnio raz w miesiącu, więc nie wiem czy na taką potrzebę warto pakować 5 tysi zamiast przeznaczyć np. na wydech mperformance/większe felgi.

A co sądzicie o dodatkowych funkcjach lusterek? Składanie + anyślepieniowe lewe. Warto to brać czy sobie odpuścić?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.