Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kolego wypadanie zapłonow auto diagnizuje samo i wywala blad jezeli nie umiesz ogarnac inpy na poziomie czytania bledow, a zal ci kasy na profesionalna diagnoze to za dużej pomocy konkretnej tu nie dostaniesz.

 

osobiscie nie widze sensu w wymiannie polowy dobrych czesci na hybiltrafil

wspolczuje problemu

Opublikowano
Umiem ogarnąć inpę na poziomie czytania błędów i nie rób ze mnie idioty. Jeszcze raz napiszę że auto na desce nie wywala checka, a w inpie coś tam się pokazało ale teraz nie mam do niej dostępu, a pieniążków mi nie żal bo skoro mam ponad 30k na zakup takiego auta to i mam kasę na jego naprawy ewentualne. Ale jeszcze raz napisze bo widzę że masz problemy ze zrozumieniem tekstu: w mojej smutnej okolicy nie ma ogarniętego zakładu!! A po to piszę na forum aby ludzie podpowiedzieli mi co to może być, ale widzę że nalepiej wychodzi im hejtowanie i teksty na poziomie przedszkola. Silnik benzynowy to nie cuda na kiju i nowoczesne diesle, a nikt tutaj nie może prostego problemu rozwiązać!
Opublikowano

cytat : "w inpie cos tam sie pokazalo"

cytat : "umiem ogarniac inpe"

bledy moga występować bez pojawienia sie kontroli check

z tego co wiem jak jest cieply itd auto chodzi ci normalnie? gdzie jest problem podjechac na diagnozę?

 

Nie ja robie z ciebie idiote ale ty swoim zachowaniem.

Opublikowano

Sprawdź valvetronic ! odepnij go i zobaczysz . Jeżeli auto nie zgaśnie w trybie awaryjnym to będziesz wiedział że jest valvetronic do dupy .

 

Mogą też być zapchane filtry na zaworach vanosa . Te filtry to takie siateczki metalowe na zaworach . Te zawory sa dwa pod vanosami z przodu silnika .

 

Ale jak Ci się nie chce odpiąć valvetronica to co dopiero z czyszczeniem zaworów vanosa .

 

Może na serio tylko Ci cewka padła albo jakiś kabel na górze silnika przetarł . Jeżeli nie masz inpy to weź przynajmniej zdejmij tą plastikową osłonę silnika i sprawdź wszystko .

Opublikowano

Witam, otóż dzisiaj pobawiłem się trochę w inpie, i w historii pamięci błędów były błędy: 29f4 (catalytic convertion), A6d1(jakaś pompka) dodam iż po skasowaniu wreszcie auto grzeje mi w ustawieniu na twarz nogi itp, bo do tej pory auto grzało tylko jak się włączyło nadmuch na szybę, a jak było ustawione inaczej to mogło by być na 28 stopni ale dmuchało zimnym (ale to raczej nie ma związku ze sprawą) no i dwa pozostałe błędy: 2a59 (w necie piszą że to czujnik wałka mimośrodowego) i 2a5b (coś z valvetroniciem). I teraz powiedzcie czy te błędy mają wpływ na zachowanie mojego wozu ? Jakieś sugestie co do rozwiązania problemu ? Czy inpa dobrze podpowiada ?

Opis błędów znalazłem taki:

2A59 VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

• 2A5B VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1

Opublikowano

czujnik walka mimośrodowego :

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3009-sterowanie-zaworow-walek-mimosrodowy/i48832/kL/sN/r2006/m04 nr 7 na tym obrazku - piszę o nim w moich dwóch ostatnich postach :mad2:

 

co do czujnika wałka rozrządu masz dwa :

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i48832/kL/sN/r2006/m04 nr 4 na tym schemacie.

diagnozuje się je poprzez zamianę miejscami - jak wywali błąd na drugim wałku, a po skasowaniu nie będzie go na pierwszym to masz winowajcę - do wymiany.

Opublikowano
Rozumiem że ratuje mnie tylko fizyczna wymiana ? Czy może te błędy już nie będą wracać ? A może to tylko chwilowe usunięcie tych błędów ? Kto poleci jakiś ogarnięty zakład w mojej okolicy, czyt. Lublin bądź podobnie ? Czy ewentualnie w/w czujniki mogę kupić używane ale oryginalne ? Jak podejść do tematu ? Pozdrawiam
Opublikowano
podepnę się pod temat :) mam podobne objawy , wymieniony czujnik wałka ,filtry , co jakiś czas zapala się check engine wtedy wypluwa błędy za bogatej mieszanki :( jeden z magików obstawia wtryski, co wy na to ?
Opublikowano
W związku z tym iż kolejnym dziwnym objawem jest zwiększone spalanie, postanowiłem oddać auto w ręce Auto-Sawa Bosch Lublin. Od poniedziałku mają zacząć rozwiązywać problem mojego BMW. Ale Wy widzę tak się garniecie do odpowiedzi że szkoda gadać...
Opublikowano
Kolego brushu, jestem technikiem wojskowego odrzutowca, więc teraz poleciałeś po bandzie! Co do BMW to akurat fakt, że urządzenia typu Valvetronic, i inne ustrojstwa są mi obce, a Wy zamiast pomóc ślepo odwiedzacie ten post nic nie pomagając. Jak jesteś taki fachowiec to Ci gratuluję. Ja chcę tylko aby ktoś kto miał taką usterkę powiedział co mam kupić i wymienić a nie każdy tylko gdyba!
Opublikowano
Dzisiaj dostałem informację telefoniczną że najprawdopodadniej uszkodzeniu uległ przepływomierz. Czy to możliwe ? A błędy związane z napięciem valvetronica spowodowande były przedostaniem się oleju do styków. (Tak mówili) I czy dobrze mówią ?
Opublikowano

Przeczytaj co napisałem w moim poście wcześniej

 

Następnie jeżeli filtr jest ok , zostaje valvetronic i jego adaptacja. Zdiagnozować to można za pomocą jego odłączenia .

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3179-pokrywa-glowicy/i48481/kL/sN/r2006/m05

Tu masz obrazek pokrywy głowicy , zaraz koło korka wlewu oleju masz uszczelkę nr 7 na tym obrazku . W tej uszczelce siedzi wtyczka czujnika Val... Wyciągnij ją i zobacz czy jest tam olej ,jeżeli tak - wyczyść ,jak nie to odłącz ją i zapal auto .

 

W serwisie Ci to naprawią i oddadzą gotowe auto . Ty zapłacisz .

 

Jeżeli jesteś technikiem samolotu ( nie wątpię w to ) - to pewnie masz instrukcję do wszystkiego , krok po kroku , do tego piszesz raport z każdej odkręconej śrubki . BMW stosuje podobny system w serwisach i nazywa się to TIS . Poszukaj na necie znajdziesz instrukcję do wszystkiego . Valvetronic to stary system i jest już oblatany przez nie jednego Janusza z wioskowego garażu .

 

Co do techników samolotów to błahostką jest wymiana komory spalania w CFM56-5 , ale chciałbym to zobaczyć jak ktoś robi to bez instrukcji i raportu :norty: oddałbym swoją pracę za to :nienie:

Opublikowano
Dzisiaj odebrałem auto, ale narazie jest plus 8 stopni, zobaczymy jak będzie na minusie. Za przepływkę boscha, diagnozę komputerową, oraz robociznę zapłaciłem 650 pln. Ps. jak hamujecie swoimi bmw np. na drugim biegu bez sprzęgła tak na około 10 km/h to co wskazuje wasz ekonomizer ? Ja w automacie mam tak że jak hamuje z np. 80 na 60 i 60 na 40 i tak dalej to wskazówka jest na zero, ale jak shamuje auto do np 3-4 na godzinę i prawie do zera to ekonomizer tak troszkę się podnosi i opada, czy Wy też tak macie ? Aha, no i czy spalanie w mieście rzędu 11-12 litrów Pb (nie mam gazu) z normalną nogą a w trasie 8 litrów (N46 2.0 150 km automat) to normalka ? Ps. czy błąd 29f4 Catalytic conventer onzacza uwalone katalizatory, czy mogę tak jeszcze jeździć ? Pytam bo dobrej klasy katy z montażem to 2k :)
Opublikowano
ja ci nie pomogę sam nie mogę się z podobnym problemem uporać , mam obiecaną przepływkę na podmiankę jak to zrobię dam znać czy pomogło
Opublikowano
Póki co auto jeździ normalnie i chciał bym aby tak zostało :) Czy ktoś mi powie czy błąd 29f4 Catalytic conventer oznacza zapchanie obu katalizatorów czy poprzez przepływkę wcześniej uszkodzoną wywalało ten błąd ?
Opublikowano
Witam ponownie. Otóż dzisiaj był pierwszy przymrozek (-2 st.C) po wymianie przepływomierza i niestety auto po nocy znów odpaliło z drgawkami. INPĘ podepnę dopiero dzisiaj po południu, ale Auto Sawa Bosch w Lublinie jak widać źle zdiagnozował mi samochód. Co mam zrobić ?
Opublikowano
Dlaczego nikt nie sugeruje wymianę servomotoru valvetronika ?! Przy błędach jakie ja mam czyli: 2a67 i 2a70 oznacza właśnie uszkodzenie tego silniczka. I tu pytanie: czy to napewno on jest winowajcą tego zamieszania czy inne czujniki generują taki błąd ? A może wystarczy zrobić adaptację, a jeżeli tak to jak wygląda ona w INPIE ?
Opublikowano

w inpie wchodzisz w silnik , nastepnie w adaptacje i kasujesz wszystkie jednym przyciskiem , albo każdą po kolei .

Auto się samo nauczy wszystkiego . Jeżeli wywali błędy - będzie servomotor do wymiany .

Opublikowano
I to dziwne zachowanie mojego wozu może świadczyć o uwalonym serwomotorze ? Z ostatniej chwili: okazało się iż mój akumulator po prostu umiera, bo żona w ogóle auta nie mogła uruchomić, zmierzyłem napięcie które wynosi 10V a powinno coś koło 12-14 ? Czy błędy i złe działanie tego valvetronica mogą być spowodowane właśnie tym padniętym aku ?
Opublikowano
Witam ponownie. Otóż po zakupie nowego akumulatora (Centra 72aH 720 prądu roz.) i zarejestrowaniu go w inpa, po adaptacji vvt i wszystkiego innego auto nie miało drgawek na zimnym przez tydzień, ale do wczoraj. Jedyny błąd jaki się pojawia to 29f4 (catalityc conventer bank 1), i spalanie wydaje mi się większe. Czy muszę się szykować na wymianę jednego czy dwóch katów, czy jest jakieś inne rozwiązanie ? :(
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.