Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, otóż po pojawieniu się niskich temperatur (od około trzech dni) pojawił się problem. Najczęściej pojawia się rano po odpaleniu auta i wrzuceniu na D auto się dławi i gaśnie. Natomiast na wolnych obrotach na P auto pracuje normalnie, muszę poczekać około minuty i wszystko jest ok. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Dodam iż posiadam INPĘ ale nie wiem za co się zabrać i troszkę się boje bo ostatnio rozłączyłem EWS :) Proszę o pomoc. Pacjent to : BMW E90 2005 rok, 2.0i 150 KM (N46 B20B).
  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Aż tyle odpowiedzi ?! Ludzie co to może być ?!?! Dodam że dzisiaj wymieniłem świece na Denso Iridium i czekam aż auto całkowicie ostygnie i wtedy zobaczymy...
Opublikowano

sprawdź połączenie na silniku valvetronic'a ( ten srebrny elektryczny motor na gorze silnika ) .

 

Sprawdź kabel GND - masa silnika . Może być stary połamany i po zapaleniu , traci się prąd i gaśnie ( znajduje się on za przednim kołem kierowcy ) .

 

Podepnij auto pod INPE i daj live data i sprawdź zasilanie paliwowe . Możesz też odłączyć valvetronica i zobaczyć czy na zimnym gaśnie także bez niego .

Opublikowano
Co do inpy to mam problem taki że jak sprawdzam parametry na odpalonym silniku to po jakiś 5 sekundach rozłącza mi komunikacje. O co może biegać ? A no i tych dwóch porad sam nie umiem zastosować:( Ale dzisiaj odpaliłem auto ruszyłem odrazu i tego nie było. Możliwe że wymiana świec pomogła ?
Opublikowano
Witam ponownie. Niestety dzisiaj po odpaleniu auta (ale nie po nocy lecz też na zimnym całkowicie) auto odpaliło, pochodziło parę sekund po czym zgasło (skrzynia była w położeniu P) czyli nawet nie zmieniłem na Drive. A już myślałem że po wymianie świec będzie wszystko ok... Pomocy :(
Opublikowano
Czy wy możecie odpowiadać szybciej niż 24 godziny ?>! Nie mam całego roku na rozwiązanie tego problemu. Czy ktoś może mi doradzić coś mądrego ?
Opublikowano
Koledze e 39 gasl kiedyś tak samo i jak wymienił aku problem znikł. ..może warto od kogoś podmienić. ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akumulator mam fabryczny BMW a auto jest z 2005 roku, więc w tym miesiącu go zmienię. A jaki polecacie do 2.0 i N46 akumulator ?

 

Najlepiej taki sam jak był, czyli firmy Baner lub Varta. Po wymianie trzeba akumulator "zarejestrować w systemie", bo Ci padnie znacznie szybciej.

Opublikowano
Dzisiaj przed godziną odpaliłem auto po nocy, oczywiście przez minutę w pozycji P dławił się i cała buda drżała. Potem jak zwykle wszystko ustało. Ale po przejechaniu paru km, parkowałem pod blokiem i auto mi zgasło na wstecznym ®. Dodam że zdarza się to ale bardzo, bardzo rzadko. Czy ma to wpływ i powiązanie z tą nierówną pracą zaraz po odpaleniu ? Może to czujnik położenia wału korbowego ?
Opublikowano

Sprawdzałeś filtr powietrza ? może jest już tak zapchany , że nie ciągnie na tych 700 obr/min.

 

Po zapaleniu auta włącza się ssanie i silnik ma około 900 - 1100 obr/min więc i ciśnienie większe, i coś ciągnie ! Jak silnik po chwili się podgrzewa to obroty spadają i się dławi .

Filtr kosztuje 60zł więc to taka optymistyczna naprawa :norty:

 

Następnie jeżeli filtr jest ok , zostaje valvetronic i jego adaptacja. Zdiagnozować to można za pomocą jego odłączenia .

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3179-pokrywa-glowicy/i48481/kL/sN/r2006/m05

Tu masz obrazek pokrywy głowicy , zaraz koło korka wlewu oleju masz uszczelkę nr 7 na tym obrazku . W tej uszczelce siedzi wtyczka czujnika Val... Wyciągnij ją i zobacz czy jest tam olej ,jeżeli tak - wyczyść ,jak nie to odłącz ją i zapal auto .

Auto wyświetli parę błędów i zredukuje moc ale jeżeli nie będzie gasło to masz winowajce .

Oczywiście aby dostać się do pokrywy zaworów musisz sciągnąć ten plastik z góry silnika , jest on tylko wciśnięty na gumowych uszczelkach .

Opublikowano
Filter powietrza jak i inne filtry wymienione 1,5k km temu. Tej wtyczki jeszcze nie patrzyłem... A nie da się zrobić tej adaptacji np. INPĄ ? Przyznam szczerze że nie mam warunków by to sprawdzić...
Opublikowano
Czy ma ktoś logiczne podopowiedzi co do bi mego BMW ? Problem w tym że w mojej okolicy (Dęblin, woj. Lubelskie) nie ma nikogo kto rozwiąże problem nie rozbierając połowy auta i kasując pieniążki jak za zboże. Co z nią może być nie tak ?
Opublikowano
Ludzie tyle Was jest i nikt nie może przynajmniej jakiś trop rzucić ? Dodam iż w/w objawów auto jakby więcej pali. Może cewki, przepływomierz, sonda lambda ? Czy LiveData mi coś podpowie ?
Opublikowano
Czlowieku, nikt tutaj nie ma krysztalowej kuli!!! Kazdy stara sie Tobie pomoc jak moze!!! A Ty prezentujesz roszczeniowa postawe?! Jest jedno rozwiazanie Twojego problemu... mechanik i dobry diagnosta.
Opublikowano
Właśnie w tym problem że w mojej okolicy nie ma takiej ogarniętej osoby. Nie chce aby ktoś wróżył, aczkolwiek na tylu posiadaczy BMW nie wierzę aby ktoś nie wiedział co z moją Bunią może być nie tak :(
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.