Skocz do zawartości

E-36 316i Blokuje się lewy przedni zacisk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przegrzebałem internet niestety na mój problem rozwiązania nie znalazłem. Lewy przedni zacisk po rozgrzaniu zaczyna się blokować i nie odbija do końca przy dojeżdżaniu do świateł czuć że auto hamuje po kilku minutach jazdy bez hamowania i zacisk odpuszcza. Widać że szybciej zużywa się zewnętrzny klocek hamulcowy.

Podaję co już zrobiłem

-wymienione gumki zacisku i prowadnic

-wymieniony tłoczek

-wymienione klocki hamulcowe na TRW

-wyczyszczone jarzma

-wszystko przesmarowane smarem do hamulców

-kilkakrotnie odpowietrzone

-wymieniony miękki przewód hamulcowy

-wymieniony sztywny przewód hamulcowy między zaciskiem, a pompą ABS

Nie mam już pomysłu co dalej przecież nie będę na chybił trafił wymieniał teraz pompy ABS czy hamulcowej. Czy sam zacisk może ulec jakiejś awarii?

Dodam że zacisk daje się wciskać na sucho bez użycia przesadnej siły prowadnice latają jak mokre mydło :)

BMW forever!!!
Opublikowano

może jest jakiś krzywy ?

 

chyba zostaje ci podmienić zacisk i jeśli objawy ustąpią to znaczy że zacisk. Chyba ostatnia możliwość to coś nie tak z tym kanałem z pompy ABS.

szukam
  • Moderatorzy
Opublikowano

W jakim stanie prowadnice zacisku?

Może tłoczki puchną pod wpływem temperatury. Smarowałeś je specjalnym smarem?

Kiedy wymieniony płyn?

chyba zostaje ci podmienić zacisk

Jeżeli byłby winny zacisk to blokował by się bez względu na to czy zimny czy rozgrzany.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Prowadnice nie były skorodowane przeszlifowałem papierem i wszystko nasmarowane pastą do hamulców TRW. Nie wyglądają na krzywe. Dodam że przed wymianą wszystkiego zacisk prawie dęba stawał więc zabiegi pomogły w około 80%.
BMW forever!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano

A jak czujesz, że hamulce trzymają to jakbyś podlewarował i zobaczył z jakim oporem się kręci koło.

Mocno gorące jest? Można by wtedy zdjąć od razu zacisk i obrócić tarczę bo może zaciera się łożysko w kole-chociaż to trochę wątpliwa historia :mrgreen:

Jeżeli jesteś pewny, że prowadnice ok. to kup drugi używany zacisk i załóż w całości. Z reguły w takich przypadkach winny jest puchnący od temperatury tłoczek hamulcowy .

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyn blokowania może być kilka.Puchnący tłoczek ale był wymieniony więc to raczej nie to.Pęknięty(rozwarstwiony) przewód gumowy ten który dochodzi do zacisku,puszcza płyn w jedną stronę i nie pozwoli po odpuszczeniu hamulca na zwolnienie zacisku.Temat przewodu przerabiałem u siebie.Wreszcie uszkodzona pompa abs o ile ją masz.Ja bym się zajął przewodem gumowym.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.