Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad obniżeniem zawieszenia, czy warto zakupić spręzyny obniżające -30 mm/ - 30mm ? cena jak spojrzałem na allegro ok 1300 zł.

Posiadam zawieszenie M, 5 trybów, jak to będzie funkcjonować z nowymi spręzynami ?

opinie i podpowiedzi mile widziane ;)

Daniel
Opublikowano

jeśli masz zawieszenie M to raczej niemożliwe żeby było (jak piszesz) 5 trybów.

eco, comfort+, comfort, sport i sport+ jest przy EDC

Opublikowano

Tak to jest jak się chce coś napisać byle napisać.

Jest pewne, że mając xdrive nie ma możliwości posiadania zawieszenia typu m.

Więc pozostaje tylko zwykłe lub EDC. :D

Opublikowano

M jest obniżone 10mm w stosunku do serii, EDC ma seryjną wysokości ale ma regulowane tryby twardości.

EDC ma trzy tryby twardości, wspomniane pięć to są tryby jazdy.

W xdrive nie występuje zawieszeni M.

Założenie sprężyn obniżających skróci żywot amortyzatorów EDC których wymiana kosztuje 12tys., zamienników nie ma. W trybie sport będzie się dobrze prowadzić, w innych będzie podskakiwać.

Opublikowano
ok, wiemy co z obniżeniem na sprężynach a co z usztywnieniem ? czy da się jakość usztywnić (bez obniżania i narażania amortyzatorów EDC na zużycie) )w wersji z EDC z dynamic drive ? jak dla mnie nawet w trybie sport jest jakoś kanapowo, nie to co w e60
Opublikowano
jestem na etapie konfiguracji nowej F10 i takie pytanie do osób które jeździły większość po mieście z zawieszeniem M z pakietu M sport a mają tez porównanie do EDC - jak wygląda komfort jazdy ? . Gdybym wiekszośc robił trasy to wiadomo , że zawieszenie M bezdyskusyjnie ale jak sie jezdzi po miescie gdzie progi zawalniające, gdzieniegdzie dziury , nierówny asfalt i kraweżniki to mocno zatanawiam sie mocno nad EDC do M pakietu . Co poradzicie ? Monogramus to wiadomo , że poleci M zawieche :norty: ale jak sie ma 3 litry to mozna :D
Opublikowano
Ja mam M zawias i pakiet to powiem Ci ze jeżeli głownie chcesz jeździć po mieście to odpuść. Każde parkowanie tyłem bo inaczej zderzak zostawisz na krawężniku, w kilka osób przez garby musisz się toczyć wiec kolorowo nie jest no ale na trasie rewelacja
Opublikowano
jestem na etapie konfiguracji nowej F10 i ...

miałem f10 xdrive ze zwykłym zawieszeniem i to była porażka. Szybko go sprzedałem właśnie z tego powodu.

f11 z M pakietowym zawieszeniem i tylną osią skrętną jeździło się bardzo komfortowo. Samochód miał stale jednakową charakterystykę i prowadził się fenomenalnie.

Teraz chcąc pogodzić 1 z 2 i 3 kupiłem f11 xdrive z EDC. W comfort+ buja bardzo mocno a przy pokonywaniu np. progów zwalniających mam wrażenie, że zaraz tył uderzy o podłoże.

Sport niestety nie jest tak sztywny jak przy zawieszeniu M. To co jednak najbardziej mi przeszkadza to zmienna charakterystyka wspomagania kierownicy. Trochę jestem rozczarowany i z pewnością przy następnym zakupie wybiorę zawieszenie M.

Opublikowano
u mnie trasa to jest mniej niż 10% czasu za kółkiem, głównie dojazd do miasta i jazda po mieście więc pewnie wezme EDC - choć wiem że to zgniły kompromis - osobiście wolałbym zawias M ale jednak utrudniona jazda po mieście to duży minus :(
Opublikowano

Nie wiem gdzie zawieszenie M utrudnia parkowanie, to tylko -10mm. Już prędzej kształt przedniego zderzaka M utrudnia.

Na M szybciej przejedziesz przez progi, z EDC łatwiej jest zanurkować i przywalić w asfalt nosem za progiem.

Masz rację, EDC to zgniły kompromis, na comforcie ma wszystkie wady miękkiego zawieszenia a jednocześnie nie jest to mercedes S, natomiast na sporcie daleko mu do M.

Pięć lat jeżdżę z edc (99% miasto) i to był najgorszy wybór w tym samochodzie, zmieniłbym sobie na całe M ale samochód idzie już na sprzedaż i chcę żeby wszystko było zgodne z vinem.

Opublikowano
Monogramus ancymonie :norty: łamie sie przez Ciebie :duh: :lol:

 

Nie łam się - sam mam M i miałem okazję przez miesiąc jeździć standardowym (bez regulacji)... Niestety na drogach miejskich (dziury, wyboje, kocie łby, pofalowany asfalt) lepiej sprawdza się zwykłe zawieszenie - M pracuje dosyć głośno, no i twardo, trudno mówić o ciszy i komforcie :oops:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jezdze z EDC i powiem szczerze, ze dla mnie idealnie, choc i tak 90% czasu jezdze na Comfort+. To nie jest auto klasy hot-hatch zeby w zakretach zasuwac na granicy przyczepnosci opon i nawet nie czuje takiej potrzeby dlatego EDC jest dla mnie super rozwiazaniem. W sporowym swoim kompakcie mialem TEIN'a FLEX'a z regulowana elektronicznie twardoscia w 16 polozeniach niezaleznie przod i tyl i to byl beton, ale trzeba bylo sie modlic, zeby na dziure nie trafic :D od tego momentu nie oczekuje od zawieszenia takiej twadosci :nienie: :norty:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

a mam małe pytanko ja mam zawieszenie z EDC

 

i mam tylko 3 tryby jazdy NORMAL SPORT i SPORT +

czy może nie umiem włączyć comfort i eco ?

Auto z 2011 r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.