Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, ponieważ mam problem z X3 to mysle że znajdę w tym dziale pomoc. Otóż pewnego dnia padła słynna zebatka reduktora, więc kupiłem drugą ale po przeczytaniu masy postów stwierdziłem że poprostu obrócę starą i sprawdze. Okazało się że kontrolki zniknęły auto kula jak trzeba. Jednak 3 tygodnie później pojawił sie kolejny problem. Auto przy jeździe na wprot przy prędkościach +40km/h jest wszystko ok jednak podczas gdy np dojeżdzam do miejsca skrętu wrzuam 2 bieg i skręcam kołami jest dość głośne pierdyknięcie...jakby coś przeskakiwało albo waliło. Dzieje się to przy skręcie prawo jak i w lewo. Półosie, przeguby, łozyska górne amorów sprawdzone, gdzie jeszcze szukac gdzieś w napędzie? W reduktorze? w mechanizmie różnicowym? Słuchać to jakby spod silnika Auto 2007 rok 173 tys przebiegu ori.

Przerabiał ktoś, jakies pomysły?

Opublikowano
Na to nie wpadlem tylko pytanie czy w tym przypadku moze byc ona winna.Mi jak walnela podpora walu to albo wal drgal albo podczas szybkiego startowania z mieksca cos jakby "tarlo" ale dzieki za sugestie sprawdze to.
Opublikowano
Jesli lancuch w skrzynce jakie przyblizone koszta ew gdzie kypic i co?czy dostane gdzies np lancuch oprocz aso?
Opublikowano
To nie ma reguły z przebiegiem kolego.Ja miałem X3 z przebiegami ponad 250.000 ( z czego sam zrobiłem większość lub pracownicy ) i żadna nie wymagała regeneracji także to błędne info
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Manual, bledow brak.Zebatka obrocona miesiac temu bo wywalila kilka bledow i byla wytarta.Po obroceniu cykalo wsio jak nowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz jak zachowuja sie dyfry. Jak podniesiesz auto z boku, czy tak samo lekko kreci sie przednie i tylne kolo. Jesli tak samo lekko i masz odpowiednie opony, reduktor do wymiany.
Opublikowano
Oki, przekaże tą cenną uwagę, opony mam takie jak zaleca producent komplet kupiony rok temu jako nowy więc myslę że to nie wina opon.
Opublikowano

Podobno po obruceniu zębatki trzeba przeprowadzić adaptacje.

Podłącz pod komputer i sprawdź czy prędkość kół przy jeździe na wprost jest taka sama.

Wymień olej w reduktorze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odkupie troche temat, a więc po szukaniu wszystkich za i przeciw okazało się, że sa 2 błędy (nie znam nazw i kodów błędu) bo nie byłem przy tym. Jeden dot świecy a drugi własnie jakby silnika reduktora/zębatki. Została przeprowadzona adaptacja/czy jakieś kalibrownaie i nagle wszystko jest ok....

Pytanie jest jeszcze jedno okazuje się, że prawdopodobnie zaczyna być do wymiany wysprzęglik i prawdopodobnie łozysko oporowe. Wwumas i sprzęgło wszystko ok. Moje pytanie brzmi czy jest mozliwość wymiany np samego wysprzęglika oraz łożyska oporowego? Na ile to ma sens?

Kolejne pytanko to chciałbym wymienić leje w dyfrach. Jaki olej i ile mi potrzeba?

Opublikowano
U mnie tak samo. Transmax Z (E83 2005) i obrócenie zębatki. Zębatka była tylko delikatnie przytarta może po 1mm ze ścianki wiec w niej nie upatrywałem problemu ale i tak obócilem. Zimo i śniegu przybywaj :twisted:
Opublikowano
U mnie tak samo. Transmax Z (E83 2005) i obrócenie zębatki. Zębatka była tylko delikatnie przytarta może po 1mm ze ścianki wiec w niej nie upatrywałem problemu ale i tak obócilem. Zimo i śniegu przybywaj :twisted:

 

X3 nie poszalejesz za śniegu.Ten napęd jest za kiepski i za delikatny aby go ekstremalnie używać.

A jak juz raz obróciłes zebatke to lada moment spodziewaj ,ze cała skrzynke bedziesz mial do roboty..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.