Skocz do zawartości

[E46 320ci] Zmiana silnika na M52TUB28


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zgłębiam temat zmiany silnika w moim aucie - obecnie mam M52TUB20.

chciałbym włożyć M52TUB28 - z tego co się dowiedziałem sporo elementów może zostać z 2.0

 

Zna ktoś ogarniętego "szpeca" w okolicach Grodzisk Mazowiecki - Warszawa, który by się podjął zmiany i miał dostęp do sprawdzonych gratów (chodzi o pewne źródło. Wiem, że ktoś napiszę że mi się nie opłaca i żebym sprzedał i kupił mocniejszy. Niestety za dużo włożyłem już w to auto aby tak zrobić. A z drugiej strony wiem co w nim robiłem - a jak kupię to też nie będę wiedział co.

 

A może jest ktoś na forum, kto robił taki zabieg i może się podzielić doświadczeniami. Niestety w mojej okolicy nie ma nikogo kto takie rzeczy robi.

 

Jestem na etapie ustalenia co mi potrzeba na początek oraz przeliczania ile to może kosztować.

 

****

 

Tak sobie pomyślałem, że podzielę swapa na dwie części. Zmienię napęd a potem dodam silnik. Czy graty (sprzęgło, skrzynia, wal, dyfer,półosie) od 328 da radę teraz założyć do mojego silnika a za jakiś czas włożyć silnik?

 

I tak muszę półosie wymienić więc zrobił bym taki zabieg - będzie pasować?

Opublikowano
High-Tech Nowy dwór mazowiecki, chłopaki zajmują się tylko swapami marki BMW, zadzwoń do nich to dowiesz się wszystkiego, hamulcy nie musisz zmieniać dopiero przy 3.0. Znajdziesz numer do nich na Facebooku. Pozdrawiam
Opublikowano

"kamyk27" dzięki za info. Skontaktuje się z nimi zobaczymy co powiedzą.

 

Hamulców na razie nie zamierzam wymieniać.

Opublikowano

Witam,

Jutro zacznie się przekładka u mnie w aucie.

 

wymiana silnika na m52tub28

wymiana skrzyni

wymiana dyfra

wymiana wału

wymiana półosi

wymiana osprzętu silnika, koniecznych uszczelek, simeringów, oleju skrzynia,

silnik, dyfer

 

Troszkę to potrwa ale mam nadzieje ze warto.

 

W zwiazku z tym mam pytanie:

Czy kolektor ssący od M52tuB20 będzie taki sam jak M52tuB28 - bo ktoś powiedział że tak.

 

Wszystkie cześci będa wkladane z jedego auta. Przebieg 80 tyś mil.

 

Mam wkrętki do gazu w nim i może warto przy przekładce swój zamontować?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Nowy silniczek już w aucie.

Wszystko wymienione jak należy i wszystko działa jak należy. Zupełnie inna jazda. Jak przycisnę to jedzie odrazu. No i nie trzeba cisnąć aby do odpowiedniej prędkości go rozbujać.

 

Jestem zadowolony z efektów (no i ten dzwięk :))

Opublikowano

Super, świetnie fajnie, ale jakby to na targu powiedzieli PANIE A ILE TO ?!

 

Ile taka przyjemnosc ? Cześci + robota profi zakładu ?

Opublikowano

Nie wiem czy to profi zakład ale mam najbliżej do nich. SWAP robiłem w BMW Osowiecki w Milanówku (5km ode mnie).

 

Cena ustalona za części 4 tysiące i za robotę 2 tyś - razem 6 tyś

Przekładali też instalację gazową i podłączali

 

Co wymieniłem:

- silnik kompletny, skrzynię, sprzęgło z dwumasą, dyfer, wł, półosie, wydech kompletny, oczywiście komputer też. Nowe oleje we wszystkich podzespołach nowe uszczelniacze.

 

Może ktoś powiedzieć że dużo ale sam bym tego nie zrobił bo nie mam narzędzi miejsca i wiedzy dostatecznej.

 

Robotę zrobili bardzo dobrze.

 

Tylko zostały mi części i z chęcią bym się ich pozbył w symbolicznej cenie.

Opublikowano

To znaczy?

Ja wiem że hamulcy nie zmieniałem ale też są w planach. nie mam 15" tylko 17"

Opublikowano

320 przedlift minimalnie miał r15

320d polift minimalnie r16

328 tak jak 320d polift pod koło r16

330i/d minimalnie r17

Średnice możesz sobie sprawdzić w necie.

Masz najmniejsze hamulce z e46 a poza 330i/d i m3 najmocniejszy silnik

 

Ale co tam ... pewnie zaraz napiszesz, że nie szalejesz i hamulce jakie obecnie posiadasz dają radę.

Opublikowano

I tutaj cię zaskoczę bo uważam że hamulce tez powinny być zmienione ale nie wszystko na raz. I tak to dla mnie sporo kasy bo po rozmowach z ludzmi doszedłem do wniosku że jak swapować to porządnie. Miałem wymienić tylko silnik ale mnie przekonali.

 

Tak więc twoje zdanie na temat hamulców również podzielam i też je będę zmieniał.

Opublikowano

Jak tam uważasz, moim zdaniem powinno się od tego zacząć.

Ja w sierpniu swap-owałem przód i tył od 330i.

328 ma takie jak te, które zrzuciłem.

Polecałbym jak już to od razu na te od 330 ale również i przód i tył, choć z tyłem jest trochę zabawy.

Opublikowano

Jak zmieniałeś hamulce to napisz co ja potrzebuję zakupić aby komplet zmienić.

Z tego co wiem to:

- 4 zaciski hamulcowe

- 4 jarzma

- 4 tarcze

- komplet klockòw

 

Czy wszystko pasuje tak że demontuje swoje i zakładam te od 330?

Opublikowano
Jak zmieniałeś hamulce to napisz co ja potrzebuję zakupić aby komplet zmienić.

Z tego co wiem to:

- 4 zaciski hamulcowe

- 4 jarzma

- 4 tarcze

- komplet klockòw

 

Czy wszystko pasuje tak że demontuje swoje i zakładam te od 330?

 

Nie, nie pasuje - mowa o zaciskach od 330

Przód raczej bezproblemowo.

Z tyłem jest trochę zabawy - nie wiem jak to ludziom działało ale niektórzy przerabiali mocowanie szczęk ręcznego, ale śmiem twierdzić że to działało przez parę mocniejszych zaciągnięć.

 

Lookni mój temat

viewtopic.php?f=69&t=279552

Dodaj jeszcze :

- czujniki abs na tył

- szczęki ręcznego

 

Ja wrzuciłem jeszcze przewody w oplocie.

 

Co do pompy hamulcowej to dalej temat jest otwarty i będę szukał innej.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Nadchodzi czas na dalsze prace - tym razem hamulce.

 

Ponieważ przy okazji zmiany silnika itp. na 2.8 nie zmieniłem hamulców więc trzeba o tym pomyśleć. Niech się wypowie ten kto to ogarnia bo jakoś mi się myli.

 

Z tego co widziałem to zaciski i jarzma są takie same w 320ci i 328ci - jedyna różnica to średnica tarcz hamulcowych. Nie wiem czy trzeba wymieniać osłonę tarczy bo nie jest to takie łatwe (dochodzi wtedy także wymiana łożysk). I tak muszę wymienić tarcze i klocki bo przyszedł ich kres i zastanawiam się czy nie włożyć większych tarcz żeby to miało ręce i nogi ale martwi mnie ta osłona.

 

Podpowiedzcie.

 

Ja mam z przodu tarczę wentylowaną 286x22 a z tyłu wentylowaną 276x19

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalnie do 328ci idą tarcze przód 300mm tył 294mm. Zaciski mają te same numery ale jarzma mają inne i pewnie fizycznie też są inne bo muszą objąć większe tarcze. Z dobrych informacji to tarcze błotne są takie same w 320ci i 328ci.
3A0jS9b.png
Opublikowano

No to mnie pocieszyłeś z tymi tarczami błotnymi.

 

Zostaje tylko zakupić graty + oczywiście jarzma od 328 i zaczynać zabawę.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zalegalizowałem zmianę silnika w swoim aucie.

 

Dziś odebrałem dowód rejestracyjny z WK ze zmienionymi danymi (moc silnika, pojemność, oznaczenie modelu - zmienili na 328ci)

Opublikowano
Ja, bym najpierw też robił kpl swap i następnie hamulce. Bmw już najmniejsze hamulce ma, bardzo skuteczne i jeśli i jeśli robi się wszystko z głową to nic się nie stanie. Nie odwracalny bym się jednak od ich montażu w najbliższej przyszłości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.