Skocz do zawartości

[e39] 530iA mrugające hamulce, brak multi itp


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

Pacjent to e39 2002 M54b30, skrzynia automat.

Pojawił się problem u mnie z kilkoma rzeczami.

Na początek zaczęła lekko świecić kontrolka airbag na czerwono, tak jakby pulsować w połowie mocy.

Następnie przestał działać tempomat. Czasem załączał się po kilku uruchomieniach silnika i jak nie świeciła kontrolka airbag, później przstało działać sterowanie muzyką.

Ostatni objaw jest taki, że pulsują mi światła stop. Na postoju dyskoteka, mruga, a w czasie jazdy ze stałą prędkością potrafi nagle odłączyć gaz (mam nogę na gazie cały czas, a nagle spada z obrotów jakbym ją zdjął)

 

Długo nie myśląc uznałem, że to taśma kierownicy ma przebicia. Jednak nawet jak ją całkiem wywaliłem to nic się nie zmieniło.

Pozycja hamulca też raczej jest ok, jak wrzucę stacyjkę działa jak należy po 30 razy pod rząd, a po odpaleniu nagle robi disco.

 

Bezpieczniki w schowku i bagażniku posprawdzałem i wszystkie wyglądają ok. Jest jakiś konkretny który za to może odpowiadać?

 

Skanowałem programem na telefonie "Carly for BMW" błędy mam takie, co się dzieje? LCM pada?

 

Motor Control:
Engine / Motor
Fault: Lambda contol tolerance too large bank
Code: 00E3
Fault: Lambda contol tolerance Bank 2 too large
Code: 00E4
Fault: MFL-toggle bit
Code: 002D
Fault: EWS-Transmission/-Parity
Code: 0080
Fault: Gas + Brake implausibility
Code: 0078
Fault: BLS BTS plausibility
Code: 0027
ABS / DSC / Brake:
Airbag:
Transmission Control:
Transmission / Getriebe GS20
Fault: Brake signal transmitter CAN
Code: 0097
Fault: CAN wheel speed
Code: 0095
Instrument cluster:
Instrument cluster / Kombiinstrument
Fault: Light module EEPROM error
Code: 00BE
Fault: Clamp R
Code: 008C
Fault: sorry, unknown fault
Code: 008D
Light/Rain Control:
Heating / AC:
Air Condition / Klimaanlage
ECU OK, no Fault Code
Park distance control:
Park Distance Control / PDC
ECU OK, no Fault Code
Cruise Control:
Sunroof / Roof:
Audio/Navi/Communication:
Radio
ECU OK, no Fault Code
Seats:
Systems:
Gateway /ZKE
Fault: sorry, unknown fault
Code: 00FF
Body:
Elektronische Fahrzeug-Immobilisierung
Fault: Power On Reset at diagnosis warm reset
Code: 000F
Fault: Changing Code
Code: 0013

Opublikowano (edytowane)

Zerknij do LCM, czy nie widać na nim uszkodzeń - to mi się kojarzy pod kątem dyskoteki.

Reszta mi pasuje do problemów spowodowanych wilgocią sprzed kilku lat. Miałem podobny przypadek i okazało się, że od wilgoci (padało kilka dni) działy się cuda chyba na szynie I-BUS - chyba, bo już dobrze nie pamiętam.

Z różnych przypadków z Forum pamiętam, że czasami pomagało wysuszenie auta :)

A pod INPA się podłączałeś? Tam może chociaż jakieś bardziej znajome błędy wyjdą.

 

Znalazłem - tu o tym pisałem: viewtopic.php?f=72&t=161866

Edytowane przez GRUBER
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Inpa podobnie pokazuje, a tym się podpinałem bo wszystkie moduły za jenym razem targa.

 

Jak się dobrać do LCM, w którym miejscu to siedzi, i co trzeba zdjąć, żeby się dostać?

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6085662/347274/2015-09-13-19-09-07-inpa-loader-ms-43-0-version-1-17.jpg?1443606071

 

http://static.pokazywarka.pl/i/6085662/779838/2015-09-21-16-55-40-inpa-loader-gs8604-e38-e39-e46-wersja-1-15.jpg?1443606071

Opublikowano
Kolego moduł LCM znajduje Się w "nogach pasażera" po prawej stronie, musisz zdjąć tapicerkę i tam go odnajdziesz. Nie powinieneś mieć z tym większych problemów. Mały podgląd https://www.youtube.com/watch?v=ZO88clJtvq0
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dorwałem się do niego, wygląda dobrze, rozłączałem wtyczki i podłączałem, nic się nie zmienia, wszystko wokół piękne, suche.

 

Następnie zabrałem się za resztę rozpinałem i spinałem wtyki w LCM, PDC, Radiu, fotelu kierowcy, sprawdzając co chwila, czy coś pomogło, nic się nie zmienia.

 

Sprawdziłem bezpieczniki w bagażniku, w silniku, w schowku (tu dodatkowo zamieniałem miejscami) też nic.

 

Dodam jeszcze, że przestała działąć tylna wycieraczka i sprysk tylnej szyby.

A jak wciskam klakson, to gasnie kontrolka poduchy, ale zapala się podświetlenie wnętrza :shock:

Całe sterowanie kierownicy nie daje oznak życia, ani sterowanie radiem, ani tempomat, wczoraj wszystko wyjąłem i wyczyściłem. Odpięcie taśmy kierownicy też nic nie zmienia. WTF?!?

 

Natomiast jest jakiś dziwny dźwięk w komorze silnika.

Na włączonej stacyjce coś brzęczy z okolic przepustnicy/krokowca, na wideo jak się podgłośni słychać, to normalne?

 

https://www.youtube.com/watch?v=49LdNZFR87k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyczyściłem wzystkie złącza w aku i na około. Światła hamula wróciły do normy, reszta jak była tak jest.

 

 

Biorę się za przełącznik stacyjki, wszystko wskazuje na to, że właśnie część nr 2 padła.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DS61-EUR---E39-BMW-530i&diagId=32_0703

Opublikowano

wymien wiazke w zawiasach klapy tylniej ,to ona te wianki ci robi..

masz z lewj i prawej strony ..

mi jak mialem popekane to albo swiatla nie dzialaly ,wycieraczka ,alarm sie zalaczal bez powodu i radio cudowalo :mad2:

 

masz kombi tak?

z mojä bee nie idzie sie nudzic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.