Skocz do zawartości

[E87] Upgrade 118d na 120d


kisielki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie projekt przeróbki mojej jedyneczki 118d (122 KM) na 120d (163 KM) + chiptuning (w okolice 190 KM). Z tego co wiem te silniki różnią się jedynie wtryskiwaczami oraz turbosprężarką (kwestię komputera można załatwić chiptuningiem). Poza tym w 120d są również inne hamulce, wał oraz most tylni razem z półosiami (w tej kwestii nie zamierzam nic robić). Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś przeprowadził już taką operację? Jakie są wasze opinie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jakie koszta , co ty piszesz w ogóle ?? Komplet wtrysków i turbiny ok 3000zł, do tego montaż programowanie może 600zł. Swoje części za 2k sprzeda więc jest to zabawa za niecałe 2000zł, oczywiscie potem remap ale to już nie ma znaczenia czy 118d czy 120d kwota taka sama. Gdzie te koszty ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wspomniałem w pierwszym poście jestem świadom, że hamulce, wał oraz most tylni z osiami jest inny w 120d. Ale w tej kwestii nie zamierzam nic zmieniać, wszystko zostaje na swoim miejscu. Chcę załatwić sprawę jedynie z osprzętem silnika a tutaj różnicą są jedynie wtryski i turbo.

 

Kolega dziqusek świetnie wytłumaczył, że koszta nie są aż takie duże. Tym bardziej, że mam możliwość kupna wtryskiwaczy za małe pieniądze z rozbitej 320d od kolegi. Poszukuję jedynie turbo, bo niestety kolega zdążył już je sprzedać. I tu nasuwa się pytanie. Szukać turbo Mistubishi czy Garretta? Czy są miedzy nimi znaczące różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już to Garrett, z resztą jaki masz wydech zobacz bo są różne mocowania pod katalizator. Mitshubishi jest szybsze ponoć, chodź jest spora strona zimna i tak naprawdę max. moment jest przy 2500rpm, ale ciągnie od 2000

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zostawisz dyfer ze 118 to 400NM rozłozy go na czesci i pouklada na półki w twoim garazu. 118d przy standardowej mocy siada dyfer a co przy podniesieniu mocy o prawie 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dyfrach 118d pada łożysko na wałku atakującym. Wiadomo, że większa moc silnika powoduje większe obciążenia w dyfrze co z kolei powoduje szybsze zużycie łożyska ale nie znaczy to, że momentalnie się rozpadnie. Czy w tej sprawie sytuacja nie wygląda podobnie jak z łańcuchami rozrządu w N47? Tam rownież łańcuchy zrywają się przy rożnych przebiegach i to bez względu na to czy samochód ma seryjną moc lub został chipowany. Na tym przykładzie stwierdzam, że jeśli łożysko ma się rozpaść to i tak się rozpadnie a moc nie ma aż takiego znaczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jak bedziesz zmienial olej w dyfrze co 30 tys km i nie startowal ze swiatel a nie padnie tak szybko.

Mosty padaja bo uszczelniacz jest felerny i przepuszcza olej a ludzie nie sprawdzali poziomu.

Ostatnio u siebie zmienialem oba i nowy olej zalalem do 2.47 dyfra.

Zero odglosow mostu po uzupelnieniu oliwy.

Jeden z drugim zrobi 70-90k na suchym dyfrze i sie dziwi ze mu padlo lozysko.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według ZF to szkrzynia biegów w 120d też wytrzyma więcej Nm, niż 118d. Dla 120d jest podane 360nm jako max dla m47.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lałeś do dyfra?

 

pemco 75w90 ipoid gl-5

 

Roznica miedzy tym a castrolem byla taka ze ten nie byl robiony z bazy regenerowanej.

Po odkreceniu korka nie pachnie przepalonym olejem.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Do mojej skrzyni podany max to 600-640nm auto ma ponad 100 wiecej i jakos ma się dobrze od wielu tysiecy km a oszczedane nie jest. Co to w gole za dywagacje jakieś są.

 

U mnie w klubie była 118d 122km przerobiona na 230km i skrzynia była ta sama, wał też. NAwet dyfer został krótszy żeby było zabawniej, zmienione tylko heble i zawias.

 

Wtryski z 23d i turbohybryda do tego icek i przelot.Całośc kosztów z heblami i zawiasem wyszła ok 6000zł

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.