Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, coś dolega mojemu BMW E46 330i. Mam duży spadek mocy, auto nie zbiera się tak jak powinno.

Przegrałem ostatnio z najnowszym audi a4 2.0 ~170-180 kuców :( Smutek mnie ogarnął... tak nie może być!

 

Tak się auto na dzień dzisiejszy zbiera:

 

0-160+

 

 

100-160

 

 

W piątek wybieram się do mechanika. Wymieniam świece, olej + filtr, filtr powietrza.

Co jeszcze mu zlecić?

 

Często pali się u mnie check engine. Występuje tylko na LPG. I jest to powtarzalny błąd:

 

227 Odchylenie mieszanki Bank 1

228 Odchylenie mieszanki Bank 2

8 Przepływomierz powietrza (HFM)

 

Na PB błąd nie występuje.

 

To co było robione rok temu:

 

- Kompleksowa regeneracja głowicy - sprawdzenie szczelności, planowanie, mycie, wymiana prowadnic zaworowych x12, docieranie zaworów x24, wymiana uszczelniaczy x24

 

- Wymiana uszczelki głowicy (nadwymiar +0,03)

- Śruby głowicy ELRING

- Zestaw uszczelek pokrywy zaworów VICTOR REINZ

- Uszczelka nastawnika VANOS GOETZE

- Uszczelka miski olejowej

- Uszczelnienie Oring Corteco - uszczelki przewodów chłodzenia, czujników położenia wałków rozrządu

- Ślizg górnego łańcucha rozrządu RUVILLER

- Napinacz głównego łańcucha RUVILLE

 

- Olej Castrol Edge 0w40 z Niemiec

- Filtr Oleju BOSH

- Akumulator Bosch S4 74AH

- Pompa wody Rubille

- Pasek Alternatora

- Chłodnica płynu NISSENS

 

Panowie pomocy. Nie mogę przecież przegrywać z Audi 2.0 ;)

Opublikowano

Czego oczekujesz? Jedź na hamownie.

 

PS: Co jest lepsze? Przegrywać z audi, czy truć się audi? :mrgreen: Może ma te lewe oprogramowanie? :norty: :norty: :norty: :norty:

Opublikowano

Musisz pamiętać że Audi 2l benzyna, jak jest uturbiony to ma 200KM.

Ja mam Passata z 2007 roku właśnie takiego ,na dodatek mam zimowe kolce to ze świateł nie daję szans takiemu jak Ty masz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Czego oczekujesz? Jedź na hamownie.

 

PS: Co jest lepsze? Przegrywać z audi, czy truć się audi? :mrgreen: Może ma te lewe oprogramowanie? :norty: :norty: :norty: :norty:

 

Po co mam jechać na hamowanie. Przecież ewidentnie widać, że jest dużo mniej koni.

 

 

Musisz pamiętać że Audi 2l benzyna, jak jest uturbiony to ma 200KM.

Ja mam Passata z 2007 roku właśnie takiego ,na dodatek mam zimowe kolce to ze świateł nie daję szans takiemu jak Ty masz.

 

To był diesel, a nie benzyna. Szukam pomocy, nie obchodzi mnie jak twój samochód rusza ze świateł i komu nie dajesz szans.

Opublikowano (edytowane)

Ja bym przede wszystkim zaczął od błędów 227 i 228.

Skoro masz INPE to zrób test "PATROL ADAPTION" tam będziesz miał pokazane parametry pracy sond lambda. Oczywiście test drogowy z podłączonym laptopem na kawałku trasy i najpierw na benzynie. Sondy mają pracować w zakresie pola zielonego

Potem przełącz na gaz i tak samo test drogowy i sprawdzasz parametry pracy sond lambda.

Jeśli na benzynie będzie OK a na gazie sondy się rozjadą to znaczy, że masz złe mapy gazu i trzeba je skorygować.

Jeśli tu i tu będą błędy to mogą to być źle działające sondy lambda - ale może to być także zły skład mieszanki i tutaj sprawdź sobie następny błąd nr 8 czyli przepływomierz. Podepnij jakiś zdrowy przepływomierz i sprawdź co się dzieje z owym błędem i przy okazji z błędami sond.

 

Jeśli problemy są tylko na gazie a nie występują na paliwie to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie gdzie tkwi problem.

Podjedź do dobrego zakładu gdzie montują instalacje gazowe i niech Ci sprawdzą mapy gazu.

 

P.S. tego szwagra co Ci sprzedał taką padaczkę, a która to miała być w stanie idealnym to bym powiesił na płocie za "cojones"

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano

Jeśli na benzynie będzie OK a na gazie sondy się rozjadą to znaczy, że masz złe mapy gazu i trzeba je skorygować.

 

Mam instalacje PRINS VSI. Tutaj nie ma map gazu ;)

Opublikowano

To widać ile ona warta, a więc lecimy błąd przepływomierza trza sprawdzić jego parametry co go powoduje czy fizyczne odpięcie a może co innego.

Check engine wiesz inteligenty jesteś widać, że chcesz znów robić głowice :)

Błędy są na ubogo czy bogato?

Ten błąd nie dotyczy uszkodzenia sond lambda nie wiem co trze ba robić aby padły. To jest błąd złego składu mieszanki, który może być powodowany uszkodzeniem sond lambda.

Sondy sprawdza się oscyloskopem bo inpa jest za wolna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprwdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa, było kilka przypadków w m54, że ona powodowała błędy 227 i 228.

 

Ps. Kopciuchy nie są takie wolne jak co poniektórym się wydaje :wink: proponuję więcej dystansu :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śmieszny jesteś..ale w sumie nie dziwie się, bo musisz jakoś odreagować po dolaniu litra oleju po czym kontrolka dalej nie zgasła :roll: mnie np. nie stać na taką benzynę :cry2:

Proponuję nie zaśmiecać tematu kolegi i nie prowokować zbędnej dyskusji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To widać ile ona warta, a więc lecimy błąd przepływomierza trza sprawdzić jego parametry co go powoduje czy fizyczne odpięcie a może co innego.

Check engine wiesz inteligenty jesteś widać, że chcesz znów robić głowice :)

Błędy są na ubogo czy bogato?

Ten błąd nie dotyczy uszkodzenia sond lambda nie wiem co trze ba robić aby padły. To jest błąd złego składu mieszanki, który może być powodowany uszkodzeniem sond lambda.

Sondy sprawdza się oscyloskopem bo inpa jest za wolna.

 

Najwidoczniej nie znasz firmy prins. To jedna z najlepszych jak nie najlepsza firma zajmująca się produkcją instalacji gazowych.

Prins to doskonałej jakości wtryski o charakterystyce zbliżonej do benzynowych, dzięki temu pracą wtryskiwaczy gazowych steruje w zasadzie ecu benzyny, wykorzystując wszystkie pomiary silnika. Inne instalacje tylko podglądają pracę ecu beny i przeliczają czasy ecu benzynowego aby wtryski gazowe mogły oszukać ecu i dostarczyć mieszankę o oczekiwanym składzie. Także z czystym sumieniem mogą tą instalacje polecić. Wymieniasz filtry na czas i latasz. Nic nie trzeba ustawiać.

 

"Check engine wiesz inteligenty jesteś widać, że chcesz znów robić głowice :)" - nie rozumiem. Nigdzie nie napisałem,że chcę ponownie robić głowicę.

 

Podjadę do mechanika w piątek i zlecę mu kilka zdań. Będę szukał aż znajdę przyczynę błędów i spadku mocy.

 

 

Śmieszny jesteś..ale w sumie nie dziwie się, bo musisz jakoś odreagować po dolaniu litra oleju po czym kontrolka dalej nie zgasła :roll: mnie np. nie stać na taką benzynę :cry2:

Proponuję nie zaśmiecać tematu kolegi i nie prowokować zbędnej dyskusji.

 

Sam kolego też zaśmiecasz. Po co wdajesz się w bezsensowne gadki. Stop making stupid people fomous. Nie karm troli bo zaraz odpiszę.

Jak samochód jest dobrze ogarnięty to nie bierze oleju i żadna kontrolka się nie świeci. A jak kogoś nie stać na naprawy to niech kupi sobie coś tańszego w utrzymaniu ;)

Opublikowano

Z całym szacunkiem jaypablo jak możesz polecić mi instalację powodującą błędy.

Dobrze napiszę to bezpośrednio bo widzę, że mechanik z Ciebie żaden. Masz błędy na lpg wiec instalacja nawala, jeśli błędy dotyczą ubogiej mieszanki to nie martw się zaraz upalisz głowicę :)

 

Ty lepiej szukaj dobrego gazownika.

 

Nie wiem ja mam zwykłego staga wyregulowanego na afr i nie narzekam temperatura taka sama jak na pb, moc o 2 konie więcej na pb.

Opublikowano
Śmieszny jesteś..ale w sumie nie dziwie się, bo musisz jakoś odreagować po dolaniu litra oleju po czym kontrolka dalej nie zgasła :roll: mnie np. nie stać na taką benzynę :cry2:

Proponuję nie zaśmiecać tematu kolegi i nie prowokować zbędnej dyskusji.

 

Benzyna :mrgreen:

 

 

Odreagowuje to ja moim 330i

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witajcie panowie, wracalem z pracy dosc dynamicznie, nagle przy ok 6000 rpm auto stracilo moc, przestalo prawie wcale przyspieszac, silnik zaczal sie telepac, czasem chodzi jakby na 5 garow. raz odpala ladnie a raz trzeba pokrecic i dopiero cos sie wydarzy, jak juz odpali i sie troche potelepie potrafi zgasnac. raz przyspiesza jak zawsze, raz w ogole nie ma mocy. zrobilem szybka analize inpa, ale nie wykazala zadnych bledow. jakis pomysl?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.