Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności - i jak zaraz się przekonacie nie zaglądam tu bezinteresownie.

 

Otóż proszę o radę - poradę.

 

W ostatni piątek podczas pokonywania trasy w pewnym momencie pojazd wyświetlił komunikat: niskie ciśnienie oleju, defekt silnika, zatrzymaj natychmiast pojazd. Jak komputer kazał tak zrobiłem - w zasadzie odrazu zjechałem na pas awaryjny. Samochód został odholowany na lawecie do zaprzyjaźnionego warsztatu w Rzeszowie. Tam mechanik zdiagnozował "puszczenie" na śrubie napinacza rozrządu. Dokręcił śrubę, nalał nowy olej, powymieniał filtry itp. - była jazda testowa - twierdzi, że wszystko OK, ale on na moim miejscu zastanowił by się nad zmianą samochodu, bo mogą wyjść jakieś kwiatki typu branie oleju, zatarcie silnika... Zmiany nie planowałem - auto ma 5 lat, 95 tys. km - do tej pory wszystko OK.

 

A więc teraz pytanie - czy po takiej awarii należałoby coś jeszcze diagnozować/wymieniać/sprawdzać itp. Mechanik twierdzi, że według niego silnik teraz pracuje głośniej, ale nie słyszał tego silnika przed awarią, bo auto było serwisowane wyłącznie w ASO. Czy faktycznie uciekać z takiego auta? Błędy z komputera zostały wykasowane, nowych pojazd nie wyświetla. Olej faktycznie mocno wyciekał - na osłonie było go sporu, po nocy pod domem (zanim przewieziono auto do warsztatu) też była spora plama. Mechanik stwierdził, że u niego też się nazbierało (samochód stał przez weekend nieruszany). Według mnie jest znaczna szansa, że silnik jednak się nie zatarł skoro niezwłocznie po komunikacie zatrzymałem samochód - niedawno uzupełniałem poziom oleju - auto od nowości potrzebowało ok. litra na 10-15 tys. km.

 

Czytałem, że warto wymienić ten napinacz...może sprawdzić łańcuch? Wybaczcie pytanie w stylu Samosi :) - ale jakieś pomysły, sugestie, dobre rady?

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Nie zastanawiałbym się na Twoim miejscu, czy silnik jest zatarty, bo zapewne nie jest - jak tylko poziom oleju spadł poniżej minimum to wyświetlił komunikat, a Ty się zatrzymałeś. I tu nie ma co analizować.

Zbytnio bym się nie przejmował tym co powiedział mechanik, 95k to nowe auto. Pojeździj dalej i zobacz czy będzie brał olej.

Strzelam, że masz silnik N43, a tam możesz po odkręceniu korka oleju sprawdzić czy łańcuch rozrządu ma luz czy nie.

A co do napinacza, SWAG (producent) zaleca wymianę co 80k jeśli dobrze pamiętam (było na forum na pewno). Ja wymieniłem samemu przy ~170k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do końca zgadzam się z przedmówcą, bo komunikat był inny "za niskie ciśnienie oleju", a nie za niski poziom. To zdecydowanie gorsza sytuacja, ale należałoby przeprowadzić pełną diagnostykę układu smarowania, czyli głównie ciśnienia oleju na zimno i ciepło, oraz w całym zakresie obrotów. Szkoda, że mechanik nie zmierzył ile oleju było w silniku po awarii. Swoją drogą to raczej bardzo rzadki przypadek odkręcenia się napinacza rozrządu. Nikt tam nie grzebał przed awarią? Jeśli napinacz się wykręcił to łańcuch pracował bez odpowiedniego naprężenia. Jeśli test olejowy będzie OK, to zmienił bym rozrząd, tym bardziej, że w tym silniku nie jest zbyt trwały, a przebieg wg mnie kwalifikuje go do profilaktycznej wymiany. Czy Twój mechanik ma doświadczenie z tymi silnikami. One nie są zbyt popularne, a nawet w pełni sprawne są stosunkowo głośne.
Opublikowano
Mechanik nie ma specjalnego doświadczenia z tego typu awariami, co nawet wynika z jego wypowiedzi...niestety wynika to z braku doświadczenia albo "lenistwa" bo mówi, że według niego nic więcej z autem nie opłaca się robić - jak dla mnie to trochę paranoja. Poziom oleju sprawdzał po awarii - mówił, że był bardzo niski, ale mierzył go dopiero w poniedziałek, a awaria miała miejsce w piątek wieczorem (jak oglądem auto po nocy to była pod nim spora plama). Olej wyciekał więc przez prawie trzy dni. W mojej ocenie wyciek był dosyć spory, bo jakby to było "sączenie", wcześniej włączyłby się komunikat o niskim poziomie oleju. Ja jakieś dwa tygodnie temu robiłem dolewkę - ok. 700 ml po roku od przeglądu olejowego i przebiegu ok. 15000 km. Teraz jeszcze mam zagwozdkę czy przejechać autem do Krakowa i diagnozować go dalej u Dobrzańskiego czy szukać kogoś w Rzeszowie...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

i wiem coś więcej - rozmawiałem jeszcze z mechanikiem - robił jazdy próbne - podobno oleju nie ubywa, tylko nadal twierdzi, że silnik trochę głośno pracuje - ale to ja ocenię jak zobaczę auto.

Byłem też u Dobrzeńskiego - doradca serwisowy twierdzi, że oczywiście można rozbierać silnik, ale skoro auto jeździ, oleju nie ubywa to powinno być OK.

Poruszyłem temat wymiany napinacza rozrządu - mówi, że wymiana to ok. 370 zł - ja pewnie profilaktycznie wymienię - przy okazji może sprawdzą łańcuch itp. Auto pokonało już ok. 100 km jazd testowych.

Czy ktoś coś jeszcze? :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
a co ciekawe - w ASO BMW mówią oczywiście, że nie jest przewidziana procedura "profilaktycznej" wymiany rozrządu lub napinacza... może w sprawie powinno wypowiedzieć się BMW Polska?!

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
mam na myśli profilaktyczną wymianę w kontekście wypowiedzi Kolegi wyżej, że producent tego napinacza zaleca wymianę co 80 tys km. Chyba że to nie jest sprawdzona informacja.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
BMW różne rzeczy twierdzi, np. że w skrzyni jest "lifetime oil", ale jak spytać producenta to mówi, że wymiana jak najbardziej, co 80-120 tys. Że nie wspomnę o łańcuszku w N47...

 

no i twierdzi ze skrzyni sie nie naprawia, jak przyjedzie klient i cos ma nie tak ze skrzynia, to wymienia sie całą, tak samo jest z mostem, naprawa modulowa, system zero jedynkowy, albo cos dziala albo nie, nie ma nic posredniego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.