Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytając trochę na temat "magicznych kreseczek" na obrzeżu obrotomierza wiem, ze sygnalizują właściwie poziom niedogrzania silnika. Moje pytanie co z za wysoka temperaturą, jak jest sygnalizowana i kiedy wiadomo, ze jest zbyt wysoka? Z niedogrzaniem nie mam problemu ale jest jeszcze wczesna jesień a ja dopiero co kupiłem to autko więc nie wiem, ale nagrzewa się dość szybko. Mam jednak obawy czy nie za bardzo. Większość piszących o wskazaniach białych kreseczek pisze że wystają im ninimalnie 3, ale u mnie po jakimś czasie jazdy wystaje jedna i to tak ledwie i tak się trzyma cały czas - na trasie i w mieście.

Czy to normalne w tym silniku (nie znalazłem opinii ile jest kresek w tym motorze, raczej pisali o dieslu ale to inna sprawa) Mam się martwić czy wszystko OK ?

Właściwie na temat zwrócił mi uwagę kumpel jak po przewiezieniu go (dość spokojnie) 15km i podniesieniu maski buchnęło gorące powietrze jak z pieca hutniczego a osłona górna chłodnicy była gorąca że ciężko było utrzymać tam łapę dłużej) Wcześniej jeździłem E46 s 2.0 dieslu więc nie mam porównania.

Opublikowano
Miesiac temu walnal mi termostat, sprawdzalem w ukrytym menu jaka jest temperatura jak jade i przy 116°C wyskoczy ci komunikat na zolto ze silnik jest za goracy i zeby stanac. Najlepiej wejdz w ukryte menu i popatrz w trakcie jazdy jak ci grzeje, bo te kreski niby ma byc 3, ale z tego co pamietam to juz od 85°C wskazuje 3
Opublikowano
Ok, z tym ukrytym menu to chciałem właściwie sprawdzić ale nie piszą nigdzie jak już włączę 07 z pokazywaniem temp, to jak potem sie to wyłącza? Musze zaś zablokować całe ukryte menu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na te kreski nawet nie zwracaj uwagi, one schodzą na sam dół już przy 70 st.. Miałem kiedyś zepsuty termostat i silnik był cały czas niedogrzany, a kreski schodziły na sam dół, tak że lepiej patrzyć w ukrytym menu. Po wejsciu w ukryte menu i sprawdzeniu temp. nic nie musisz robić, automatycznie zniknie kiedy wyłączysz zapłon.
Opublikowano
sprawdziłem po przejechaniu 15km nie cisnąc auta, delikatnie, ekonomicznie i po zajechaniu na parking po wejściu w ukryte menu 07 pokazało 107 stopni :| ...chyba za dużo :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdziłem po przejechaniu 15km nie cisnąc auta, delikatnie, ekonomicznie i po zajechaniu na parking po wejściu w ukryte menu 07 pokazało 107 stopni :| ...chyba za dużo :(

 

W ukryte menu mozesz wejść przed jazdą, ustwić na temperature cieczy i uruchomić silnik, wtedy będzie pokazywało temp. podczas jazdy. Z tego co kojarzę to benzyny dochodzą do takich temp. a poza tym otrzymał byś komunikat że jest za wysoka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem w mieście(latem) z testem nr 7 oraz z podpiętą INPĄ.Temperatura oscylowała w granicach 86-96 stopni.Trochę powyżej 97 stopni załączał się wentylator i po osiągnięciu temperatury około 95-96 wyłączał się.

Komora silnika sprawia wrażenie mocno nagrzanej i u mnie z powodu tego,że przód auta jest z aluminium a aluminium bardzo dobrze przyjmuje i oddaje ciepło.

Opublikowano

Pytanie co z tym robić.

Zostawić i liczyć że w razie przegrzania będzie komunikat, a może nie będzie bo silnik sie nie grzeje aż tak

Czy drążyć temat, jeśli tak to co ?

 

Sprawdzałem poziom płynu chłodniczego i tu niespodzianka - nie mam tego wyskakującego dzyndzla - jakby go brakowało. W zbiorniku widać pływak, który jest na tyle wysoko że śrubokrętem mogę go sięgnąć i widać że płyn jest. W pływaku jest otwór w kształcie krzyżyka i jakby tak właśnie brakowała samego dzyndzla co wskazuje poziom. ...ale zakładam że płynu jest dość, przynajmniej na tyle że nie powinno mieć to wpływu na chłodzenie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jak dzyndzla ktoś ukradł to dokup. Szkoda że późno przeczytałem wątek bo akurat 2 dni temu wyrzuciłem..

Jak będzie za mało płynu to czujnik powinien to wyłapać i komp Ciebie o tym poinformuje; jak za ostro uzupełnisz płyn to może CI rozsadzić chociażby zbiorniczek wyrównawczy :norty:

 

CO do kresek - one wskazują temp oleju a nie płynu chłodzącego, więc nie bazujcie na tych informacjach. Niestety w e60 temp cieczy chłodzącej można zobaczyć tylko w menu ukrytym lub poprzez OBD ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.