Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie zdziwie się jak norbi dużo nie uciekniesz be...mw bo on ma lekkie e92 a ty e91 ;)

mogę się dołączyć do was, zawodnik 335d e90 360KM :D mogę przybyć z innym kolegą w 335d 360KM ale w cięższej e91 dla porównania

poprzednim razem be..mw próbowaliśmy ale korki nas pokonały może pamiętasz

ładnie dbasz o auto, podoba mi się takie podejście :cool2:

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejne prace przy samochodzie...

 

Podstawa filtra oleju

 

Przy grzebaniu przy maglownicy zauważyłem poważny wyciek oleju. Olej ściekał sobie z podstawy filtra oleju po całym bloku silnika z przodu.

 

http://i63.tinypic.com/rw8go1.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2v2ab75.jpg

 

Wymienione zostały uszczelki pod podstawą filtra oleju i zapanowała suchość.

 

Wymiana oleju w skrzyni, dyfrze i płynu chłodniczego

 

Po wymianie płynu wspomagania przyszedł czas na kolejne prace i zakupy.

 

http://i65.tinypic.com/972m90.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2v94qww.jpg

 

http://i67.tinypic.com/335a4bm.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2wevzu0.jpg

 

Na pierwszy ogień poszedł dyfer. Pozdrawiam mechanika, który mówił, że oleju w dyfrze się nie wymienia, bo żeby go zlać trzeba by ściągać półośkę...

 

Odkręcamy śrubę z uszczelką, wkładamy palec, oleju powinno być nalane pod otwór.

 

http://i65.tinypic.com/2vw5n3t.jpg

 

Ja kupiłem pompkę do przepompowywania płynów, sprawdziła się idealnie. Jeden koniec do dyfra, drugi do zbiornika na zużyty olej i pompujemy.

 

http://i64.tinypic.com/2qjj1j4.jpg

 

Coca Cola, czyli stary olej...

 

http://i63.tinypic.com/ngd8qs.jpg

 

I barwa nowego...

 

http://i67.tinypic.com/2vhuikm.jpg

 

Olej udało się zlać idealnie. Zgodnie z manualem, do mojej wersji przy zmianie oleju powinno wejść 1,2l i tyle wpompowałem nowego. Nowy pompujemy pod otwór, aż zacznie wyciekać.

 

Na koniec montaż nowej śruby spustowej z oringiem.

 

http://i64.tinypic.com/e5mfc9.jpg

 

Dalej czas na skrzynie biegów. U mnie oczywiście jest manual, olej zgodnie z naklejką na skrzyni i instrukcją to MTF-LT3 i na wymianę wchodzi go 1,5l. Mamy dwie śruby, jedna spustowa na spodzie, druga wlewowa od strony pasażera.

 

http://i67.tinypic.com/igafpw.jpg

 

http://i64.tinypic.com/142bgat.jpg

 

Spuszczanie starego oleju...

 

http://i66.tinypic.com/2dihdzo.jpg

 

Ja w tym miejscu założyłem nową srubę spustową z oringiem.

 

I pompowanie nowego pod korek...

 

http://i64.tinypic.com/x1hze8.jpg

 

Stary olej...

 

http://i64.tinypic.com/28am3as.jpg

 

I nowy...

 

http://i68.tinypic.com/63wztg.jpg

 

I oczywiście nowa śruba z oringiem...

 

http://i67.tinypic.com/2431cbb.jpg

 

I na koniec, jak już autko się schłodziło wymiana płynu chłodniczego. W N54 sytuacja się trochę komplikuje, ze względu na intercooler. Trzeba dostać się do korka spustowego chłodnicy, ale żeby to zrobić trzeba zdjąć IC. IC trzyma się na dwa torxy:

 

http://i68.tinypic.com/2hf5mcn.jpg

 

Dalej usuwamy dwie klamry trzymające węże.

 

http://i63.tinypic.com/vi3pf.jpg

 

I rozpinamy wąż dolotowy i wylotowy. U mnie na IC było dużo syfu, piachu, błota i nawet znalazł się papierosek. Zabezpieczamy IC i węże przed dostaniem się syfu z zewnątrz i czyścimy.

 

http://i63.tinypic.com/15geesw.jpg

 

Tutaj IC przed czyszczeniem...

 

http://i64.tinypic.com/rvzfiq.jpg

 

Płyn chłodniczy spuszczałem z dwóch miejsc. Do pierwszego, aby się dostać, trzeba zdemontować amortyzatorek trzymający przewody od układu wspomagania.

 

http://i68.tinypic.com/2mhx1sh.jpg

 

I mamy dostęp do węża...

 

http://i66.tinypic.com/2mg0ev9.jpg

 

Odkręcamy korek w zbiorniczku wyrównawczym, luzujemy opaskę na wężu ze zdjęcia wyżej i mamy fontannę.

 

Dalej nakładamy wąż z powrotem, dokręcamy opaskę i przechodzimy do chłodnicy. Odkręcamy niebieską śrubę plastikową i spuszczamy płyn z chłodnicy.

 

http://i63.tinypic.com/apin9i.jpg

 

http://i68.tinypic.com/4hpe80.jpg

 

Ja zamontowałem nową śrubę z nową uszczelką. Zamontowałem IC i zmontowałem wszystko do kupy, opuściłem samochód i zacząłem uzupełniać układ. Nie zdecydowałem się na dolewkę mieszanki 50/50. Do układu w mojej wersji powinno wejść 8,2l płynu, wlałem 4,1l koncentratu, dalej zacząłem uzupełniać wodą destylowaną. Patrząc na ilość wody, która weszła obstawiam, że mam mieszkankę około 60/50 z przewagą koncentratu (wody weszło mniej, z uwagi na pozostałość starego płynu w układzie).

 

Płynu dolewamy na MAX, odkręcamy śrubę odpowietrzającą przy zbiorniczku wyrównawczym, poziom płynu opada i dolewamy ponownie aż zacznie wyciekać z otworu po śrubie odpowietrzającej. Zakręcamy śrubę odpowietrzającą i dolewamy pod korek. Zakręcamy zbiorniczek, wchodzimy do auta, wkładamy kluczyk, włączamy zapłon, ustawiamy nawiew na maksymalną temperaturę, siła wiatraka na minimum, wciskamy pedał gazu na około 12 sekund. To uruchamia procedurę odpowietrzania układu. Pompa wody powinna zacząć pracować i przepompowywać płyn. Po około 10-15 minutach procedura się kończy, odkręcamy korek sprawdzamy stan i dolewamy w razie potrzeby.

 

Mam nadzieję, że komuś się przyda opis procedury w przypadku N54 z manualną skrzynią.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Bardzo ładny kolor twojego cacka ale najbardziej imponuje mi twoja dbałość o szczegóły :cool2: :cool2:

Gdyby każdy dbał o samochód jak ty to pewnie wielokrotnie przedłużyło by to żywotność samochodu :D :wink: :cool2:

Widać że masz wiedzę i warunki na prawidłowe dbanie o swój wóz :cool2:

Życzę bezawaryjności :) :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Historia robi się co raz bardziej ciekawa... Jak z poprzednikiem.
Opublikowano

Brakuje mi tylko M-pakietu do tego auta. Tak to wypas totalny.

Dziwi mnie to, że nie ma nigdzie logoa M.. a kierowca sportowa, fotele sportowe..

Dlaczego..

Opublikowano

czerwony330d Dzięki, staram się jak mogę :)

 

rbk Pomału się historia rozkręca :) Chodzi mi po głowie o wiele więcej rzeczy aby zrobić, ale niektóre muszą na razie poczekać.

 

Pacino20 Nie można mieć wszystkiego :) Ciężko znaleźć E92 335i na rynku, jeszcze trudniej z rynku EU a nie USA a już w ogóle trudno w manualu, nie wspominając o pewnej historii auta więc M-Pakiet wydaje się w tym przypadku małym szczegółem. Nie mówię, że nie chodzą mi po głowie elementy M-Pakietu, ale są na razie na końcu mojej listy życzeń. Zdecydowanie wolę na początek dopieścić wszystkie sprawy techniczne w aucie a później zadbać o wygląd, tym bardziej, że na wygląd na razie nie narzekam pomimo braku MPaku.

Opublikowano

Śniło mi się, że jeżdżę takim BMW :mrgreen: :mrgreen: Baa. Nawet miałem kolizje z drzewem, ale naprawa była tania tylko bardzo dziwna.

Dziwne jak dodawałem gazu na zakrętach to zawsze wchodził bokami.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie dzięki, cieszę się, że autko i wątek się podobają :) Mogę powiedzieć, że jakoś w przyszłym tygodniu wleci nowy mod doposażeniowy i oczywiście będzie fotorelacja, na razie gromadzę części i wiedzę.

 

W międzyczasie skromny serwis olejowy.

 

http://i63.tinypic.com/x0xt2r.jpg

 

Stuknął taki przebieg:

 

http://i65.tinypic.com/n1343k.jpg

 

Docelowo, planuję wymieniać olej maksymalnie co 10 tys. km. Od poprzedniej wymiany oleju minęło zaledwie 6,5tys km jednak postanowiłem przyśpieszyć wymianę 2-3 najbliższe razy aby przeczyścić układ, bo nie wiadomo co wcześniej było lane.

 

Tym razem postawiłem też na nowy olej, rekomendowany do N54 - Valvoline SynPower 5W30. Do tej pory lałem Motul, ale czas na spróbowanie czegoś nowego ;)

 

Przed wymianą, wlałem płukankę Liqui Moly:

 

http://i68.tinypic.com/2me5w12.jpg

 

Przy okazji wymieniłem filtr powietrza na nowy a obudowa filtra powietrza przeszła małe spa - czyszczenie z piachu i innego brudu. Stary filtr nie był specjalnie brudny, ale miałem nowy pod ręką, który został mi z poprzedniej paczki, więc założyłem.

 

http://i67.tinypic.com/332mfyc.jpg

 

http://i65.tinypic.com/i6i7mr.jpg

 

Stary olej, mimo niewielkiego przebiegu na oko wydał się przepracowany:

 

http://i65.tinypic.com/vo8ozt.jpg

 

nie mówiąc już o filtrze oleju...:

 

http://i65.tinypic.com/raq268.jpg

 

Jako, że w N54 olej wymieniałem samodzielnie po raz pierwszy kilka wskazówek, może komuś się przyda:

 

1. Na filtrze oleju w N54 są dwie uszczelki, które wymieniamy, czarna na zakrętce i zielona na osi filtra.

 

http://i66.tinypic.com/348kcwj.jpg

 

2. W podstawie filtra oleju zostaje dość znaczna ilość oleju, ja ją oddessałem (warto przygotować sobie strzykawkę i wężyk).

 

http://i63.tinypic.com/33vf676.jpg

 

3. Oleju wchodzi do układu około 6,5l.

 

4. Moment śruby spustowej w misce olejowej i zakrętki filtra oleju to 25Nm. Na tą ostatnią muszę sobie zakupić nasadkę wielokątną, bo musiałem sobie radzić opaską zaciskową.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Świeże powietrze, to co samochód lubi najbardziej. Zawsze wymieniałem razem z olejem i od razu czuje się, że samochód jest bardziej żwawy. Drogi u nas nie są za czyste, szczególnie w miastach. Czkam na fotorelację z modu. :D
Opublikowano (edytowane)

Obiecany kilka dni temu mod :)

 

Tylne PDC

 

Brakowało mi strasznie PDC. Długo zastanawiałem się czy dołożyć. W grę wchodziło oczywiście tylko ori rozwiązanie - żadnych chińskich podróbek :) Trochę poczytałem i stwierdziłem, że chociaż roboty jest dużo to warto. Opiszę większość rzeczy, które trzeba zrobić. Jak ktoś by chciał wykorzystać informacje z tego postu to uwaga - są dwie wersje instalacji, dla samochodów wyprodukowanych przed 03/07 i po 03/07. Ja oczywiście opisuje procedurę po 03/07 z radiem professional.

 

Na początku zacząłem gromadzić części. Najtrudniej jest z samymi czujnikami parkowania. Ja szukałem w kolor - nie chciałem kłaść nowej warstwy lakieru. W Polsce były dostępne zaledwie dwie sztuki czujników w kolorze Montego Blau. Udało się trafić na niemickim eBayu używane czujniki. Kupiłem w Niemczech 4 sztuki. Ciekawostka - nowy czujnik lakierowany w ASO to koszt około 650zł - za sztukę!

 

http://i64.tinypic.com/20s9ac9.jpg

 

Kolejny krok to sam moduł PDC. Są dwa typy modułów, te które obsługują PDC przód i tył (3 gniazda), i te które obsługują tylko tył (2 gniazda). Ja PDC z przodu nie potrzebuję, stąd zamówiony moduł o numerze 66209225825.

 

http://i65.tinypic.com/rirfom.jpg

 

Dalej trzeba było zamówić w ASO zestaw doposażenia w PDC tył. Zestaw ten obejmuje kosz/uchwyt na moduł PDC, wiązkę od modułu idącą pod zderzak do czujników, uchwyty mocujące czujniki, wiązkę od modułu do skrzynki z bezpiecznikami, bezpiecznik 5A, nowe uszczelki, szybkozłączki, buzzer (po 03/07 niepotrzebny).

 

http://i67.tinypic.com/2ql5x6g.jpg

 

http://i63.tinypic.com/243g5ug.jpg

 

http://i63.tinypic.com/iwogo2.jpg

 

http://i63.tinypic.com/qs9u6g.jpg

 

http://i63.tinypic.com/mbqvwg.jpg

 

http://i66.tinypic.com/25g8900.jpg

 

Zamówiłem też wiertło 2,7mm do rozwiercenia początkowych otworów pod czujniki i wiertło stożkowe stopniowe 4-20mm (otwory trzeba wywiercić 18mm).

 

http://i67.tinypic.com/29l23yd.jpg

 

Pracę rozpocząłem od demontażu podłogi bagażnika, osłony prawej bagażnika. Przed dalszą pracą trzeba odłączyć akumulator.

 

http://i68.tinypic.com/21b9ftk.jpg

 

Dalej zdemontowałem siedzisko tylne prawe, boczek siedziska.

 

http://i64.tinypic.com/14t5u0m.jpg

 

http://i66.tinypic.com/rky2ow.jpg

 

Następnie listwę progową wewnętrzną po stronie pasażera.

 

http://i66.tinypic.com/2j692z4.jpg

 

Przepuszczamy całą wiązkę doposażeniową w ten sam sposób, w jakich leci główna wiązka z bagażnika, czyli z boku pod tylną kanapą, dalej pod słupkiem B i pod listwą progową do słupka A.

 

Dalej trzeba zdemontować z przodu osłonę boczną pod nogami pasażera, osłonę schowka.

 

http://i68.tinypic.com/mjr3wn.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2hzjmu0.jpg

 

Demontujemy też listwę ozdobną i uchwyty na napoje.

 

http://i63.tinypic.com/34fz4mb.jpg

 

Demontujemy i wyjmujemy schowek.

 

http://i66.tinypic.com/28bvhhu.jpg

 

I tu zaczynają się schody. Zdemontować należy skrzynkę z bezpiecznikami. Trzyma się ona na 4 torxy, o ile te po prawej jeszcze da radę odkręcić to z tymi po lewej stronie jest problem. Duży problem. Męczyłem się z tymi śrubami z 1,5h - nie wiem ile słów niecenzuralnych poleciało podczas demontażu tej skrzynki.

 

Tutaj śruby po prawej stronie:

 

http://i63.tinypic.com/eplp2s.jpg

 

A tutaj, za tym metalem kolejne dwie:

 

http://i64.tinypic.com/rqwzg9.jpg

 

Robotę ułatwia wyjęcie zielonego przekaźnika, odpięcie dwóch dolnych wtyczek: czarnej i niebieskiej. Odpiąć trzeba też wtyczkę w lewym górnym rogu.

 

Tutaj skrzynka z bezpiecznikami po demontażu:

 

http://i65.tinypic.com/29bh4m1.jpg

 

Po demontażu z tyłu skrzynki z bezpiecznikami szukamy niebieskiej wtyczki, odpinamy ją i podpinamy kabel zielono biały z naszej wiązki. Wpinamy się w pin 7. Będzie to zasilanie modułu. Normalnie trzeba też dać nowy bezpiecznik 5A w slot 28. U mnie bezpiecznik był, a pin 7 był już obsadzony więc musiałem się wpiąć szybkozłączką w ten kabel.

 

http://i67.tinypic.com/2iaeb6b.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2zzulbs.jpg

 

W wiązce mamy też kabel czarno brązowy, podpinamy go pod punkt zbiorczy masy pod nogami pasażera.

 

http://i68.tinypic.com/35aqkpg.jpg

 

Dodatkowo mamy dwa kable: pomarańczowo zielony i zielony. Są to kable łączące moduł z szyną CAN (CAN Low, CAN High). Trzeba rozplątać główną wiązkę pod nogami pasażera i znaleźć w gąszczu kabli dwa takie kabelki o tych samych kolorach. Trzeba w te kable wpiąć się szybkozłączkami, ale... są one splątane na krzyż, więc nie ma mowy o ich rozplątaniu i wpięciu się szybkozłączką. Ja straciłem cierpliwość, uciąłem te kable, dorobiłem przedłużenia i spiąłem wszystko kostkami i szybkozłączkami.

 

http://i67.tinypic.com/11l7p6a.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2yl389g.jpg

 

Robota jest beznadziejna... trzeba leżeć na ziemi poza samochodem i operować jedną ręką. Schodzi na to bardzo dużo czasu i nerwów...

 

Ja w tym miejscu zrobiłem próbę, czy wszystko działa - polecam przed skręceniem wszystkiego do kupy, bo jak coś będzie nie tak to współczuję temu co będzie musiał rozkręcać to wszystko drugi raz... Ja miałem serdecznie dość pracy przy skrzynce z bezpiecznikami. O ile wydawało mi się to najprostszą czynnością, a demontaż zderzaka i montaż otworów - najtrudniejszą, tak po całej pracy stwierdzam, że demontaż zderzaka to przyjemność.

 

http://i68.tinypic.com/4hdtat.jpg

 

http://i63.tinypic.com/sopf2b.jpg

 

Opisu demontażu zderzaka nie będę zamieszczał. Ja robiłem dokładnie to samo co na tym filmie:

z tym, że opis wypinania zderzaka z bocznych zaczepów na filmie jest nieprawidłowy. Patent na wypięcie zderzaka z tych zaczepów to: demontaż lamp, wypięcie zaczepów pod lampami w pierwszej kolejności, następnie silnych chwyt za zderzak przy nadkolu i ciągnięcie całości do tyłu.

 

http://i65.tinypic.com/2nbwzlg.jpg

 

Jak już mamy zderzak zdemontowany, to usuwamy zaślepkę w prawym rogu.

 

http://i63.tinypic.com/anfodw.jpg

 

Przekładamy wiązkę przez otwór z uwagą, aby guma uszczelniającą została dobrze osadzona.

 

http://i68.tinypic.com/2pq9d2h.jpg

 

Wiązkę od czujników PDC przymocowujemy do uchwytów na trytytki.

 

http://i67.tinypic.com/x0pnio.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2h5senr.jpg

 

W bagażniku, po prawej stronie odsłaniamy izolację i szukamy otworów montażowych pod uchwyt na moduł PDC. Wkładamy moduł do uchwytu, wpinamy obie wtyczki, dajemy podkładki pod blachowkręty dołączone do zestawu i montujemy.

 

http://i64.tinypic.com/24lrnf6.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2430136.jpg

 

Zderzak zabrałem do domu. Z tyłu pod taśmą są fabrycznie naniesione miejsca pod otwory. Wystarczy zerwać taśmę, na środku zaznaczyć sobie punkt do wiercenia, wywiercić otwór najpierw bardzo małym wiertłem (ja wykorzystałem 2,7mm) a następnie wywiercić otwory wiertłem stożkowym do średnicy 18mm.

 

http://i65.tinypic.com/x1lv05.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2dhieqs.jpg

 

Papierem ściernym wykończyłem zewnętrzne zakończenia.

 

http://i65.tinypic.com/65q1s0.jpg

 

Później po stronie wewnętrznej odtłuściłem miejsca montażowe uchwytów czujników benzyną ekstrakcyjną.

 

http://i64.tinypic.com/ae771k.jpg

 

W uchwyty wsadziłem czujniki, zerwałem z nich taśmę (uchwyty są na taśmę) i przykleiłem z uwagą aby dokładnie dopasować czujniki do otworów. Uwaga, czujniki i uchwyty montujemy w ten sposób, że wtyczkami układają się one w kierunku środka samochodu.

 

http://i66.tinypic.com/2yumsnc.jpg

 

Ja do każdego uchwytu dodałem dwie kreski kleju, na wszelki wypadek, aby mocniej się trzymały.

 

http://i68.tinypic.com/2rxf8mh.jpg

 

Dalej dopasowanie zderzaka, podpięcie wiązki pod czujniki.

 

http://i64.tinypic.com/2cdibt4.jpg

 

I ponowny montaż zderzaka - można powiedzieć, że w porównaniu do powyższego, to sama przyjemność.

 

U mnie PDC ruszyło od razu bez kodowania. Natomiast aby zachować spójność, do modułów które przechowują VO, dodałem opcję: S507 Rear PDC. Następnie przekodowałem moduł PDC pustym plikiem .MAN (stary moduł miał wgrane ustawienia do E84).

 

Skręcenie wszystkiego do kupy i w końcu mogę cieszyć się pipczeniem przy cofaniu ;) Tutaj efekt końcowy:

 

http://i67.tinypic.com/2rdybf8.jpg

 

Teraz małe podsumowanie... Spędziłem nad tym około 3h jednego dnia, i drugiego dnia od 11 rano do 21 wieczorem z przerwą na obiad. Doposażenie w PDC pochłonęło łącznie ponad 1260 zł. Poniżej koszt poszczególnych części:

 

Czujniki parkowania w kolorze WA51 Montego Blau 4x (ebay.de) 393zł

Moduł PDC (allegro) 212zł

Wiązka doposażeniowa PDC tył (ASO) 602zł

Wiertło stożkowe stopniowe 4-20mm + wiertło 2,7mm 47,7zł

Benzyna ekstrakcyjna, klej, papier ścierny 10zł

 

Zaślepki wycieraczek, brakująca klapka zlewu oleju

 

Kolega Volair zwrócił słusznie uwagę na brakujące zaślepki śrub wycieraczek. Dodatkowo zauważyłem przy wymianie oleju brakującą klapkę zlewu oleju i śrubę ją trzymającą. Kupiłem wszystkie brakujące części.

 

http://i63.tinypic.com/196mmf.jpg

 

http://i65.tinypic.com/20k1y76.jpg

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez be..mw
Opublikowano

Masz zaparcie chłopie, gratuluje nowego moda na pewno ci brakowało czujników a jak je sam zrobiłeś to masz teraz podwójną satysfakcje :cool2:

Będziesz wstawiał większe końcówki wydechu ? Ładniej by auto wyglądało z "100" zamiast oryginalnych "80" a koszt nieduży

Opublikowano
Będziesz wstawiał większe końcówki wydechu ? Ładniej by auto wyglądało z "100" zamiast oryginalnych "80" a koszt nieduży

Być może będę, jeszcze nie wiem. Chodzi mi po głowie wydech M-Performance, ale to raczej odległa przyszłość. W planach na najbliższy czas mam wymianę płynu hamulcowego i nowy komplet amortyzatorów z gumami, końcówkami itd.

 

Jestem w szoku ze 335 mogło nie miec czujników i to jeszcze tylnych

No właśnie... Byle jakie auto na ulicy ma teraz czujniki. Dziwne, bo samochód robiło BMW pod auto pokazowe, żeby to jeszcze klient "przyoszczędził" to bym jakoś zrozumiał, ale BMW? :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.