Skocz do zawartości

BMW X5 E70 4.8 V8 olej do silnika Motul dobry wybor


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, auto ma 118 tys przebiegu i jezdzilo na Castorlu. Robie wymiane oleju i chce zalac olejem Motul 8100 X-CLEAN+ 5W30 dobry wybor? czy pooztsac przy castrolu? :-) dzieki za informacje.
Opublikowano
Z tego co ostatnio się dowiedziałem, przy wymianie oleju w automacie to lepszy Motul. W necie sporo narzekań na jakość Castrola. Nawet BMW ponoć przeszła na Shella. Ja też przy następnej wymianie przechodzę na Motula.
Opublikowano
Tak....kolega wyżej ma rację.W40 jak najbardziej .Ja używam tego od kilku lat a Castrol.....no coż.....to tylko castrol :):):)
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Kolego Motul to super olej i oczywiscie mozesz go smialo zalac , natomiast widze ze piszesz kilka postow nizej o wyciekach z silnika , skoro po 100 kilkunastu tysiacach z auta cieknie

( nawet troche ) to zastanowilbym sie na lepkoscia 5w30 a tym bardziej nad Motulem X-clean ktory ma bardzo silne dzialanie myjace .

Jest duza szansa na to ze wyplucze ten caly szlam ktory zostaje po Castrolu i wtedy bedzie leciec doslownie zewszad .

Pozatym to malo realne zeby przy orginalnym przebiegu ok. 100 tys. km. z tego motoru cieklo ... Zwlaszcza na castrolu ktory ma tendencje do zostawiania szlamu a nie do wyplukiwania.

Takze albo nie znasz dokladnie historii auta albo juz ktos wczesniej zmienil olej na lepszy niz castrol ( stad wycieki ) , albo jedno i drugie ... :wink:

Nie wspominajac o reszcie problemow o ktorych wspominasz w postach ponizej - takie rzeczy nie dzieja sie wautach z tym przebiegiem normalnie eksploatowanych ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Fino :cool2:

W starszej używałem Castrola 5w40. 40 za fanami japońskich aut. Teraz będzie Motul tak jak pisałem 5w40 lepiej się sprawdza w wyższych temperaturach. Co do Motula, czy w kwestii myjącej jest aż taka różnica co do Castrola?

Opublikowano
Panowie jaki w końcu ten olej do naszych silników , 5w30 czy 5w40 . Serwis lał castrol edge professional 5w30 ja teraz leję motula . Mam tuning od g-powera i on również w specyfikacji pisze aby używać oleju wg zaleceń producenta czyli 5w30. Jakie jest Wasze zdanie?
Opublikowano
Producent zaleca 5w30 ale jednoczesnie dopuszcza 5w40 i 0w40. Wybor powinien byc uzalezniony od specyfiki uzytkowania , jesli masz wiecej zimnych startow ( brak garazu ) , jezdzisz w miare delikatnie , na krotkich odcinkach , nie krecisz mocno na obrotrach , itd. to lepszy bedzie 5w30 , jesli lubisz czesto dac w palnik , jednoczesnie auto ma mniej zimnych startow , robisz dluzsze jednorazowe przeloty a nie kilka km wokol komina to lepszy bedzie olej o wiekszej lepkosci czyli np. 5w40.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Kolego Fino niestety historia auta znana a przebieg prawdziwy. Auto zrobiło prawie ten cały przebieg tylko po Warszawie i do tego mega krótkie odcinki wiec pewnie efektem sa te usterki. A do tego samochód samochodowi nie równy. Pożyjemy zobaczymy. Wyciek jeden już zlokalizowałem i cieknie z pod oringi na pompie vacum a drugi jest gdzieś od dołu - teraz wszystko umyte i będziemy kukać skąd :-) co do usterki o której pisałem w innymposcie już zrobione - wgrany nowy program i działa płynnie.
Opublikowano
To jeszcze dopytam - skoro x-clean jest taki czyszczący to moze go nie łac skoro Po nim maja byc przygody. Zmienić chce na lepszy a nie na atrakcje. A moze MOTUL 8100 X-CESS aczkolwiek powstaje pytanie czym sie różni x-clean od x-cess?
Opublikowano

Widzę, że na forum dalej panuje kult Motul'a... Ten olej był niezły ale dobre parę lat temu, kiedy poza Mobilem i Castrolem nic innego nie było na rynku. 5w30 XClean to wykastrowany z dodatków olej, który lekko mówiąc jest słaby. Po pierwsze nie jest syntetyczny tylko ma bazę HC a nie PAO czy estrową. Po drugie po co Ci do silnika benzynowego olej spełniający LL-04? Taki olej jest praktycznie ze wszystkiego wykastrowany tak aby nie zapchać filtra DPF, którego tu przecież nie ma. Po trzecie każdy producent co jakiś czas zmienia skład oleju a nazwa pozostaje ta sama - oleje z roku na rok są coraz gorsze, jest w nich coraz mniej dodatków i gorsze bazy. Skoro masz jakiś tuning od GPowera (jedyne co można w N62N zrobić to chyba kompresor) to powinieneś lać pełnosyntetyczny olej o bardzo dobrym składzie np:

RedLine Euro Series 5w40/0w40 (80zł/litr)

Fuchs Titan Race Pro S 5w40 (50zł/litr)

A pierdół o wypłukiwaniu niewiadomo jakich osadów, i silniku lejącym z każdej strony to nie mam siły czytać. Niektórzy dalej tkwią w mitach rodem z PRL.

Co do cieknącej pompy podciśnieniowej to norma w tym silniku. Albo kupisz zestaw oringów z USA (około 130zł z wysyłką) i naprawisz sobie pompę albo nowa z ASO za ponad 1k PLN.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przepraszam, czy może pracujesz w laboratorium którejś z form olejowych, że masz takie informacje, które raczej nie są dostępna dla zwykłych zjadaczy chleba?
Opublikowano
Widzę, że na forum dalej panuje kult Motul'a... Ten olej był niezły ale dobre parę lat temu, kiedy poza Mobilem i Castrolem nic innego nie było na rynku. 5w30 XClean to wykastrowany z dodatków olej, który lekko mówiąc jest słaby. Po pierwsze nie jest syntetyczny tylko ma bazę HC a nie PAO czy estrową. Po drugie po co Ci do silnika benzynowego olej spełniający LL-04? Taki olej jest praktycznie ze wszystkiego wykastrowany tak aby nie zapchać filtra DPF, którego tu przecież nie ma. Po trzecie każdy producent co jakiś czas zmienia skład oleju a nazwa pozostaje ta sama - oleje z roku na rok są coraz gorsze, jest w nich coraz mniej dodatków i gorsze bazy. Skoro masz jakiś tuning od GPowera (jedyne co można w N62N zrobić to chyba kompresor) to powinieneś lać pełnosyntetyczny olej .... .

Tak od jakiegoś czasu jest założony kompresor.

Leję olej z normą ll-04 dlatego ponieważ taki olej jest wskazany przez bmw . G- Power w zaleceniach pisze : olej wg zaleceń producenta ( wymiana co 10 tyś ) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.