Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja nie wiem jak oni mają zamiar wtedy pomóc. Podejrzewam, że jak kontrolka oleju się zapali to będzie silnik zatarty, a jak nie to jakiś mega fux. Moje auto stoi w ASO i good will poszedł do BMW, ale nie wysłali jeszcze filmiku, wysłali jakiś pomiar komputerowy z rozciągnięciem łancucha (cholera wie o co chodzi, bo wcześniej mówili, że nie da się tego zdiagnozować)... Może jutro będę wiedział czy mają zamiar pomóc. Kazali czekać..

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Rozumiem i wierzę, że takie coś istnieje. Tylko jak oddawałem auto pytałem ich czy da się to jakoś sprawdzić to stwierdzili, że w benzynie (w tym silniku może) się nie da. Sam nie wiem co o nich myśleć. Poczekam na rozwiązanie sprawy i wtedy będzie odpowiednia opinia ;)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Wszystkie silniki benzynowe serii N mają ten sam special tool używany do sprawdzenia ustawienia, napięcia i przy wymianie łańcucha w ASO, montuje się go w miejsce napinacza. Widocznie nie chciało im się ;)

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Tylko co mogło się nie chcieć? nie wymagałem od nich sprawdzenia tego na miejscu, tylko zostawiałem auto i tak na wymianę płynu hamulcowego i żeby ogarnęli sprawę napędu pompy oleju i przy okazji rozrządu. Chciałem sprawdzić rozciągnięcie rozrządu, bo mistrz stwierdził, że napędu pompy nie słyszy mimo, że ja słyszę ten świst i ogólnie jakoś silnik słabo brzmi wg mnie (gorzej niż przed wyjazdem do Włoch). Czekam cierpliwie, być może BMW Polska poprosi o filmik z pracy silnika po wysłaniu kosztorysu naprawy na podstawie samej diagnozy łańcucha z "komputera". Tak się wyraził doradca, ale ja nie wiem tak naprawdę co oni dokładnie wysłali. To jest dla nich czysty zarobek jak BMW zaakceptuje koszty naprawy, więc musi im się chcieć :) za darmo nic nie naprawią.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Dostałem odpowiedź. BMW pokryje same części, czyli komplet łańcucha rozrządu + napęd/pompy pompy oleju (w tym wszystkie śruby, uszczelki itd..) - łącznie te części kosztują ok. 2200zł. Ja bym miał pokryć robociznę + olej i filtr oleju co mnie łącznie będzie kosztować około 3200zł. Chyba przyjmę tę ofertę, bo lepszy rydz niż nic jak to mówią. Auto ma prawie 5 lat, nie ma gwarancji to i tak wg mnie sukces, że BMW się chce dołożyć na zasadzie goodwill'a. W częściach nie jest uwzględniona sama pompa oleju (numer części 11417610378), która kosztuje około 1300zł. Wydaje mi się, że standardowo tego elementu nie wymieniają, bo nie jest wadliwy (np. kumplowi na gwarancji tego elementu nie wymienili tylko sam moduł/napęd pompy). Czy jak już decyduję się na naprawę tego wszystkie czy nie lepiej pompę kupić nową i mieć spokój z tym tematem raz na zawsze? czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy zmienił się producent samej pompy albo czy poprawili coś po 2014 roku ? Czy osoby, które naprawiały swoje auta czy to na własną rękę czy na gwarancji wymieniały u siebie samą pompę? dajcie proszę znać, auto wstawiam w przyszłym tygodniu do ASO. Z góry dzięki.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Moje auto z 2012, ciekawe czy sie czyms rozni w takim razie od aktualnej czesci jaka jest sprzedawana. Sprobuje podpytac w ASO jeszcze.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Witam. Wybieram się w lipcu do polski i chciałbym się udać do jakiegoś serwisu w okręgu woj łódzkiego który zdiagnozuje mi ze mam napęd pompy oleju do wymiany wraz z rozrządem. Który byście mi polecili serwis który to zdiagnozuje. Obecnie w de mieszkam i w obydwu serwisach stwierdzili ze jest Ok i ten typ tak ma. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Opublikowano
Jestem już po wymianie rozrządu +napędu pompy i różnica jest diametralna, oczywiście na plus. W ciągu paru dni wrzucę filmik jak to teraz wygląda. Radzik22 niestety nie wiem co poradzić na Twój obszar, ale na pewno jak podjedziesz do Wrocka to zajmą się tym u Ciebie :)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od niedawna zacząłem interesować się tym tematem tylko myślę, że trochę za późno.

Jeśli myślicie, że wymiana rozrządu i modułu pompy oleju na model po 2015 r rozwiążę wszystkie problemy to jesteście w błędzie. Bowiem problem wraca i to z większymi szkodami.

Rok temu przy przebiegu 45000 km wymieniono u mnie rozrząd w serwisie bez kosztów chociaż był po gwarancji (naprawa dobrej woli). W tym roku po przebiegu o 10000 km większym mam już zatarty wał sinika na 3 i 4 korbowodzie.Żadnej świecącej kontrolki i żadnych błędów na kompie. Dziwne co? Usłyszałem tylko lekki stuk na wysokich obrotach. Czekam na wyrok serwisu.

Auto od nowości w moim użytkowaniu. Wymiany oleju w serwisie co ok . 14 tys. km.

Powiedzenie BMW (Będziesz Miał Wydatki ) nabrało dla mnie prawdziwego znaczenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na jakiej podstawie stwierdzasz że wymiana rozrządu powoduje większe kłopoty ? Zatarł Ci się silnik - ok ale napewno to nie nowy rozrząd to spowodował.
Opublikowano

Nie uważam, że wymiana rozrządu powoduje większe kłopoty tylko to nie jest koniec problemów jak w moim przypadku. Byłem rok temu bardzo zadowolony, że serwis wykonał tę naprawę i czułem się bardzo spokojny, że mam już rozrząd wolny od wad (po 2015r) i przynajmniej następne 100 000km zrobię bez najmniejszych problemów. Uważam, że cała konstrukcja silnika z początku produkcji jest do kitu, łagodnie mówiąc.

Serwis nie wie lub nie chce powiedzieć co spowodowało zatarcie, ale jeśli jest olej na odpowiednim poziomie i jeszcze dobrej jakości to logiczne jest, że przy dobrej konstrukcji silnika auto powinno chodzić.

Opublikowano
Myślę tutaj o wzięciu dobrego rzeczoznawcy aby udowodnić nieudolność konstrukcji, która powoduje tyle problemów. Dziwne, że nikt w Polsce nie napisał jeszcze żadnego pozwu przeciw BMW z tego powodu. Przecież to jest śmieszne aby silniki aut klasy premium odpowiednio serwisowane zacierały się przy 50 000 km.
Opublikowano

Dzień dobry Forumowicze,

 

jestem właścicielem bmw f30 320i z 2012 roku i przy 60 tys przebiegu zacząłem słyszeć to wspaniałe świszczenie.

 

Kogo polecilibyście w Krakowie na zdiagnozowanie i wymianę rozrządu/napędu pompy oleju? Na razie umówiłem się w centrum BMW na Balickiej 100, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy (już po gwarancji i nie chce jechać do ASO).

 

Może nagram dzisiaj filmik, to też może pomoglibyście mi diagnozą, choć dla mnie jest przesądzona (świst od 2k obrotów).

 

Pozdrawiam,

Wojtek

  • Moderatorzy
Opublikowano
Podjedź do ASO, kolega wyżej pisał że mimo zakończonej gwarancji BMW zapłaciło za części.
Opublikowano
Jeśli myślicie, że wymiana rozrządu i modułu pompy oleju na model po 2015 r rozwiążę wszystkie problemy to jesteście w błędzie. Bowiem problem wraca i to z większymi szkodami.

Rok temu przy przebiegu 45000 km wymieniono u mnie rozrząd w serwisie bez kosztów chociaż był po gwarancji (naprawa dobrej woli). W tym roku po przebiegu o 10000 km większym mam już zatarty wał sinika na 3 i 4 korbowodzie.

 

Problem u Ciebie był w wale korbowym. Silniki wyprodukowane przez 07.2014 miały inny wał korbowy, BMW doskonale o tym wie że się zacierały. Silniki po tzw. 2015 roku mają dużo więcej zmian niż wam się wydaje. Np 2013 roku były zmiany w bloku silnika, oraz tłokach.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Dobrze wiedzieć. Szkoda kasy na testy i testują produkt na klientach, którzy za to płacą.

Na razie czekam na ruch BMW. Zobaczymy co zaproponują. Ne wiem czy było coś o tym W TVN Turbo?

Opublikowano

Silniki Przed 7.2014 miały inny wał korbowy ? Z jakiego powodu się zacierają ? da się temu w jakiś sposób zapobiec ?

 

 

Pozdr

Opublikowano
Wizualnie wał jest identczny, ale są to dwa inne wały o dwóch innych numerach. Wał o nowym nr zastąpił stary. Nowy wał w ASO 5400 zł.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
A kiedy występuje problem z Wałem ? Są jakieś metody zapobieganiu temu zjawisku? W ogóle ciekawi mnie czy w razie awarii N20 mozna zastapic silnikiem B48 ?
Opublikowano

Drodzy Forumowicze,

 

po przeglądzie mojego f30 w ASO dowiedziałem się makabrycznej informacji - w moim aucie pierwsza wymiana oleju od nowości miała miejsce po przejechaniu 50k km (poprzedni właściciel), o 18k km za późno w stosunku do wskazania komputera. Aktualnie auto przejechało 61k km. Wczoraj wymieniłem olej po raz drugi w jego życiu. Wg serwisantów może być to główna przyczyna świszczenia napędu pompy oleju i poza rozrządem/pompą oleju nie powinno dojść (wtedy, po 50k) do innych uszkodzeń.

 

Pytanie do Was - czy Waszym zdaniem w aucie, które jeździło praktycznie na wodzie od 30k km, nie doszło do przegrzania/uszkodzenia panewek, wału korbowego/innych elementów? Czy w silniku nie ma teraz masy smoły i generalnie to tykająca bomba?

 

Najlepsze jest to, że ASO w Warszawie podczas przeglądu przedzakupowego zataiło przede mną tę informację. Jeszcze nie wiem, co z tym zrobić. :mad2:

 

Dzięki za odpowiedź,

Wojtek

Opublikowano

Skąd wiesz, że nie było wymiany poza ASO?

 

Jak ściągają miskę to demontaż pompy z zespołem wałka i weryfikacja panewek to nie jest duży problem.

Pozdrawiam

Jacek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.