Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Płyn chłodniczy dla klimatyzacji? jest jakiś osobny zbiorniczek na to? można to samemu jakoś sprawdzić?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chyba mowa o czynniku chłodzącym :roll:

 


Tak pisałem, na szybko masz racje. Niestety nie da się tego nigdzie sprawdzić "samemu", albo go wylejesz cały i zważysz i porównasz z tym co powinno być, albo nie będziesz wiedzieć. Nie ma czujnika do mierzenia aktualnego stanu tego czynnika.

Opublikowano

Nie no jeśli chodzi o czynnik R-134a lub nowszy R-1234yf to już wszystko wiem ;) ja zmieniam co 2 lata wraz z nasmarowaniem układu itd. wiadomo... normalne serwisowanie klimy.

zdziwiłem się, bo kolega napisał "płynu chłodniczego" - nie wpadłem na to, że chodzi o czynnik ;)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pozwolę się podpiąć do tematu, z pytaniem odnośnie łańcucha rozrządu. Przebieg 80 tys km n20 F30. Na zimnym silniku jestem wstanie przesuwać, a także delikatnie unieść łańcuch palcem na ok pół cm do góry. Czy jest to normalna tolerancja, czy oznacza już rozciągnięcie łańucha?


pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki.

Hmm, aż takich luzów nie ma. Z tego co powidzialo mi ASO, auto przy 14 tys km (w USA) miało akcję serwisowa i wymienione napinacze rozrządu, ale to nie załatwia problemu z tego co się orientuję. Poniżej uzupełniając słuchowisko, wrzucam nagranie swojego silnika :) Będę wdzięczny jeśli któryś z kolegow by odsłuchał i ocenił.


http://sendvid.com/qx8f2i7e


Pozdrawiam

Opublikowano
Dzwonienie po odpaleniu przy zimnym starcie to w 99% WG. Nie nakeży się przejmować jeśli tego dotyczy wspomniany dźwięk. Zalecamy osłuchać w najbliższym serwisie zajmującym się marką.

U mnie to dzwonienie to na 100 % wastegate. Ale mam pytanie czy wystarczy wymienić tą blaszkę (zaworek) który dzwoni? Może ktoś już to wymieniał? Czy trzeba turbine regenerowac? I ile to kosztuje jak ktoś miał z tym do czynienia?

Opublikowano
Dzwonienie po odpaleniu przy zimnym starcie to w 99% WG. Nie nakeży się przejmować jeśli tego dotyczy wspomniany dźwięk. Zalecamy osłuchać w najbliższym serwisie zajmującym się marką.

U mnie to dzwonienie to na 100 % wastegate. Ale mam pytanie czy wystarczy wymienić tą blaszkę (zaworek) który dzwoni? Może ktoś już to wymieniał? Czy trzeba turbine regenerowac? I ile to kosztuje jak ktoś miał z tym do czynienia?

 

Witam, u mnie na zimnym tez dzwoni i ogólnie głośno chodzi silnik. Wszystko sie uspokaja po około minucie. Nie do końca wiem czy to coś z rozrządem czy WG, ale własnego spokoju podjadę do mechanika i niech on posłucha. A przy najbliższym serwisie niech spojrzy na łańcuch, pompe, panewki i na co tylko chce, bo auto mam od miesiąca i myślalełm ze nie bedzie problemów a jednak ten metaliczny dzwięk na starcie mnie straszy a przebieg tylko 62K :roll:

Opublikowano
Ja też mam niedługo bo 2 miesiące i tak samo myślałem że tylko wsiadac i jeździć. Pompę oleju wymieniam po majowce bo już ja słychać no i przy okazji rozrząd. A to brzeczenie co rano po odpaleniu tak mnie wnerwia że masakra. Jak będziesz po wizycie i diagnozie napisz proszę czy da się wymienić te zawory wastegate czy trzeba turbo regenerowac albo kupić nowe. Jest sporo filmów z tym brzeczeciem na Youtube i to na 100% to.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Minęło już trochę czasu i wracam z pytaniem czy komuś udało się postawić diagnozę głośną pracę na zimnym silniku ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Słowo klucz - Świst - czy to pompa czy coś innego, jak jest tylko na wpiętym biegu D lub R. Na pozycji P nie ma świstu? Świst jest od 1 000 do 2 000 obrotów.


Przebieg 135 000 km.


U was świst nagrywacie w pozycji P?

Pozdrawiam


Maciek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam takie pytanie do osób które miały problemy - ilu z Was korzysta cały czas ze Star-Stop?

I pytanie do tych którzy mają np 100-150tyś przebiegu, i problemu nie mieli - to samo - korzystacie ze Start-Stop czy nie?


Czemu się o to pytam - odpalenie silnika to strzał we wszystko, im cześciej, tym więcej strzałów.

Opublikowano
Ja swoim zrobiłem 125 kk i cały czas wyłączałem ten system. Trochę denerwujące ze trzeba to robić za każdym razem ale weszło później w nawyk. Zero problemów z napędem pompy
Opublikowano
Ja swoim zrobiłem 125 kk i cały czas wyłączałem ten system. Trochę denerwujące ze trzeba to robić za każdym razem ale weszło później w nawyk. Zero problemów z napędem pompy

 

Można zakodować tak że będzie pamiętać ostatnie ustawienie. Kwestia przestawienia jednej opcji, robi się to 3 minuty np przy pomocy BimmerCode.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wracając do problemu dziwnych odgłosów silnika N20, to u mnie na zimnym, na biegu jałowym oraz podczas jazdy przy lekkim dodawaniu gazu słychać takie oto grzechotanie/cykanie:


- po odpaleniu na zimnym, odgłos zanika w 57 sekundzie filmu.


- tytaj lepiej słyszalny, zanika w 52 sekundzie filmu


Powiedzcie proszę co to może być. W Bawaria Motors Gdańsk zbadali to na słuch i powiedzieli, że to nie rozrząd więc mam z tym jeździć. Porażka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem 528 xiz 2016 r, przebieg 19900, czy tez ten rocznik modelowy jest zarazony ta zaraza (lancuch itd), dodam ze auto wyjachało z fabryki 11.2015. Autko z Kanady, olej wymieniony przy 15000 na 5w30 i bede wymieniał co 10k jak to w Kanadzie robią.

Czy ta wada tez u mnie bedzie wystepowac?

Pozdr

Opublikowano
Witam

Jestem posiadaczem 528 xiz 2016 r, przebieg 19900, czy tez ten rocznik modelowy jest zarazony ta zaraza (lancuch itd), dodam ze auto wyjachało z fabryki 11.2015. Autko z Kanady, olej wymieniony przy 15000 na 5w30 i bede wymieniał co 10k jak to w Kanadzie robią.

Czy ta wada tez u mnie bedzie wystepowac?

Pozdr

 

Od stycznia 2015 montowano już poprawiony łańcuch. Samą pompę oleju poprawiono już w 2013. Jak odkręcisz korek oleju i zobaczysz białe a nie pomarańczowe ślizgi to na 100% masz poprawione części. Problem już nie powinien u Ciebie wystąpić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wracając do problemu dziwnych odgłosów silnika N20, to u mnie na zimnym, na biegu jałowym oraz podczas jazdy przy lekkim dodawaniu gazu słychać takie oto grzechotanie/cykanie:


- po odpaleniu na zimnym, odgłos zanika w 57 sekundzie filmu.


- tytaj lepiej słyszalny, zanika w 52 sekundzie filmu


Powiedzcie proszę co to może być. W Bawaria Motors Gdańsk zbadali to na słuch i powiedzieli, że to nie rozrząd więc mam z tym jeździć. Porażka.

 

Cześć czy udało Ci się ustalić z czego pochodzi ten dźwięk?

Ja mam to samo.

Pomaga wyłączenie klimatyzacji.

Opublikowano
Wracając do problemu dziwnych odgłosów silnika N20, to u mnie na zimnym, na biegu jałowym oraz podczas jazdy przy lekkim dodawaniu gazu słychać takie oto grzechotanie/cykanie:


- po odpaleniu na zimnym, odgłos zanika w 57 sekundzie filmu.


- tytaj lepiej słyszalny, zanika w 52 sekundzie filmu


Powiedzcie proszę co to może być. W Bawaria Motors Gdańsk zbadali to na słuch i powiedzieli, że to nie rozrząd więc mam z tym jeździć. Porażka.

 

Cześć czy udało Ci się ustalić z czego pochodzi ten dźwięk?

Ja mam to samo.

Pomaga wyłączenie klimatyzacji.

 



Witam ten dźwięk jest to dźwięk pracujących wtryskiwaczy jest na to bardzo prosta metoda sprawdzenia czy to jest akurat wtryskiwacz wystarczy podczas jazdy odjąć gazu i zobaczyć czy podczas schodzenia z obrotów dalej słychać ten dźwięk jeżeli ustąpi po sekundzie odjęcia gazu to na pewno wtryskiwacze najlepiej ten test wykonywać przy niewielkiej prędkości oraz przy wyłączonym nawie i odbiorniku radiowym wtedy najlepiej słychać odgłosy pochodzące z silnika dajcie znać jaki rezultaty

Opublikowano
U mnie na bank nie są to wtryskiwacze bo właśnie jak odpuszczam gaz to mniejwiecej w zakresie obrotów 2500-1000 słychać takie wycie jak by silnika elektrycznego. Wyłączenie klimatyzacji pomaga ale dźwięk nadal cicho bo cicho jest słyszalny. Na zimnym silniku to nawet jak klima jest wyłączona to słuchać te elektryczne jęczenia. Planuje się z tym do hypertech wybrać bo mnie już kur..wica strzela. Ja obstawiam, że jest to alternator i oby tak było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.