Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Olej od nowości był wymieniany do 60 tys dwa razy, jak ja kupiłem z przebiegiem 62tys już wymieniałem olej co 15tys.

 

Przy ilu tys km wymieniałeś rozrząd ?

Patrząc na wyciągnięcie łańcucha jest widoczna różnica

Jaki masz styl jazdy oraz przebiegi, krótkie odcinki codziennie np. 15-25km czy autostradowe 200-500km, możesz napisać jak jest to u Ciebie o ile to nie tajemnica ?

 

Jako że kolega radzik nie odpowiada a ja ten rozrząd zmieniałem to odpowiem, auto przyjechało z przebiegiem 95000 km z mocno świszczącym rozrządem praktycznie w ostatniej chwili.

 

Producentem pompy jest firma Magna i innych nie widziałem, jest to ta sama firma która produkuje reduktory do xDrive, problemów z pompą osobiście nie miałem nigdy. Problem zawsze był po stronie napędu.

 

Biorąc pod uwagę, że używany silnik po wszystkich poprawkach ciężko kupić do 15000 zł to chyba lepiej zrobić ten napęd za 3000 czy 4000 zł i mieć święty spokój.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolega radził się tez teraz wypowie :D tak jak napisał kolega grandeczewa naprawdę jest warto wymienić rozrząd wcześniej jak pojawia się ten świst, u mnie po wymianie znacznie poprawiła się praca silnika, cisza nic nie rzezi nic nie gwiżdże jest tak jak powinno być. Teraz wsiadam do autka z uśmiechem na twarzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej od nowości był wymieniany do 60 tys dwa razy, jak ja kupiłem z przebiegiem 62tys już wymieniałem olej co 15tys.

 

Przy ilu tys km wymieniałeś rozrząd ?

Patrząc na wyciągnięcie łańcucha jest widoczna różnica

Jaki masz styl jazdy oraz przebiegi, krótkie odcinki codziennie np. 15-25km czy autostradowe 200-500km, możesz napisać jak jest to u Ciebie o ile to nie tajemnica ?

Rozrząd wymieniony był przy 95 tys. Styl jazdy normalny a nawet bym rzekł ze styl dziadka nawet się zdarza :D olej odkąd kupiłem autko wymieniam co 15 tys. Odcinki robię krótkie dwa trzy razy dziennie tak po 15 kilometrów wiec krótkie trasy. I raz na dwa lub trzy miesiące dystans z Niemiec do polski i spowrotem po tysiąc kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętacie czasy pasków zębatych w autach? :):):)

 

Tam się wymieniało co 120tys. km średnio. Koszt rzadko przekraczał 1500zł z częściami, piszę o normalnym ale pewnym mechaniku, a nie ASO, bo to wiadomo, ze cena za 1 roboczogodzinę na poziomie 280zł (Audi/VW) to jest z kosmosu.

 

No ale potem nastały czasy "lepszych" łańcuchów rozrządu, które miały i rzekomo maja zapewniać bezproblemową eksploatację do minimum 300 tys. km :)

 

A jest jak zwykle... czyli masz chłopie 60 tys. km w prestiż-niby carze na blacie (nawet nie przekręcone 3x, bo go sam kupiłeś w salonie nowym) i zastanawiasz się czy nie zatrzymasz się z zawstydzającym dymem spod maski gdzieś pośrodku niczego :)

Koszt też jest z tego co piszecie x3 wobec "starej" technologii.

 

Wcześniej miałem japończyka, z 2 litrowym silnikiem na pasek zębaty. Silnik był niezniszczalny w codziennej eksploatacji .. a miał 370KM tylko ;). Może dlatego to auto jest kultowe do dzisiaj.

 

No ale mnie podkusiło i mam teraz BMW, bo w audi to padaki silniki wiadomo od dawna że są, a w mercedesie od niedawna.

 

W BWM mam lampy led... jedna padła dokładnie 3 miesiące po zakończeniu przedłużonej do 3 lat gwarancji. Koszt "niewielki", w końcu padł element, rzekomo na lifetime auta, "tylko" 1200zł + wymiana. Jak sie okazuje to też wada fabryczna malutkiego scalaka w lampach BMW. Jakbym wiedział wczesniej może bym kupił używkę...

 

Teraz własnie wracam z serwisu, gdzie analizują, czy świt w mojej N20 jest już kwalifikujący wymianę rozrządu (66tys. km przejechane), czy jeszcze pojeżdżę z modlitwą większą lub mniejszą.

 

Autem się fajnie jeździ, ale jeśli nie jestem pewien czy nim dojadę do celu ZAWSZE lub mam uskuteczniać wycieczki do mechanika co rusz, to chyba to moje ostatnie BMW.

 

A mogło być tak pięknie .... auto prowadzi sie pięknie, a z 2.0 można spokojnie by wycisnąć z 300 KM jakby nie był z plastiku i szajs metalu zrobiony, a jakby ledów nie było to bym wymienił żarówkę z 20 gr raz na 5 lat (jak w w/w japończyku).

 

A teraz na serio.

Skąd się bierze taka cena 4300zł brutto za wymianę tego rozrządu?

Robocizna ile, ile części?

Czy polecacie jakies konkretne części, konkretnych marek? Bo zakładam ze skoro moje auto jest z produkcji 05.2014, czyli rzekomo powinno mieć te poprawione elementy rozrządu, to naprawiając na OEM, to jest kwestia przy dobrych wiatrach kolejnego 4300zł za 2-3 lata... o ile wcześniej nie zacznie nim jeździć kto inny.

 

Pozdrawiam i łączę się w bólu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300 z żerowania Hyprte***u na tym ze tylko oni to robili dawniej :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Dziś zrobisz znacznie taniej , u Grandczewa albo zwykłego mechanika , Koszt koło 3 k

 

Edit : 300 nie , ale 286 km mam od 25 tys km , i poza rozrządem/napędem pompy olejowej nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

A w Trójmieście polecicie jakiś sprawdzony warsztat na tą operację co dobrze i bez kantów ogarnia BMW Fxx?

 

Jeśli nie chcecie być zakrzyczani zaraz na forum o kryptoreklamę itp. mechaników, to o maila na priva proszę :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie. W lutym zakupiłem BMW 320i, auto produkcji 06.2012 z przebiegiem 165k, teraz 176k.

Dzis w wolnej chwili wszedłem na forum bo kolega co ma 328i mówił że są problemy z pompą oleju. Z filmów co przesłaliście wynika że problem mnie też dotyczy. Zamieszczam jeszcze dodatkowo swoje nagranie z prośbą o wysłuchanie i potwierdzenie.

 

Mam raport auta z z serwisu z ASO, samochód jeździł w Holandii. Czy w takim raporcie oprócz wymian oleju byłaby informacja o innych naprawach np. wymiana pompy o ile były wykonywane w ASO?

Taka ciekawostka że serwis oleju był robiony srednio co 40k km. Dodatkowo duzo bo aż 7 było wizyt w serwisie bez opisu co było robione.

 

Pozdrawiam

Łukasz

 

EDIT:

Dodam, ze ostatnio na autostradzie przy jeździe 170km/h (ciiii) przez około 15 km na ekranie pojawił się komunikat o niskim stanie ciśnienia oleju i aby się zatrzymać, bo dalsza jazda może spowodować uszkodzenie silnika, zwolniłem do 120 i jechałem, bo musiałem dojechać na ważne szkolenie, później komunikatu już nie było. Czy to dodatkowo potwierdza problem?

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po zmianie - Andrzejek, Sweeper czy możemy prosić o filmik z otwartą maską (nie z kabiny) dzwieku po wymianie? Z przegazowkami do 1500 i 3000 obrotów. Ccialbym posłuchać jak jest wzorcowo bo juz i mnie paranoja dopada :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, ale co znaczy tu słupek ? :D

 

Pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu, teraz ostatnio miałem info o potrzebie uzupełnienia to dolałem, za jakieś 2k km wymiana całości oleju.

 

Randall chciał delikatnie powiedzieć, że jazda z komunikatem o niskim ciśnieniu jest równoznaczna z zatarciem silnika.

Na twoim miejscu, przy przebiegu 176 tyś. km, nie zwlekałbym z wymiana napędu pompy oleju.

Jeśli dalej masz wątpliwości, to przeczytaj to forum jeszcze raz :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Forumowiczów.

Jestem tu nowym użytkownikiem, który nosi się z zamiarem zakupu BMW seria 3 F 30 z silnikiem benzynowym 2.0. Jednak po przeczytaniu na forum wątków dotyczących tego silnika poważnie zastanawiam się nad zmianą decyzji. W związku z tym proszę o informację, opinię użytkowników i osób posiadających stosowną wiedzę i doświadczenie czy w tych silnikach po roku 2016 również występuje ta wada? Planowałem zakup pojazdu nowego w leasingu więc będzie to najprawdopodobniej rocznik 2018. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam Wszystkich - Aleksander.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.