Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeśli posiadam auto wyprodukowane 27 września 2014r. to da się jakoś sprawdzić jaki wał tam siedzi?
  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jakiś czas temu pisałem o zatartym silniku N20 184kM w swoim F30 przebieg 57000km. Auto odebrałem po naprawie w ASO w połowie sierpnia. Niestety podczas wizyt w tym czasie w ASO takich zatartych silników z okresu 2012 - 2015 również diesli było trochę. Problemy zaczęły się gdy BMW przeniosło rozrząd na przód silnika (tak usłyszałem w ASO). Całkowity koszt takiej naprawy w ASO to ok 45000PLN. Miałem szczęście w nieszczęściu, że BMW dołożyło się z powodu małego przebiegu (rok temu przy przebiegu 45 tys zmienili za free rozrząd w tym zatartym silniku) w sumie zapłaciłem ok. 30%tej sumy czyli 16000PLN ale jakoś nie cieszy mnie taki nieplanowany wydatek i to, że BMW wypuszcza przez kilka lat niedopracowany silnik w różnych i dużo droższych modelach swojej marki. 28000 netto to koszt silnika w fabryce pozostałe koszty to części i robocizna. Ten silnik jest trochę inny od poprzedniego i niestety niecały osprzęt można przerzucić do nowego słupka, a i wtryskiwacze paliwa muszą być nowe ponieważ są wykonane częściowo z tworzywa i przy wykręcaniu mogą powstać niewidoczne mikropęknięcia co może spowodować wyciek paliwa i zapalenie silnika. Całkiem niespodziewanie stałem się właścicielem 5-cio letniej F30 z silnikiem r 2017 obecny przebieg 500km. Kultura pracy tego silnika jest znacznie lepsza chociaż wtryski i tak są głośne no i mniej pali.

Może jest ktoś zainteresowany zakupem takiego auta? link do ogłoszenia poniżej.

Trochę się rozpisałem ale uważam, że to ważne informacje dla fanów tej marki.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320i-luxury-ID6z6N4w.html?action=show&id=6015587355&utm_source=serviceletterManageAd&utm_medium=email&utm_campaign=diplayLink#xtor=EREC-55-%5Bid1%5D-20170915-%5BdiplayLink%5D-5051891@1-2017091520

828
Opublikowano
Ludzie nie straszcie już, że jeszcze jest problem z wałami :( dopiero co wymieniłem rozrząd z modułem pompy oleju... a chciałbym tym autem ze 3 lata jeszcze pojeździć. Rozumiem, że przed taką usterką się nie uchronię i albo może każdego znać przykra niespodzianka (zakładając, że pompa sprawna, bez wad) ?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Może mój przypadek jest odosobniony, że jednego roku cały rozrząd z pompą a następnego po 10tys km zatarty silnik i wymiana na nowy. :(
Opublikowano
Dlatego mówię, że przy wymianie napędu pompy lepiej odkręcić pompę oleju z wałkiem wyrównoważającym i sprawdzić jak wyglądają panewki.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Teoretycznie ASO mieli to zrobić i powiedzieli mi, że wszystko ok. Ale czy to na 100% zrobili to cholercia wie :)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Moim zdaniem nic nie słychać niepokojącego. Przynajmniej po filmiku, który wysłałeś.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Zdjęcia zużytego napędu łańcucha vs nowy napęd. Samochód kolegi z forum, przebieg 95 tyś km8daf41c18e9daeca19144ae53a371fc8.jpg4f9b3e77b52b4835d488938db46f8187.jpg66f545e6ed47ca88c6dd7d8b8f96955b.jpg

 

Cały czas jednak mnie męczy pytanie czy warto wymieniać wcześniej czy czekać maksymalnie skoro i tak nie zawsze to zapobiega poważnym awarią?

 

Czy znacie ludzi którzy bez tego serwisu zrobili 200 lub 250 tyś i nic się nie stało?

 

Ja mam na liczniku już 120 tyś i zastanawiam się czy lepiej zrobić serwis i wydać 3-4 tyś zł czy po prostu serwisować olej co 8-10 tyś i reszta wg zużycia lub wskazań, a tego nie ruszać?

 

Świst przy jedzie do przodu czasami ale rzadko występuję. Jednak czy to od turbiny, czy od tego to nie wiem. Większy świst występuję przy cofaniu.

 

Samochód ma pożyć jeszcze 2-3 lata i około 60-80 tyś kilometrów.

 

Czy naprawę tego typu ogarnie każdy serwis czy musi być z doświadczeniem? Jakieś polecenia w Warszawie?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Zdjęcia zużytego napędu łańcucha vs nowy napęd. Samochód kolegi z forum, przebieg 95 tyś km8daf41c18e9daeca19144ae53a371fc8.jpg4f9b3e77b52b4835d488938db46f8187.jpg66f545e6ed47ca88c6dd7d8b8f96955b.jpg

Dokładnie to było moje autko. Teraz jest cisza tak jak powinno być. Dodatkowo zostały wymienione panewki bo było już widać ślady zużycia, dla świetego spokoju. Oczywiście polecam kolegę GrandeCzewa bo naprawa wykonana profesjonalnie i i w terminie. Teraz mam nadzieje ze będę się cieszył z jazdy b

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
95 tys i panewki do wymiany. Rozumiem, że olej w ogóle nie był wymieniany, czy to ta seria wadliwych wałów?
Opublikowano
Możesz olej co 5 tyś zmieniać ale co to da jeśli napęd pompy ślizga się na kole zębatym?

 

Ile czasu potrzebujesz na ogarnięcie takiej naprawy? 1 dzień czy więcej?

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Na zużycie panewek w tych silnikach głównie wpływa klasa oleju, interwał jego wymiany i niepoprawny luz więdzy wałem a panewką (co jest stosunkowo częstą wadą motorów serii n20 i n55 a nawet s55). Swoją drogą temat napędu pompu też nie pomaga :cool2:
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

 

Patrząc na to przygotowywanie się do pozwu na BMW to sprawa wesoła nie jest raczej...

http://www.newswire.ca/news-releases/class-action-filed-against-bmw-regarding-n20-engine-651301863.html

Dotyczy aut z lat 2012-2015...

 

U nas pewnie będzie cichosza w ASO do końca :(

 

Moje rocznik 2014 - 428i (gwarancja skonczyła sie w maju tego roku), obecnie ma 67 tys. km i na razie jest ok. Ale czytając ten wątek wk.. mnie bierze, że fajne pod każdym innym względem auto może którego dnia stanąć na poboczu. Chyba rzeczywiście dobre auta się skończyły w latach 90-tych.

 

Jaki jest z grubsza koszt wymiany tego rozrządu i pompy oleju poza ASO w jakimś sensownym warsztacie? Cena ASO mnie za bardzo nie interesuje, bo po wieloletnich praktykach z różnymi ASO, mam zdanie, ze większość to marketing a z fachowością mają niewiele wspólnego.

Opublikowano
Olej od nowości był wymieniany do 60 tys dwa razy, jak ja kupiłem z przebiegiem 62tys już wymieniałem olej co 15tys.

 

Przy ilu tys km wymieniałeś rozrząd ?

Patrząc na wyciągnięcie łańcucha jest widoczna różnica

Jaki masz styl jazdy oraz przebiegi, krótkie odcinki codziennie np. 15-25km czy autostradowe 200-500km, możesz napisać jak jest to u Ciebie o ile to nie tajemnica ?

Opublikowano
Witam,

 

Patrząc na to przygotowywanie się do pozwu na BMW to sprawa wesoła nie jest raczej...

http://www.newswire.ca/news-releases/class-action-filed-against-bmw-regarding-n20-engine-651301863.html

Dotyczy aut z lat 2012-2015...

 

U nas pewnie będzie cichosza w ASO do końca :(

 

 

Bardzo ciekawa informacja za którą bardzo dziękuję.

Może warto zebrać w jednym miejscu użytkowników N20, którzy mieli już problem z tym silnikiem a następnie założyć zbiorowy pozew?

Opublikowano
... czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy zmienił się producent samej pompy albo czy poprawili coś po 2014 roku ? Czy osoby, które naprawiały swoje auta czy to na własną rękę czy na gwarancji wymieniały u siebie samą pompę? dajcie proszę znać, auto wstawiam w przyszłym tygodniu do ASO. Z góry dzięki.

 

 

Przepraszam, że tak późno przekazuję informację, ale dopiero teraz, jeszcze raz czytając wątki, zauważyłem Twoje pytanie.

W zatartym silniku po wyjęciu pompy oleju napis na niej brzmiał: "Made in China" - to nie żart - szkoda, że nie zrobiłem zdjęć, na miejsce produkcji zwrócił mi mechanik.

Na świeżo kupionej w ASO pompie był już napis: Made in Germany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.