Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry, znajomy pracujący w ASO w Niemczech poinformował mnie wczoraj, że świst pojawiający się w silniku N20 przy około 1.000-2.500 obr. zwiastuje problemy z napędem pompy oleju. Jest to znana bolączka silnika N20, o ktorej BMW doskonale wie.

 

Kolega w F25 z silnikiem N20 mial takie objawy i ASO wymienilo wadliwe czesci na gwarancji.

 

Jesli ktos z Was takze mial tego typu problem to prosze dajcie znac przy jakim przebiegu i jak zareagowalo ASO. Jestem ciekaw czy w autach po gwarancji wymiana tez bedzie darmowa (w koncu to znany problem tego silnika).

 

Pozdrawiam

 

Edit:

Dostałem info od jednego z polskich ASO - wymieniają napęd pompy oleju nawet w autach, które sa po gwarancji, ale każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.

Edytowane przez BondE87
  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam 62000km i nic nie świszcze, i niech tak zostanie.

P.s olej co max. 12000km może to ma znaczenie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dzień dobry, znajomy pracujący w ASO w Niemczech poinformował mnie wczoraj, że świst pojawiający się w silniku N20 przy około 1.000-2.500 obr. zwiastuje problemy z napędem pompy oleju. Jest to znana bolączka silnika N20, o ktorej BMW doskonale wie.

 

Niestety u mnie juz ten dzwiek sie pojawia, kolega w F25 z silnikiem N20 rowniez mial takie objawy i ASO wymienilo wadliwe czesci na gwarancji.

 

Jesli ktos z Was takze mial tego typu problem to prosze dajcie znac przy jakim przebiegu i jak zareagowalo ASO. Jestem ciekaw czy w autach po gwarancji wymiana tez bedzie darmowa (w koncu to znany problem tego silnika).

 

Pozdrawiam

 

U mnie też pojawił się ten dziwny świst samochód ma przejechane 62 000 km . Jutro jadę do Bawarii w Jankach zobaczymy co powiedzą. Napisz co dokładnie wymieniali u Twojego kolegi . Samochód z 2012r z pakietem bmw inclusiv, serwisowany u nich ostatni przegląd przy 54 tys .

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Warto wymieniać filtry i olej co 10.000 oraz nie dopuszczać do przegrzania silnika i wszystko powinno być ok.
Opublikowano
Np poprzez utrzymywanie prędkości zbliżonej do maksymalnej przez kilka kilometrów na autostradzie w upalny dzień.
Opublikowano
Rozrząd i napęd pompy wymieniony zrobili mi w Hypertech . Łańcuch rozrządu 5mm dłuższy od nowego , łańcuch od pompy pozapiekany. Zalałem Mobilem 5w50 i wymianki będą co 10k. Zobaczymy ile pojeździ ... ASO w Jankach będę omijał szerokim łukiem!!! Uśmiech na twarzach obsługi po przyjechaniu ze świstem bezcenny ...O akcjach serwisowych (wymianie rozrządu i napędu pompy) nikt nie słyszał. Problem nie istnieje !!! Mam pakiet serwisowy do 100k i jeszcze 1,5 roku (samochód od nowości serwisowany w Jankach) mam nadzieję że przynajmniej filtry i świece od nich wyrwę , bo do samochodu nie dam im się dotknąć.
Opublikowano

ASO : gwarancja się skończyła nie przewidujemy żadnych akcji serwisowych dla tego auta . Koszt wymiany ok 7000

Hypertech 4300 brutto

Opublikowano
Ja pierd.... nie robię chipa dokupuje gwarancje za 3500zł na 5 lat w takim razie i będe jeździł na tym boxie do końca życia :mrgreen: ,to jest jakiś żart 4300zł za wymiane dwóch łańcuszków poza aso a w Aso 7000? Przecież patrząc na silnik to jest tam tyle samo roboty co w N42 gdzie rozrząd z wymianą to 2200zł w warsztacie specjalizującym sie w naprawie BMW,chyba te ceny to sobie biorą za robote patrząc na wartość auta a nie stopień trudności w naprawie.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Mnie ciekawi inna kwestia, czy po wymianie problem jest już wyeliminowany czy też może powrócić...
Opublikowano
Dzisiaj z ciekawości dzwoniłem do ASO i podobno od początku 2014 zmienił się producent napinaczy i łańcuchów rozrządu oraz pompy oleju na pierwszy montaż w silnikach n20,ile w tym prawdy? Jak coś to co 70-100 tys.km trzeba łańcuch wymienić i tyle.Szczęście że wcześniej daje oznaki ze jest coś nie tak,bo w dieslu N47 to trzy cztery brzdęk i nowy silnik.Jest ktoś na tym forum kto ma wiecej niż 150 tys km na benzynie n20 2.0i lub 2.8i?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ojciec w E84 28i przy 85kkm zmieniał pompę , vanosa kompletnego z łańcuchem wiec to chyba była norma. Repair Inclusive pokrył wszystkie koszty. Rzeczywiście w 2014 roku poprawili rozrządy i wymieniają obecnie na poprawione.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Jest ktoś na tym forum kto ma wiecej niż 150 tys km na benzynie n20 2.0i lub 2.8i?

 

mój 2.8i ma 130 tys km.

byłem ostatnio w aso na interwale i nie stwierdzili żadnych problemów :roll:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ten to rzęzi wogole niesamowicie ,u mnie tak nie grzechocze nawet na zimnym,świst to swoją drogą ale to grzechotanie jakaś masakra,jaby wtryski były przytarte.

To chyba jakas loteria bo dzisiaj tankując na bp zagadałem chłopaka w f10 528i jak sie sprawuje bo tak razem tankowalismy i mowił ze ok, miał 125 tyś.km i jak narazie nic,zero napraw,rocznik 2013.Więc może problem jest tylko z rocznikami 2011/2012.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

mam pytanie, bo śledzę ten wątek,co prawda byłem w aso na wymianie oleju, i nie widzieli problemu tutaj opisywanego,

ale pytanie - czy znane jest skuteczne leczenie? co trzeba wymienić i na co, żeby problem wyeliminować?

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W silniku n20/n26 wymiana co 8-10 kkm powinna rozwiązać problem. Auta przez nas serwisowane z takim interwałem praktycznie od nowości dojeżdżają bez kłopotów do +150kkm. Ważny jest też olej. Polscamy 5w50 Mobila ewentualnie jeśli jest budżet i keździmy dynamicznie to Liqui Molly bądź Motul... Dobieramy indywidualnie do potrzeb...
Opublikowano
a jaki jest powód tego, że zalecacie 5w50, czyli inny niż ten rekomendowany przez producenta (5w30) ???
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

1. wysoka rozpiętość temperaturowa dzięki czemu nie zrywa się film olejowy przy wysokich temperaturach

2. bardzo dobrze wypłukuje nagary

3. sprawdzony w naszych autach torowych

4. sprawdzony u wielu klientów

 

 

http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dla osób zainteresowanych rozwiązaniem tego tematu podam własne doświadczenie z tym problemem (E84, 2.0 benz.2012).

Oddałem auto do ASO po tym jak kilku mechaników wymieniało listę potencjalnych usterek. Jednak gdy jeden z nich powiedział, żebym przyjechał do niego gdy objawy będą większe (???) zdecydowałem się na kontakt z serwisem. Tak też powinienem zrobić od razu - oszczędziłbym sobie nerwów, a autu kilometrów. Objawy wskazują na usterkę, z którą nie należy jeździć!

Problem modułu sterowania pompy oleju stwierdzono prawie natychmiast, jednak 100% pewności dało dopiero "otwarcie" silnika. Ryzykowałem (w cudzysłowie) wydatek za tę pracę diagnostyczną rzędu ponad 3000 zł. Jednak już prawie miałem pewność, że mimo, iż auto jest po gwarancji i miało 79000 przebiegu to będę mógł liczyć na przynajmniej częściową redukcję kosztów. Tak też się stało - co prawda producent nie uznał zgłoszenia, to BMW Polska zdjęło ze mnie koszt naprawy (szacowany na ponad 7000 zł). Obciążono mnie kosztami wstępnej diagnostyki komputerowej (400 zł) oraz ceną oleju i filtra (450 zł). Całość prac trwała niecałe 3 tygodnie (1 tydzień diagnostyki, 1 tydzień decyzji ws. kosztów, kilka pozostałych dni - prace serwisowe), po czym wróciłem wreszcie w 100% sprawnym autem. Obiektywnie oceniając podział kosztów, przyjąłem fakturę (950 zł) bez uwag.

Gdy przyjechałem do ASO nie miałem pojęcia z czym się zetknę, jaki problem jest w aucie. Jednak na każdym kroku prac miałem pełną informację. Cieszę się, że żaden z wcześniejszych mechaników nie tknął dosłownie tematu.

Całość prac wykonało ASO Tłokiński Łódź - luty 2016.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.