Skocz do zawartości

Passat B8 vs Audi A4 B9 vs BMW f30


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Kryteria sa rozne, ale ogolnie na modelach ktorych produkcja sie konczy mozna sporo zaoszczedzic. Taki zakup ma tez swoje uzasadnienie, bo auta z konca cyklu modelowego sa lepiej dopracowane i nie posiadaja juz wielu problemow aut z poczatku produkcji.

W Europie zachodniej jest obecnie spora niepewnosc po aferze spalinowej, zapewne kombinacje byly u wszystkich producentow i nie wiadomo jakie fakty moga jeszcze wyjsc na jaw. Efektem tego jest spory spadek sprzedazy, a handlarze probuja przekonac klientow coraz to wyzszymi rabatami. Obecnie mozna np. trafic oferty na 435d GC w kosztach, ktore niedawno pozwalaly zaledwie na zakup 320d.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nawiązując do powyższego postu o wejściu nowych modeli. Ile mniej więcej spadną ceny starego modelu po wejściu nowego? Nigdy nie zwracałem na to uwagi :) Myślę, że polecą nowe auta, które jeszcze stoją w salonie (aby się pozbyć i nie stracić) ale co do sztuk 3-4 letnich to ich cena znacząco nie spadnie jeżeli wogóle się ruszy. Bo jeżeli ktoś ma kupić nówke to jasne, że wybierze np. G30 a nie F10 i na F10 trzeba dać bardzo dobrą cenę, aby zeszło. W przypadku używanego nie ma takiego dylematu, a argument że nie jest to najnowszy model nic nie wnosi w tym przypadku. Kupujący poszukujący 5er za ~100 tyś nie ma innego wyboru jak kupić F10, mimo że wyszła już nowa wersja. Mam rację?

 

I tak i nie. Bo jednak kupująć 4 letnie auto, które pomijając drobne faceliftowe elementy dalej wygląda jak nowy model jest to na pewno argument, który pozwala nieco podbić cenę. Nie śledząc jakoś bardzo zmian w F10 widząc zadbany model i nie wiem czy to nówka z salonu czy 5 letni model z 300k przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"BMW 430d Gran Coupé

BMW 435d xDrive Gran Coupé

BMW 435i Gran Coupé

 

Wunschbestellung gewerblich jetzt ab LF deutlich unter 1 machbar.

 

Bei Interesse gerne PN."

 

Ponizej link do forum, w ktorym sprzedawcy na biezaco ogloszaja wyjatkowo atrakcyjne oferty.

 

http://www.motor-talk.de/forum/4er-leasing-t4624720.html?page=14

 

To oferta leasingowa ponizej 1% miesiecznie, w listopadzie uzyskac mozna bylo 0.88%, co przy cenie auta na poziomie round about 275 tys PLN daje miesieczne koszty 2400 PLN. Tyle trzeba bylo zaplacic jeszcze kilka miesiecy temu za 320d. Piatki z szesciocylindrowymi dieslami sa jeszcze tansze, np M550d za jedyne 0.81%:

 

http://www.motor-talk.de/forum/leasing-f10-f11-5er-t2976155.html?page=118

 

Audi i VW nie oferuja tak atrakcyjnych cen, BMW jest tutaj nie do przebicia, przy odrobinie szczescia moze byc tansze w utrzymaniu od golfa.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, myślałem że u nas. Już bym chodził struty że pod maską kosiarka zamiast męskiego R6 :twisted:

 

W Szczecinie stał roczny Estori blue 435xD w full opcji jedynie bez skór + M performance i 20" za 215k (przebieg coś 60kkm ale dealer stwierdził że da się upchnąć promocyjny leasing i wydłużone ubezpieczenie) miałem spora zagwozdkę ale chyba juz po problemie bo zdaje się że poszedł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno pamiętam,że ledów i aktywnego tempomatu,bo są to rzeczy których mi brakowało.

Wydaje mi się,że tych systemów z pasem ruchu i martwym punktem,też nie.Chociaż mogę się mylić,bo akurat to jest mi zbędne i nie przykładałem większej wagi,czy to jest czy nie.

Myślę,że mimo wszystko w tym budżecie lepiej kupić nowe auto np 428 z nowego rocznika i zerowym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dodam swoje 3 grosze.

U mnie sytuacja byla taka, ze przez 12 lat mialem BMW - 318i, e46. Bylem bardzo zadowolony. No moze jednak juz nie mam 20 lat wiec w BMW juz troche przeszkadzalo mi siedzenie "nisko". Poza tym jednak uwazam ze to bylo swietne auto.


Przyszedl czas na zmiane, wiec oczywiscie na 1 mysl przyszlo bmw. Chodzilo o rocznik kolo 2016. Silnik - padlo tym razem na diesla - z uwagi na ekonomicznosc (ogolnie nie lubie diesli, ale w tych rocznikach w benzynie do 2.0 o gazie mozna zapomniec.). Konieczny byl automat i aktywny radar, jazda w korku - taki juz troche "przyszlosciowy" gadzet.


No to idac w serie 3 - interesowalo mnie f30 / f31. Ahh i niestety... nieszczesny silnik 2.0d - z rozrzadem z tylu silnika. Koszt wymiany ogromny i nie kazdy chce sie podjac... - to byl glowny powod ze musialem z bmw zrezygnowac. Dodatkowo aktywny tempomat - tutaj nie jestem pewien czy w tym roczniku sa opcje jazdy w korku (auto zatrzymuje sie samo i rusza samo)?


No to spodobalo mi sie wlasnie A4 B9 - 2.0d - sprawdzona jednostka pozbawiona juz wad wieku dzieciecego, rozrzad z przodu. Dodatkowo super aktywny tempomat i jazda w korku, asystenci bezpieczenstwa. No ok i kupilem. 2.0tdi, automat, 190KM, aktywny tempomat itd. Przebieg = 190tys, rok: 2016.


No i co, ja jestem mega zadowolony. Jeszcze passata obstawialem. Zeby nie bylo przejechalem sie Passatem B8 i superb z 2016 roku (tez 2.0 tdi w automacie). Troche powiem szczerze mnie smieszą teksty "Audi to VW lub Skoda tylko z innym znaczkiem"... no coz proponuje poszukac w necie artykulow ciekawych czy audi to vw. Tak juz w kilku slowach: Skoda (superb) nigdy nie bedzie VW (passat) , a VW (Passat) nigdy nie bedzie Audi (A4). W audi na pewnie jest wiele takich samych rozwiazan jak we vw - ale to tylko rozwiazan malo znaczacych. Cala reszta to inne auto i to naprawde czuc w kazdym aspekcie podczas uzytkowania. Oczywiscie A4 pod wzgledem miejsca nigdy nie bedzie Passatem i koniec kropka. Passat jest zwyczajnie wiekszy (W ŚRODKU!!! - bo wymiary zewnetrzne sa podobne = Passat jest o 4cm (tak cztery) dluższy ALE jest o 1cm (tak jeden) WEŻSZY i Passat ma mniejszy rozstaw osi). Zawieszenie to inna bajka... serio!


Coz moge zatem powiedziec... Audi jest naprawde bardzo fajne - zalozenie Audi jest na pewno inne niz BMW - tak samo jak Mercedesa. Kazdy znajdzie cos dla siebie. Wszystkie te 3 marki to marki premium bez dwoch zdan. Kazdy jednak ma swoja specyfike. Kazdy ma cos lepszego i gorszego.

Ja jestem zadowolony z wyboru A4 B9 - niestety nie moge wprost porownac do f30 - bo przeciez mialem e46, jednak charaktyerystyka BMW zakladam ze sie nie zmienila. Dlatego dla mnie obecnie A4 b9 bylo uwazam najlepszym wyborem.

Audi faktycznie jest chyba troche "bardziej komfortowe". Prowadzenie dla mnie spoko, nie widze roznic, nie czuje ze mam teraz naped na przod (w normalnej jezdzie). Czuc ze to inne podejscie niz w BMW - nie mowie ze lepsze czy gorsze, zwyczajnie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No to idac w serie 3 - interesowalo mnie f30 / f31. Ahh i niestety... nieszczesny silnik 2.0d - z rozrzadem z tylu silnika. Koszt wymiany ogromny i nie kazdy chce sie podjac... - to byl glowny powod ze musialem z bmw zrezygnowac.

 

Faktycznie, koszt wymiany rozrządu w cenie niewiele wyższej niż dobry komplet opon 19” to dobry powód żeby skreślić samochód :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze moje Audi kupiłem dla Torsena, było to b7 i to przeważyło.

Passat jest zwyczajnie nudny, mając odniesienie względem A4 wolę 3er.

Rozrządu nie planuje wymieniać ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to idac w serie 3 - interesowalo mnie f30 / f31. Ahh i niestety... nieszczesny silnik 2.0d - z rozrzadem z tylu silnika. Koszt wymiany ogromny i nie kazdy chce sie podjac... - to byl glowny powod ze musialem z bmw zrezygnowac.

 

Faktycznie, koszt wymiany rozrządu w cenie niewiele wyższej niż dobry komplet opon 19” to dobry powód żeby skreślić samochód :cool2:

 

W sumie na forum BMW taka dyskusja nie ma wiekszego sensu, tu zawsze BMW bedzie the best ;)


No ten rozrzad zdecydowal w wiekszej czesci to fakt. Jaki jest realny koszt wymiany takiego rozrzadu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3500-4000 zł. Nie chodzi o to ze BMW best, bo może audi ma inne zalety ale z tym rozrządem przy cenie auta powyżej 60-70k to nie jest w ogóle żaden argument.

Hmm tu sie zgodzę, tyle, że widac mialem zle info ze:

1. Malo kto chce sie za to zabierac (w sensie mechanikow)

2. Ze koszt to minimum 8000 zl


Przy okazji jak z tempomatem aktywnym i aystentem pasa ruchu / korkow w f30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3500-4000 zł. Nie chodzi o to ze BMW best, bo może audi ma inne zalety ale z tym rozrządem przy cenie auta powyżej 60-70k to nie jest w ogóle żaden argument.

 

W Krakowie znajoma przed Świętami szukała, poniżej 6000 nie znalazła.

Co oczywiście nie powoduje, że to dyskwalifikuje Bmw.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzał kotleta z 6 lat :D

Co za kompletnie bezsensowny komentarz nic nie wnoszący do dyskusji.

Temat cały czas jest na czasie, myślę właśnie teraz bardziej niż 6 lat temu. Dlatego jeżeli nie masz nic do powiedzenia w związku z tematem to szkoda Twojego a przede wszystkim naszego czasu.


 

3500-4000 zł. Nie chodzi o to ze BMW best, bo może audi ma inne zalety ale z tym rozrządem przy cenie auta powyżej 60-70k to nie jest w ogóle żaden argument.

 

W Krakowie znajoma przed Świętami szukała, poniżej 6000 nie znalazła.

Co oczywiście nie powoduje, że to dyskwalifikuje Bmw.

 

No przy cenie >6000 zł to już zaczyna się jednak robić argument moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3500-4000 zł. Nie chodzi o to ze BMW best, bo może audi ma inne zalety ale z tym rozrządem przy cenie auta powyżej 60-70k to nie jest w ogóle żaden argument.

 

No to ciekawa cena. Mój mechanik z Krakowa podając wycenę określił same oryginalne część z napędem pompy oleju na jakieś 5 tysięcy złoty, nie mówiąc jeszcze o robociźnie.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.