Skocz do zawartości

B48 vs N20/N26


KNKTR

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Podbijam, widziałem, że niektórzy jest pisali, że zamówili 330i, to może nawet i jazdę próbną mieli :) Może ktoś porównać N20 z B48?

 

Na bimmerpost można tyle wyczytać:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1211820

 

Skromnie ;)

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

też jestem bardzo ciekaw

1. Jak konstrukcyjnie wygląda porównanie, czy wyeliminowano problem wadliwego łańcucha napędzającego pompę oleju. Czy rozrząd jest też z tyłu i w razie potrzeby wymiany trzeba wyciągać silnik?

2. Jak wrażenia słuchowe. Czy pompowtryski chodzą głośno. Czy dźwięk jest bardzij basowy i czy strzela z rury jak 340i ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mam porównanie B48 330i z N20 428i. Konstrukcyjnie to zupełnie inna bajka, ale lepiej niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie o szczegółach. Jeśli chodzi o wrażenia to:

1. Tak, strzela z rury.

2. Jest cichszy i nie klekocze.

3. Dźwięk B48 jest bardziej basowy niż N20, ale to raczej wyłącznie zasługa wydechu :) Tak jak już pisałem tutaj, do 4000 obr./min można mieć wrażenie, że pod maską siedzi R6.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszacie sie spalaniem 28i/30i wymyslajac do tego teorie, ze 25d/30d spali tyle samo? Apropo tekstu o dzwieku R6 z 30i do 4k obrotow to:

widzialem nowego 30i jak bylem w salonie/serwisie - klekot, ze hej na wolnych obrotach, a jak ruszal i przyspieszal to nie slyszalem ZADNEGO dzwieku przypominajacego R6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zależy co rozumiesz przez klekot :lol: Jak już ktoś tu kiedyś pisał, dzięki pracy wtyskiwaczy każdy N20 czy B48 będzie cykał. Mając porównanie 2 samochodów stojących obok piszę tylko, ze B48 jest cichszy niż N20 wg mnie. R6 toto też nie jest i nie ma się co oszukiwać, ale głównie za sprawą wydechu nie warczy jak typowe R4 na niskich obrotach.

 

A brzmi tak (filmik nie mój jakby co):

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam F31 330i i przejechałem 2000 km.

 

Wrażenia bardzo pozytywne. Silnik jest cichy, dynamiczny i jak na tę moc ekonomiczny.

 

Do 4000 obr/min, rzeczywiście brzmi 'prawie" jak V6 :D

 

Moje spalanie w mieście (Wrocław) to 9.5 l/100 km.

 

Dołączam link do opisu budowy B48.

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1133847

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiesz przez klekot :lol: Jak już ktoś tu kiedyś pisał, dzięki pracy wtyskiwaczy każdy N20 czy B48 będzie cykał. Mając porównanie 2 samochodów stojących obok piszę tylko, ze B48 jest cichszy niż N20 wg mnie. R6 toto też nie jest i nie ma się co oszukiwać, ale głównie za sprawą wydechu nie warczy jak typowe R4 na niskich obrotach.

 

A brzmi tak (filmik nie mój jakby co):

 

Taka odpowiedz to juz rozumiem :wink: zgodze sie, ze jest cichszy, ale dalej slychac ten lekki klekot/cykanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pewno nikt nie dorabia ideologii, że R4 to prawie to samo to R6, a prawie czyni wielką różnicę. Jak zwykle chodzi o kasę, przez chorą akcyzę. Różnica w DE między 330i a 340i wynosi 26 tys zł, a w PL 70 tys zł. Dla mnie dołożenie tych 26 tys byłoby oczywiste, ale 70 tys już nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, gdyby nie akcyza wiele osób kupujących obecnie B48 zdecydowałoby się na B58.

 

Na pewno R4 nigdy nie zastąpi V6 ale w polskich realiach właśnie ze względu na podatki 30i jest obecnie najmocniejszą wersją silnikową bez akcyzy i stanowi ciekawy kompromis połączenia radości z jazdy do kosztów.

 

Myśle, że B48 należy obecnie do najnowocześniejszych silników R4.

 

BMW podaje, że zamierza je montować także w nowej 530i i uwaga w 730i :D.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Szkoda, że pol lifcie nie dali nowego diesla B47. jest w X1 - moc 231KM i 450Nm.

W 325d zostawlili starego N47 218KM,

Co ciekawe W X1 25i i 25d kosztują tyle samo

a w serii 3 słabszy diesel jest droższy o ok 7 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiesz przez klekot :lol: Jak już ktoś tu kiedyś pisał, dzięki pracy wtyskiwaczy każdy N20 czy B48 będzie cykał. Mając porównanie 2 samochodów stojących obok piszę tylko, ze B48 jest cichszy niż N20 wg mnie. R6 toto też nie jest i nie ma się co oszukiwać, ale głównie za sprawą wydechu nie warczy jak typowe R4 na niskich obrotach.

 

A brzmi tak (filmik nie mój jakby co):

 

Taka odpowiedz to juz rozumiem :wink: zgodze sie, ze jest cichszy, ale dalej slychac ten lekki klekot/cykanie.

Na prawdę nie wiem co Ty wygadujesz, tu nie słychać żadnego klekotu czy cykania... może chodzi Ci o charakterystyczny dźwięk, gdzie silnik trzyma 3 tys. obrotów podczas Launch Control?

Ja mam N20 w 428i i jego kultura pracy jest bardzo dobra, jedynie przez ok 60 sekund zaraz pod odpaleniu na zimno chodzi głośniej (wtedy klapka w wydechu specjalnie się otwiera), jednak do diesla 20d to mu baaardzo daleko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wyjaśniła się kwestia dźwięku R4 330i "prawie" jak V6.

 

Wg materiałów prasowych BMW; dźwięk BMW 330i jest „modyfikowany mechanicznie i wzmacniany elektronicznie.” Stąd tajemnica jego wyjątkowego gangu.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a tak brzmi R6 jest różnica...

 

Co do 25d B47 to niestety nie ma tej wersji w trójce ani w piątce. Jedynie seria 1 okrojona o kilka kucyków, X1 i X5 - tu akruart wersja na 500 Nm.

Jest to ciekawy silnik do trójki / piątki, moc 231 KM i moment 450 Nm od 1500 do 3000 obr/min w porównaniu do N47 gdzie moment też 450 Nm dostępny był tylko do 2500 obr/min.

Pewnie wprowadzą dopiero w nowej serii 3 i 5. Ewentualnie może na sam koniec produkcji wejdzie do F3x LCI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I wyjaśniła się kwestia dźwięku R4 330i "prawie" jak V6.

 

Wg materiałów prasowych BMW; dźwięk BMW 330i jest „modyfikowany mechanicznie i wzmacniany elektronicznie.” Stąd tajemnica jego wyjątkowego gangu.

 

No i dobrze, nie mam nic przeciwko jesli ma lepiej brzmieć. Co raz wiecej BMW jest tak wspomaganych.

Przy okazji przytocz te materiały prasowe, chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.