Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktoś miał już okazję porównywać nowy silnik benzynowy 2.0 (B48 np. 320i LCI, 330i LCI) z poprzednikiem N20/26?
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

też jestem bardzo ciekaw

1. Jak konstrukcyjnie wygląda porównanie, czy wyeliminowano problem wadliwego łańcucha napędzającego pompę oleju. Czy rozrząd jest też z tyłu i w razie potrzeby wymiany trzeba wyciągać silnik?

2. Jak wrażenia słuchowe. Czy pompowtryski chodzą głośno. Czy dźwięk jest bardzij basowy i czy strzela z rury jak 340i ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mam porównanie B48 330i z N20 428i. Konstrukcyjnie to zupełnie inna bajka, ale lepiej niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie o szczegółach. Jeśli chodzi o wrażenia to:

1. Tak, strzela z rury.

2. Jest cichszy i nie klekocze.

3. Dźwięk B48 jest bardziej basowy niż N20, ale to raczej wyłącznie zasługa wydechu :) Tak jak już pisałem tutaj, do 4000 obr./min można mieć wrażenie, że pod maską siedzi R6.

Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no to extra, tak sobie wyobrażałem ewolucję tego silnika i tak jest

napisz jeszcze jak wygląda spalanie, podejrzewam, że się nie zmieniło

  • Moderatorzy
Opublikowano
Średnio 8,5l/100 przy 3500 km przejechanych. W trybie starego dziada udało się zejść do 5,9l/100 km :lol:
Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak w mieście i jakiej wielkości miasto?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Kielce/Łódź. Spalanie około 9l/100km, ale rzadko jeżdżę w korkach bo wcześnie wstaję i późno kończę robotę :lol:
Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to taki 325d spali podobnie, a 330d, który ma 8 kM więcej na pewno nie spali mniej
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zależy co rozumiesz przez klekot :lol: Jak już ktoś tu kiedyś pisał, dzięki pracy wtyskiwaczy każdy N20 czy B48 będzie cykał. Mając porównanie 2 samochodów stojących obok piszę tylko, ze B48 jest cichszy niż N20 wg mnie. R6 toto też nie jest i nie ma się co oszukiwać, ale głównie za sprawą wydechu nie warczy jak typowe R4 na niskich obrotach.

 

A brzmi tak (filmik nie mój jakby co):

Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Mam F31 330i i przejechałem 2000 km.

 

Wrażenia bardzo pozytywne. Silnik jest cichy, dynamiczny i jak na tę moc ekonomiczny.

 

Do 4000 obr/min, rzeczywiście brzmi 'prawie" jak V6 :D

 

Moje spalanie w mieście (Wrocław) to 9.5 l/100 km.

 

Dołączam link do opisu budowy B48.

 

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1133847

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Zależy co rozumiesz przez klekot :lol: Jak już ktoś tu kiedyś pisał, dzięki pracy wtyskiwaczy każdy N20 czy B48 będzie cykał. Mając porównanie 2 samochodów stojących obok piszę tylko, ze B48 jest cichszy niż N20 wg mnie. R6 toto też nie jest i nie ma się co oszukiwać, ale głównie za sprawą wydechu nie warczy jak typowe R4 na niskich obrotach.

 

A brzmi tak (filmik nie mój jakby co):

 

Taka odpowiedz to juz rozumiem :wink: zgodze sie, ze jest cichszy, ale dalej slychac ten lekki klekot/cykanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno nikt nie dorabia ideologii, że R4 to prawie to samo to R6, a prawie czyni wielką różnicę. Jak zwykle chodzi o kasę, przez chorą akcyzę. Różnica w DE między 330i a 340i wynosi 26 tys zł, a w PL 70 tys zł. Dla mnie dołożenie tych 26 tys byłoby oczywiste, ale 70 tys już nie.
Opublikowano

Dokładnie, gdyby nie akcyza wiele osób kupujących obecnie B48 zdecydowałoby się na B58.

 

Na pewno R4 nigdy nie zastąpi V6 ale w polskich realiach właśnie ze względu na podatki 30i jest obecnie najmocniejszą wersją silnikową bez akcyzy i stanowi ciekawy kompromis połączenia radości z jazdy do kosztów.

 

Myśle, że B48 należy obecnie do najnowocześniejszych silników R4.

 

BMW podaje, że zamierza je montować także w nowej 530i i uwaga w 730i :D.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w 530i ma być 272 kM :) a w 730i to chyba tylko na rynek chiński, a w EU hybryda z elektrycznym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
myślisz, że dadzą dopiero w nowej trójce? w piątce też go nie ma, pewnie będzie w G30
Opublikowano
Zależy co rozumiesz przez klekot :lol: Jak już ktoś tu kiedyś pisał, dzięki pracy wtyskiwaczy każdy N20 czy B48 będzie cykał. Mając porównanie 2 samochodów stojących obok piszę tylko, ze B48 jest cichszy niż N20 wg mnie. R6 toto też nie jest i nie ma się co oszukiwać, ale głównie za sprawą wydechu nie warczy jak typowe R4 na niskich obrotach.

 

A brzmi tak (filmik nie mój jakby co):

 

Taka odpowiedz to juz rozumiem :wink: zgodze sie, ze jest cichszy, ale dalej slychac ten lekki klekot/cykanie.

Na prawdę nie wiem co Ty wygadujesz, tu nie słychać żadnego klekotu czy cykania... może chodzi Ci o charakterystyczny dźwięk, gdzie silnik trzyma 3 tys. obrotów podczas Launch Control?

Ja mam N20 w 428i i jego kultura pracy jest bardzo dobra, jedynie przez ok 60 sekund zaraz pod odpaleniu na zimno chodzi głośniej (wtedy klapka w wydechu specjalnie się otwiera), jednak do diesla 20d to mu baaardzo daleko...

Opublikowano

I wyjaśniła się kwestia dźwięku R4 330i "prawie" jak V6.

 

Wg materiałów prasowych BMW; dźwięk BMW 330i jest „modyfikowany mechanicznie i wzmacniany elektronicznie.” Stąd tajemnica jego wyjątkowego gangu.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Tak, miałem na myśli R6 :(
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a tak brzmi R6 jest różnica...

 

Co do 25d B47 to niestety nie ma tej wersji w trójce ani w piątce. Jedynie seria 1 okrojona o kilka kucyków, X1 i X5 - tu akruart wersja na 500 Nm.

Jest to ciekawy silnik do trójki / piątki, moc 231 KM i moment 450 Nm od 1500 do 3000 obr/min w porównaniu do N47 gdzie moment też 450 Nm dostępny był tylko do 2500 obr/min.

Pewnie wprowadzą dopiero w nowej serii 3 i 5. Ewentualnie może na sam koniec produkcji wejdzie do F3x LCI?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I wyjaśniła się kwestia dźwięku R4 330i "prawie" jak V6.

 

Wg materiałów prasowych BMW; dźwięk BMW 330i jest „modyfikowany mechanicznie i wzmacniany elektronicznie.” Stąd tajemnica jego wyjątkowego gangu.

 

No i dobrze, nie mam nic przeciwko jesli ma lepiej brzmieć. Co raz wiecej BMW jest tak wspomaganych.

Przy okazji przytocz te materiały prasowe, chętnie poczytam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.