Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam musze wymienić aku orginalny jest 90a 900ah a ja kupiłem vartę h3 100a 830ah bo taki mi wyskoczył po sprawdzeniu na stronie varty. Pytanie czy mogę śmiało go instalować do autka no oczywiście potem adaptacja
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie bardzo śmiało bo ten 90AH 900A to jest akumulator w systemie AGM a kupiłeś zwykły kwasowo ołowiowy który powinien być ładowny innym napięciem. Trzeba przekodować kompem.
Opublikowano

Witam

 

Wydaje mi się że mówicie o 2 różnych rzeczach. Przy wymianie aku na taki sam typ i wartości prądu wystarczy tylko REJESTRACJA czyli poinformowanie kompa o wymianie. Zmiana typu aku natomiast AGM<>klasyczny to już zmiana kodowania wyposażenia (FA)

 

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega luther ma racje, przy wymianie na taki sam wystarczy zwykła rejestracja czyli skasowanie parametrów które sczytał wcześniej IBS, natomiast przy zmianie pojemności AH lub typu akumulatora jak w tym przypadku trzeba zmienić wartości + zakodować.
Opublikowano
Jeśli mówisz o samej rejestracji nowego akumulatora to może być to praktycznie dowolny sprzęt diagnostyczny, np Bosch KTS, Texa, Delphi itd. niekoniecznie musi to być ICOM z oprogramowaniem ISTA D (Rheingold) czy DIS. Natomiast jeśli chcesz zmienić np AGM na zwykły albo zmienić wartość Ah (np ze 110 na 90) w sterownikach i w Vehicle Order to najlepiej NCS Expert z kabelkiem D-CAN (najszybciej) albo ICOM i ISTA P.
Opublikowano

Musisz najpierw sprawdzić czy masz w aucie AGM czy zwykłą. 100 Ah nie występuje w BMW jako tako i powinieneś przeprogramować autko na 110Ah choć nie musisz jeśli nie chcesz. Ale odpowiem Ci tak: wyobraź sobie ze faktycznie w sterowniku zapisane masz 90Ah a wsadzone 100 to komputer myśli ze masz 90 i ładuje tylko jak 90Ah czyli może być za mało i bateria może nie wytrzymać np 5 lat a tylko 2. Natomiast jak masz zakodowane na 110Ah a wsadzone 100 to już troszkę co innego. Jak zrobisz Twój wybór. Jak to zrobić w NCS masz w tym wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=262130

 

Sama rejestracja nowego aku to:

-dla INPA:wybierasz model, typ silnika,następnie Status (F5), PM-IBS (F5), kliknij Exchange (F5), powinno wyskoczyć okienko (OK);

- dla Toolset 32: Datei > SGBD, Gruppendatei Laded > Wybierz .PRG w zależności jaki masz silnik, np. DDE7.prg czy MSD80.prg > Kliknij Open-> podświetl steuern_batterietausch_registri

następni Job > Job Einmal Ausfuhren (run job once)

Powinno pisać Job_status = okay.

-w Rheingold nie pamiętam co dokładnie klikać bo nie mam podłączonego do auta ,ale po połączeniu z autem szukać coś jak battery registration albo register battery change i postępować wg instrukcji programu. Rheingold może wymagać podania specjalnego kodu na naklejce akumulatora która znajduje się tylko na OEM BMW.

-w Delphi powinieneś sobie poradzić bo zapewne masz po polsku i szukać hasła wymiany akumulatora.

 

Ja u siebie zmieniałem programowo (zmianiałem VO i kodowałem autko a potem rejestracja) ze 110AH na 90Ah bo akurat taki dostałem za darmo z prawie nowej beemki. A rejestrację robiłem KTSem Boscha bo mam najlepiej obcykane i szybko idzie.Wszystko oczywiście poszło OK. Jak kupowałem autko sprzedawca mówił że jest nowa bateria ale dość słaba bo auto stało trochę. Okazało się że miał wsadzone 80Ah 6 letnią używaną baterię no ale oryginał BMW zamiast 110Ah :wink:

Opublikowano
Dzięki bardzo ja już zarejestrowałem przez Delphi ale tak jak mówicie będę musiał zakodować ncs-em jest to mój pierwszy raz z ncs-em bo inpe iste i jeszcze kilka innych używam prawie na codzień. Pozdrawiam Andrzej
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd jesteś dziewczyno, to może znajdzie się tu ktoś z Twojej okolicy i Ci pomoże, no i po co go wyjmujesz?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Każdy mechanik nawet amator sobie powinien poradzić z wymianą, gorzej z adaptacją. Zbyt banalne żeby to opisywać. Poglądowy filmik:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.