Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam już dosyć mocno przytkany DPF i 5 błędów które prawdopodobnie blokują mi uruchomienie procedury wypalania:

 

4D00 DDE - Exhaust Back-Pressure Sensor Bank 1

480A DDE - DPF

481A DDE - DPF

4212 DDE - Glow Plug Cyl 1 – Activation Interrupted

4232 DDE - Glow Plug Cyl 3 – Activation Interrupted

 

w DIS probowałem zrobić procedure wypalania i w trakcie jej uruchamiania program sprawdza i widzi że są błędy które kasuje dodaje do DDE request wypalania ale samo wypalanie podczas jazdy jest not active.

 

Zatkanie mam na tyle spore ze na 4 biegu max obroty to 3tys, na 5 - 2,5tys a na 6 - 2tys i samochod sie dusi...

Podczas próby wypalania temperatura cieczy była 90stopni, paliwa poł baku, predkość okolo 80km/h (4 bieg) i procedura wypalania się nie rozpoczyna.

 

Podczas jazdy kilka razy czyscilem te bledy ale od razu sie pojawiają i zapewne to one blokują mi rozpoczecie procedury wypalania.

 

teraz troche danych odczytanych z kompa:

obroty ~800:

Exhaust - gas backpressure: 92 mb

Exhaust - gas temperature: 176 st/c (wynik po tescie 2 tys obrotów)

Charge - air temperature: 15,9 st/c

Intake - air temperature: 39,8 st/c

Status, regeneration: regeneration not active

Request, regeneration: regeneration in DDE requested

Enable, regeneration: regeneration enabled

Exhaust - gas temperature before particulate filter: 208 st/c

Distance travelled since regeneration: -12416m

 

obroty ~2000:

Exhaust - gas backpressure: 278,9 mb

 

Powyzsze wyniki są po ustawieniu procedury wypalania i przejechaniu 100km autostradą ~100km/h

 

Widziałem że niektórzy mając błędy resetują je podczas jazdy i za którymś razem DPF zaczyna sie wypalać. W czym to najlepiej robić ? Jesli ustawie procedure wypalania DPF w DDE to ona znika po zgaszeniu silnika ?

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić ? jesli mi się nie uda wypalić tego DPFa pewnie się go pozbędę bo czyszczenie to koszt o 200pln nizszy niz usunięcie i zrobienie DPF-off.... :/

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ile kilometrów masz przejechane na liczniku ???

w instrukcji jest że na każde 1000km przejechanych odkłada sie pewna ilość popiołu w filtrze i jeśli sterownik przeliczy ze został osiągnięty pewien pułap (ok 200tyś)

za którym filter dpf jest pełen popiołu wtedy zatrzymuje wypalanie filtra i filtr DPF jest do wymiany na nowy ...

można zresetować, zrobić wymianę filtra i jak nie jest całkowicie zapchany to da rade jeszcze wypalić ....

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
NIe masz odpowiedniej temperatury do wypalenia. Musi byc przenajmniej 240C . Sam walcze z dpfem i wypalenia i jest to jeden z niezbednych kryteriow.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Przecież masz uszkodzony czujnik ciśnienia zwrotnego... Kto Ci powiedział że dpf zapczany ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
A ile kilometrów masz przejechane na liczniku ???

obecnie 110tys więc raczej filtr powinien jeszcze żyć.

 

NIe masz odpowiedniej temperatury do wypalenia.

Chodzi o poniższą temperature?

Exhaust - gas temperature: 176 st/c (wynik po tescie 2 tys obrotów)

 

Generalnie to temperatura z postoju, pokręciłem chwile na 2tys obrotów silnik i taki wynik był.

 

Przecież masz uszkodzony czujnik ciśnienia zwrotnego... Kto Ci powiedział że dpf zapczany ?

Objawy i pozostale bledy ? silnik chodzi glosniej, a max predkosc jaka moge teraz rozwinac to 120km/h na 6 biegu i obroty nie chca isc wyzej, a podczas podjezdzania pod kazda gorke obroty spadaja mimo ze gazu nie odpuszczam. Cały proces się pogłębia tzn samochod robi sie coraz bardziej zamulony :/

Jeśli chodzi o sam czujnik to rozumiem że to z niego odczytywane są parametry Exhaust - gas backpressure ? jeśli tak i rzeczywiście jest uszkodzony to jakie wartości powinny być gdy jest sprawny, a dpf przytkany?

 

Na razie samchodem jezdze i walcze z rheingoldem zeby sprobowac nim wypalania. Zalałem też do baku STP do DPF ale po zrobieniu 50km nie widzę zadnych efektów.

 

Sprawdzę jeszcze disem tą temperature spalin podczas jazdy.

Generalnie już brakuje mi pomysłow i jesli nie uda mi sie zmusic go do wypalenia tego filtra to sie skonczy wycinką :/

  • Zarejestrowani
Opublikowano
To może napiszę jeszcze raz bo widać nie ma zrozumienia... Masz uszkodzony czujnik ciśnienia a nie zapchany DPF!!!!!! Wymień czujnik i wtedy baw się w wypalenie i tym podobne tematy, STP już nie skomentuje bo to przykre.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
To może napiszę jeszcze raz bo widać nie ma zrozumienia... Masz uszkodzony czujnik ciśnienia a nie zapchany DPF!!!!!! Wymień czujnik i wtedy baw się w wypalenie i tym podobne tematy, STP już nie skomentuje bo to przykre.

 

Zaufam Twojemu doświadczeniu i wymienie ten czujnik :) Czy chodzi o ten czujnik który na tym schemacie jest pod 5 ? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PD11-EUR-10-2006-E83N-BMW-X3_20d&diagId=18_0783

 

Co do STP to jak to mowią tonący brzytwy się chwyta ;)

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Dokładnie tak, możesz dla testu najpierw podjechać do kogoś w okolicy kto taki czujnik sprzedaje ( używany ) i podmienić, skasować błędy i wtedy testować. Szkoda że nie podskoczyłeś na grupowe w Warszawi który było na weekend, miałem ze sobą dwie sztuki to byśmy na miejscu podmienili i zdiagnozowali porządnie.

 

A co do STP, to są lepsze środki niż to g:ó:wno zmieszane z wodą i odrobiną chemii

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Dokładnie tak, możesz dla testu najpierw podjechać do kogoś w okolicy kto taki czujnik sprzedaje ( używany ) i podmienić, skasować błędy i wtedy testować.

a dostęp do niego jest jakiś znośny ? gdzie go szukać bo widze że z jednej strony wchodzi obok katalizatora a złącze ma pewnie gdzieś pod maską, pytanie gdzie?

 

Szkoda że nie podskoczyłeś na grupowe w Warszawi który było na weekend, miałem ze sobą dwie sztuki to byśmy na miejscu podmienili i zdiagnozowali porządnie.

no przegapilem niestety ale moze na następne się uda już sprawnym podjechac :)

 

A co do STP, to są lepsze środki niż to g:ó:wno zmieszane z wodą i odrobiną chemii

cos polecisz? widzialem podobne cuda od liquid molly i k2 ale jak ze skutecznością to pojęcia nie mam...

Opublikowano

Wymieniłem za radą kolegi dziqsek czujnik ciśnienia spalin i błąd 4D00 DDE - Exhaust Back-Pressure Sensor Bank 1 już się nie pojawia, niestety nadal walczę z 480A i 481A bo te pojawiają się zaraz po skasowaniu gdy silnik jest odpalony.

 

Na chwilę obecną samochod jezdzi calkiem przyzwoicie, przyspieszenie ma dobre, nie wiem jak w gornych partiach obrotów na wysokich biegach bo nie probowalem za bardzo, ale roznica po wymianie czujnika jest ogromna.

 

Teraz tak, probowalem kilka razy DISem ustawic wypalanie filtra, request to DDE przechodzi ok i staje na kroku z "not active" i nic sie nie dzieje nawet po dluzszej jezdzie...

 

Dane przy predkosci okolo 100km/h 4 bieg

Temperatura spalin przed filtrem okolo 400 stopni (1 stopien roznicy ze wstazaniem ogolnej temperatury spalin)

Cisnienie spalin 495 mbar

Temperatura cieczy 92 stopnie

paliwa pol baku

 

Probowalem w trakcie jazdy robic reset bledow i jadac ze stala predkoscia w momencie resetu bledow czuc przez chwilkę lekkie przydlawienie silnika.

Jest jeszcze jedna ciekawa sprawa:

 

Distance travelled since regeneration, ten parametr pokazuje dystans od ostatniego wypalenia, co ciekawe u mnie ma ujemne wartosci a czasem dodatnie (dzis zrobilem okolo 100 km w trasie i kilka razy to sie zmienialo: ujemna wartosc zblizala sie do 0 a pozniej rosla na plusie, innym razem z ~19000m na postoju przeskoczylo na 0 i po ruszeniu i przejechaniu kilkunastu m zaczelo rosnac, a jeszcze innym razem ujemna wartosc rosla) nie bardzo rozumiem tych dodatnich i ujemnych wartosci i tych zmian...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wygląda na to że problem rozwiązany.

Ciśnienie przed DPFem po wymianie czujnika z 60mbar zmalało po 150km do okolo 32mbar (co ciekawe DPF nie wypalał się i wisiał request w DDE) następnie po przejechaniu autostradą kolejnego dystansu 50km znikły błędy odnośnie DPF i ECU zaczął normalnie wypalać DPF. Temperatura spalin ze standardowych 400 - 450 stopni (VI bieg 3000 obrotow), podczas wypalania skoczyła do ~650. Co ciekawe błąd zanotował też czujnik temperatury przed katalizatorem (błąd 4185) - temperatura ~750 stopni, gdzie przed DPFem bylo ok 100 stopni mniej. Po resecie błędu i przejechaniu ~100km błędy się już nie pojawiły, a ciśnienie przed DPF jest ok 4Mbar.

 

Dzięki dla kolegi dziqsek za pomoc w rozwiązaniu problemu. Gdyby nie on pewnie jeździłbym teraz z wyciętym DPFem i uwalonym czujnikiem ciśnienia... :P

 

Pozostała mi zabawa ze świecami lub sterownikiem żeby wyelimiować całkowicie błędy bo coraz chlodniej się robi i musze 2-3 razy grzać świece żeby ladnie odpalic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.