Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od około 3 tyg. temu padło mi na trasie ładowanie. Pierwszy warsztat będący w pobliżu podjął się naprawy i stwierdził że to alternator, (Bosch) regeneracja (regulator, nowy pasek , łożyska)560 zł. Chwilę pochodził i znów nie działa. Dojechałem do domu. Później następny fachman stwierdził koło pasowe. Wymienione dzisiaj i znów nie działa tak jak należy. Najpierw jest 13,20 później spada coraz niżej do 12 i poniżej. Co to może być bo szkoda kasy dalej pakować...
Opublikowano

Sprawdzić akumulator - czy nie ma zwarcia wewnętrznego?

Sprawdzić, czy jest zakodowany poprawnie?

Jaki moduł prostownika był wkładany?

Szczotki alternatora były wymieniane? Nie pisałeś nic o szczotkach.

Opublikowano
Sprawdzić akumulator - czy nie ma zwarcia wewnętrznego?

Sprawdzić, czy jest zakodowany poprawnie?

Jaki moduł prostownika był wkładany?

Szczotki alternatora były wymieniane? Nie pisałeś nic o szczotkach.

 

Oraz czy regulator napięcia przy alternatorze był wymieniany?

Opublikowano
Tak jak pisze kolega wyżej, przyjrzałbym się regulatorowi. Nowy w ASO kosztuje około 500zł a zamiennik około 200. W e60 często padały z tym, że objawiało się to raczej brakiem ładowania na zimnym silniku a po nagrzaniu się pojawiało. Jest kilka takich przypadków na forum i sam również tego doświadczyłem. Pzdr.
Opublikowano
kiedyś w silniku M54B25 padlo mi ładowanie - spaliło sie przy okazji pare żarówek, wymieniłem regulator na alternatorze , kupiłem FEBI i problem rozwiązany. Wiązało się to z demontażem alternatora, regulator jest przykręcony do niego.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Otóż tak. Regulator był wymieniany 2 razy . Raz na podróbkę i raz na oryginał.. akumulator jest dobry bo był sprawdzany. Kontrolka oraz żaden komunikat nie wyświetla się. Szczotki ponoć były dobre kiedy sprawdzali i regenerowali alternator. Plan jest teraz taki: mam otrzymać alternator na podmiane aby sprawdzić czy bedzie działać na innym. Jsk nie siedzi to w alternatorze to nie wiem już co.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otóż tak. Regulator był wymieniany 2 razy . Raz na podróbkę i raz na oryginał.. akumulator jest dobry bo był sprawdzany. Kontrolka oraz żaden komunikat nie wyświetla się. Szczotki ponoć były dobre kiedy sprawdzali i regenerowali alternator. Plan jest teraz taki: mam otrzymać alternator na podmiane aby sprawdzić czy bedzie działać na innym. Jsk nie siedzi to w alternatorze to nie wiem już co.

moze klema IBS robi takie problem? na próbe odepnij cienkie przewody z klemy minusowej

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzebuję kotleta.

Dziś spotkało to i mnie. Żadnych info na desce że brak ładowania a na woltomierzu włożonym w gniazdko zapalniczki napięcie takie jak na akumulatorze podczas wyłączonego silnika. Jak się auto zagrzeje, wyłączam silnik i po chwili ponownie odpalam i ładowanie się pojawia 14,8V.

Wyciągać alternator na warsztat czy tylko wymienić regulator napięcia na alternatorze?

 

PS.

Nie znalazłem żadnej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej w mojej E60. W poprzedniej E46 była. Czy w e60 jest wogóle taka kontrolka czy jeśli już wyświetla się coś na wyświetlaczu - jakaś ikonka czy coś? U mnie pomimo braku ładowania nictakiego się nie zaświeciło i zgłupiałem.

Opublikowano
Nie ma żadnej kontrolki bo w E60 regulator ma cyfrowa szynę danych, ECU może sterować napięciem i diagnozować usterki alternatora, w nowszych silnikach odczytuje tez aktualnie generowany przez niego prąd
Opublikowano
Kontrolka jest w wyswietlaczu, odpal auto ze sciagnietym paskiem osprzętu a sie przekonasz. Co do regulatora dodam jeszcze ze zalozenie zamiennika generuje blad w DME, ale dziala poprawnie.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Odgrzebuję kotleta.

Dziś spotkało to i mnie. Żadnych info na desce że brak ładowania a na woltomierzu włożonym w gniazdko zapalniczki napięcie takie jak na akumulatorze podczas wyłączonego silnika. Jak się auto zagrzeje, wyłączam silnik i po chwili ponownie odpalam i ładowanie się pojawia 14,8V.

Wyciągać alternator na warsztat czy tylko wymienić regulator napięcia na alternatorze?


PS.

Nie znalazłem żadnej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej w mojej E60. W poprzedniej E46 była. Czy w e60 jest wogóle taka kontrolka czy jeśli już wyświetla się coś na wyświetlaczu - jakaś ikonka czy coś? U mnie pomimo braku ładowania nictakiego się nie zaświeciło i zgłupiałem.

Halko... No I jak żeś to kumpelku naprawił ? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.