Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

na kompie wywaliło mi parę błędów (pojawił się check engine, od razu dodam, że auto bez LPG):

 

P0174 Mieszanka B2 za uboga

P0171 Mieszanka B1 za uboga

P1619

 

P1619 to najprawdopodobniej świece, ew. któraś cewka, natomiast dwa pierwsze to albo lewe powietrze w dolocie albo przepływka. Jeśli nie znajdzie się lewe powietrze, to czy możecie polecić jakąś porządną przepływkę w zamienniku? VDO jest za ponad 750 zł, może jest coś dobrego za okolice 200 zł? W Omedze miałem taki sam problem, ori ok. 600 zł, ale gość z forum sprzedawał zamienniki za 150 zł, wszystkim z forum (łącznie ze mną) działały bezproblemowo długi czas. Może do 330i też jest taki cudowny zamiennik godny polecenia?

Opublikowano

w bmw nie istnieje coś takiego jak dobry zamiennik przeplywki

 

jesli nie chcesz tego przyjac do wiadomosci teraz to przyjmiesz to po tym jak przejedziesz sie na dobrym zamienniku przeplywki :wink:

a ze ceny OE czesci kosmos... to inna sprawa

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Tak jak kolega pisał zamienników nie warto kupować. Mój przykład jak kupiłem czujnik abs raz za 50zł po 4 miesiacach padł ponownie kupiłem drugi za 50zł z myślą że pewnie ten pierwszy trafił sie wadliwy i padł znowu tym razem po 2 miesiącach :( tyle oszczędziłem, też sobie wmawiałem różne rzeczy żeby oszczędzić.
Opublikowano
poczytałem trochę więcej... SKV, Getz i inne po ~200 zł mają zamiast platynowego rezystora zwykły za 10gr... to chyba faktycznie nie może działać, a na pewno nie na dłuższą metę. Dzięki za odpowiedzi.
Opublikowano

Przecież vdo jest zamienniki em i taki kupuj chyba że wolisz, oryginał bmw za 1600zl...

 

Vdo jest dobrym zamiennikiem ponad dwa razy tańszym. Nie kupuj nic innego bo to wyjdzie ci najtaniej. Kupę kasy to nie kosztuje a będzie działać jak oryginał. Pamiętaj ze vdo jest zamiennikiem. Bo widzę ze szukasz coś jeszcze taniej a to się zemsci. Niestety ale żadna firma tańsza nie produkuje dobrych zamienników co jest dla mnie chore...

Opublikowano
nie no, nie pcham byle czego do auta, tyle, że staram się nie przepłacać tam gdzie nie trzeba. Tu niestety trzeba ;) Dopiero co sprzedałem S8 D2, w którym kilkukrotnie wyszły różne pierdółki (wężyki, przewody) warte w produkcji pewnie z 20-30zł, a w ASO 300 zł, zamienników oczywiście brak. Ale tak to już jest z tymi autami, których nie kupuje się rozumem, a sercem ;)
Opublikowano
a co z tym S8 znudziło Ci się? :norty: przecież w takim S8 but i licznika brak :norty:

 

ile takim s8 za 30zł zrobi się km?

 

 

to fakt, buta teraz brakuje, no i V8 praktycznie od 2 tyś obrotów ciągnie równo do samego końca ;)

Wrzuciłem tam BRC, więc w trasie paląc 16L spokojnie robiło się 100km za ok. 30 zł... ale... pomimo, że nie kupiłem trupa, to utrzymywanie S8 w bardzo dobrym stanie kosztowało jakieś 7-8 tyś rocznie i po czasie oszczędność wzięła górę nad przyjemnością... więc teraz przeszedłem na "budżetowe" 330i ;p jak to mnie zacznie męczyć, to chyba zostanie już tylko octavia 1.9 ;))

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

na kompie wywaliło mi parę błędów (pojawił się check engine, od razu dodam, że auto bez LPG):

 

P0174 Mieszanka B2 za uboga

P0171 Mieszanka B1 za uboga

P1619

 

 

ok, odpowiadam na swój własny post, ale może komuś się przyda w przyszłości

 

P0174 Mieszanka B2 za uboga

P0171 Mieszanka B1 za uboga - obydwa błędy wynikały z dziury w rurze (kolanko) zaraz za przepływomierzem, ~100 zł z aso

P1619 to w BMW jednak błąd termostatu - w moim czujnik całkowicie zgnił, po wymianie (wahler ~150 zł ze znanego na forum sklepu) nie wypadają zapłony na niedogrzanym silniku (prawdopodobnie był zalewany paliwem), na dogrzanym obroty na postoju wróciły do normy (bodajże 650, wcześniej trzymała ok. 850)

 

A jeszcze inne pytanie do posiadaczy silników M54, szczególnie B30 - czy powyżej 4000 rpm czujecie wyraźny wzrost mocy/ciągu? miałem kiedyś M52B28 i tam powyżej tej granicy wyraźnie było czuć przyrost. W mojej aktualnej 330i chyba coś wciąż nie gra, z dołu ma ładny ciąg, ale powyżej 4000 rpm jest zero różnicy, wręcz jakby gorzej jechała. V-max 220km/h i wskazówka ledwo pełzła dalej w dół, do 230km/h musiałbym mieć z 10km prostej. V-max mi do niczego nie potrzebne, ale but na trójce owszem, a brakuje go. Co mówi wasza dupohamownia? Ma być "kop" powyżej 4000 rpm czy ten silnik leci równo od dołu do 6500 rpm? O_o

Opublikowano

Moc jest równa do 4500, potem delikatnie wolniej przyrasta ale róno do około 5900 obr/min

Moment od 1700 do 4700 to zakres 280-293Nm potem spada do 280 a przy 5900 leci łeb na szyje.

Tak wygląda ideowy wykres.

Opublikowano
Moc jest równa do 4500, potem delikatnie wolniej przyrasta ale róno do około 5900 obr/min

Moment od 1700 do 4700 to zakres 280-293Nm potem spada do 280 a przy 5900 leci łeb na szyje.

Tak wygląda ideowy wykres.

 

Dzięki za konkretną odpowiedź. Jako że problem braku mocy jest dość powszechny w M54, to dam jeszcze znać co było przyczyną, jeśli uda się znaleźć winowajcę. Jak narazie silnik + prawie cały osprzęt zostały sprawdzone/wymienione, zostały tylko pompa paliwa i DISA.

Opublikowano

Odgrzewam temat po raz ostatni:

 

Zaryzykowałem i kupiłem używaną pompę paliwa za 50 zł na allegro - za taką czapkę drobnych auto wróciło do życia :) Także jeżeli masz niedobór mocy, a auto nie wywala żadnych błędów, to warto się zainteresować pompką ;)

Opublikowano
Przecież vdo jest zamienniki em i taki kupuj chyba że wolisz, oryginał bmw za 1600zl...

 

Vdo jest dobrym zamiennikiem ponad dwa razy tańszym. Nie kupuj nic innego bo to wyjdzie ci najtaniej. Kupę kasy to nie kosztuje a będzie działać jak oryginał. Pamiętaj ze vdo jest zamiennikiem. Bo widzę ze szukasz coś jeszcze taniej a to się zemsci. Niestety ale żadna firma tańsza nie produkuje dobrych zamienników co jest dla mnie chore...

 

Nie do końca tak jest.W przypadku przepływki VDO jest dostawcą na pierwszy montaż dla BMW, oraz dostawcą części oe dla serwisów. Kupując poza BMW przepływomierz marki VDO (nie ważne, czy to w IC, czy w internecie), mamy ten sam produkt. Rozbieżność cenowa bierze się z marży sprzedawcy. Wielokrotnie widzę, jak na częściach zamiennych producentów, którzy dostarczają swe towary na pierwszy montaż, jest zamazany (czytaj zeszlifowany, zatarty) znaczek marki samochodu, tylko dlatego, że jako oryginał może to iść tylko do producenta auta, a jako pseudo zamiennik idzie do różnych hurtowni na aftermarket.

Opublikowano
jest zamazany (czytaj zeszlifowany, zatarty) znaczek marki samochodu

Kiedyś to sie mówiło że to odrzuty z exportu co to nie spełniają normy ;-)

a teraz sie mówi że to : aftermarket ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.