Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM

Przy gaszeniu czy na gazie czy na benzynie silnik dalej chodzi na bardzo niskich obrotach , aż zawory głośno stukają

 

Trwa to od 3 do 15 sekund na rozgrzanym silniku, ale nie za każdym razem

 

Prosze o porade :modlitwa: :modlitwa:

 

 

dzięki

Opublikowano

Witam

 

Czytalem gdzies ze moze to byc spowodowane tym ze swiece sie tak rozgrzewaja ze nawet przy braku iskry od ich temperatury nastepuje zaplon....

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

Nie chcę Cię martwić ale jest to normalna sprawa w wyeksploatowanych silnikach. Poprostu masz komorę spalania pokrytą nagarem z olejem(możesz to sprawdzić w dobrym warsztacie w którym mają endoskop) i to powoduje tzw. zapłon żarowy. Po dłuższej jeźdźie nagary te nagrzewają sie bardzo mocno do tego stopnia, że dalej nawet po zgaszeniu silnika powoduje to iż mieszanka paliwowo-powietrzna zapala sie od tych nagarów. Musisz zdjąć głowicę i wyczyścić komorę ponieważ takie zjawisko jest bardzo szkodliwe dla silnika(czytałem o tym w piśmie fachowym"auto serwis").

Opublikowano
Witam

Nie chcę Cię martwić ale jest to normalna sprawa w wyeksploatowanych silnikach. Poprostu masz komorę spalania pokrytą nagarem z olejem(możesz to sprawdzić w dobrym warsztacie w którym mają endoskop) i to powoduje tzw. zapłon żarowy. Po dłuższej jeźdźie nagary te nagrzewają sie bardzo mocno do tego stopnia, że dalej nawet po zgaszeniu silnika powoduje to iż mieszanka paliwowo-powietrzna zapala sie od tych nagarów. Musisz zdjąć głowicę i wyczyścić komorę ponieważ takie zjawisko jest bardzo szkodliwe dla silnika(czytałem o tym w piśmie fachowym"auto serwis").

 

O tym jeszcze nie słyszałem. Masz jakiś obszerniejszy artykuł na ten temat i możesz go jakoś udostępnić? Ciekawa sprawa (chyba zacznę czytać "auto serwis").

Kai
Opublikowano

To prawda. Samozapłon może też występować z powodu dużej ilości nagaru w komorach spalania.

Wątpię, żeby akurat tak było w tym przypadku, raczej winne są świece.

Ale zaczekajmy na fachowy artykuł.

Zjawisko jest faktycznie bardzo szkodliwe dla silnika, zwłaszcza przy większych obciążeniach, gdy pojawiają się dodatkowe punkty zapłonu mieszanki i czoło płomienia zaczyna się przemieszczać znacznie szybciej.

Pojawia się wtedy spalanie stukowe(detonacyjne) i silnik można naprawdę szybko wykonczyć. Wiem to z własnego przykładu, gdyż w ten sposób załatwiłem silnik omegi 2.4 CIH w ciągu niecałych 4 tys. km.

Przyczyna była co prawda inna niż samozapłon, ale skutkiem było spalanie stukowe podczas ostrego przyspieszania w zakresie 2.5-3.5 tys.obr i w efekcie powyłamywało mi przegrody między rowkami pierścieniowymi między pierwszymi a drugimi pierścieniami na wszystkich tłokach.

Podaję to jako ciekawostkę, że niby to tylko takie brzęczenie nieszkodliwe, albo ktoś mówi, że mu zawory dzwonią pod górę.

Przyczyny to za wczesny zapłon, za uboga mieszanka, za wysoka temperatura w komorze spalania.

Ten rozgrzany do czerwoności nagar lub elektroda świecy może właśnie przyspieszać zapłon mieszanki, gdyż nie jest w żaden sposób kontrolowane tak, jak np. zapłon przy pomocy iskry w odpowiednim momencie.

Czekamy na artykuł.

Opublikowano
Oczywiście to ciekawe czasopismo ale za dużo treści tam się nie znajdzie. Są to raczej ogólnikowe opisy powiedzmy dla będących w temacie.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

WITAM TO ZNOWU JA

 

MOŻE TO COŚ WAM POWIE

 

JEŚLI CHODZI OŚWIECE TO MAJĄ ZROBIONE 10 TYS.

ICH KOLOR JEST JAŚNIUTKI ,LEKKO BIAŁAWY

NIE MAJĄ NAGARU TYLKO TEN NALOT LEKKO BIAŁAWY

Opublikowano
WITAM TO ZNOWU JA

 

MOŻE TO COŚ WAM POWIE

 

JEŚLI CHODZI OŚWIECE TO MAJĄ ZROBIONE 10 TYS.

ICH KOLOR JEST JAŚNIUTKI ,LEKKO BIAŁAWY

NIE MAJĄ NAGARU TYLKO TEN NALOT LEKKO BIAŁAWY

Witam

Te swiece sa do wymiany!

Nie wiem jakie sa parametry tych swiec ,ale wydaje mi sie,ze sa nieodpowiednie do tego silniczka.Powinny byc brazowe.

pozdrawiam

Opublikowano
Albo jeździsz na ubogiej mieszance na LPG dlatego występuje wysoka temp. i samozapłon. Bardzo niebezpieczne dla silnika. Stąd białe świece. Instalka jest dobrze wyregulowana na analizatorze :?:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Miałem ten sam problem w swoim samochodzie, wymiana świec niewiele pomogła, rozwiązałem go w ten sposób, że zawsze gaszę silnik na benzynie tzn. jakies 500m przed końcem drogi przełączam na benzynke i gasze zawsze na benzynce i po problemie nie ma śladu.
Opublikowano

a ja mialem podobny przypadek ale raczej nie zwiazany z ww powodami.... raz mi nie zgasl jak za szybko przekrecilem kluczyk w stacyjce i go wyjalem, silnik nadal pracowal... zaznaczam ze zdazylo sie to tylko jeden raz.

pozniej jak chcialem powtorzyc taka sytuacje juz mi sie nie udalo

Opublikowano
Moim zdaniem jest przestawiony zapłon :doh:

 

Taaaaaak, przestawiony zapłon na ECU, no comments.

 

 

Miałem taką sytuację, że mi się kleił przekaźnik i odpuszczał po czasie albo w ogóle, wtedy w prawdzie silnik gasł, ale ogrzewanie, światła i parę innych rzeczy działało :/

Kai
Opublikowano

mam pytanko

 

jakie ma być ciśnienie w cylindrach w 320 e36 ?

 

bo u mnie każdy ma inne od 6 do 10 jakoś tak

 

6 jest na 5 cylindrze

 

dodam ,że kolega w 320 vanos e36 miał podobnie

Opublikowano
mam pytanko

 

jakie ma być ciśnienie w cylindrach w 320 e36 ?

 

bo u mnie każdy ma inne od 6 do 10 jakoś tak

 

6 jest na 5 cylindrze

 

dodam ,że kolega w 320 vanos e36 miał podobnie

10-11 bar o ile dobrze pamiętam

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.