Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.e60-forum.de/thread.php?postid=178492#178602

 

jeśli masz kabel to i powinieneś miec głośnik gong sygnały ostrzegawcze-nie zapięte pasy mało paliwa itp

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SPROSTOWANIE

brakuje Ci głośnika zestawu głośnomówiącego

Nr części 8375642

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Hej. Dzisiaj dzięki koledze z forum udało się podmienic przełaczniki swiatła, niestety to nie to :-( co nas zdziwiło i zauważyłem to wczesniej, że podswietlenie włacznika gaśnie po przekreceniu w jaką kolwiek pozycje, swieci sie tylko w pozycji "0" czyli jak wszystkie swiatla sa wylaczone.

 

Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A bledy na ista pokazaly cos nowego?

Te bledy co zczytywales to byly po skasowaniu pamieci czy przed, zostaja sie wszystkie bo troche sporo ich bylo.

Ja mysle ze jak masz bledy w podnosniku szyb tylnych to tam jest spiecie.

 

Szukalem tych przyciskow pod haslem "Schriftfeldbeleuchtung" bo tak sie nazywaja ale nie ma zadnego planu do noch.

A zarowka, ta pomaranczowa na podsufitce swieci sie? Moze dioda sie przepalila

 

Nawet man jej zdjecie :mrgreen: to sa te dwa otwory w panelu z lampkami do czytania o oswietleniem wnetrza.

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20150411_185907_zpsdwccme9t.jpg

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/IMG_20150411_185858_zpsj2wznk9u.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Wszystkie błędy były przed skasowaniem, po skasowaniu zostają dwa w LM które wczesniej wkleiłem.

 

Nie sprawdzałem szczerze tej diody, ani żadnej innej z niepalących się świateł, ale myślisz, że przez spaloną diodę w podsufitce może nie być w całej reszcie przycisków podświetlenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Narazie to tylko przypuszczenia, od spalonej diody raczej nic sie nie powinno stac a ten panel na podsufitce nie jest odpowiedzialny tylko za oswietlenie wnetrza (w zalerznosci od wyposazenia)

Czyli rozumiem ze te dwa bledy w LM to jedyne ktore sie zostaly po skasowaniu?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz kable idace od modulu swiatla do wlacznika,

 

Schemat

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Modul%20swiatla%20E60_zpsp0gqtubt.jpg

Piny od modulu swiatla --> Piny we wlaczniku swiatel (kolor kabla)

 

Pin 69 --> Pin 5 Napiecie 5V (Zielony)

Pin 73 --> Pin 12 Sygnal podswietlenie przyciskow (Zolto/Zielony)

Pin 74 --> Pin 8 Sygnal przyciemniania podswietlenia instrumentow (Siwo/Czarny) ten dziala

 

Wtyczka (X12) modulu swiatel (A3)

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Wtyczka%20Modul%20swiatla%20E60_zpsh8tdfrok.jpg

 

Wtyczka (X13339) wlacznika swiatel (S8)

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Wtyczk%20wlacznik%20swiatla_zps99rbkfda.jpg

 

 

 

Sprobuje sie jeszcze doszukac bezpiecznika ale watpie zeby byl ekstra do oswietlenia 5V, normalnie do modulu swiatel ida dwa duze bezpieczniki a napiecie jest rozdzielane na poszczegolne piny.

Jedyne co mozesz sprawdzic to czy z Pin-u 69 wychodzi napiecie 5V i dochodzi do Pinu-u 5 we wtyczce (X13339) wlacznika swiatel (multimetrem)

Jak sprawdzic sygnal niestety nie wiem.

Wszystko musisz sprawdzic nie odlaczajac wtyczek.

 

Tutaj jeszcze googlowskie przetlumaczenie wlacznika swiatel

Krótki opis części

Włącznik światła

Przełącznik światła składa się z

 

- Przełącznik obrotowy dla pozycyjnych i mijania (i urządzeń specjalnych automatyczne jazdy sterowanie światłem)

 

- Dwa przyciski na przedniej i tylne światło przeciwmgielne,

 

- Potencjometr do ściemniania oświetlenia instrumentów i

 

- Potencjometr do ręcznego reflektory z Lampy halogenowe

 

 

Przełącznik obrotowy dla pozycyjnych i mijania ma dwa styki przełączające.

W zależności od stanu z dwóch styków przełączających moduł światło może wykryć cztery pozycje przełącznika:

 

 S_SL

 S_AL

 

Przełącznik OFF światła

 1

 1

 

Pozycja przełącznika światła postojowego

 0

 1

 

Pozycja przełącznika mijania

 0

 0

 

Pozycja przełącznika

Automatyczna regulacja reflektorów

 1

 0

 

 

S_SL = Wewnętrzny przełącznik światła postojowe

 

S_AL = wewnętrzny przełącznik świateł mijania

 

1 przełącznik = wewnętrzna jest zamknięty (po 5 V)

 

0 Przełącznik = wewnętrzna otwarta

 

W zależności od wersji wyposażenia pojazdu i kraju są zainstalowane różne włączniki światła:

 

- Przełącznik dla pojazdów z reflektory ksenonowe i zakres automatycznej regulacji reflektorów (LWR)

 

- Przełącznik dla samochodów z reflektorów halogenowych reflektorów i ręczne sterowanie zakresem (LWR). Przełącznik ten posiada potencjometr do ręcznego poziomowania reflektorów (prowadzonym przez Rändelsteller).

 

- Przełącznik dla pojazdów z automatyczną kontrolą świateł jazdy. Przełącznik obrotowy posiada dodatkową FLC pozycji do automatycznego sterowania przełącznika światła do jazdy i dioda elektroluminescencyjna (FLC do prowadzenia kontroli światła).

 

 

Zasilanie: Przełącznik jest zasilany przez moduł światła z 5 woltów.

 

Uszkodzona lampka zasilania pozostaje ON: Światło włącza się automatycznie, jeśli

 

- Linie są odłączone do i od włącznika światła lub

 

- Są uziemione lub

 

- Abut 12 V.

 

- Ze względów bezpieczeństwa, przełącznik światła można wyłączyć tylko, jeśli występują w dwóch wyjść przełącznika dla modułu światła 5V. Jeśli V przez zwarcie nawet 5, a nawet ponieść 12V, światło nie można wyłączyć: automatyczne światła mijania i świateł drogowych kontrola pozostanie ON.

 

 

- Tylko świateł drogowych i świateł kierunkowskazów go, gdy przełącznik kolumny kierownicy odbywa.

 

- Sygnał z kolei jest tylko wtedy, gdy przełącznik kolumny kierownicy odbywa się: nie ciągłe miganie, brak automatycznego resetu

 

Bauteil-Kurzbeschreibung
Lichtschalter
Der Lichtschalter besteht aus

- Drehschalter für Standlicht und Abblendlicht (und Sonderausstattung Automatische Fahrlichtsteuerung),

- zwei Taster für Nebelscheinwerfer und Nebelschlusslicht,

- Potentiometer für den Dimmer der Instrumentenbeleuchtung und

- Potentiometer für die manuelle Leuchtweitenregulierung bei Halogenscheinwerfern


Der Drehschalter für Standlicht und Abblendlicht hat zwei Schaltkontakte. 
Je nach Zustand der beiden Schaltkontakte kann das Lichtmodul vier Schalterstellungen erkennen:

S_SL
S_AL

Schalterstellung Licht AUS
1
1

Schalterstellung Standlicht
0
1

Schalterstellung Abblendlicht
0
0

Schalterstellung 
Automatische Fahrlichtsteuerung
1
0


S_SL = interner Schalter Standlicht

S_AL = interner Schalter Abblendlicht

1 = interner Schalter geschlossen (nach 5 V)

0 = interner Schalter offen 

Abhängig von Fahrzeugausstattung und Länderausführung sind unterschiedliche Lichtschalter verbaut:

- Schalter für Fahrzeuge mit Xenon-Scheinwerfer und automatischer Leuchtweitenregulierung (LWR),

- Schalter für Fahrzeuge mit Halogenscheinwerfern und manueller Leuchtweitenregulierung (LWR). Dieser Schalter hat ein Potentiometer für die manuelle Leuchtweitenregulierung (bedienbar über einen Rändelsteller).

- Schalter für Fahrzeuge mit Automatischer Fahrlichtsteuerung. Der Drehschalter hat eine zusätzliche Schalterstellung FLC für die Automatische Fahrlichtsteuerung sowie eine Leuchtdiode (FLC für Fahrlichtkontrolle).


Spannungsversorgung: Der Schalter wird vom Lichtmodul mit 5 Volt versorgt.

Bei fehlerhafter Spannungsversorgung bleibt das Licht EIN: Das Licht wird automatisch eingeschaltet, falls

- die Leitungen zum und vom Lichtschalter abgetrennt sind oder

- auf Masse liegen oder 

- an 12 V anliegen.

- Aus Sicherheitsgründen lässt sich der Lichtschalter nur dann AUS schalten, wenn an beiden Schalterausgängen zum Lichtmodul 5 V anliegen. Falls durch einen Kurzschluss einmal 5 V und einmal 12 V anliegen, lässt sich das Licht nicht AUS schalten: Abblendlicht und automatische Fahrlichtsteuerung bleiben weiterhin EIN.


- Fernlicht und Lichthupe gehen nur noch, wenn der Lenkstockschalter gehalten wird. 

- Der Blinker geht nur noch, wenn der Lenkstockschalter gehalten wird: kein Dauerblinken, kein automatisches Rückstellen 

 

Sprawdz jeszcze te polaczenia, moze jest tam cos nagrzebane w poszukiwaniu zasilania do oswietlenia wnetrza

 

Zdjecie jak to polaczenie kabli do oswietlenia wyglada jes w mojej galerii jak dokladalem oswietlenie tylnych zapalniczek

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/1_zpsmygt9fau.jpg

 

X273 (X274 jest po stronie pasazera w tym samym miejscu)

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/2_zpsnvcuxx5w.jpg

 

X908

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/3_zpsiznz5rog.jpg

 

Do tego polaczenia w drzwiach (przejscie z wewnatrz do drzwi) i w drzwiach jest kolejne polaczenie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Hej,

 

Dzisiaj trochę pogrzebałem napisze co zaobserwowałem

 

Z Pin 69 z modułu do pinu 5 w włączniku światła idzie napięcie 4,88V.

Sprawdzałem też przewody te do których się dostałem organoleptycznie i nie widać żadnych kombinacji czy uszkodzeń wszystko oryginał, ale jeszcze chce zdjąć wszystkie boczki drzwi i tam zobaczę.

 

Przewód który sobie swobodnie wisi nie podpięty do nie czego jest od podświetlenia nóg. Nie wiem co się stało z zabudową nad nogami gdzie powinna być lampka do oswietlenia nóg ale jest połamana, powycinane jakieś otwory, masakra, i poprzedni właściciel podkleił sobie diodkę którą sie wpiął w oświetlenie nóg pasażera, jakaś totalna fuszera, zwłaszcza że obok wisi przewód od tego oświetlenia.

 

I rzecz która mnie też bardzo zastanawia, że po przekręceniu włącznika świateł niezależnie na jaką pozycje gaśnie podświetlenie tegoż włącznika, świeci się tylko gdy jest w pozycji "0"

 

W poniedziałek lub wtorek będę miał moduł świateł na podmiankę więc zobaczymy czy on nie jest przyczyną tego zamieszania

Opublikowano

Sukces!

 

Usterką okazał sie moduł świateł, po wymianie trzeba było go jeszcze zakodować i wszystko pięknie działa :D

 

Dzieki koledzy za pomoc:-):-D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to super że znalazłeś usterkę, szkoda tylko że poszła najdroższa część.

Ja Tylko chciałem jeszcze sprostować że podswietlenie przycisków idzie jednak przez potencjometr we Włączniku świateł ale to już szczegół.

 

Ciekawe czy to sam moduł zablokował prąd (zliczajac liczbę błędów, co podobno da się cofnąć) czy to zimny lut na planie albo jakiś słaby kontakt na pinie 43

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Unbenannt_zps5wbisrll.png

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/aaa_zpsd7bwmfcs.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
No to super że znalazłeś usterkę, szkoda tylko że poszła najdroższa część.

Ja Tylko chciałem jeszcze sprostować że podswietlenie przycisków idzie jednak przez potencjometr we Włączniku świateł ale to już szczegół.

 

Ciekawe czy to sam moduł zablokował prąd (zliczajac liczbę błędów, co podobno da się cofnąć) czy to zimny lut na planie albo jakiś słaby kontakt na pinie 43

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Unbenannt_zps5wbisrll.png

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/aaa_zpsd7bwmfcs.png

 

 

Jak chcesz to wyśle Ci moduł i możesz sprawdzić :)

 

Kurcze teraz mam inne pytanko, nie pamiętam czy tak było czy nie....po zamknięciu auta świeci się dioda na skrzyni biegów oraz przycisk Start/Stop...to normalne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, normalne. Wyłącza się chyba po uśpieniu samochodu ale nigdy w sumie nie sprawdzałem :D

 

Nie jestem elektrykiem wiedz nic z tym nie zrobię :D

Ale możesz iść do serwisu komputerów, może oni cos z tym poradzą tylko nie do zenka co tylko składać umie :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.