Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich za kilka dni zaczynam prace nad swapem mojej e36 1.6 kupiłem całą e36 2.8 turas jako dawce i będę wszystko przekładał i mam pytanie odnosnie EWS. Obecnie moje e36 posiada ews dawca tez posiada to w takim wypadku rozumiem że instalacji nie trzeba przerabiać? wystarczy przełożyć samą pestkę z kluczyka i transplander? sterownik można zostawić? prosił bym o wytłumaczenie co i jak z tym zrobić bo nie bardzo się orientuje.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, przymierzam się do swapa z 1.6 na 2.8 na podwójnym vanosie. Moj samochód z 12/1997 posiada EWS II, jest 7 pin w złączu. Jeśli kupie silnik 2.8 to może zostac moj ews ii i klucz z aktualna pestka, czy musze kupic ews i pestke z silnikiem, czy będzie mogł zostac ale jesli silnik bedzie pochodzil z samochodu z podobnej daty produkcji? Jak to jest? Prosze o jakieś miarodajne informacje bo mam totalny mętlik. Pozdrawiam ;)

 

ps. drugie pytanie czy jeśli mam klimatronik to silnik musi byc ze sprężarką czy będe mogl przykręci moją? I trzecie pytanie czy akumulator będzie mogł zostac pod maską czy będzie musiał przejś do bagażnika?

Opublikowano

akumulator może zostać, nie przeszkadza w niczym bo tam i tak jest wolne miejsce pod maską obojetnie jaki silnik.

 

m52b28TU czyli pchasz silnik z e39 albo e46, on nie jest taki prosty z tego co pamietam. Trzeba coś na pewno przerobić, zmieniasz z małego silnika wiec obawiam się ze sporo wiecej nawet. Znajomy z 2.0 na 2.8 TU przechodził to miał tam troche rzeźbienia właśnie w instalacji z tego co kojarze.

 

Pamietaj że swap to nie tylko silnik, masz dyfer za słaby, półosie za słabe, do tego za słabe hamulce. Pomyśl też o tym.

szukam
Opublikowano
akumulator może zostać, nie przeszkadza w niczym bo tam i tak jest wolne miejsce pod maską obojetnie jaki silnik.

 

m52b28TU czyli pchasz silnik z e39 albo e46, on nie jest taki prosty z tego co pamietam. Trzeba coś na pewno przerobić, zmieniasz z małego silnika wiec obawiam się ze sporo wiecej nawet. Znajomy z 2.0 na 2.8 TU przechodził to miał tam troche rzeźbienia właśnie w instalacji z tego co kojarze.

 

Pamietaj że swap to nie tylko silnik, masz dyfer za słaby, półosie za słabe, do tego za słabe hamulce. Pomyśl też o tym.

 

Oczywiście nie chce przeloży tylko silnika i nie wyhamowac na zakrecie...

 

Najpierw chce przełożyc silnik, wydaje mi sie że wiązka będzie mogła zostac, mam ews ii i 7 pin z zielonym kablem. łapy będe potrzebował nowe. ten filtr powietrza z przepływka też. chłodnica chyba może zostac. Po wymianie tego nie będę za dużo butował. Potem wał skrzynia dyfer. a poźniej tylny wózek z tarczami.

 

Wydaje mi sie że opłaca mi sie to zrobic bo dałem za auto niecałe 5 tys, 12/1997r, bdb stan fajnie utrzymana i bogate wyposażenie. Klimatronic, 4x airbag, 4 el. szyby, el szyberdach, podgrzewane fotele, czarna podsufitka, środek w super stanie deska boczki podsufitka tylko tapicerka troche brudna ale na lato sie wypierze. planuje zmiescicsie w 4,500 albo 5000zł. kosztowała by mnie wtedy 10 a z tego co ogladam to nie kupie takiej za 10tyś.

Opublikowano

Najpierw chce przełożyc silnik, wydaje mi sie że wiązka będzie mogła zostac, mam ews ii i 7 pin z zielonym kablem. łapy będe potrzebował nowe. ten filtr powietrza z przepływka też. chłodnica chyba może zostac. Po wymianie tego nie będę za dużo butował. Potem wał skrzynia dyfer. a poźniej tylny wózek z tarczami.

 

Wydaje mi sie że opłaca mi sie to zrobic bo dałem za auto niecałe 5 tys, 12/1997r, bdb stan fajnie utrzymana i bogate wyposażenie. Klimatronic, 4x airbag, 4 el. szyby, el szyberdach, podgrzewane fotele, czarna podsufitka, środek w super stanie deska boczki podsufitka tylko tapicerka troche brudna ale na lato sie wypierze. planuje zmiescicsie w 4,500 albo 5000zł. kosztowała by mnie wtedy 10 a z tego co ogladam to nie kupie takiej za 10tyś.

 

nie wsadzisz silnika r6 z wałem od r4, bo wał od r4 jest dłuższy, musisz zmienić wał od razu przy zmianie silnika

Opublikowano

Ostatnio robiłem u siebie takiego swapa, M43B18 -> M52B28. Z tego, że mnie wyszło trochę taniej. Za auto dałem 3500 z czego 2500zł auto + 1000zł koszta rejestracji w kraju. 03/1997r. Kompletny swap wyniósł mnie 5000zł, czyli: silnik, sprzęgło, skrzynia, wał, dyfer, półośki, tylny zawias, hamulce, przód + tył wentylowane, chłodnica, wydech, katalizatory, wiązka, zegary, robota mechanika itp. Wnętrze skóra, grzane fotele, 2x el. szyby, klimatronik, abs. No i co najważniejsze brak jakiejkolwiek rdzy, nawet gumy w podwoziu są :). Dodam jeszcze, że silnik ma czip, był wbity w niemiecki brief, dawca to e36 touring z niemiec.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
przymierzam się do swapa z 1.6 na 2.8 na podwójnym vanosie.
mam ews ii i 7 pin z zielonym kablem
to już inna bajka jak napisał
m52b28TU czyli pchasz silnik z e39 albo e46' date=' on nie jest taki prosty z tego co pamietam. Trzeba coś na pewno przerobić, zmieniasz z małego silnika wiec obawiam się ze sporo wiecej nawet. Znajomy z 2.0 na 2.8 TU przechodził to miał tam troche rzeźbienia właśnie w instalacji z tego co kojarze. [/quote']
planuje zmiescicsie w 4' date='500 albo 5000zł[/quote'] tak,tak plan jest najważniejszy .
Opublikowano
Ja to bede robic z dobrym znajomym mechanikiem. Ma pizadny warsztat i warunki. Podejzewam ze on sobie z tym poradzi, ja chce po prostu wiedziec jak najwiecej. Narazie zaczynam kompletowac czesci dam znac i zamieszcze pewnie fotorelacje ze swapa ale jeszcze troche minie ;) Dzieki za informacje pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tej budy polecam 2,8 na pojedynczym vanosie.Podwójny vanos zbyt wiele problemów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Do tej budy polecam 2,8 na pojedynczym vanosie.Podwójny vanos zbyt wiele problemów.

 

zbyt wiele problemów? a potrafisz mniej wiecej powiedziec co trzeba przerabiac, z czym bedą problemy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.