Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie chciałbym się przywitać i z góry podziękować za pomoc. Ciesze się że istnieją jeszcze ludzie którzy bez wymiernych korzyści mają jeszcze chęci pomagać innym.

 

Moje BMW to e87 2008 rok 118d 143 km silnik n47. Pisze gdyż wyczerpałem już większość możliwości innego rozwiązania moich problemów.

Sprawa wygląda tak:

Samochód trochę ciężko pali i chodzi tu nie o długie kręcenie rozrusznikiem tylko tak jakby łapał na 2 3 cylindry, ale trwa to dosłownie 1 sek, dodam że lepiej to wygląda przy zimnym silniku. Dodatkowo po odpaleniu czasami trochę nierówno pracuje ale niema reguły czy jest zimny czy ciepły. Korekty wtrysków w inpie są złe na pierwszych 3 cylindrach są wartości koło 1, 2 a czasami nawet 4 sprawdzane na ciepłym i zimnym silniku. Wtryski sprawdzane dwa razy na stole przelewowym w serwisie boscha i parametry nie są idealne ale usłyszałem że jest ok. Kompresja sprawdzana *tyle że prawdopodobnie tylko na zimnym silniku) i też mechanik mówił że jest ok. Był błąd świec żarowych więc wymieniłem moduł i wydaje się być ok (brak błędów). Dodam że po odkręceniu korka wlewu oleju wydają się być mocne przedmuchy, mechanik twierdzi że ponad normatywne ale dlaczego w takim razie wyszła mu kompresja - ściemnia? Jest jeszcze pojawiający się błąd filtra dpf ale podejrzewam że zapycha się gdyż spalanie paliwa nie jest do końca dobre.

Stwierdziłem również że dwa razy przez jakieś 4 tys. km ubyło mi skokowo oleju. Nie na tyle żebym musiał dolewać ale jednak zauważalnie. Płynu chłodzącego nie ubywa.

Bmka jeździ w miarę normalnie, wkręca się na obroty, ma moc tylko wydaje mi się że zużycie paliwa też jest troszkę za duże ale to mogą być moje złe wyobrażenia.

Dodam że byłem również na akcji serwisowej z rozrządem i wymieniono mi napinacz. Serwis oczywiści nie pokusił się podczas sprawdzania rozrządu o jakąś diagnozę, stwierdzili tylko że kolo pasowe na wale może być do wymiany więc wymieniłem.

 

Proszę o poradę co można jeszcze zrobić, ewentualnie o namiar na jakiś warsztat w Krakowie który jest wstanie ogarnąć temat. Na razie wydałem 2.5 tys. a efektów brak.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Naprawdę nikt niema żadnego pomysłu?

Mam jeszcze jednego pytanko czy zatkany filtr cząstek stałych lub niesprawny zawór egr może powodować przedmuchy?

Opublikowano
Kolego wydaję się że twoja jedynka to duży problem z wielkim przebiegiem :( wiele razy już to robiłem polecam z Krakowa Roberta z Sołtysowskiej gośc konkretny i myśle że napewno coś poradzi;-)!

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Opublikowano
Sprawdź kompresje na zimnym problem nazywa sie nierówna kompresja kiedys kupiłem motorek i tak miałem musisz wymienić pierścienie i problem zniknie. Czy woz przykopci przy odpalaniy ?

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Proponuje najpierw zalac cos na czyszczenie wtryskow i pompy CR (na rezerwie!) i przegonic to auto na drodze szybkiego ruchu na wysokich obrotach przez 30-40minut.

Z tego co piszesz twoja usterka jest z tych tanich wiec gdy auto trafi do wlasciwego mechanika skoncza sie twoje problemy.

Filtr paliwa do wymiany,temp silnika do sprawdzenia i tankuj paliwo ON bez biokomponentow.

Objawy typowe przy gdzies przytkanym ukladzie paliwowo-wydechowym.

MADE IN PRL
Opublikowano

Witam,

 

Co do pierwszych odpowiedzi. Kompresja została sprawdzona na zimnym silniku i jest ok. Przebieg auta potwierdzony 168 tys. no chyba że ktoś silnik wymienił.

Filtr paliwa wymieniony. Co do układu paliwowego to zauważyłem że po tych operacja wyciągania wtrysków leje z przelewów.

Układ wydechowy na pewno jest przytkany bo ciągle wyskakuje błąd DPF. Czy to może być przyczyną?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Gdyby kogoś interesowało.

Mój egzemplarz mimo małego przebiegu nie trzymał kompresji na ciepłym silniku. Próba olejowa wykazała że nieszczelny jest dół silnika czyli pierścienie lub cylindry. Samochód sprzedałem po dużo niższej cenie gdyż naprawa dla mnie była za droga (około 6 tys.) To była moja 4 przygoda z BMW i chyba ostatnia. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziękuje za pomoc. Teraz tylko silnik benzynowy, mam wrażenie że diesle obecnie produkowane są z nastawieniem na zyski koncernu (serwis części)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.