Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Chodzi o F30 320d xDrive 2014, 25 tys. przebiegu. Posiadam auto od nowości lecz niestety miałem mały wypadek. Praktycznie całe uderzenie poszło w lewe przednie koło. W ASO wymienili całe zawieszenie, wachacz, kolumne kierowniczą itp. Po odebraniu auta na kierownicy pojawiły się dziwne wibracje. Lecz nie są to wibracje takie jak przy np uszkodzonym czy nie wyważonym kole. Kierownica wykonuje takie małe skręty (drgania) w lewo i w prawo, ale jedynie podczas przyspieszania. Przykładowo jedziemy 50km/h, wciskamy lekko gaz - kierownica zaczyna drgać w lewo i w prawo, odpuszczam gaz - po wibracjach nie ma śladu, wciskam znowu gaz - sytuacja się powtarza... Byłem dwukrotnie w ASO żeby to poprawili. Geometria w porządku, wyważenie kół w porządku. W BMW próbują wmówić mi, że to wina jednaj z opon, która ma takie delikatne rozcięcia na bieżniku od jakiś kamieni (nie wpływa to na prowadzenie, opona trzyma ciśnienie), lecz moim zdaniem jest to niemożliwe, ponieważ na zimowym komplecie kół (nowe felgi i opony, wyważenie ok) sytuacja jest identyczna. Dodatkowo samochód ściąga trochę na prawo. Po ostatniej wizycie w serwisie auto mniej sciąga, ale stało się mało pewne, precyzyjne przy jeździe na wprost. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Moim zdanie to coś z napędem, jakaś półośka albo przekładania kierownicza ze względu na to, że drgania na kierownicy występują jedynie podczas przyspieszania.
Opublikowano
Miałem kiedyś tak samo w a4- drgania tylko podczas dodawania gazu. Z czasem coraz bardziej aż półośka się prawie rozleciała. Po wymianie spokój.
  • 3 lata później...
Opublikowano
dołożę od siebie, że oprócz wibracji przy przyspieszaniu, krzywa ośka, uszkodzony przegub wewnętrzny może powodować jeszcze szarpnięcia przy ruszaniu (manualna skrzynia, automat może być podobnie). mi diagnozowali bezskutecznie w starym samochodzie (FIAT) szarpanie przy ruszaniu i wibracje przy dodawaniu gazu aż do dnia kiedy wewnętrzny przegub się rozleciał całkowicie.
Opublikowano

Ja bym jeszcze sprawdzil wywazenie kol i opony.

Mialem podobny objaw w sluzbowym aucie, drgania przy przyspieszaniu - okazalo sie, ze winne byly zle wywazone kola.

A juz myslalem, ze DSG bedzie do wymiany... szczesliwie- obeszlo sie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.