Skocz do zawartości

330d e46 - brak komunikacji z ECU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Walczę juz dłuższy czas z problemem ale ręce mi już opadają wiec postanowiłem poprosić Was o pomoc.

Auto jak w tytule e46 330d 2002r, tylko złącze OBD2. Odpala, jeździ, równo pracuje. Jakiś czas temu straciłem całkowicie komunikację zarówno z ECU jak i pozostałymi modułami. Napięcie na pinach 7 i 8 w obd wynosiło około 0.4V (na zapłonie). Poszukałem trochę i znalazłem informacje o czujniku kąta skrętu, który to potrafi zakłócić komunikację. I bingo wróciła komunikacja z tym że tylko na pinie 8 (napięcie wynosi teraz 8V). Pin 7 czyli połączenie ze sterownikiem silnika nadal nie działa - napięcie na zapłonie wynosi 0.36V.

I tu mam kilka pytań:

- co może być przyczyną braku komunikacji ze sterownikiem silnika?

- chciałbym podpiąć ecu na "stole" aby sprawdzić czy bez podpiętych modułów jest komunikacja z samym sterownikiem. Jak należałoby zasilić ecu, które piny?

- obecnie mam na pinie 8 napięcie 8V zarówno bez zapłonu jak i po włączeniu zapłonu. Czy nie powinno być 0V gdy zapłon nie jest załączony? Co to może oznaczać: zwarcie, źle działający przekaźnik etc?

- dziwna rzecz jest też z czujnikiem kąta skrętu, mianowicie jeśli go podepnę tracę komunikację na pinie 8 ale DSC działa poprawnie i go nie dezaktywuje, jeśli ten czujnik jest walnięty to powinien chyba odrazu zgłosić błąd i rozłączyć DSC prawda?

Jeśli chodzi o jakieś usterki to mam uszkodzony elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej, nie działa klima, po podpięciu pod kompa wywalił błąd czujnika poziomowania xenonów przedni. Do auta nie było montowane nic niefabrycznego ( radio, alarm etc.)

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

s3booo

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W moim przypadku to:

 

Przekaźnik

Sterownik świec żarowych

 

Pobocznie wymieniony został

 

termostat egr

Czy mam rozumieć, że w twoim wypadku przekaźnik i sterownik świec był winny braku komunikacji?

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej wszystkim, nadal walczę z brakiem komunikacji z ecu w związku z czym mam kilka pytań, może ktoś pomoże.

- chciałbym sprawdzić zasilanie na ecu, czy mogę bez obaw odłączyć 9-pinowy wtyk zasilający od ecu i zmierzyć napięcie? Zasilanie jest po zapłonie, czy odłączając ecu z zasilania i przekręcając zapłon niczego nie rozkoduje?

- INPA i DIS zrywają mi połączenie po odpaleniu silnika, co może być przyczyną, co sprawdzić, od czego zacząć?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

P.S.

Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły do pozostałych problemów i pytań z tego wątku, będę bardzo wdzięczny.

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.