Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 588
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hi,

narzędzie do wgrywania trzeba kupić (na chwile obecna żadne mppsy, kessy, galeciaki w wersji chinskiej nie obsluguja wgrywania map na sterownik skrzyni) - tylko ten xhp.

Jeżeli chodzi o sam tryb manualny to jest to naprawdę proste bo jest na sieci definicja/opis/ map (niepełna ale na to wystarczy) do TunerPro i się to ustawia, wgrywa i cieszymy się trybem manualnym

Technicznie punk zmiany biegu to obroty wałka na wyjściu ze skrzyni (nie silnika ale za skrzynią czyli po uwzględnieniu przełożenia danego biegu)

 

Zależny jest ten punkt od

- z jakiego biegu mamy zmieniać (np z 2->3, 3->2)

- w którą stronę (redukcja czy wyżej)

-stopnia wcisniecia gazu (albo momentu /nie pamietam z pamieci)

- w jakim trybie jestesmy (D, M, S ...)

 

Ja trybu manualnego nie robiłem bo nie chcę ale wystarczy ustawić obroty do zmiany odpowiadające obrotom typu 8tys na silniku i możesz do woli katować.

Podnosiłem u siebie punkt zmiany biegów w górę ale nie wyłączałem przerzutki wyżej (zapomnę się i jeszcze silnik w kosmos wyślę)- za to zezwalam bez redukcji schodzić skrzyni z obrotami niżej co wg moich obserwacji redukuje zużycie w mieście (możesz jechać z obrotami 1200 jak ciapa i zredukuje dopiero jak depniesz)

Można też zredukować czas zmiany biegów w teorii ale czy to mi wyszło... no nie wiem jak miałbym to sprawdzić. Nie kupowałem "stagów" więc nie wiem co więcej oferują

W Twoim przypadku zakładam, że moc trzyma się wysoko i warto nawet w trybie D podnieść punkt zmiany biegów przy pełnym bucie (u mnie przy 330xd gdzie moc /po wieeeelllluuuuu modach / wyszła przy około 4500 to było wręcz konieczne

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Podnosiłem u siebie punkt zmiany biegów w górę ale nie wyłączałem przerzutki wyżej (zapomnę się i jeszcze silnik w kosmos wyślę)

 

Nie powinno byc odciecia na silniku ? Czy po prostu nie chciales go przegrzac.

E92 335d Stage H
Opublikowano
Jest odcinka na silniku wiec raczej nie ma opcji przekrecic ;) A co do "true manual" to nie chodzi oto ze chce zawsze krecic silnik do max. bo i tak zeby osiagi byly najlepsze to trzeba zmieniac bieg jakos przy ok 4.5k Chodzi tu o fakt dynamicznego ruszania gdzie kola sie slizgaja obroty czybuja w gore i oczywiscie skrzynia zmieni bieg :mad2: A juz na torze jak jezdzisz to tez trzeba sie strasznie pilnowac bo dojeżdżasz do zakrętu a tu nagle pyk zmiana biegu a 2s potem juz musisz hamowac i redukowac... bezsensu dla mnie tryb "manualny" powinien by default nie zmieniac biegów na wyższe, jedyne co to moze sobie redukować zeby auto nie zgaslo ale w 2 strone moim zdaniem jest to jakis absurd :mad2:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Jest odcinka na silniku wiec raczej nie ma opcji przekrecic ;) A co do "true manual" to nie chodzi oto ze chce zawsze krecic silnik do max. bo i tak zeby osiagi byly najlepsze to trzeba zmieniac bieg jakos przy ok 4.5k Chodzi tu o fakt dynamicznego ruszania gdzie kola sie slizgaja obroty czybuja w gore i oczywiscie skrzynia zmieni bieg :mad2: A juz na torze jak jezdzisz to tez trzeba sie strasznie pilnowac bo dojeżdżasz do zakrętu a tu nagle pyk zmiana biegu a 2s potem juz musisz hamowac i redukowac... bezsensu dla mnie tryb "manualny" powinien by default nie zmieniac biegów na wyższe, jedyne co to moze sobie redukować zeby auto nie zgaslo ale w 2 strone moim zdaniem jest to jakis absurd :mad2:

Piękna galeria i piękny wózek :cool2:

Szkoda tylko że dopiero teraz tu zawitałem, nie będę za dużo się rozpisywał bo nie ma do czego się doczepić jedynie można w samych superlatywach pisać ale chyba to co napisałem wcześniej wystarczy :wink: :P

Chciałem tylko napisać bo to mnie zaciekawiło na temat manualnej zmiany biegów w twojej skrzyni automatycznej piszesz że manualnym trybie zmienia biegi na wyższe sam? Nie redukuje Ci biegów na niższe?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Hej nie nie troche mnie zle zrozumiales :) albo ja zle napisalem. Obecnie mam automat jak kazdy z nas, czyli we wszystkich trybach jak dojdzie do konca zakresu obrotowego to wbija wyższy bieg, jak dojdzie do minimum to redukuje. Ten mod podobno robi tak ze jak mamy tryb manualny to jak dojdziemy do max obrotow to nie wbije nam wyzszego biegu :twisted: czyli tak jak jest to w skrzyniach DCT/DKG. Przy minimalnych dalej zostaje redukcja bo inaczej auto by raczej gasło :) Moim zdaniem nasze skrzynie powinny sie tak zachowywać by default ale niemiecka mysl techniczna stwierdziła inaczej :p

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Witadało mi sie ze @Adrianadernew kiedys pisal u siebie w temacie (viewtopic.php?f=158&t=292562) o tym ze u niego jednak skrzynia w manualu nie przebija biegów. Napisze do niego z ciekaowsci ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Wersja IS troche rozni sie od zwyklej 335i DKG np. On ma procedure startu a u mnie nawet nie mozna bylo tego zakodowac
Opublikowano
A to mnie zaskoczyłeś teraz bylem przekonany, ze każda wersja ze skrzynia DTC ma procedure startu i ten tryb "true manual". A tu nie dosc, ze nie ma to jeszcze nie mozna zakodowac... :duh:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

U mnie na manualu nie przebija do góry.

Do dołu już tak ( inaczej by zgasł :p )

Golf IV 1.9 tdi - ex

E60 530xd - ex

Panamera 970 - ex

e92 335is - ex

A4 B9 2.0T - ex

F36 430i - ex

M6 F06 Gran Coupe Competition - ex.

X3 F25 35i

Opublikowano
Hej nie nie troche mnie zle zrozumiales :) albo ja zle napisalem. Obecnie mam automat jak kazdy z nas, czyli we wszystkich trybach jak dojdzie do konca zakresu obrotowego to wbija wyższy bieg, jak dojdzie do minimum to redukuje. Ten mod podobno robi tak ze jak mamy tryb manualny to jak dojdziemy do max obrotow to nie wbije nam wyzszego biegu :twisted: czyli tak jak jest to w skrzyniach DCT/DKG. Przy minimalnych dalej zostaje redukcja bo inaczej auto by raczej gasło :) Moim zdaniem nasze skrzynie powinny sie tak zachowywać by default ale niemiecka mysl techniczna stwierdziła inaczej :p

Najwidoczniej źle zrozumiałem ale zastanawiam się po co jest to potrzebne by skrzynia kręciła do końca i nie zmieniała biegu na wyższy w dieslu moment obrotowy najwyższy i tak jest osiągany przy niższych obrotach a moc i tak przy najwyższych obrotach drastycznie maleje więc po co to potrzebne?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Przydałoby się chociażby przy "kręceniu bączków" zimą żeby nie przerzucał biegu na wyższy.
Opublikowano
Przydałoby się chociażby przy "kręceniu bączków" zimą żeby nie przerzucał biegu na wyższy.

To prawda, chyba jedynie do tego by się przydało :wink: :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Nah, przede wszystkim zyskuje sie przewidywalnosc i pelna kontrole nad silnikiem. W jezdzie po ulicy to niezbyt pomaga - tu juz lepsze jest usuniecie kickdowna - ale do jazdy sportowej to jest wrecz mus :) Nagla zmiana momentu na tylniej osi w srodku zakretu moze byc zabojcza :)

 

Bo baczki to mozna na suchym krecic bez tego ;-)

E92 335d Stage H
Opublikowano

Hehe dokladnie :8) jak dlamnie to:

 

- do zabawy w zime

- jest opcja burnout'a ^^

- przy dynamicznym ruszaniu w kiepskich warunkach deszcz/śnieg a po chipie to wystarczy nawet kiepski asfalt koła sie ślizgają obroty rosna i juz mamy 2 bieg a auto ledwo ruszyło ;)

- jak juz wspominałem jazda na torze przykład: zbliżam sie do zakrętu skrzynia wbija mi wyższy bieg a ja 1s pozniej zaczynam hamowac.. :mad2: juz ta sekunde auto moglo by wytrzymac na odcince...

 

Generalnie wszystko co powyżej sprowadza sie do fanu z jazdy i posiadania większej kontroli nad autem. Oczywiste w 80/90% czasu i dla większości os. to co daje bmw by default jest wystarczające i większości nie przeszkadza zmiana biegu automatycznie na wyższy. Mi jednak troszke tej "kontroli" brakuje.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

:lol: :lol: :lol:

 

Troche tak ;) ale jak to sie mawia... jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :lol: Chodzilo mi po glowie m3 ale niestety robie calkiem sporo km rocznie i to byłaby bardzo nierozsądna decyzja zwlaszcza e92 z v8 :lol: Powoli mysle ze jako next bedzie wlasnie m3 f80 :twisted: ale to tak moze za rok jesli wszystko dobrze pójdzie. Na chwile obecna jeszcze podłubie przy tej :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
:lol: :lol: :lol:

 

Troche tak ;) ale jak to sie mawia... jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :lol: Chodzilo mi po glowie m3 ale niestety robie calkiem sporo km rocznie i to byłaby bardzo nierozsądna decyzja zwlaszcza e92 z v8 :lol: Powoli mysle ze jako next bedzie wlasnie m3 f80 :twisted: ale to tak moze za rok jesli wszystko dobrze pójdzie. Na chwile obecna jeszcze podłubie przy tej :)

 

Widzę, że idziemy w podobnym kierunku - też w planach seria F tylko że M4.

Opublikowano
Dobrze przynajmniej sobie nie podkupimy ^^ teraz jest bardzo fajny egzemplarz: http://allegro.pl/show_item.php?item=6893173754#426452cc8c Tez myślałem nad M4 ale no juz bede chcial miec bardziej "praktyczne" auto :lol: chyba ze trafi sie naprawdę fajna M4 ale to to jakos za rok bede szukal. Teraz sobie zerkam od czasu do czasu i niestety 95% to USA :( ta co podeslalem jest wlasnie dlatego ciekawa bo 1 wlasiciel salon pl itp itd wiec spory +. Jak ktos szuka mysle ze warto sie zainteresowac ^^

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Widziałem ją. Osobiście USA mi nie przeszkadza dopóki wiem w jakim stanie przyjechała do PL i co zostało naprawione.

Mam już na oku jedną która możliwe, że będzie na sprzedaż na wiosnę czyli tak, jak planuję zakup. Też USA ale bardzo fajnie zrobiona - 550km/700Nm, pełen performance z zewnątrz i sporo innych dodatków.

Zobaczę też co się pojawi na wiosnę bo to już powinien być ten moment kiedy zacznie się wychodzenie z 3letnich leasingów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.