Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moim zdaniem też za bardzo przesadzacie z tym motywem USA to zło :). Jeżeli wie się co z autem było nie tak i zostało to zrobione po ludzku to w czym problem ? :)
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
  • Odpowiedzi 588
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podnosiłem u siebie punkt zmiany biegów w górę ale nie wyłączałem przerzutki wyżej (zapomnę się i jeszcze silnik w kosmos wyślę)

Nie powinno byc odciecia na silniku ? Czy po prostu nie chciales go przegrzac.

 

ja tez mam wysoko... prawde mowiac bardziej chodzi o cos takiego moim zdaniem:

reczna zmiana begow w klasycznej skrzyni biegow to w sumie durnoctwo - mam wady 2 rodzajow skrzyn biegow - trzeba je recznie zmieniac jak w manualu i mamy poslizgi w konwerterze jak w automacie - aby pozostac na wyzszcyh obrotach (agresywana jazda) przy odpuszczaniu gazu wystarczy S

Nie wiem jak inni ale na codzien jezdze w D ... nie mam wiec sprawnosci w poslugiwaniu sie lopatkami i nie potrafilbym z nich skutecznie skorzystac na torze a w jezdzie na wprost (przeciez i tak przy pelnym bucie na D tak mam przeprogramowana skrzynie, ze biegi zmienia wysoko) Na torze w emocjach zamiast plus wbilbym przy 4.5tys minus itp - zero plusow a ryzyko, ze cos kleknie

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Nie chodzi tylko o krecenie do 4500 obr a tym, ze na D skrzynia wolno sie kreci, na S szybciej a uzywanie manuala to nie tylko wlasnie krecenie a lepsze przyspieszenie.

Sprawdz czasy na D i w manualu, a zobaczysz jaka jest roznica. Dla mnie nawet DS jest zbyt wolne czasem a manual od razu reaguje na gaz.

Ja nie wyobrazam sobie braku lopatek w swoim pojezdzie :cool2:

Opublikowano
Po prostu majac kontrole nad pelnym pasmem masz kontrole nad momentem. Na prostej mozesz latac sobie automatem, ale jak chcesz szybko pokonywac zakrety musisz sterowac nadsterownoscia / podsterownoscia gazem. Jak Ci nagle cos zbije bieg i spadnie moment przez co dostaniesz kopa podsterownosci to mozesz szybko skonczyc na drzewie.
E92 335d Stage H
Opublikowano

Musisz miec calkowicie wylaczona kontrole, bo ja latam na manualu non stop z wlaczona albo czasem na pierwszym stopniu wylaczona i jakos prawie 4 lata jest super.

Przy wylaczonej nawet na D bez puszczenia gazu ciezko opanowac taki moment.

Poprostu uwielabiam manual, bo D jest do zamulania po miescie

Opublikowano

Nie rozumiemy sie. Jezdzac sportowo nie chcesz by cokolwiek robilo sie automatycznie. Wiec nie chcesz by nastepowal automatyczny upshift gdy zblizasz sie do redline. Chcesz miec silnik na odcieciu.

 

To ze masz wszelakie kontrole wylaczone to oczywiste.

E92 335d Stage H
Opublikowano

mam tak przeprogramowanego tiptronica, ze zarowno w D jak i M czy S biegi przy pelnym bucie zmienia mi przy tych samych obrotach bliskich 5 tys ( ktore dopasowalem sobie bo mojego wykresu mocy/punktu max moc) Nie jezdze na tor wiec jak dla mnie tryb manualny to w sumie bajer, bo bez czestego uzywania go nie ma szans na bezbledne wykorzystanie go w stresie/emocjach.

Gdybym chcial jezdzic na tor to kupilbym sobie do tego auto.. nie wiem jakie (moze 4x4 turbo benzyne, moze do driftu cos a moze np przednionapedowke wolnossaca wcelowana w jakas klase pojemnosciowa) ale jestem pewny, ze nie bylby to samochod z automatyczna skrzynia biegow oparta o konwerter (zwyczajnie to jak proba robienia z helikoptera lodzi podwodnej)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Nie no umnie nawet nie ma sensu na chwile obecna krecenie powyzej 4500, a tyle ma ustawiona skrzynia, bo juz wtedy mocy nie bedzie. Jak wpadnie hybryda i wyleca klapki to wtedy mozna pomyslec, a skrzynia dostanie upgrade softu z olejem.

 

Musze sprawdzic czy zmienia przy 4500 w manualu, bo u mnie jest lci, a tu skrzynia inaczej pracuje niz w pre lci 335d.

 

Co do czasow, to nie jest tak zle, bo widzialem filmik jak 370km 330d e90 lci chyba na m pakowym zawieszeniu(moge sie mylic) goni c63 na torze i caly czas daje rade. Nie raz juz ktos mowil dobrze o 335d na torze nawet w seryjnych zawieszeniu. Nie mowie, ze jest bajka, ale nie jest tak zle. Oczywiscie zawiecha musi byc zdrowa, a nie do wymiany kazdy element

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak wpadnie hybryda i wyleca klapki to wtedy mozna pomyslec,

klapki w silniku N57 sa tak wymyslone, ze nie wpadna (nie sa "pionowo" ale poziomo jakby nadziane na ruszt - metalowy pret)... ja je usuwalem ale czy to mod na plus czy minus ciezko powiedziec - nie wpadna i tez przez nie od spodu kolektor nie bedzie ciekl

Prawie na bank gniazda klapek blizej wlotu (w silnikach przedliftowych N... od strony grodzi /kolektor dolotowy zawiniety jest o 180 stopnu) beda mocno przewezone od syfu z EGRa

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Klapki zdecydowanie poprawiaja spalanie mieszanki jak sa ;) Mozna oczywiscie je wywalic i popawic mape ale... spalanie jest o wiele mniej rownomierne.
E92 335d Stage H
Opublikowano
ja u siebie zostawiłem wszystko seryjne ,kolektor nowy ,egr,przepustnica ,wszystko czyste .jak będę tuningował auto powyżej 450 hp to wtedy wymienię egr,przepustnicę ,
Opublikowano

@przemek4net żeby auto jechało potrzebne jest tez powietrze nie tylko paliwo :) Jak wiadomo klapki zabierają troszkę miejsca w kolektorze jesli je usuwamy teoretycznie powiększamy lekko "dolot". O klapkach bylo juz mega duzo tematow :) Plecam poszukać sobie wpisu @Roger-Nysa mysle ze znacząco wyczerpał temat (nie chce linkować bo temat z innego forum)

 

@w1lq nie wydaje mi sie ze one maja jakikolwiek wpływ na spalanie mieszanki, działają 0/1 albo otwarte albo zamkniete :) Za stosunek paliwa do powietrza odpowiada przepływomierz, turbina, zawór podciśnienia i ECU.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Dobra czas na maly update. Ostatnio cisza, oprócz zwykłej eksploatacji czyli płyny i oleje standardowo po ok. 15k to nic sie nie działo. Dzisiaj dotarla do mnie mala paczka zza wielkiej wody :)

 

C2Upaws.jpg

PC3CV9P.jpg

76TSwLn.jpg

 

Jak widać wleci niebawem Catch Tank a na obecna chwile planuje jeszcze:

 

- zrobienie obiecanych pomiarów RaceLogickiem + wykres z innej hamowni

- polakierowanie przedniego zderzaka (odpryski od kamieni itp. :mad2: )

- wypolerowanie kloszy przednich + halogenow

- delikatna ciemna folia na przednie lampy

- żółta folia na halogeny :)

- zrobienie "rantu" na felgach

- wosk przed zima

 

I na tym chyba powoli moja przygoda z modami sie zakończy. Bo w niedalekiej przyszłości w okolicach nowego roku prawdopodobnie auto będzie szukało nowego domu :) A sam mam w planach dorwać coś ciekawego w gre wchodzi: M3 f80, M4 f82 lub M2 f22 generalnie będzie to dość ciężki wybór bo każde z tych aut ma + i - Pod uwagę brałem jeszcze nie BMW ale jakos inne auta do mnie nie przemawiają zwłaszcza ze chce miec RWD :twisted: W gre wchodziło jeszcze GLA AMG i RS3 ale tu taka mala ciekawostka bo niestety potrzebuje tez w miare "normalny" bagażnik :lol: A uwaga! RS3 ma 280l :lol: :lol: tak tak nie 380l jak normalne A3. Do RS3 zapakowali cos grajacego i jest marne 280l gdzie z zewnątrz wydaje sie chyba największym. GLA już sensowne 420l a M2 390l (e92 440l) Fakt ten zupełnie zdyskwalifikował Audi :lol: co do GLA to troszkę śmieszy mnie ten silniczek od kosiarki 2l mocy moze i ma ale bez przesady 2l w AMG :lol: Tak wiec zwyciazca plebiscytu zostało BMW :8)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Osobiście bardzo nie lubie down sizungu szczególnie w takich autach ;) A tak przy okazji orientuje sie ktos czy w PL ewentualnie u naszego sąsiada organizowane jest cos podobnego jak "Porsche Driving Experience" czy tam mercedes ma podobna impreze z AMG? Oczywiście chodzi o jazdy BMW M* :mrgreen: to mogloby mi pomoc w podjęciu decyzji.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Robią czasem takie imprezy dla klientów. Przejdź się do salonu BMW, wykaż zainteresowanie zakupem i poproś żeby w przypadku takiej imprezy brali Cię pod uwagę. Koszt to 3tys netto. Info z ostatniego wydarzenia poniżej:

 

Szanowni Państwo,

 

Mam przyjemności przekazać informację o nadchodzącym wydarzeniu z pod znaku M Power..

 

Wielkimi krokami zbliża BMW M Grand Tour

 

Dzięki temu będzie niepowtarzalna okazja spotkania z samochodami BMW M Power na Torze Poznań w dniu 06.06.2017.

 

Opis wydarzenia BMW M Grand Tour

 

Cena uczestnictwa wynosi 3 000 PLN netto/osoba,

 

Koszt uczestnictwa osoby towarzyszącej wynosi 600 PLN netto/osoba. Koszt uwzględnia: catering na torze, kolację, program wieczorny, nocleg w pokoju z głównym uczestnikiem. Osoby towarzyszące mogą brać udział w wybranych ćwiczeniach na torze w charakterze zarówno pasażera, jak i kierowcy. Zastrzegamy, że ćwiczenia na torach odbywają się w określonych ramach czasowych. Jazda osoby towarzyszącej za kierownicą skraca czas jazdy głównego uczestnika.

 

W ramach programu wydarzenia, po aktywnościach na torze zapewniamy klientom kolację oraz nocleg w hotelu PURO w Poznaniu. Wyjazd jest zaplanowany kolejnego dnia.

 

Więcej szczegółów znajdziecie Państwo pod tym linkiem:

 

http://www.bmwmgrandtour.pl/

 

 

Flota będzie podzielona na dwie grupy.

 

Do testowania na torze będą następujące modele:

 

- 3x M2 Coupe

- M3

- 2x M4 Coupe

- X6 M

- M6 Gran Coupe

- M760Li xDrive

 

Do jazd krajobrazowych będą przeznaczone następujące modele:

 

- 2x M2 Coupe

- M3

- M4 Coupe

- M4 Convertible

- X5 M

- M760Li xDrive

- 540i xDrive

- M240i xDrive

- 430i xDrive Cabrio

Opublikowano
@przemek4net żeby auto jechało potrzebne jest tez powietrze nie tylko paliwo :) Jak wiadomo klapki zabierają troszkę miejsca w kolektorze jesli je usuwamy teoretycznie powiększamy lekko "dolot". O klapkach bylo juz mega duzo tematow :) Plecam poszukać sobie wpisu @Roger-Nysa mysle ze znacząco wyczerpał temat (nie chce linkować bo temat z innego forum)

 

@w1lq nie wydaje mi sie ze one maja jakikolwiek wpływ na spalanie mieszanki, działają 0/1 albo otwarte albo zamkniete :) Za stosunek paliwa do powietrza odpowiada przepływomierz, turbina, zawór podciśnienia i ECU.

 

Nie chodzi o stosunek - chodzi o to jak rownomiernie rozproszony jest tlen w cylindrze. Klapki wprowadzaja zawirowania, co sprawia, ze na wolniejszych obrotach mieszanka rowniej sie spala. Ma to marginalny acz zauwazalny wplyw na moc na niskich obrotach, ale o wiele bardziej wplywa na emisje.

E92 335d Stage H
Opublikowano

hi,

o roli klapek dyskutowac nie chce - gdyby ktos mi je z auta usunal bez mojej wiedzy to bym sie nie skapowal

 

Lepszy temat - dzien z M za "przystepna cene"

czyli z vat to beda prawie 4 patyki - ktos prowadzi liste kolejkowa? :D

Impreza bedzie polegala na pogawedce, opowiedzeniu o autach. marce, torze i przejazadzkach z tym, ze wiekszosc czasu bedzie sie oczekiwalo na swoja kolej /auto jest tylko kilka a ludzi bedzie ze 30?/ (bedzie stol z zarciem ale pewnie bez wodki -)...no i nocleg i moze impa wieczorna (pewnie juz z wodka :D )

Wierze, ze to przemile spedzony dzien tyle, ze cena....

 

Alternatywa budzet ale nie z budzet autami

Bez niczego za ok tysiaka moge sobie wziac np na jeden dzien takie oto autko

93f7f3c9c21e79c1med.jpg

 

Konkretnie bmw m3 za nawet mniejsze pieniadze wzieli moi koledzy w 4ke z wypozyczalni jak byli w Monachium i cala noc ujezdzali

 

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Napewno przed taka impreza dopytał bym o szczegóły (czyli ile jazdy po torze ile ludzi itp.) Ceny nie komentuje chyba jest w miare przystepna w Porshe to jest ok 1k euro netto. Zakładając, ze moze byc tam z 1-2h jazdy na osobe to raczej oplacalne bo auto spali pewnie z bak paliwa na godzine + znaczne zużycie opon, nie wspominając juz o reszcie elementów :) Napewno bede czegos takiego szukal wiec jesli ktos ma konkrety jakiejs imprezy dawac znac :)

 

@przemek4net nad opcja wypozyczenia tez myslalem i jesli nic sensownego nie znajde to moze sie tak skonczyc, bo jazda testowa z salonu to bezsensu chyba ze sie trafi fajny gosc, jak jezdzilem 440i byl ok ale jak jezdzilem x5 kiedys to kontroli trakcji nie pozwolil wylaczyc :lol: nawet w 1 stopniu....

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W aucie od ostatniego czasu nic sie nie zmieniło, ale z racji ze bylem na torze konkretnie SilesiaRing postanowiłem, ze zdam krotka relacje z tego jak spisalo sie auto oraz jak wyglada tor :) Jesli chodzi o tor to jest on nowy i moim zdaniem za**** ma ponad 3,6km fajne zakrety a co najwazniejsze bezpieczne pobocze :norty: Bralem udzial w open tracku i udalo mi sie smigac lacznie 1.5h - 3 serie po 20min i 2 po 15min Ogolnie zecz biorac byly tam same "pro" auta :lol: jesli chcialbys sie tam czyms wyrownic to raczej nie bmw m ani nie porshe bo bylo ich naprawde duzo :lol: Jestem mega zadowolony z auta bo na prostej ktora ma 750m (na koncu predkosc dochodzila do 200km/h) żadne porshe czy inne auto nie bylo w stanie mnie dojsc :twisted: a na zakretach tez nie jednemu siedzialem na tylnym zderzaku. Reasumując świetna impreza swietne auta, szkoda tylko ze bylo mokro i wylanczanie kontroli trakcji w pelni mijało sie z celem bo na prostej kola staly by w miejscu ;) Co do auta to po zakończeniu jazdy na kompi dostalem info o tym ze klocki sie koncza, zanim pojechalem na tor mialem info ze na przednich zrobie jeszcze z 8k po jazdach byl 1k sprawdziłem ich stan i fakt jest juz ich malo, niebawem bede musial kupic nowe. Pewne jest ze beda to te same EBC Yellow sa genialne na torze ani razu sie nie przegarzly a przy normalnej jezdzie tez daja spokojnie rade :) Swoja droga nie wiedziałem ze BMW jakos oblicza stopien zuzycia mysiailem ze to kwestia przebiegu ;) Dodatkowo na koniec ostatniej serii zagotowałem i przegrzałem plyn hamulcowy który tez poleci do wymiany. Zaliczyłem tez jedna wylotke z toru na pas zieleni na szczęście jak wspominałem jest tam calkiem bezpiecznie i tylko mnie wyobracało kilka razy i w zasadzie nic nie uszkodzilem. Jedynie lekko pekla oslona pod silnikiem i zderzaka ale one juz byly nadszarpnięte krawężnikami wiec to i tak bylo do roboty bo trzymało sie to na blachowkrętach :roll: Miesiac temu umawialem sie z lakiernikiem i termin akurat przypada na poniedzialek ;)

 

A tu kilka fotek:

BY4GYtM.jpg

EnSku2J.jpg

L9dOu5k.jpg

1UB6QXF.jpg

PsPva3M.jpg

mpGDp8M.jpg

 

A i jeszcze jedna mala rzecz mialem 3 nieoryginalne dikielki ktore od temperatury zmienily ksztalt i poodpadaly tak wiec teraz stwierdzilem ze ide tylko w OEM:

cfoV4Qn.jpg

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Na początek mały update a potem sesja :8) Wleciała nowa osłona pod silnik bo stara była juz pokrzywiona i połamana.

 

veen7wU.jpg

QCW1kCA.jpg

 

Z racji ze ostatnie jazdy zjadły mi prawie całe klocki nowy secik juz do mnie dotarł i bedzie montowany w następnym tygodniu

 

rJknwTS.jpg

I0Almbq.jpg

 

Mialem zamiar kupic EBC Yellow ale jednak po malym researchu postanowiłem dać szanse Hawk'owi HPS 5.0 :) Maja bardzo pozytywne opinie i podobno nie zużywają sie tak szybko jak EBC poczekamy zobaczymy napewno za jakis czas dam znac co lepsze :)

 

Z racji ze przedni zderzak juz swoje przeszedł, mial odpryski lakieru i a od spodu był popekany, oddalem go do lakiernika. Przy okazji odczyściłem klosze halogenów i okleiłem je na żółto. Ostatnio zainstirowala mnie troszke sesja kolegi @w1lq i postanowilem isc w jego slady :lol: wyszlo mi troche gorzej no ale coz, nie kazdy ma talen do fotek :lol:

 

2FByMBN.jpg

HLXND2v.jpg

qJv8hR2.jpg

CtS8Noh.jpg

mF3hAFA.jpg

KB3G8jp.jpg

7zrI82N.jpg

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.