Skocz do zawartości

BMW E46 320i, wymiana/regeneracja dyferencjału


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Posiadam BMW e46 320i 170KM, rocznik 2001.

Od dłuższego czasu mam takie głuche puknięcia przy wrzucaniu pierwszego, drugiego, czasami trzebiego, oraz wstecznego biegu.

Przyszedł w końcu czas żeby się tym zająć i tu pojawiają się moje pytania.

 

Wiem że temat był już poruszany, ale chyba nigdy nie zostało napisane jak operacje na żywym pacjencie przeprowadzić od początku do końca, a nie ukrywam że żaden ze mnie mechanik.

 

Możliwe jest że te puknięcia występują z powodu braku oleju w moście? Czy uzupełnienie tego oleju i uszczelnienie może przynieść jakąś poprawę? Może jakieś tuleje, poduszki albo inne rzeczy mogą być przyczyną tej usterki?

Czy wie ktoś jaki jest orientacyjny koszt regeneracji takiego dyferencjału? Jest w ogóle sens to robić?

Jak sprawdzić co rzeczywiście jest przyczyną, jadąc do pierwszej lepszej stacji kontroli pojazdów będą wstanie mi to jasno określić?

Ma ktoś może namiar na kogoś z Wrocławia lub okolic kto robił coś takiego albo zajmował się czymś takim?

Jaki modeł dyferencjału ewentualnie szukać? Gdzie mogę to sprawdzić?

No i jeszcze jedno z ważniejszych pytań, przy ewentualnej regeneracji, lub wymianie dyferencjału jakie części dodatkowo trzeba dokupić? Co się zawsze przy okazji wymienia. Chciałbym mieć jakieś chociaż szczątkowe pojęcie zanim pojadę do jakiegoś mechanika :)

 

Na allegro znalazłem tylko coś takiego:

http://allegro.pl/bmw-e46-3-38-dyfer-dyferencjal-320i-i5657055899.html

Co o tym myślicie? Informacje na aukcji niestety nie istnieją, o co pytać przy ewentualnym kupnie używanego dyferencjału?

 

Za odpowiedzi na każde pojedyńcze pytanie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Edytowane przez Baczek1990zg
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Jeszcze nic przy tym nie grzebałem szczerze mówiąc. Także dopiero zaczynam rozpracowywać tą usterkę. A wymiana tulei może coś zmienić?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znajdź galerię użytkownika szymon-o. Tam jest opisane ze zdjęciami jak wymienić tylne zawieszenie i która tuleja jest przyczyną stukania.
Opublikowano
Skąd pewność że to tuleja jest uszkodzona?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
A skąd pewność iż to dyfer?.Jeśli masz to zrobić dobrze to powinieneś wymienić wszystkie.Stuka prawdopodobnie 9 [lub progowe], tak czy inaczej rozpinasz zawieszenie zatem nie warto zmieniać częściowo i za jakiś czas znów wszystko rozpinać płacąc ponownie, robiąc geometrię i tracąc czas.Każdy robi jak chce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze nic przy tym nie grzebałem szczerze mówiąc. Także dopiero zaczynam rozpracowywać tą usterkę. A wymiana tulei może coś zmienić?

 

Temat poruszany raz na miesiąc... Nie szukałeś. Poczytaj, porównaj ze swoimi objawami i działaj. To tylko jeden z tematów znaleziony na szybko.

viewtopic.php?f=69&t=94538

Na pewno pisał też o tym szymon-o w swojej galerii i zdjęcia wrzucał.

Opublikowano

Nie mam pewności że to dyfer :) co więcej nie mam pojęcia co to może być, dlatego stworzyłem ten temat bo nawet nie wiem od czego zacząć.

Prawdopodobnie zaczne od wymiany tych tulei, wymienie chyba od razu cały (podejrzewam że nie są to jakieś wielkie pieniądze). Dodatkowo spytam czy da się uszczelnić ten dyfer bo trochę mi cieknie i wymienie olej.

 

@lord_Simon trochę na ten temat czytałem, tylko informacje są czesto mocno rozproszone i nieprecyzyjne. Mechanikiem nie jestem i tak naprawdę to zakładając ten temat potrzebowałem podpowiedzi od czego konkretnie zacząć. Jak sprawdzić co jest przyczyną, dokąd z tym jechać i mniej więcej mieć pojęcie o kosztach. Czytając te wszystkie tematy, jest mnóstwo linków do kolejnych i tak w kółko :)

 

PS nie mogę znaleźć tej galerii szymon-o

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej zacząć od poszukiwań na forum. Tu masz dobry temat ze stukaniem i w dodatku rozwiązany: viewtopic.php?f=69&t=272587 Na stronie 2 masz szczegółowe koszty. Ja bym się za to nie brał sam, nie mając pojęcia o mechanice. Koszt no niestety spory, bo jak chcesz zrobić porządnie to same części koło "tysiaka".

 

Galeria szymona-o

viewtopic.php?f=159&t=162704

Opublikowano

Źle się zrozumieliśmy :) nawet przez głowę nie przeszło mi żebym sam miał się tym zająć. Po prostu pytałem żeby rozpoznać mniej więcej przyczynę i ewentualne koszty. Niestety nie mam żadnego takiego mechanika któremu ufałbym w stu procentach także szukam jakiś informacji żeby nie zrobił mnie nikt w balona i przy okazji wymiany czegoś nie wymyślił przykładowo pieć innych rzeczy. Chciałbym wiedzieć co naprawdę warto wymienić przy ewentualnej wymianie tych tulei itp. żeby potem nie rozbierać tego drugi raz.

 

Jutro jak będę miał trochę więcej czasu to przestudiuje te linki od ciebie :)

Dzięki.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.