Skocz do zawartości

E36 M50 Nowa chłodnica i problem z odpowietrzeniem i dmuchaw


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam. Mój problem jest następujący.

Mam BMW 320 E36 z silnikiem M50, wymieniłem dziś chłodnice na całkiem nową, poniewaz miałem problemy z ogrzewaniem i przegrzewającym sie silnikiem przy trochę mocniejszej jedzie wiec podejrzewałem o to chłodnice. Oddałem ją do regeneracji i jak pracownik ją zobaczył to, aż chwycił sie za głowę wiec odrazu zaproponowano mi nową i stad ona :)

Zalałem chłodnice ładnie płynem do chłodnic (weszło ok 6-7l), odpowietrzałem ją w sposób standardowy czyli gdy uzbiera sie ciśnienie, gaszę silnik odkręcam odpowietrznik (wylatywało mnóstwo pary) i az do skutku czyli az do końca puszczania pary. Następnie odkrecam korek od wlewu i zalewam płyn gdzie ten obecny został wciągany do obwodu i takim sposobem weszło z ok 6l, wiecej juz sie nie da ,poniewaz woda juz sie nie wsysa pomimo naciskania węży itp (ogrzewanie na max non stop). Teraz sytuacja wygląda tak, że gdy odpale silnik i chwile nagrzany pochodzi to cisnienie w zbiorniku podchodzi do góry, az woda zaczyna wylatywać zamkniętym korkiem a gdy odkręcam odpowietrznik to leci normalnie woda bez powitrza (az boje sie nim teraz jezdzic by nic nie wysadziło). Ogrzewania jak nie ma tak nie ma i nie wiem co dalej mam czynić :/

Prosze o sugestie

Opublikowano

zlewałeś cały płyn, z bloku też?? czy tylko to co wyciekło przez chłodnicę??

bo jeśli cały to coś mało ci weszło bo cały płyn w e36 m50 to ponad 10l

 

źle odpowietrzasz, odpowietrza się cały czas na włączonym silniku, nie gasisz go, zalewasz płynem pod korek, odpalasz, dajesz jej trochę pochodzić najlepiej na wyższych obrotach niż jałowe ok 2tys (pulsacyjnie), następnie odkręcasz śrubę do odpowietrzania, aż przestanie lecieć powietrze, zakręcasz i tak aż do momentu jak będzie cały czas bez powietrza, dodatkowo kontrolujesz ciągle stan płynu, możesz sobie pomagać przez uciskanie węży oraz nawet lekkim uniesieniem przodu to góry

Opublikowano

Standardowy sposób? Przegrzewajac silnik? Chcesz mieć po głowicy? Kto wam mówił by odpowietrzac na włączonym silniku...

 

Odkrec odpowietrzniki wlej płynu pod sam gwint zbiornika ile się da i czekaj aż będzie go wciągać. Jak zacznie płyn wyciekac z odpowietrzników ale czysty płyn bez powietrza dopiero zakrecamy odpowietrzniki. Trochę wyleci płynu zanim będzie leciał bez powietrza.

 

Potem trzeba odessac płyn do poziomu i dopiero można po uzyskaniu ciśnienia odkręcić odpowietrzniki żeby pozbyć się resztek powietrza. To co wy dwaj robicie więcej narobi szkód niż pożytku

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pewnie, że na uruchomionym silniku.

Korek zakręcony.

PS. W E36 odpowietrznik jest tylko jeden w chłodnicy. Gasząc silnik i odkręcając to wszystko zapowietrzasz cały czas układ.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Odpowietrzalem w ten sposób swoją oraz e34 m50b20. W jaki sposób zapowoetrzy się układ jeśli jest płyn własny pod samą górę zbiornika?

 

Paweł jeśli odkręcasz odpowietrznik gdy w silniku jest ciśnienie to nie zapowoetrzysz układu a wyrzucisz resztki powietrza.

 

Aż zobaczyłem instrukcjeinstrukcje. I mówi to samo co ja pisałem. Po tym jak napełnisz zbiorniczek z odkreconym odpowoetrznikiem dopiero wtedy możesz odpalić silnik i robisz to na odkreconym korku wlewowym pilsujesz obrotami aż zacznie lecieć płyn bez powietrza.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Korek jest odkręcony do momentu kiedy poziom płynu się unormuje i przestaje go pobierać. Na tym to polega jak korek jest zakręcony to tworzy się ciśnienie i wtedy można poprawnie odpowietrzyć. W sumie to i tak trzeba trochę pojeździć i jeszcze raz wtedy odpowietrzyć bo jeszcze ciut będzie.

Odpowietrzałem swoją....hmm nie pamiętam nawet ile razy :wink:

Jeżeli ciśnienia w układzie nie ma to żeby się.... :mrgreen: to i tak nie odpowietrzy. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś odpowietrzał na wyłączonym silniku....znaczy teraz słyszę :mrgreen:

PS. Nie rozumiem również tego przegrzewania silnika. No ale każdy robi jak uważa.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ok, w takim razie odpowietrzam prawidłowo i problem jest taki, że gdy mam odkręcony korek wlewu i odpalony silnik to płyn po rozgrzaniu zaczyna mi się podnosić aż wylewać, boje się teraz zakręcić i gdzie ruszyć autem, że mi to wystrzelił lub coś, nawet gdy korek jest zakręcony widzę, że delikatnie od ciśnienia zaczyna przeciekać tym krokiem i wylatywac na ziemię
Opublikowano
Standardowy sposób? Przegrzewajac silnik? Chcesz mieć po głowicy? Kto wam mówił by odpowietrzac na włączonym silniku...

 

Odkrec odpowietrzniki wlej płynu pod sam gwint zbiornika ile się da i czekaj aż będzie go wciągać. Jak zacznie płyn wyciekac z odpowietrzników ale czysty płyn bez powietrza dopiero zakrecamy odpowietrzniki. Trochę wyleci płynu zanim będzie leciał bez powietrza.

 

Potem trzeba odessac płyn do poziomu i dopiero można po uzyskaniu ciśnienia odkręcić odpowietrzniki żeby pozbyć się resztek powietrza. To co wy dwaj robicie więcej narobi szkód niż pożytku

 

Jak przegrzewając silnik jak płyn jest w układzie? Ciekawe jak chcesz odpowietrzyć na zgaszonym silniku bez płynu w dużym i małym obiegu do tego bez uruchomionej pompy wody :duh: .

Ja zawsze lałem płynu pod korek na włączonym silniku do przelewu, nadmiar usuwałem strzykawką i voila. Innego sposobu nie znam i podziwiam Cię bo ja nie umiem tego zrobić bez pompy wody :cool2:

Opublikowano
Zalewa się płyn i wstępnie odpowietrza na wyłączonym silniku. Nie pisałem że do samego końca odpowietrza się na zgaszonym silniku. Potem są takie szopki jak wystrzal pary wodnej z odpowietrznik a czego nie rozumiesz z przegrzewaniem? Miejscowo może być głowica zapowietrzona i się przegrzac w tym miejscu
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany, winowajcą całego zajścia była uszkodzona pompa woda, wymiana rozwiązała cały problem a samochód odpowietrzony za pierwszym razem z sukcesem. Pozdrawiam
Opublikowano
Ogulnie bmw jest najgorszym samochodem do odpowietrzania jaki robiłem... W innych samochodach zalewa się płyn korek zakręca jedzie beż żadnej ingerencji. Ja osobiscie w bmw robie tak ze wode wlewam przez górny wąż od chlodnicy korek odkręcony i wlewam az z węża się przeleje potem rozgrzewam tylko sprawdzam czy nie wywala płynu nie grzeje się i obchodzi się bez większych komplikacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.