Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W ciągu ostatnich dwóch dni komputer w moim F34 nakazuje mi zresetować czujnik ciśnienia w oponach. Czy spotkaliście się z czymś takim? Do tej pory nie miałem takich komunikatów. Z czego to wynika?

Opublikowano
Też tak miałem jak zaliczyłem gwoździa w oponie. Powietrze schodzi bardzo powoli. Ja na początku myślałem, że ktoś mi spuścił powietrze bo po napompowaniu jeździłem kilka dni i kilkaset km zanim spadło ciśnienie ponownie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Oczywiście, ale sprawdzam za każdym razem ciśnienie na stacji benzynowej zanim zresetuję. Nie musiałem jeszcze dopompowywać.

Mi właśnie dzisiaj też to wyskoczyło, 28 dni po odbiorze i po 4200 km... Po resecie jest znowu ok. I tak będzie co miesiąc?

Opublikowano

Parę dni temu, po chłodnej nocy (okolice 3C), znowu pojawił się komunikat. Tym razem dla wszystkich 4 kół. 1,8 na przód i 2,1 na tył. Na stacji okazało się, że dokładnie tyle było. Nabiłem 2,2 i 2,5 i na razie jest ok.

 

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
U mnie dzisiaj również komputer z rana pokazał spadek najpierw na jednym, przednim kole, następnie na wszystkich czterech: przód 1,9bara, tył 2,0 i po zmierzeniu faktycznie tyle było, więc trza było dopompować.
Opublikowano
Wczoraj pomierzyłem na spokojnie i faktycznie było Przód 2.0 i tył 2.3 – czyli spadło po 0.2 bara, dopompowałem 2.2 i 2.5 zrobiłem resecik i jest malina. Efekt niższych temperatur jak nic.
Opublikowano (edytowane)
W sensie czystym azotem? W powietrzu atmosferycznym i tak jest go 78%, chyba 22% nie robi wielkiej różnicy. Edytowane przez Przysek
Opublikowano
Temat jest i owszem kontrowersyjny, są różne szkoły. Zwolennicy twierdzą, że to robi różnicę i nawet te +/- 20% może powodować spadki ciśnienia.
Opublikowano
Ja pompuje azotem

Wspomniałeś wcześniej, że też spadło Tobie ciśnienie w kołach - były pompowane azotem czy powietrzem?

Nie wiem, bo to powietrze przyjechało prosto z fabryki :)

Opublikowano
U mnie też coś jest na rzeczy, ciśnienie powoli spada według czujników i to równo we wszystkich czterech kołach. Miesiąc temu nabiłem na stacji przód 2.2 tył 2.4 (mam 19'') i czujniki pokazywały przód 2.1 tył 2.3 czyli prawie tyle ile nabiłem. Dzisiaj zerknąłem na komputer a tam 1.9 przód 2.1 tył. Wada fabryczna czujników czy opon/felg? Wątpię żeby ta różnica powstała przez temperaturę bo kilka stopni w dół powodowałby różnicę 0,2 bara? To przy temperaturze -10 bym ile miał 1.0? Inne pytanie które mi się nasuwa to pomiar ciśnienia, dokonywany jest podczas jazdy a przecież wtedy opona się nagrzewa tym bardziej jak jedziemy szybko a jednak czujniki pokazują to samo obojętnie czy dopiero co ruszyłem z placu czy jestem po 20min jazdy.
Opublikowano
Ja tam widzę różnicę na czujnikach ciśnienia jak opony są nagrzane, zazwyczaj jest to różnica 0.1 bara w górę (czasem 0.2 jak się ostro jedzie). W moto mam tak samo – tylko tam opony potrafią nagrzać się jeszcze bardziej. Podstawa jednak, to dobry manometr ręczny – ja nigdy nie używam tego badziewia przy kompresorach na stacji. Wożę swój manometr i zawsze ustawiam wg niego – to samo później pokazują mi czujniki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.