Skocz do zawartości

[E46] 318i N42B20 problem z obrotami, diagnostyka DIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich ponownie, od dłuższego czasu walczę z falującymi obrotami w moim n42. Problem był od początku- po zapaleniu auta na zimnym silniku po wyłączeniu pompy wtórnego powietrza obroty spadały ze 2, 3 razy na ok 400 i się wyrównywały, zrobiłem kilka operacji w tym czasie takich jak wymiana odmy, wycięcie katalizatorów i emulacja sond za nimi wkręconymi redukcjami, czyszczenie kolektora dolotowego, przepustnicy, map sensora i przewodów od odmy- były całe, wymiana wszystkich sond lambda na używane- dwie miały uszkodzone grzałki, wymiana świec zapłonowych, montaż lpg.

Teraz efekt mam taki, że po wyłączeniu pompy wtórnego powietrza, a w szczególności na rozgrzanym silniku obroty falują z ok 1500rpm na 800 lub stoją w miejscu na ok 1500 aż wcisnę na chwilę pedał gazu lub obciążę silnik aby te uspokoiły się na chwilę i sytuacja jest od nowa.

Są też momenty gdzie wszystko jest w miarę ok- obroty czasami tylko zafalują o ok 30rpm.

Dodatkowo co zauważyłem odnośnie obrotów podczas jazdy- gdy samochód jest rozpędzony i puszczam go na biegu jałowym to przy dodawaniu gazu obroty wolno rosną mimo całkowitego wciśnięcia pedału gazu, zatrzymują się i wolno spadają po odpuszczeniu pedału gazu; problem ten nie występuje gdy samochód stoi w miejscu. Kasowanie adaptacji inpą nie pomagało a jeśli już to nie na długo co najwyżej dzień. Sondy z tego co patrzyłem na inpie pracują. Auto lubi dymić, są momenty gdzie bardzo mocno dymi a są momenty gdzie wcale, jak na razie nie znam konsumpcji oleju ponieważ miałem nieszczelność na bagnecie którą zlikwidowałem na dniach. Szczelność dolotu jest raczej ok, pryskałem obficie samostartem prawie wszędzie i nic, dodatkowo przy nieszczelności problem występował by raczej cały czas a nie na "kaprys" lub w szczególności po porządnym rozgrzaniu silnika.

Wczoraj zaopatrzyłem się w DISa aby może w ten też sposób usprawnić mi pomoc, jednak jak na razie moja umiejętność posługiwania się DISem jest podstawowa, więc w razie sugestii proszę też o jakąś krótką instrukcję do jej wykonania na DISie.

Jutro sprawdzę kompresje i pospawam dokładnie wydech po usunięciu katów.

Proszę o jakieś sugestie i pomoc.

Pozdrawiam.

P.S dodam, że nie podobają mi się czasy wtrysków benzynowych- są różnice nawet o ok. 0,5ms między cylindrami, drugi wtryskiwacz ma zawsze najdłuższe czasy, jednak zbliżone do siebie są czasy wtrysków 1 i 4 to tak ze wskazań programu diagnostycznego STAGA.

Błędów żadnych nie ma.

Edytowane przez Medick
Opublikowano
Już ja lepiej pominę kwestię wpakowania kasy i poświęconego czasu bo przez ostatnie 2 miesiące poszło z 4,5tys + instalacja lpg, stracone lato- wymiana sprzęgła, koła dwumasowego, wszystkie 7 tulei belki tylnej, podpora wału, łącznik elastyczny wału ze skrzynią, półosie, dyfer, regeneracja zacisków hamulcowych, przewody hamulcowe, oleje i inne środki a nadal mi coś stuka przy ruszaniu i najprawdopodobniej do wymiany będzie skrzynia biegów, szlag bierze. Brałem pod uwagę vanosy jednak nie wiem jak je zdiagnozować?
Opublikowano

Dziś trochę jeszcze popatrzyłem i przy próbie sprawdzenia kompresji znalazłem dwie niedokręcone świece więc je dokręciłem ale to nie rozwiązało problemu.

Nie udało mi się jednak zmierzyć kompresji po odpaleniu manometr wskakiwał na 5 i trzymał się na 0- może też coś nie tak mi poszło z procedurą w DISie lub z samym podłączeniem manometru ze względu na długi kanał cewki.

Robiłem też testy vanosów i DIS nie wykrył problemu, proszę rzucić też okiem na wartości adaptacji i wartości aktualne położenia wałków:

http://www.tinypic.pl/nyiymdyavr63

Po przyjechaniu do domu wpadłem jeszcze na pomysł sprawdzenia ładowania i tak na szybko z testów zegarów wyszło mi:

-bez obciążenia- do 14V

-pod pełnym obciążeniem światła, podgrzewanie szyby, nadmuch okazało się, że ładowania nie ma- najniższa wartość 12V

Mam też pytania co do DISa co oznacza taka wiadomość?

http://www.tinypic.pl/ymvpon6vjasg

i co oznaczają znaczki przy każdym wierszu i dlaczego zbiera się ta lista?

http://www.tinypic.pl/cdo8y4er1g1q

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie. Zakupiłem odpowiedni manometr i zmierzyłem kompresję która przedstawia się następująco:

Minimum valve lift:

cyl.1- 7.5

cyl.2- 8

cyl.3- 7.5

cyl.4- 6

 

Valve lift 9.6mm więc chyba max:

cyl.1- 11

cyl.2- 11.3

cyl.3- 11.3

cyl.4- 11.6

 

Próba olejowa:

cyl.1- 13.4

cyl.2- 13.7

cyl.3- 14.6

cyl.4- 13.7

 

Prosiłbym o ocenę ludzi którzy mają większe doświadczenie z tym silnikiem.

Wg TISa ciśnienie ma wynosić 9-18bar, ze wzoru jest to 12.5bar.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.