Skocz do zawartości

Bmw E39 523i 1997 sedan zlikwidowanie wisko


Kamil Jasinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcialbym troche podniesc osiagi w swojej becie myslalem o zlikwidowaniu wisko teraz pytanie czy wentylator od klimy wychlodzi silnik i klime czy raczej trzeba bedzie pomyslec o dodatkowym wentylatorze elektrycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym zyskac troche momentu obrotowego, no wlasnie czytalem ze kolektor wydech zmienic i wywalic wisko.U mnie wiem ze nie mam katalizatora i ciekaw jestem czy moc auto przez tez nie jest oslabiona.Z tego zo widze wydech w 2.8 rozni sie tylko tym ze koncowy tlumik jest podwojny a wy 2.3 pojedynczy to wystarczylo by wymienic koncowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci ze u mnie wisko jak sie zasprzegli to robi chalas wiekszy od wentylatora klimy.Ogolnie najlepiej by bylo sprzedac i kupic 4.4 ale pare ogladalem i masakra szkoda mi mojej jezdze 8 lat i wiem co mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wentylator klimy nie da rady nawet chodząc na max. Oczywiście w sytuacji gdy będziesz stał w upalny dzień w korku lub gdy będziesz wypalał opony na placu.

 

W czasie jazdy spokojnie da radę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym troche podniesc osiagi w swojej becie...

 

Może najpierw sprawdź na hamowni czy silnik "trzyma fabrykę" i jak nie, to doprowadź auto do dobrego stanu. Kombinowanie z kolektorami jest OK, ale to będzie plaster na problemy a nie właściwe załatwienie sprawy.

 

A co do wentylatora - to jeden z klimy na pewno nie da rady, ale wiem, że wiele osób montowało w E36 elektryczny zamiast wisko i zdaje się, że jako drugi równolegle z wiatrakiem klimy (poszukaj w dziale E36). Dwa to może już wydolą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik trzyma fabryke zbiera sie dobrze z kolega porownywalem bo taka sama po za tym nie bierze oleju,nie faluje nic z tych rzeczy.Dzisiaj jezdzilem i np jak wisko nie zasprzegli to lepiej chodzi przydalby sie zaistalowac elektryczny wentylator tylko jaki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do R6 turbo, do V8 kompresor. :twisted:

Ale ogólnie to zabawy w jakiekolwiek doładowanie to są duże koszta, czasem robiąc na softturbo idzie coś taniej zrobić, ale to i tak nie jest 100% pewne i trwałe.

Do auta na codzień raczej bym odpuścił, swap na coś większego, lub sprzedać obecne, a kupić mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas mi po glowie chodzi 4.4 V8 bez vanosow ale ciezko znalesc bo przesiadac sie 2.8 to chyba nie odczuje duzej roznicy.Musialbym swoje sprzedac ale sentyment mam do tego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Użytkuje właśnie M62B44 bez vanosa na automacie w gazie, sympatyczne auto z niezłym silnikiem, po przesiadce z 3.0d czuć różnicę, ale mam jakieś takie wahania na dłuższą metę, chyba wolał bym swoją 3.0d. V8 części kosmos, drogie i w zasadzie nic na miejscu, spalanie przerażające (z gazem akceptowalne). Silnik wg mnie ma dziwną dynamikę, wciskasz gaz w opór (bez kick down) i jedzie tak ooo, pełne osiągi dopiero z kick down, brakuje takiego pośredniego ciągu, skrzynia trochę ospała, podobno sprawę ratuje soft z alpiny, choć ta sztuka jest ponoć za stara żeby takowy można było wgrać. Układ chłodzenia w tym aucie to kosmos, ciągle gdzieś kapie, coś pęka (110st. praktycznie na okrągło), wolne obroty za wolne (nie ma dobrego ładowania, pompa wspomagania ma za niskie obroty żeby dawać radę i jęczy jak zarzynana), podobno wada oprogramowania w sterowniku silnika, ratuje jazda z klimą, bo wtedy są podwyższone. Hamulce przód już w rozmiarze 324mm, ATE nie wytrzymały i je pokrzywiło, zestaw zimmerman sport z klockami na sam przód 1000pln. No i bez vanosowe są stare, max początki 98, a w moim przypadku to jednak nie chciał bym się cofać do przedlifta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie bemki maja specyficzny uklad chlodzenia tak naprawde czy to bedzie R6 czy V8 to zawsze jakies nie domagania wyjda z czasem i trzeba naprawiac u siebie przez 8 lat to prawie caly uklad chlodzenia byl wymieniany termostat pompa wentylator klimy wisko :D a i trojnik od gazu hehe troche tego byl pewnie kupie moze V8 przez te lata ta sama zabawa bedzie :).Ogolnie V8 kupowac w rocznikach 1996-1998 bez vanosow najtansze w utrzymaniu ludzie dobrze o tych silnikach sie wypowadaja dobre do zagazowania :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popieram kolegę wyżej. Najpierw jedz na hamowanie, zobacz co jest obecnie. Porównywanie na czuja jest mało miarodajne. Jak wyjdzie fabryka wtedy dopiero kombinuj. Jak nie trzyma to samo doprowadzenie do fabryki może dużo dać.

Można pomyśleć też o sofcie i mapach do ecu. Kilka kucy i momentu może zyskać.

Kompresor dedykowany pod silnik to około 8 tysięcy za same części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten vanos mnie zastanawia. Dużo mitów w tym temacie jest. Podobno jak nie dzwoni to ok. Inni mowią, że wystarczy uszczelki wymienić.

Sam zakupiłem zestaw naprawczy na ebay, ale koledzy z Legionowa mnie przekonali, że nie warto.

Jest jeszcze kolejna opinia warsztatu wrocławskiego i tam kiedyś pewnie pojadę :)

 

A tu link do artykułu który mi najbardziej dał do myślenia.

 

http://www.blogomotive.pl/index.php/2015/06/19/474-vanos-bez-tajemnic-regeneracja/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na Facebook widziałem wykresy przed i po robocie i dobrych kilka koni było więcej i nie mówię tu o 2-5 tylko to były większe liczby. Niby fabryczne uszczelnienia były kiepskie a dzwoniacy vanos to już pełna agonia.

 

Czy to prawda czy nie to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to, to wisko zabiera moc auta :shock: :shock: :shock: nigdy nic takiego nie odczułem i pierwsze słyszę :roll:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ileś tam zabiera. Jak każde dodatkowe urządzenie. Mając najsłabsza benzynę z niskim momentem doskonale wiem kiedy wisko jest włączone.

 

Ty masz diesla z wysokim momentem i takie coś nie robi na nim wrażenia i pewnie ciężko jest odczuć różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie w 2,8 też lekko czuć kiedy działa.

Ale alternator też stawia opór proporcjonalnie do obciążenia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno vanos szybko pada i auto traci trochę koni.

 

A orientuje się ktoś po jakim mniej więcej przebiegu wypadało by zregenerować Vanosa? Zaciekawił mnie ten blog :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ileś tam zabiera. Jak każde dodatkowe urządzenie. Mając najsłabsza benzynę z niskim momentem doskonale wiem kiedy wisko jest włączone.

 

Ty masz diesla z wysokim momentem i takie coś nie robi na nim wrażenia i pewnie ciężko jest odczuć różnice.

Może i tak, ale na pewno słychać wisko bo wyje dosyć głośno.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.