Skocz do zawartości

CZYSZCZENIE ODMY+INNE NAPRAWY E46 2.0b 150km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!

 

Niedawno zakupiłem BMW i mam z nią kilka problemów z którymi chciałbym SAM sobie poradzić, ale za niektóre rzeczy nie bardzo wiem jak się zabrać, dlatego prosiłbym o kilka porad.

1. Wymiana wachacza prawy przód. Raczej będę to umiał zrobić samemu, mam jednak pytanie czy lepiej kupić nowy wachacz dobrej firmy(cena ok 450zł) czy oddać go do regeneracji czyli wprasowanie nowych tulei/sworznia(cena 100zł robocizna+ częśći ok 100zł) ???

2. Wymiana lewego amortyzatora przód. Jeden ma 78%-prawie jak nówka. Drugi ma 45%. Wymieniać obydwa czy tylko jeden?

3. Przy zwiększaniu obrotów silnik buczy.. Kiedy na zapalonym silniku otworzę wlew oleju również buczy tylko że dużo głośniej.. Nie wypycha ani nie zasysa powietrza. Według mnie to odma. Czy na pewno? Jeśli tak, to krok po kroku co demontować i jak ją wyczyścić?

4. Jak włączać i wyłączać ASC?

 

Jeśli tematy były już poruszane proszę po prostu o linki do nich, ponieważ nie mogłem się odnaleźć..

Z góry dziękuje i pozdrawiam ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Kup wahacze HD bo tylko one maja wymienne sworznie http://allegro.pl/wahacz-wahacze-przod-bmw-3-e46-meyle-hd-montaz-waw-i5444677629.html

2.amory wymienia sie parami ale Twój jest jak nowy węc wymieniłbym jeden. Nowy nie pokaże wiecej niz 80% dlatego bym wymieniał tylko po jednej stronie.

3.Odmy sie nie czysci tylko wymienia , chyba ze masz plastikowy wkład. Jeśli filterek to wymiana na nowy. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22699

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Słyszałem że można ją również czyścić.. więc jak to w końcu jest?:) I czy po opisanych objawach to na pewno odma?

I co z tym ASC? bo mój przycisk jakby nie reaguje.. no chyba że ASC w ogóle nie działa .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
amory wymienia się tylko parami!! zapamiętać proszę raz na zawsze :)

Zgadza sie ale nowy pokazuje w granicach 80% wiec po co ma kupowac drugi tak sam ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10-letnie amory z przelotem 200kkm+ pokażą na stacji 78% :duh: nie ma co się tym sugerować, jak jeden wylał a założysz w jego miejsce nowy to z drugiej strony szybko padnie, wymiana tylko parami.

Jak odma nie była dawno wymieniana to jak zaczniesz do niej się dobierać to zapewne przewody rozpadną się w rękach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Takiej informacji nie mam kiedy była odma wymieniana, więc teraz zacząłem się obawiać tych przewodów bo faktycznie mogą być sparciałe :roll: Ktoś z posiadaczy lub obeznany wie może czy w mojej odmie jest filterek czy plastikowy wkład? Wiedziałbym przynajmniej co kupić na wymiane a nie jezdzić po rozlozeniu tego na czesci oraz nie kupowałbym całej odmy..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega wyżej chyba myśli, że masz diesla dlatego wyskoczył z filtrem i separatorem..w benzynie wymieniasz całą odmę i przewody.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Do twojego silnika jesli sie nie myle idzie inna odma niz do mojego, nie mialem z nia stycznosci, ale u mnie w dwoch samochodach ją czyscilem, wymienialem tylko przewody. Wejdz w moje posty i sobie odnajdziesz temat. Ogolnie to silnyk z niesprawna odma po odkreceniu korka dzialal niemal bez zmian a ze sprawna ma sie dlawic blisko zgasniecia. Przewody na bank do wymiany to od razu sciagnij, pomierz, dokup. Oryginalne mialem tak jakby kilka polaczonych w calosc (w gumowej opasce) wymienilem tylko jeden z nich ten gruby, moze znajdziesz na forum jaka ma miec srednice w srodku. I musi byc olejoodporny. Mylem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej, wrzucasz odme do sloika i mieszasz, wylewa sie z niej masa czarnego syfu. Po nacisnieciu przycisku na desce ma ci sie zaswiecic kontrolka po srodku zegarow taka zolta, wtedy asc nie dziala. Moze masz cos popsute, kontrolka swiecila sie caly czas i ktos ja usuna? Dziala ci asc? Sprobuj na np zuzlu, czyms sliskim depnac potzadnie czy beda ci kola w miejscu mielily czy nie.
Opublikowano
Dołączę się,może odniesie skutek: amortyzatory wymieniamy parami-i tyle.

odmę wymieniamy jako komplet wraz z wężami - i tyle.

 

A jak wyczyscimy a nie wymienimy to co, zapali nam sie auto podczas jazdy czy co?

Opublikowano

Słuchaj, wg. mnie możesz nawet nie wymieniać oleju i myć jego filtr w pralni chemicznej.Mówimy tu o dobrych praktykach.

Jeśli nie widziałeś jak wyglądają węże po przelocie 200tys. to polecam zobaczyć a nastepnie udzielać rad.

Ty możesz sobie ową odmę regenerować do końca świata,ja zapłacę sto parę złotych i wymienię.O wężach nie dyskutuję ze względów oczywistych.

Opublikowano

A czy ja pisałem żeby węże zostawić stare? Pisałem żeby wymienić, a więc zanim zaczniesz pieprzyć farmazony przeczytaj temat od początku do końca.

 

Ja widzę że po umyciu działa jak ma działać i nie widzę potrzeby jej wymieniać. Ty możesz wymienić całe auto bo dobrą praktyką było by nie jeździć starym trupem, a np F30.

Opublikowano
Dalej nie mam informacji jak wymienić tą odmę. Przypominam że mam silnik 2.0 benzyna 150km rok 98, wiec wyglada to troche inaczej niz w dieslu. Pozdrawiam
Opublikowano
Dalej nie mam informacji jak wymienić tą odmę. Przypominam że mam silnik 2.0 benzyna 150km rok 98, wiec wyglada to troche inaczej niz w dieslu. Pozdrawiam

 

wystarczy zadać sobie trud i wpisać w google "jak wymienić odmę" skomplikowane prawda? widzę że zupełnie zielony jesteś także radzę dać sobie spokój i zostawić to mechanikowi. Nie że się czepiam ale bez przesady . NA wszystkie Twoje odpowiedzi odpowie Ci wyszukiwarka

Opublikowano
Dalej nie mam informacji jak wymienić tą odmę. Przypominam że mam silnik 2.0 benzyna 150km rok 98, wiec wyglada to troche inaczej niz w dieslu. Pozdrawiam

 

wystarczy zadać sobie trud i wpisać w google "jak wymienić odmę" skomplikowane prawda? widzę że zupełnie zielony jesteś także radzę dać sobie spokój i zostawić to mechanikowi. Nie że się czepiam ale bez przesady . NA wszystkie Twoje odpowiedzi odpowie Ci wyszukiwarka

 

Skoro jesteś taki mądry to zadaj sobie ten trud i wpisz w google, zobaczymy co Ci wyskoczy. Wyżej masz napisane do jakiego modelu. Powodzenia w szukaniu, bo ja jakoś nie znalazłem. Jak już znajdziesz to wklej tutaj panie specjalisto..

Opublikowano
Do czyszczenia, wymiany odmy jako tako nie trzeba poradnika, jesli wiesz ktoro to odma to widzisz mniej wiecej co muszisz odkrecic zeby sie do niej dostac. Weze nowe kup bo bez nich auta nie zlozysz.
Opublikowano
Ufolódku, proszę bez "pieprzyć " itp. lub wracaj synek do piaskownicy.

Ales mi pojechal, chyba zamkne sie w sobie. :roll:

 

Może ja powinienem,przepraszam, :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.