Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

3 Błędy z Inpy

 

2D07 przepustnica siłownik

2CF8 przepustnica potencjometr

2E26 wypadł zapłon na 3 cylindrze

 

 

Zamieniłem cewkę z 3 cylindra miejscami, wykasowałem błędy i czekam na efekt. Auto muli i pracuje jakgdyby na 3 cylindrach.

 

Jakieś porady z doświadczenia ?

Edytowane przez spinaczo
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano

Kostka jest ok, sprawdzałem dokładnie.

 

Zamieniłem świece i cewki miejscami i nadal wyskakuje błąd na 3 cylindrze.

 

Odpiąłem silniczek od Valvetronica i silnik zaczął chodzić płynnie (zniknął efekt pierdzenia jakby nie palił na któryś gar), ale mułowato. W każdym razie problem nie leży po stronie świec i cewek.

 

Jak zdiagnozować Valvetronica? Żadnych błędów na niego wskazujących nie ma. W Live data jedna z wartości jest poza zakresem.

 

ECAwjhwJhX8H1vYhyi5iC68nCTU1JD6g5et1yB8evjyDwARkumGcpXNGbMIj03y2y91USV3V4Lb35YwxztPgoLxTlnYtW1cay3h8GwbTZLctjIj-wsBI27j1LmkNqk3vPefBKvRuCIMR11VMQVj3AwiVm7fMfxMX6NN3vJOUlu9zu0eoF0FC1QwO6uzH5DWMvFUwWt9UDszaFthacP6ucFXirh0j-wDzu8xjlSyNIOamKS3KCSYQK0MbXZwbpGnXIhEPDX64exmwBF53XzD52DR_JWvjvhtwygVArLSnWzM1oSxs0xuFKcS59P-g_2tcFNALFyVBYt_TMkItRmmEPrCqM2czHxjvB8HkFOohmPAvB0NCPb2CiweaMMTczLPTlb7x6L3u8FLcZVb9VebrACHCz1wqaYRC5eI_REjpXnd4hBOJlU17L5IDqQS3FH9GXujf7E94mIbNg9Tut15Xlje_gsngOgBeRrufD1GBHN_-ExN6tupsEYUL8Lru-WP-JRCDXJm9CihZUqvL0iob050=w1121-h219-no

 

Przydałoby się podmieniać po kolei części i przede wszystkim zdjąć pokrywę.

 

Jakieś pomysły?

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano

Jeśli dobrze kojarzę, to valvetronic może nie przejść adaptacji, co by wskazywało na uszkodzenie czujnika lub silniczka.

Albo po prostu padła Ci przepustnica.

Opublikowano

Rozebrałem dolot, odpaliłem silnik i przepustnica umieszczona na wlocie kolektora, zaraz za przepływomierzem wygląda na sprawną. Otwiera się normalnie przy dodawaniu gazu. Wydaje mi się, że nie uchyla się do kąta prostego ale niewiele jej brakuje. Wątpię aby to rzutowało na kulturę pracy silnika. Tak jak pisałem wcześniej, efekt jest taki jakby nie chodził na wszystkie cylindry.

 

Obstawiałbym silniczek Valvetronica, ale zastanawia mnie brak jakichkolwiek błędów na niego wskazujących.

 

 

Z drugiej strony, uszkodzeń może być więcej bo na forum czytałem, że po odłączeniu valvetronica przepustnica przejmuje jego rolę i auto jest bardziej mułowate, pali więcej ale jedzie. U mnie niestety po odłączeniu silniczka VV auto jedzie płynnie ale jest tak mułowate, że od 0 do 100 chyba rozpędzałbym się z 3 minuty. Poziom mułowatości jest więc przesadzony.

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano

A sprawdzałeś może jakie są wartości adaptacji mieszanki paliwa?

Może nie są jeszcze na tyle duże, że masz błędy ubogiej/bogatej mieszanki.

BTW, teraz zobaczyłem, że nie wyświetla się obrazek w Twoim poprzednim poście.

Opublikowano

Korekty paliwowe są ok. W granicach około +/- 2%

 

Obrazek poprawiony poniżej.

 

http://junta.pl:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/colinservice.pl/public_html/Fotki/vv.JPG

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli przepustnica pracuje po wciśnięciu pedału gazy tzn że padł, któryś z elementów valvetronica i sam układ nie działa. Jeżeli sprawny jest valvetronic przepustnica jest cały czas otwarta po odpaleniu silnika i nie reaguje na wciśnięcie gazu.
Krzysztof
Opublikowano
Co zatem mogło paść skoro nie ma błędów? Podmieniać silniczek?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Przepustnica przy sprawnym Valvetronicu.

 

 

Trudno powiedzieć komu wierzyć bo źródeł wiedzy brak.

 

Zdjąłem pokrywę zaworów, obejrzałem dokładnie każdą sprężynę, ząbek itp. Wszystko wygląda na sprawne, a jednak zapłon wypada. W dodatku zawsze na 3 cylindrze.

 

Nie wiem co dalej, skończyły mi się pomysły.

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Psikałem, płukałem, rozłączałem, podłączałem, błędy przepustnicy zniknęły i już się nie pojawiają.

 

Pozostał wypadający zapłon na 3 cylindrze. Zdjąłem kolektor dolotowy, całe gniazdo wlotu na 3 cylindrze czarne, pozostałe trzy aluminium jak nowe. Pomyślałem, że leje wtrysk, zamieniłem trzeci wtryskiwacz z pierwszym miejscami. Po 200 metrach wyskoczył błąd "wypadający zapłon na 1 cylindrze", pomyślałem, że trafiłem przyczynę.... Skasowałem błąd po kolejnych 200 metrach błąd "wypadający zapłon na 3 cylindrze" i tak już pozostało. Próbowałem kilka razy, za każdym razem Inpa wyrzuca zapłon na 3 cylindrze. Sprawdziłem też DISem, 3 cylinder.

 

Jutro będzie nowa świeca dla cylindra 3 i zdejmę kolejny raz kolektor sprawdzić czy przypadkiem pierwszy cylinder nie jest teraz okopcony od strony dolotu.

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano

sprawdzałeś czujnik spalania stukowego ? może on jest zły i daje złe korekty na 3 cylindrze .

 

Jeżeli wtryski są ok i zawsze wywala go na 3 to jedyne rozwiązanie, o ile cała mechanika jest sprawna .

Z tym że czujniki spalania stukowego są dwa . Jeden na dwa cylindry i powinieneś mieć problemy na dwóch cylindrach - no ale sprawdź to :]

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie mam pojęcia co było przyczyną, może kiedyś ktoś miał niesprawną cewkę na tym cylindrze, może świecę. Jak auto do mnie dotarło to układ zapłonowy był już sprawny. Niestety nagar który się utworzył na zaworach dolotowych zmusił mnie do zdjęcia głowicy. W zakładzie który regeneruje głowice, wyjęli te zawory, umyli w ultradźwiękach, dotarli gniazda zaworowe, ja to poskładałem Sobie i auto śmiga już ok. Niestety uszczelka pod głowice, planowanie i 20h roboczych które nad tym spędziłem to dodatkowy koszt. W razie czego, jestem już ekspertem od tego silnika, mam blokady i mogę pomóc, można pisać. Pozdrawiam :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.