Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

na początku chciałem sie przywitać jako jeszcze nie użytkownik, ale na razie poszukujący idealnej F31 330i xdrive w pakiecie M. :D

 

i tu kieruję do Was pytanie, co mam wybrać z opcji dodatkowych?

napewno będzie :

-skóra,

-elektryka foteli,

- kierownica z M

- aktywny tempomat,

-panorama,

-System alarmowy

-czuniki przód i tył,

-kamera + kamera 360

-Systemy asystujace kierowcy,

-Wyświetlacz Head-Up

-Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu.

 

to będzie na pewno.

 

teraz miałbym prośbę o wytłumaczenie co oznaczają poszczególne systemy i czy warto je kupić?

-co z reflektorami, wybrać standard, czy full led? - dość droga opcja, wiec jak sie zachowują? jest róznica?

 

-zestaw karmann hardon? jest to sens czy lepiej w tej cenie doposażyć samemu auto w dobry sprzęt?

 

-asystent parkowanie? - co on robi i czy jest przydatne?

 

- napewno bedzie w automacie, brać dodatkowo łopatki, czy bedą tylko przeszkadzać?

 

-co możecie mi powiedzieć o fabrycznej navi? daje radę po europie, czy lepiej wziąć pakiet professional?

 

- co jest jeszcze takiego co byście chcieli mieć w swoich F31?

 

dziekuję i pozdrawiam. :)

Opublikowano (edytowane)

- Harman Kardon fajna sprawa ale czy jest sens?

Przyznam szczerze, że nie mam zbytnio porównania do np Hi Fi. W X5 mamy Harman Kardon ale nie żeby mnie to jakoś porywało. Zależy czy założyłeś sobie cenę jaką możesz dać za auto i czy jesteś koneserem muzyki :D Dodam, że jeśli chcesz uzyskać dobry dźwięk to koniecznie z oryginalnej płyty AUDIO. MP3 można sobie wsadzić w d* Konwersja pliku zawsze odbija się na jakości. Ja zamówiłem 430d i wybrałem Hi Fi, choć sama się zastanawiałem ale jednak za te prawie 5k wolałem wybrać np bardzo przydatny dostęp komfortowy.

- asystent parkowania działa pewnie tak jak u innych producentów- nie testowałem (

) Jeśli masz małe problemy z parkowaniem lub obawiasz się że np żona/dziewczyna może mieć to możesz wziąć ale ja wiem czy jest sens? :?

- Nie wiem czy automat sportowy szybciej zmienia biegi, ja zbytnio nie zauważyłem różnicy. koledzy na forum mieli podobną opinię. I tak robi to bardzo szybko i sprawnie. Z łopatek pewnie nie będziesz zbyt wiele korzystał, mówię to z autopsji ale jak będziesz chciał się poczuć jak Kubica to czemu nie? :) Na plus przy sportowym automacie jest fakt, że posiada inną gałkę od biegów, wg. mnie ładniejszą a skoro bierzesz 3.0 w benzie i mpaku to chyba chcesz by auto miało sportowego zęba? :D

- Jeśli chodzi o navi to dla mnie Professional to konieczność! Professional ma ten plus, że możesz podzielić ekran. Wrzucasz sobie np z lewej radio a z prawej navi. (kombinacji- wiele) Wg. mnie fakt, że można dzielić ekran sprawia, że bije ona konkurencyjne komputery/nawigacje takie jak audi czy mercedes na łeb. Super działający idrive który jest bardzo łatwy w użyciu. Zaletą Professional jest fakt, że przy jej wyborze dostaniesz iDrive Touch. Czyli większe pokrętło z dotykową płytką dzięki której będziesz mógł wbijać w navi nazwę miejscowości, drogi rysując na płytce poszczególne litery bez gapienia się w monitor. Działa to bardzo dobrze. Kolejnym i chyba jednym z większych plusów jest fakt, że Professional wygląda mega dużo lepiej niż Business. :cool2: Professional możesz chyba nawet wziąć w jakimś pakiecie z innymi ciekawymi dodatkami i nie wyjdzie Cię to drożej niż gdybyś brał sam.

- LEDy. Są drogie to fakt ale świecą bardzo dobrze. Nie mam porównania do bi-ksenona ale wydaje mi się że warto je wziąć. Ledy w nocy żyją własnym życiem. Bardzo fajnie doświetlają drogę. Mają dzielony strumień światła dzięki czemu np możesz jechać z gościem i będziesz miał włączone światła drogowe/długie które będą oświetlać wszystko poza kierowcą przed Tobą żeby go nie oślepiać.

Dodam tylko, że ja zdecydowałem się je wziąć :cool2:

 

Edit. Ale dałem popis. Przecież 330 w benzynie to 2 litry a nie 3 :duh: nie podobają mi się te nowe oznaczenia

Edytowane przez WojtekR9
Opublikowano

Sam mam prawie full F31 320d, asystenta parkowania nigdy nawet nie spróbowałem, brakuje mi ACC, co do elektrycznych siedzeń to są potrzebne gdy autem jeżdżą dwie osoby.

Zwróć uwagę na siatki za siedzeniami, dzielone tylne oparcia,przesuwny podłokietnik bo nie są w standardzie.

 

-

Opublikowano
wg. mnie ładniejszą a skoro bierzesz 3.0 w benzie i mpaku to chyba chcesz by auto miało sportowego zęba? :D

 

he he

Opublikowano

Z ciekawości zapytam - po co w tak niewielkim aucie kamera 360?

Oczywiście wszystko zależy od budżetu i osobistych preferencji, ale moim zdaniem, zdecydowanie lepiej zainwestować w takie rzeczy jak hamulce M, czy adaptacyjne zawieszenie, niż gadżeciarskie popierdółki

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Numerowanie nie przypadkowe :)

1.Automat

2.Hamulce M

3.Adaptacyjne zawieszenie

4.Zmienny układ kierowniczy

5.dostęp komfortowy

6.Zestaw HIFI lub Harman drugi jak jest kasa :)

7.Navi Pro

8.ELektrycznie składane i rozkladane oraz przyciemniane lusterka/podlokietnik przesuwny, czujniki parkowania przod i tyl

9.Kamera cofania

10.Ogrzewanie foteli

11.Skora jak ktoś lubi się slizgać w zimie i pocić w lecie

12.Cała reszta dupereli jak zostanie kasa ale 7 pierwszych pozycji to podstawa.

Jako kolejne osobiście dodałbym LEDY,szyberdach,pakiet connect plus z internetem oraz HUD.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

1. Automat

2. M-pak ze stałym sportowym zawiasem

3. Czujniki parkowania

4. Przesuwany podłokietnik

5. Jak chcesz to, głównie dla wyglądu hamulce M :)

6. Pakiet dodatkowych schowków.

 

Na elektroniczne duperele szkoda kasy, często nawet raz tych gadżetów nie użyjesz. Fabryczne navi jest bez sensu przy swojej cenie, chyba, że dużo jeździsz w nieznanym terenie i nie chcesz się bawić w navi w smartfonie. Polecam podstawowe audio (mimo, że już tu ktoś mi wypominał, że mam problem ze słuchem :8) ) a jeśli chcesz lepsze granie to profi system w specjalistycznej firmie, na znaczek HK szkoda kasy :wink:. Nie polecam zmiennego układu kierowniczego - ciężko go wyczuć i daje nieco sztuczne wrażenie na kierownicy. Skóry (a raczej tego co BMW nazywa skórą pod kryptonimem Dakota) również nie polecam, ale to tylko jeśli podoba się Tobie m-pakowa alcantara, inaczej w sumie nie masz wyboru bo podstawowa szmata to dramat.

Opublikowano

to prawda że szału nie robi ale większość aut tak już ma. Do prawdziwej skóry trzeba dużo dopłacić.

Mercedes sprzedaje pół skórę a tak naprawdę to pół skaję

Opublikowano
Wypowiem się tylko w kwestii audio, bo to moja działka. Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie wersji Stereo i przeznaczenie zaoszczędzonej kwoty na doposażenie samochodu w niefabryczny, lepszej klasy system audio. Za stosunkowo niedużą kwotę można zbudować już coś brzmiącego zdecydowanie lepiej od wersji HiFi, a i pokonanie Harmana nie wymaga worka gotówki. Jak coś, to zapraszam :).
Opublikowano

troche rozwialiście moje wątpliwości :)

- podłokietnik przesuwany, oraz siatki mam :)

 

nie wiem czy w xdrive bedzie można ten pakiet zawieszenia z M,

napewno caly pakiet M wedzie wiec raczej zawieszenie też. tylko co mi da to zawieszenie? najchętniej sam bym ją zglebił o 40mm a nie o 10mm co oferuje BMW.

teraz mam Alfę romeo 159 obniżoną nowitec'iem o -40mm dodatkowo opony 225/45r18 na feldze 8.5j co daje minimalny tyci tyci naciąg ale w zakręty wchodzi jak po szynach :D

na codzień mieszkam w malowniczej wiosce w samym sercu szwajcarskich Alp, zaraz niedaleko Mont Blanc i ostre winkle i serpentyny to dla mnie chleb powszedni :D

 

teraz tez mam kamerę cofania i starcza wiec raczej zostanę przy ten opcji, bez 360.

 

wszyscy raczej skłaniacie sie ku NAVI PRO? jest to raczej drogi dodatkek (ok 12-13.000zł) no ale jak mówicie że dobra.. :roll:

 

fotele też z m pakietu będą tylko zastanawiam sie nad tą skórą. za dakotę muszę dopłacić ok 5k a za skórę z indywiduala ok 16k zł

skóra raczej była by fajna ale mówicie ze dakota daremna? chciałem białą, ale pewnie zaraz bedzie widać paski i przetarcia..

 

nikt mi nie napisał o światłach. led czy adaptacyjne?

 

łopatki Wam przeszkadzają i się przydają czy raczej są zbędne?

 

po torze jezdzić nie będę ale czasem bym sie pobawił skoro mam mieć najmocniejszą "cywilną wersję"

 

co powiecie jeszcze ciekawego co by sie Wam przydało w Waszych?

 

cena lekko mnie już przeraża bo odchudziłem ją z niepotrzebnych rzeczy ale cena dalej przekracza grubo 300.000zł .. :|

 

 

-

Opublikowano
Odpowiedz sobie sam czy potrzebna ci jest nawigacja za 12k zł. Jak dość często korzystasz to pewnie warto, ja u siebie nie brałem navi bo korzystam może raz na pół roku to wtedy korzystam ze smartphona i też jest dobrze. Przy xdrive nie dostaniesz zawieszenia M. Jak chcesz obniżyć budżet to światła led bym sobie darował, zwykłe światła przecież też sobie bardzo dobrze radzą, nie ma co przesadzać. Co do łopatek to mam w swoim i w sumie bardzo rzadko korzystam, ale wziąłem bo bardziej mi się podobała gałka zmiany biegów :)
Opublikowano

Oczywiście tylko bez NAVI miałem F30 i nie mogłem jej przez to sprzedać wiec kto co lubi a z myslą o przyszłości warto pomysleć.Poza tym fajnie sie kręci i ogląda widoki np jadąc na wakacje co gdzie jest itp,i prosze nie pisac ze na smartfonie to tak samo widać,zaczepionym jak w passacie b5 na uchwycie do szyby.Za 3-4 lata kazde auto pewnie będzie mialo Navi tej klasy w standardzie.Zawiasu sztywnego M nie polecam,za 3 tys masz adaptacyjny wybierasz jaki chcesz czy miekki czy twardy w zaleznosc gdzie jedziesz,na miekkim nie ma odglosu dobjania runflatów co slychac w fabrycznym M jak i na ustawieniu SPORT w adaptacyjnym,no i auto jest fabrycznie o 10mm obnizone na adaptacyjnym,dobrze to wygląda.

Co do swiatel to słyszałem ze po lifcie sa albo ledy albo zwykłe świeczki jak w Astrze 2005 :) Więc chyba jestes skazany na Ledy :)

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

no ledy będą tak czy tak. tylko czy warto dokładać dodatkowe 5k zł na to by były to te adaptacyjne?

 

w sumie lubię twarde zawieszenia, lubię zapier**ć w ciasnych zakrętach coś koło 100km/h aż czuję jak mózg sie odkleja z jednej strony ucha :D

 

muszę kolejny raz skonfigurować, może gdzieś poczytać na temat tego zawieszenia.

 

muszę jeszcze raz wszystko posprawdzać, lipa jest tylko taka że u szwajcarskiego dealera wychodzi cena całościowo droższa o ok 40-50.000zł niż w niemczech.

z kolei szwajcaria daję gwarancję na 100.000km lub 10 lat. plus gwarancję 40kkm lub 3 laTA na cześci eksploatacyjne (czyt. klocki, tarcze itp itd)

 

dlatego chce by była wypasiona ale nie za wszelką cene i ponad 85.000 CHF czyli jakieś 331.000zł za klasę premium to dużo. a gdzie jeszcze dobre vosseny i wydech akrapowić'a :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli to działa choćby tak jak afl+ u mnie to warto te adaptacyjne ledy

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

100kkm lub 10lat to pakiet serwisowy BMW Service Plus a nie gwarancja ;)

85k CHF to bardzo, bardzo duzo jak za 330i - chyba, ze mowisz o Listpreis, wtedy to rozumiem. Zobacz na autoscout24.ch, ze za ok 75k CHF mozesz miec 340i.

 

Roznica w cenie wynika z kursu CHF-EUR. Zawsze mozesz zamowic w DE i sciagnac do CH, to nie jest wielki problem. Pamietaj tylko, ze w CH sprzedac takie auto bedzie trudno - o ile w ogole sie uda.

Opublikowano
no ledy będą tak czy tak. tylko czy warto dokładać dodatkowe 5k zł na to by były to te adaptacyjne?

Jeśli nie będziesz pomykał po ciemnych polskich wioskach i lasach, a jak rozumiem nie będziesz, to adaptacyjne możesz sobie darować ;)

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Nikt teraz w CH nie placi pelnej ceny. Popros o CHF/EUR discount. Wszyscy praktycznie na dzien dobry daja 15-18% off tylko po to abys nie jechal do Francji czy Niemiec po samochod. Jezeli procujesz dla jakiegos korpo to jest wysokie prawdopodobienstwo, ze wspolpracuja z lokalnym delerem i daja upusty. Kolega ostatnio kupil Mercedesa i z 60k CHF udalo mu sie kupic samochod za 36k CHF (15% korpo discount, 18% CHF/EUR i negocjacja miedzy dilerami). Oczywiscie 100tys km/5 lat service included.
Opublikowano
boleknh -> Proszę czytać ze zrozumieniem, nie napisałem, że na smartphonie jest tak samo tylko, że jest dobrze. Mam asystenta głosowego w navi na telefonie i nie muszę się nawet patrzeć na ekran także te kilka razy w roku jak z niej korzystam to nic mi nie brakuje, w moim przypadku płacenie ponad 10k zł to bezsens, ale jak ktoś więcej korzysta to niech bierze, w końcu po to są opcje żeby z nich korzystać :)
Opublikowano

Kolego, Navi professional to must! Jezdzisz w srodku :) wiec oprocz tego, ze navi daje rade, mozna dzielic ekran, wpisywac dotykowo (na joysticku) to i wyglada tak jak powinno, a oczywiscie mozna w pozniejszym czasie przerobic, ale po co? Nie chce nikogo urazić, ale "ekranik" w pakiecie business wyglada dramatycznie w aucie za ponad 200k pln. W firmowych jeszcze rozumiem, ze auto ma byc low budget, ale w prywatnym? Powaznie? Telefon z navi pozostawie bez komentarza, brakuje jeszcze tylko obkleic cala szybe osobna navi, telefonem, a moze lepiej tabletem :duh:. Juz wolabym nie miec nic na tej desce, jak to bylo mozliwe w poprzedniej 3er.

 

Manetki w sportowym automacie to niewielka doplata, podbno inaczej tez zestrojona skrzynia i mozna sie pobawic. Na pewno nie bedziesz ich uzywal codziennie, ale tez fajne wygladaja na kole M. LEDy adaptacyjne super sprawa dzialaja super - wybralbym ponownie, wycinaja fragmenty, zeby nie oslepiac innych uzykownikow skrecaja etc. Dostep komfortowy bo chyba nie napisales, super rozwiazanie. HK takze wybralbym ponownie - mialem w AR159 Bose pozniej B&O i nie zaluje doplaty. Jak nie HK to minimum Hifi bo tez wystarcza. Do M paku i 330 heble M trzeba brac. Jezeli byloby RWD to odpuscilbym adaptacyjny zawias M przy X warto brac szczegolnie na autobanach utwardzenie sie przydaje. HUD fajna sprawa i w kazdym nastepnym bedzie na pewno :D fajnie takze wspolgra z nawigacja. Mam jeszcze ostrzezenie o ograniczeniach predkosci, ktore tez działa bez zarzutu.

 

Podstawa BMW:

Mpak

Automat

Navi pro

 

Cala reszta wedle potrzeb i dostepnego budzetu.

Opublikowano

Szanowny kolego fenfir nigdzie nie napisałem abyś ty tego nie pisał,pisze to ogólnie bo często na tym forum navi pro jest odradzane bo w smartfonie jest nawigacja,kiedys myślałem jak ty,słuchałem takich (z całym szacunkiem ) jak ty i kupiłem F30 z monitorem na pół szyby na ktorym mozna sobie popatrzeć jakie auto ma spalanie .Dla mnie to pomyłka i te 13k - rabat to navi jest jednak warte ,w dodatku przy takim aucie jak 330i.Jak ktos pisze tutaj ze kupuje 316i i ma budżet 140 tys.zł to wiadomo ze polecamy mu automat,ksenony,,zestaw hifi oraz dostep komfortowy a nie NAvi bo sie nie zmiesci z budżetem a tu kolega ma 230tys.zl do wydania więc jest czym poszaleć ;)

Jeszcze jeden jest super gadżet - Pakiet oświetlenia .Dla mnie mistrzostwo, podświetlane klameczki ledami robią wieczorem i nocą robote :cool2:

I jeszcze szyby tylne przyciemniane indwidual są :cool2:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

A ja bym powiedzial - kieruj sie naprawde swoja preferencja bo ile osob nie zapytasz nt. gradacji opcji, tyle odpowiedzi dostaniesz.

 

Dla mnie to jest wlasnie:

1. RWD

2. Mpak (staly zawias M)

3. benzyna

4. manual

 

Wiec widzisz, jednemu corka, drugiemu tesciowa. A argument ze pozniej ciezko sprzedac do mnie nie trafia. Oczywiscie jakbym mial nielimitowany hajs to mozna sobie brac nawigacje za 12 tys. Ale poki co jest to dla mnie intelektualna ekstrawagancja :)

Opublikowano

Navi brać :!: :8)

 

A tak na marginesie...

Masa byłych Alfistów przesiadło się do BMW.

W tym i ja :D

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Opublikowano

Poza oczywistościami takimi jak M Pack, RWD, benzyna, regulacja lędźwi i automat sportowy ;) to...

iDrive to najlepszy system tego typu na rynku – żal go nie brać razem z Navi, działa to na prawdę fajnie. Jestem też bardzo zadowolony z adaptacyjnego zawiasu M oraz audio HK :) Adaptacyje LEDy to też świetna sprawa i wziąłbym ponownie – i to nie prawda, że tylko po ciemnych wsiach/lasach ma to sens – na krajówkach, autostradach, obwodnicach też fajnie się sprawdzają – bajer z wycinaniem wiązki światła. Tempomat adaptacyjny też super sprawa – poza autostradami fajnie sprawdza się nawet na zatłoczonych krajówkach i mieście w korkach.

Z kolei ja mogę spokojnie żyć bez elektrycznej regulacji fotela, skórzanej tapicerki, hud-a, rozpoznawania znaków czy dostępu komfortowego. Ciemne szyby z tyłu też robią robotę – mniej się nagrzewa tył, robi się przytulniej i nie widać np. zostawionych rzeczy na tylnej kanapie – wygląd oczywiście zależy od indywidualnych preferencji. Tyle ode mnie, każdy jednak ma swój punkt widzenia – ja jestem bardzo zadowolony ze swojego konfigu i niczego mi nie brak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.