Skocz do zawartości

e91 - wymiana płynu hamulcowego


Markoss

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki na odp, ale troche jeszcze popytam :)

Czy wymiana płynu hamulcowego różni się jakos od standardowej, w związku z tym, że płyn jest wykorzystywany również do sprzęgła? Troche mnie nurtuje to sprzegło, np. czy jest opcja aby wymienic w ukladzie hamulcowym a nie ruszac w sprzegle - ale czy należy tak robić skoro wyskoczyła inspekcja? Dalej, jesli bedzie wymieniane w sprzegle to czy nieautoryzowany zaklad sobie z tym poradzi - np. z poprawnym odpowietrzeniem - nie chciałbym mieć potem problemów z wibijaniem biegów...

 

Zgodze się ze w ASO najprościej, a robią tam sprzegło + hamulce za te 240zl?

 

dzieki, pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ przegląd i hamulcowy jak pewno wiesz jest połączony razem, podejrzewam ze musza robić jedno i drugie właśnie na wypadek zapowietrzenia układu sprzęgła. Ja swoją jedynkę ostatnio oddałem i różnica w hamowaniu jest ogromna, sprzęgło mam wrażenie ze minimalnie lepiej chodzilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem, ze poczules sie zaatakowany, bo niechcący znieważyłem moją wypowiedzią Twoją sugestię.

 

240 vs. 60zł. No nie wiem, nigdy nie oszczędzałem na żadnym aucie, ale jakoś dostrzegam różnicę w tym pojedynku liczbowym.

To już nawet Godula bierze za wymianę płynu 80zł, a nie uchodzą za tanich jeśli chodzi o jakiekolwiek prace serwisowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
240zł to złodziejstwo? :duh:

W Monachium płaciłam 200€

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1L ale zazwyczaj warsztaty mają swój, już w baniaku wiedz po co samemu kupywac?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze kupuję dwa - z prostego powodu. Sam układ hamulcowy to litr. Dwa - w zbiorniczku mamy stary płyn. Zawsze robię tak, że "przepłukuję" zbiornik - czyli strzykawką wyciągam ile tylko się da starego, zalewam pod korek nowym, przepompowuje do minimum, odciągam resztę i ponownie zalewam świeżym. Tu dopiero rozpoczynam normalną procedurę wymiany. Sprzęgło niestety klasyczną metodą jest dość problematyczne, oczywiście do zrobienia, ale trochę czasu zajmie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie trochę problematyka wymiany tego płynu hamulcowego . Mam 1er 120d , przed zima chce to zrobic , mam maszynę do wymiany płynu u siebie w pracy , wszystko dobrze , tylko co ma się sprzęgło do hamulcy ? W Peugeotach tez wysprzeglik korzysta z płynu hamulcowego , ale nigdy go nie odpowietrzalismy przy okazji hamulcy . Wiec , jak to jest w Bmw ?

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pytałem o to sprzeglo przy okazji wymiany płynu to mi mechanik odpowiedział "Noo można" i odpowietrzyl bo i tak mial posciagane plastiki od spodu do wymiany oleju od wspomagania. Po operacji sprzeglo łapie w tym samym miejscu, choc pierwsze 3-4 wysprzeglenia zlapaly przy samej podloge, potem sie to unormowało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wymiane plynu robi se raz do roku lub po 30 tys km, najlepiej cisnieniowo ale dobry warsztat sobie poradzi bez. Cena wyiany dobrze zrobionej to 100/150 zl. Po testach wielu roznych plynow hamulcowych, najlepiej wypada orginal BMW do BMW, Plyn ATE SL6 czesto tu polecany wypada w sredniej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiane plynu robi se raz do roku lub po 30 tys km, najlepiej cisnieniowo ale dobry warsztat sobie poradzi bez. Cena wyiany dobrze zrobionej to 100/150 zl. Po testach wielu roznych plynow hamulcowych, najlepiej wypada orginal BMW do BMW, Plyn ATE SL6 czesto tu polecany wypada w sredniej.

RIVASI nie przesadzaj, czytając te posty to nic bym nie robił tylko płyny wymieniał. Olej najlepiej co 10 tys. a płyn hamulcowy co roku. Bez jaj zaniżyłeś co najmniej dwukrotnie interwały wymiany.

http://motofocus.pl/technika/1969/technika-ocena-zdatnosci-plynu-hamulcowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kazdy robi jak chce, znam ludzi ktorzy nie wymieniaja plynu hamulcowego nigdy w trakcie uzytkowania auta, kazdy ma prawo. Osobiscie stwierdzilem ze zawodnienie plynu w moim samochodzie jest za wysokie po uplywie roku lub 30 tys km a zasygnalizowal mi to moj mechanik obecny na tych stronach podczas wymiany plynu dwa lata temu, wczesniej wymienialem co dwa lata, zaczolem zwracac na to uwage.

 

Olej za to 10 tys km to juz jednak kwestia rozsadku. Wystarczy zrobic sobie analize oleju z komentarzem po 20 tys km to koszt 200 zl max i sie dowiesz jaki jest stan twojego oleju (patrz szczegolnie TBN i % paliwa w oleju) chyba ze jezdzisz wylacznie na dlugich trasach bedzie katastrofa. W USA BMW zmienil zalecanany interwal na 15 tys km pod presja stowarzyszen konsumenckich ktore domagaly sie 10 tys km (7500 miles). Tylko wez pod uwage ze w USa jezdza na LL01 a nie LL04 ktory ma zazwyczaj okolo dwu krotnie mniejsze wlasciwosci ochronne niz LL01.

 

Z drugiej strony wymiana oleju to koszt 200/250 zl a plynu hamulcowego tyle samo a jak mowi przyslowie "Metal jest drozszy od oleju". Dzisiaj wszystkie powazne strony wyspecjalizowane w BMW w USA zalecaja wymiane co 10 tys km.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Panowie czy zrobicie to grawitacyjnie, podciśnieniowo, czy z użyciem nogi i pompując nie ma to żadnego znaczenia.

Sztuka polega na tym aby nie zapowietrzyć przypadkowo układu, ale to również nie problem.

Co do sprzęgła to tu nie polecam zapowietrzać, bo nie wiadomo w jakim się ma stanie pompkę sprzęgła a tą czasami jest bardzo trudno odpowietrzyć.

Nie wiem jak dokładnie jest z wymianą w bmw, ale w niektórych autach np. Mercedes jest cała procedura wymiany polegająca na udrożnieniu wszystkich kanałów w pompie ESP (ABS) i nie jest sztuką przepłukać same przewody jak w pompie pozostaje syf.

Jak ktoś jest choć deko kumaty to wymieni sobie sam płyn i zapłaci 25 za sl6 i ma troszkę bardziej do przodu - to dla tych co liczą każdą złotówe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Panowie i Panie przymierzam się do wymiany zacisków w mojej e91. przy okazji pomyślałem też o wymianie płynu na nowy.

jaki i ile kupić najlepiej ?

przy automacie też też są takie historie z odpowietrzaniem ?? czy w moim wypadku odpowietrzamy same hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.